[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:19

Verkopen is altijd vervelend. Ik fok voor de verkoop, maar dan nog is het afscheid niet leuk, zo definitief. Meestal plan ik mijn vakantie rond de afspeen en weggaan tijd, dan is het veulen net weg voor ik vertrek, en als ik thuis kom is het zoals vroeger, Neon alleen in het stalletje.

DendroFleur

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:45

Es ziet er inderdaad goed uit en wel fijn dat ze zo rustig blijft terwijl het veulen uit zijn dak gaat. Tabitha moet hier steeds achter Asombro aan rennen. Die vliegt echt de hele bak door. Arme moeder.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 23:22

Jeetje Magic_Ice, flinke rits! Fijn dat ze zo goed op haar passen, ze lijkt namelijk wel lekker wakker, maar blijkbaar zit het van binnen nog niet helemaal goed. Heerlijk veulen! :D

Amandake, wat een leukerds! :D

We hebben hier een klein boerinnetje... :Y)
Afbeelding

Mama van deze spruit is toch terug gekomen en vandaag is de hengstenhouder weer geweest. Morgen zien of het ei weg is of niet, toch hopen op een dracht, wordt allemaal zo laat! :\

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 00:19

spannend haboshof!
MI; ze ziet er inderdaad weer een stuk vrolijker uit, maar het is idd een flinke rits aan dr buik zeg!
en wat een scheetje, die frizzle

vanavond pando proberen te temperaturen..nou echt niet dus! tjonge jonge wat een dramaqueen.
kan niet eens meer aan haar kont komen. blijkbaar is het allemaal erg gevoelig daar. ik heb het maar gelaten, want het werd gewoon gevaarlijk. ze is fris als een hoentje, eet met smaak, dus ik geloof wel dat het goed is. koliek is ook helemaal weg. vanavond wilde ik ze terug op stal zetten. liet ze zich niet vangen zeg. dat is anders nooit zo. nouja, ik kon er wel om lachen en heb gewoon doorgezet natuurlijk. het kostte me toch een half uurtje. baalde dat ik mijn fototoestel niet bij me had, want ze was toch een partij aan het showen op de wei. en dan met Greatfull zo aan haar zijde. het was stiekem toch wel genieten.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 05:58

Yes, en weer toen we even niet keken.We zijn er tegen 3-en uitgeweest. Toen stond ze nog heel rustig te eten. En toen om 6 uur weer en toen lag het er net achter.
Afbeelding

Ik ga even de da bellen, want het maakt een beetje rochelend geluid, dus waarschijnlijk vruchtwater binnen gehad. Sowieso wil ik graag even een controle. nageboorte is er nog niet af en ik weet nog niet eens wat het is.(ik denk een merrie, maar weet het niet zeker)

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 06:17

Wat een kleine stiekemerd! Gefeliciteerd!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 06:18

Gefeliciteerd, nu hopen dat het verder goed gaat met moeder en kind.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 06:34

Gefeliciteerd Haboshof!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 06:40

Eindelijk is ie er dan! Gefeliciteerd Haboshof!

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 06:43

Dank jullie wel! Ik weet nog steeds niet wat het is. Het huppelt door de stal en ik wil het niet teveel storen. De nageboorte kwam er net af. De da is onderweg voor controle etc. En dan zien we wel. Het is grijzig. Ik heb eerder zwarte veulens gehad die grijs geboren werden, maar ik hoop op een roan. Maar denk dat het zwart is.
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 07:39

haboshof: gefeliciteerd!

m_i: vervelend dat je sigrùn en fjör moet verkopen. Verkopen ijslanders een beetje makkelijk momenteel?
Es ziet er weer super uit! Komt vast helemaal goed met haar.

amandake: dat word een hele onderneming, verhuizen met je beestenboel!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:08

MI, wat fijn dathet zo goed gaat met es!
Es der genezing gaat inderdaad voor, elite kan dalijk nog vaak genoeg naar buiten :)
Het is niet anders.

Kannie, gefeliciteerd!
Gelukkig is het met de nageboorte goed afgelopen, vergissen is menselijk!

Haboshof, gefeliciteerd :D

Cynthia, wat fijn dat je toch naar de keuring kan :D
Leuk zeg! echt heel erg aardig dat Wendy je wil brengen!
Knappe ti naar de keuring, ben benieuwd !

