[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:26

Gefeliciteerd Butengewoon, Joyce & Nicole en Manda met de veulentjes! Het is mooi weer en (bijna :') ) alle veulentjes komen!

Wat is die van jou een plaatje Lisanne.

Milo is schattig.... <3 Prachtige kleur!

haha, pretty, blote buik is toch weer helemaal "in"? :P En wat een harige boefjes heb je daar!

Moratoetje, hij ziet ook lekker brutaal de wereld in. Mooi diep bruin is ie!

Azara71, irritant hè. Ik herken je gevoel :')

angelpam, nee dat wil ik niet! niet overtijd!! _-:( Ik kan niet nóg langer wachten.. :D

Cynthia82, ik zeur nu al.. 323 dagen.. :') Ik zeur ook al 323 dagen. Dat een dracht zo lang duurt.. :+

Crines, wat fijn dat het nu dan wel goed gaat! Bah wat een zorgen zul je hebben gehad..

Apart kleurtje butengeweun! Lijkt inderdaad heel anders dan d'r moeder. Ga je haar houden? Heeeeele mooie naam Skelly :Y) .

Sorry voor als ik sommige mensen over heb geslagen! Het gaat hier haaarrrrddd..!! %)

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:27

Sinds hemelvaartsdag staat Grace-Kelly in de "kraamstal". Deze is veel groter en in deze stal is een camera geïnstalleerd. Hij is helaas wel wat donker, maar ach.
Afbeelding

Vandaag haar uier bij het binnen zetten:
Afbeelding

Tot vandaag was de uier steeds helemaal leeg als ze buiten had gelopen. Nu dus niet meer.

Haar achterhand verandert ook wat heb ik het idee, maar daar heb ik geen duidelijke foto van. We hebben iig nog niet gewaakt vannacht.

Myrth97

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:29

En angelpam, als iets? Of is ze weer aan het foppen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:31

Kelly leuk dat ze nu in de kraamstal staat. Niet helemaal meer teruglopen van de uier is iig een begin!

Butengeweun inderdaad een heel andere veulenvacht,de bruinvariant van moeders lijkt het wel dan.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:45

Even thuis... (ik werk gebroken diensten)... en even Breca gecontroleerd...
pff we hebben een verandering... verder vol lopen van haar uier met name aan 1kant
en wat kristallen, ook met name aan 1 kant.
En helaas ook weer een nieuwe Oedeem lump...
Ik wou maar dat het veulentje besloot om de wereld te komen bekijken... :P
Breca is er zooooo hangerig van.. vriendlief wilde even haar oogje schoon maken ... drukt ze hem, met haar kin op zijn rug tegen haar aan.... waarop hij zich moest vastklampen aan haar hals om niet ondderuit te gaan.... en laat ik nou net het foto toestel in mijn hand hebben...

Ps Kelly lekker in de stenen kraamstal en niet zo licht.. dan is ie vast ook niet zo warm.. het is bij mij zowel in de wei als in de stal bakken geblazen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou tot zover mijn up date...
Ik kruip weer in mijn iets te hete auto terug naar mijn werk ;)
Veel zonne plezier voor hen die daadwerkelijk genieten of gaan genieten van het heerlijke weer hi hi hi

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:09

Even een fien update. Ze is inmiddels wat rustiger geworden maar moet dr hooi niet. Kan duidelijk merken dat ze not amused is. Verder geen ontwikkeling qua uier of iets.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:14

Merries hé... ze kunnen zo onvoorspelbaar zijn :+
Hopelijk kalmeert fien snel.

Gisteren is mijn kudde ook ineens helemaal over de rooie gegaan omdat er een stoet antieke tractoren passeerde. De hele kudde is dwars door de draad gelopen (gelukkig heeft er niemand verwondingen of schrammetjes). Ik was er nog net niet, maar de buren vertelde het. Het moet 2 min voordat ik er zelf aankwam gebeurd zijn en toen stonden ze al weer in de juiste weide alsof er niets aan de hand was 8)7
Gelukkig heb ik dat niet zien gebeuren, want mijn hart zou weeral een verzakking krijgen :P

Ik merk dat de merries tegen de bevallingsdatum toch onrustiger worden, meer op hun hoede zijn en soms ook gewoon helemaal doorslaan 8)7 :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:14

Zou ze last hebben van de warmte Angelpam?

