Ik gok dat Hera in de 2e helft van de aankomende week bevalt! Hopelijk in of net voor het weekend, Paasmaandag best niet, want dan ben ik de hele dag op jumping (maar dat ga ik haar niet vertellen, want je gaat zien dat ze dan net wacht tot maandag )
Sannah gefeliciteerd wat een mooi meisje zeg en dat op 1 april!
Charisma: Word spannend zeg dat gaat dan als het goed is niet lang meer duren..
BL: Gefeliciteerd met de mijlpaal
LinUnique
Geplaatst: 01-04-12 19:34
Gefeliciteerd met de knappe dochter!
Weet iemand hoelang van te voren de uiers al een beetje kunnen gaan veranderen? Het is voor mij de eerste keer dat ik dit allemaal van zo dichtbij meemaak en lees hier wel al heel veel mee om vanalles te weten te komen en jullie knapperds al te kunnen bewonderen
Die van mij had op dag 309 voor het eerst een beetje uier, zit inmiddels op dag 350 en nog geen veulen.
Jammer dat je het niet kan plannen he Charisma. Ik heb gelukkig nu een rustig weekje, dus van mij mag hij/zij wel komen. Zaterdag avond nog naar van Uytert geweest, toen vond ik het wel spannen om weg te gaan.
Lisch, ik verwacht zo onderhand wel foto's van een veulen als ik dat zo hoor. Hopelijk hoef je niet de hele nacht te waken.
Ik zie nu allerlei voortekenen, maar kan ook dat ik mezelf een beetje voor de gek hou. Temp was 0,5 graad lager dan normaal (meet ik al een paar weken elke dag), uier was na buitenlopen nog steeds aardig vol en kont leek wat puntiger. Ook bleef ze na het plassen (wat ze erg vaak doet) heel lang met haar staart recht naar achteren staan. Oh ja, ze at bijna geen biks, soms een hapje, en haar kuilgras ging er met een noodvaart in. Terwijl ze dat normaal gesproken heel rustig eet. Ik ben benieuwd of ik vannacht een telefoontje krijg. Ik ga straks nog even langs om te kijken.
sayenti
Geplaatst: 01-04-12 19:45
LinUnique Ik denk dat dit bij elke merrie anders is onze andere merrie had al vrij veel uier toen ze moest veulenen de andere die nu drachtig is heeft pas uier als het veulen er is.
Hier al vroeg wat uier, maar ze is dan ook in behoorlijke conditie, dan komt het vaak ook wel wat eerder. Blijft nu wel al een hele tijd gelijk, zie er niet veel aan veranderen op het moment.
Overigens temperaturen we hier niet, we gaan gewoon uit van alle uiterlijke kenmerken voor een bevalling op komst. Hoop wel dat Nathalie het doet voor stalbaas op vakantie is, voor hem ook wel zo fijn! Mogelijk redden we ons wel, er blijft wel iemand dag en nacht op stal, dus er is altijd wel iemand, maar je zult inderdaad zien dat ze het rustig volgende week woensdag doet.
Dwyne
Geplaatst: 01-04-12 19:47
Is echt per paard verschillend wanneer de uiers gaan veranderen. De een een paar dagen van te voren en een ander een maand of soms zelfs langer van te voren al.
Jastie hoop dan dat je merrie je niet al te veel gaat foppen en ze netjes wacht tot na donderdag.
Weet niet of het aan het weer ligt maar mijn merrie is echt een bom energie. Dacht vanmiddag even lekker ontspannen te gaan rijden. Ze was al wat gespannen en hyper met opzadelen. Stond maar te drentelen en draaien. Wil ik opstappen galoppeert ze zo weg zonder mij! Dus eerst de longe er maar aan zodat ze even kon uitleven met bokken en rennen en daarna nog even fanatiek gereden. Ze pakt alles weer heel makkelijk op en is mega voorwaarts. Zou haast nog wel op concours kunnen met der, is dat ik gezegd heb te wachten tot na het veulen.
Talishe Ik ken helaas dat gevoel van allerlei voortekenen:D hou mezelf ook steeds voor gek de 1ne dierenarts vertelde dat het veulen nu en binne en week er is de andere zegt nog haast een maand
Alta wordt steeds nieuwsgieriger; vandaag ging ze 'helpen' mama's voeten uitkrabben, stond er echt met d'r neus bovenop (ondertussen checkend of mijn neus, wangen en haar eetbaar zijn )
Balou_lover
Geplaatst: 01-04-12 21:04
Heerlijk princeps zo'n eigenwijs ding
Het verschilt idd per merrie, maar ok per dracht. Donna had vorige dracht ruim meer uier dan nu rond dezelfde tijd. Izz heeft ook bijna nog nix hoor
Foto's van vandaag!! Izz 300 dagen... Uiertje.
Donna 291 dagen... Uiertje.
manueeltje84
Geplaatst: 01-04-12 21:07
Mijn merrie moet nog een maand, maar is sinds 2 weken flink uier aan het produceren. En sinds een dag of 2 begint ze aardig een punt kont te krijgen(terwijl ze normaal een ronde stevige kont heeft) en ze is al aardig los aan het worden aan de achterkant.
Nu kan dat natuurlijk per merrie verschillen, de 1 bereid zich nu eenmaal eerder voor als de ander. Maar ze is wel heel opvallend veranderd.