Met peeps en kyr alles goed!
Kyra loopt weer helemaal goed gelukkig, is weer vrolijk, geeft weer showtjes weg en pest der opvoedopa lekker :P
kyr en peeps staan nu op de uitloop en de andere paarden op stal , maar gister ef erbij gezet in de bak en kyr ging gelijk der opvoed opa pesten :P
Ze mocht niet eten van m(kuil) dus madame ging der achterpootjes optillen , opa doet oren in nek en kyra rent hard weg haha.
En tegen m aan steigeren en doen :P

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:26

Even uit mijn eigen topic;

DA is net geweest. Het ziet er goed uit. Het is een HENGST! Zij zei direkt dat het veel rondlopen en actief zijn, vaak duidt op een hengst. Mooi, wij zijn er blij mee. Een merrie was gemakkelijker, maar dit is prima. Over een poos gaan de ballen er af en dan kan het later misschien voor een kar. Omdat wij bijna alleen oudjes hebben en dit wel heel bijzonder voor ons is, houden we hem. Eentje meer of minder, wat maakt het uit

Meneer is dus een zoon van Janey van de Mulderskamp (v. Alco van Cornley is ook bij ons) en Firo van de Halve Maan. Omdat we hem op scan hebben gezien en zijn oogjes zo duidelijk helder te zien waren, gaat hij Janey's EYES of Nanette heten. Nanette is ingeslapen op 34 jarige leeftijd en 10 minuten daarna werd Jane gescand en zagen we zijn ogen.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:49

gefeliciteerd haboshof, dat is wel heel mooi, eyes of nanette....
nanette...moest gelijk denken aan een heel oud nummer van bette midler.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:55

GEFELICITEERD Haboshof !!! ben benieuwd naar droogfoto's :-)

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:17

Dank jullie wel. Eyes is heel bijdehand. Nadat we hem een paar keer de weg hebben gewezen kan hij het uier zelf vinden. Mams is nog wat kramperig en heeft een pijnstiller gehad van de da.
Afbeelding
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:29

Gefeliciteerd Haboshof.
Ben benieuwd naar droogfoto's.

Amandake: Boerderij te koop? Gaan jullie met alle beesten naar een andere boerderij?

MI: Jammer dat er twee weg moeten, maar je kan idd niet alles houden. Es ziet er duidelijk beter uit en kijkt helderder uit haar oogjes, flinke rits zeg maar komt goed. :) Elite ziet er ook goed uit, lekker gek doen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:07

Gefeliciteerd Haboshof.. Ben benieuwd naar droog en buiten foto's

Amandake: Ga je wel alles houden of ga je juist groter?

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:15

Merrie blijft nog steeds wat kramperig, vandaag laat ik ze op stal. Eerst maar even zien hoe de merrie het gaat doen. Ze heeft al pijnstilling gehad, ik heb geen idee hoelang ze zo blijft. Ze ligt veel en ziet er wat koliekerig uit. Naweeen waarschijnlijk, hoop ik. De bevalling moet wel heel snel zijn gegaan. DA zei dat ze amper kon zien dat er een veulen uit was gekomen. Nageboorte was compleet. Hopelijk liggen de darmen nog goed op hun plaats.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:35

jennyk schreef:
m_i: vervelend dat je sigrùn en fjör moet verkopen. Verkopen ijslanders een beetje makkelijk momenteel?

Es ziet er zeker super uit maar heeft nog een lange revalidatie te gaan, ze mag dus echt niet teveel bewegen omdat dan het risico op breuken bij de wond te groot is.
Ik ben nu aan het denken over een soort paddockje van hout voor Es waar Elite onderdoor kan, zodat Elite niet slecht 3 keer per dag buiten komt maar de hele dag buiten kan zijn en Es dus ook maar dan beperkt in haar beweging. Iemand ervaringen met zoiets?

IJslanders verkopen, tja, is dat makkelijk op het moment? Je moet er net iemand voor vinden, de markt ligt niet geheel op zijn gat maar het is wel net als bij de 'gewone' paarden wat moeilijker.
IJslanderveulens zijn wel een stuk moeilijker te verkopen, IJslandermensen willen meestal 4 of 5 jarigen die net zijn ingereden of meer ervaren paarden die alles al kennen.
Maar goed, ze gaan niet zomaar weg en hoeven ook niet op stel en sprong weg.
Sigrún gaan we deze week oppakken net als de andere merries en dan kijken we wel waar we eindigen, als er een belangstellende voorbij komt dan is dat prima, zo niet dan wachten we af.