Nobje dat uier begint er klaar voor te worden,spannend! Ik hoop dat ze snel veulent want die oedeem is ook niks. :(:)

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:16

Nobje, zulke kristallen heeft Pebbles ook! Dacht dat het viezigheid was :+

Ik zag volgens mij bij horse addict op fb een hele mooie foto van Breca voorbij komen. Echt een hele mooie merrie is ze!

TjintaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:17

*\o/* *\o/* *\o/* Jeuuh veulens en wel een heleboel.

Manda van harte gefeliciteerd.
Joyce en Nicole ook, snel nummer 2 achter de eerste aan.
Lisanne gefeliciteerd.

Genieten met dit prachtige weer van de veulens!!

Butengeweun echt een prachtig kleurtje. Zou t kunnen dat er toch wat zwarts onder zit vanwege dat muisgrijze? Hihi opmerking van de DA is goud waard, zie je wel na de verharing. _/-\o_ _/-\o_

Tjonge Cemlys wat een stress, gelukkig dat je je hond weer terug gevonden hebt. Hopelijk is ie gauw weer helemaal fit.

Pretty echt een prachtige kudde, dat wordt straks genieten van alle hengstenondeugden, spel wordt beslist erg gaaf.

Crines het ziet er naar uit dat de zorgen overboord kunnen, toppie. Lekker genieten van je prachtige zwarte.

Angelpam klinkt wel heel verdacht hopelijk zet t door en komt t veulen snel.

Azara dat wachten is echt een ramp. Sterkte.

Cynth vandaag 340.....Toch gefeliciteerd met de mijlpaal. Hopelijk laat Kees je niet al te lang meer wachten.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:24

Nobje die uier ziet er klaar uit! Achterkant mooi gevuld.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:41

Oke... ik stop officieel met enigszins bijlezen want dit is niet te volgen...

Maar dames, ik doe het zo: Gefeliciteerd met jullie kleine veulentjes!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:21

Kreeg net deze foto's van mijn bijrijdster doorgestuurd:
Afbeelding

Afbeelding

Staat flink wat spanning op voor midden op de dag

Afbeelding
Help mijn paard is mishandeld. Verzopen kat :D

Afbeelding
Maar het resultaat mag er weer wezen. Bevallen moet in stijl gebeuren :D

Dat maffe kastje is haar geboortemelder waar ze me zo fijn midden in de nacht mee wakker weet te maken.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:32

Wat draagt ze bescheiden Natascha :) Uier ziet er idd al klaar uit, blinkt ook mooi zo te zien. Die fase hebben mijn beide merries zelfs overgeslaan dus ik onthou me van verder commentaren wat betreft bevallingsvoorspellingen :+

Nobje: die uier begint zo te zien toch ook al goed vorm te krijgen. Ze kan het spannend gaan maken :)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:38

Of het de warmte is geweest? Ik denk het niet. Ze staat koel op stal ik hoop zo en niet alleen voor mijzelf maar vooral voor fien dat het nu doorzet. Ze heeft zoveel las van dr achterbenen.

Nobje die is zich mooi aan het klaar maken.

Natascha die gaat ook goed. Mooie vlecht ik krijg dat niet voor elkaar.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:44

Angelpam ik hoop ook voor fien dat ze snel 'bevrijd' is (en dan hopen dat er geen irritante draak uitkomt :+ )

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:51

bij mij is het gebeurd met de veulentjes , helaas komen er dit jaar niet meer bij, volgend jaar ook niet, dus trek ik me een beetje terug, zal nog wel een beetje meelezen denk , toch leuk om jullie veulentjes te zien en de verhalen te lezen, of misschien gooi ik mijn enige veulen, en mijn grote trots er zo nu en dan tussendoor, heb haar nu gemeten op 53 cm en
ik heb net voor de eerste keer een hoofdje geschoren, van ons kleine frummeltje saphira <3 , scheerkunst is nog niet geweldig, maar haar hoofdje is zó mooi en het nieuwe apparaatje scheert super :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:59

Jammer dat je je terugtrekt nu jouw veulentje is geboren en er ook niets meer komt.
Dit topic is juist om met elkaar mee te leven :)

Ze heeft een knap koppie!

TjintaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:10

Er staan er dus echt nog een aantal op ontploffen... gewoon nu veulenen dames het weer wordt echt weer slechter.... :j

Zou dat helpen? :') *D

Nobje, Angelpam, Natascha sterkte met wachten.