Ik moet eerlijk zeggen dat het idee van minder paarden bezitten, mij ook in mijn hoofd meer rust geeft, want nu moet ik echt mijn aandacht verdelen en dat wekt nog weleens schuldgevoel op, onnodig, maar toch.

Amandake, verhuizen? ben ook erg benieuwd!

Haboshof gefeliciteerd!! Hopelijk knapt mama snel op!

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:37

haboshof schreef:
. De bevalling moet wel heel snel zijn gegaan. DA zei dat ze amper kon zien dat er een veulen uit was gekomen. Nageboorte was compleet. Hopelijk liggen de darmen nog goed op hun plaats.

Nou, gezien wat er met Es is gebeurt moest ik bij jouw verhaal daar dus ook direct aan denken.
Zeker bij een snelle bevalling is het risico daarop groter zeiden de artsen op de kliniek, er is altijd risico maar bij een snelle bevalling is er meer kans..
Ik hoop voor je dat het niet zo is en de merrie gauw bijtrekt!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:01

Ik lees een heleboel nare berichten en wil dan ook iedereen sterkte wensen die het nodig heeft!

En wat ligt geluk en verdriet dicht bij mekaar..
Nieuwe veulens, van harte!

Ik heb hier 2 snotapen, letterlijk.. Ze staan beide op de antibiotica en ik heb het idee dat het iets beter gaat..
Verder zijn ze gewoon lekker zichzelf.. otje nog steeds zo lief, Nikah gaat iets meer uitproberen

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:03

Lijkt me een heel goed idee MI. Mits Es zich niet druk maakt als Elite buiten het paddockje rent.
Als het werkt bij jouw paarden zu het super zijn.

nog meer pechvogels dus Pauk.
Heerst er niet iets? Hoor veel mensen erover over heel erg verkouden paarden etc.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:36

met al die regen is het niet zo vreemd dat ze verkouden worden denk ik. Gelukkig hier nog geen last van.

Ik heb de dames naast het huis staan, daar staat ook nog een oude schuur, half afgebroken. Alleen de achterste helft heeft een dak, de voorste helft is alleen maar lage muurtjes. Daar sprong Babousca dus maar overheen. De grapjas! Nu kan ze er niet meer in, wat ze me niet in dank afnam. maar het kan een paar keer goed gaan en als ze dan de beentjes een keer niet optilt kan dat lelijke wonden geven.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:49

Magic_Ice schreef:
jennyk schreef:

Es ziet er zeker super uit maar heeft nog een lange revalidatie te gaan, ze mag dus echt niet teveel bewegen omdat dan het risico op breuken bij de wond te groot is.
Ik ben nu aan het denken over een soort paddockje van hout voor Es waar Elite onderdoor kan, zodat Elite niet slecht 3 keer per dag buiten komt maar de hele dag buiten kan zijn en Es dus ook maar dan beperkt in haar beweging. Iemand ervaringen met zoiets?

IJslanders verkopen, tja, is dat makkelijk op het moment? Je moet er net iemand voor vinden, de markt ligt niet geheel op zijn gat maar het is wel net als bij de 'gewone' paarden wat moeilijker.
IJslanderveulens zijn wel een stuk moeilijker te verkopen, IJslandermensen willen meestal 4 of 5 jarigen die net zijn ingereden of meer ervaren paarden die alles al kennen.
Maar goed, ze gaan niet zomaar weg en hoeven ook niet op stel en sprong weg.
Sigrún gaan we deze week oppakken net als de andere merries en dan kijken we wel waar we eindigen, als er een belangstellende voorbij komt dan is dat prima, zo niet dan wachten we af.

Ik moet eerlijk zeggen dat het idee van minder paarden bezitten, mij ook in mijn hoofd meer rust geeft, want nu moet ik echt mijn aandacht verdelen en dat wekt nog weleens schuldgevoel op, onnodig, maar toch.

Amandake, verhuizen? ben ook erg benieuwd!

Haboshof gefeliciteerd!! Hopelijk knapt mama snel op!

Ik heb mijn merrie na haar operatie ook in een paddock gezet. Eigenlijk een longeercirkel.Aangezien mijn merrie alleen slobber en lucerne mocht en geen hooi of stro, hebben we daar ook een afdak bovengemaakt, gedeeltelijk. Zo had ze een , zeg maar, grote buitenstal op zand. Doorsnede dus 18 meter.dat ging prima, wond was snel genezen.