Staan er nog meer dames op knappen? Ik ben het overzicht een beetje kwijt.

Cynthia en Azara zijn al aan de datum, beter geschreven hun merrie. Toch?

Wat een totaal ander gezicht is zo'n geschoren koppie.
Laatst bijgewerkt door Tjinta op 09-05-16 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:10

jolandje schreef:
bij mij is het gebeurd met de veulentjes , helaas komen er dit jaar niet meer bij, volgend jaar ook niet, dus trek ik me een beetje terug, zal nog wel een beetje meelezen denk , toch leuk om jullie veulentjes te zien en de verhalen te lezen, of misschien gooi ik mijn enige veulen, en mijn grote trots er zo nu en dan tussendoor, heb haar nu gemeten op 53 cm en
ik heb net voor de eerste keer een hoofdje geschoren, van ons kleine frummeltje saphira <3 , scheerkunst is nog niet geweldig, maar haar hoofdje is zó mooi en het nieuwe apparaatje scheert super :j

[ [url=m/7zCGh2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9Q657a.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/I7zP1Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ksfzmz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3ykBKQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super mooi hoofdje!!

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:21

Tjinta schreef:
Er staan er dus echt nog een aantal op ontploffen... gewoon nu veulenen dames het weer wordt echt weer slechter.... :j

Jaja ikke ook nog (lees: mijn merrie :D )
Pretty: Nou.. niet echt verschil ofzo, zet elke dag foto's naast elkaar in een app en maar staren naar het scherm of ik ergens verschil zie! :+

DA net voor mijn andere merrie geweest, waarvan ik dacht dat ze licht hoefbevangen was.
Idd het geval, ze zag er verder super uit volgens DA en stand ed is ook goed.
Ze is stijf/gevoelig op voorvoeten. Nu elke dag in water koelen en ze krijgt nu butagran equi.
Pijnstiller/ontstekingsremmer, zodat ze wel aan de wandel blijft. En natuurlijk minder pijn heeft.
Iemand ervaringen met Butagran? Ben altijd weer bang voor andere bijwerkingen...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:00

Geef je magnesium bij Peetjuh? Daarmee heb ik goeie ervaringen samen met podo. Zeker als het maar licht bevangen is. En voor de rest :(:)

Jolandje knap koppie hoor!

Natascha zo die uier ziet er klaar uit! En wat is ze weer netjes!

Angelpam hoop ook voor haar dat het doorzet :(:)

Ik haalde net een totaal apatische Lisa op stal. Ocharme ze stond daar maar,ik moest ze echt aan het halster nemen. Uier is er nog niet klaar voor. Toch de warmte in combi met de dracht wellicht.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:18

Peetjjuh is dat niet gewoon het "oude" buut wat ze nu krijgt? Hopelijk knapt ze er wel goed van op.

Och arme Lisa. Hopelijk de warmte en niet een veulen wat eraan zit te komen.

Fien is inmiddels redelijk zichzelf weer. Zag net wel dat dr tepels veranderd zijn. Eerst stonden ze naar elkaar toe en dat is niet meer. Ook vind fien het totaal niet fijn als je richting haar uier gaat.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:19

peetjjuh schreef:
Tjinta schreef:

Jaja ikke ook nog (lees: mijn merrie :D )
Pretty: Nou.. niet echt verschil ofzo, zet elke dag foto's naast elkaar in een app en maar staren naar het scherm of ik ergens verschil zie! :+

DA net voor mijn andere merrie geweest, waarvan ik dacht dat ze licht hoefbevangen was.
Idd het geval, ze zag er verder super uit volgens DA en stand ed is ook goed.
Ze is stijf/gevoelig op voorvoeten. Nu elke dag in water koelen en ze krijgt nu butagran equi.
Pijnstiller/ontstekingsremmer, zodat ze wel aan de wandel blijft. En natuurlijk minder pijn heeft.
Iemand ervaringen met Butagran? Ben altijd weer bang voor andere bijwerkingen...

Butagran oftewel bute is een prima pijnstiller/ ontstekkingsremmer..vergelijkbaar met metacam maar stukken voordeliger! Sterkte met de patiënt!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:44

Wat een mooie foto's komen er weer voorbij!!

Jolandje jammer.. maar geniet van je mooie meisje! Hoop nog eens wat foto's van je mooie merrie te zien <3