Ik hoor net dat op mijn oude stal vlakbij tuitjehoorn..
Dat daar botulisme is bij de paarden. Waarschijnlijk via het hooi binnen gekregen of via het sloot water. Er zijn nu helaas 3 paarden dood en 2 ernstig ziek,redden het waarschijnlijk ook niet.
De dierenarts loopt daar de heledag rond om de paarden zo min mogelijk pijn te laten hebben..
Ik ben er best van geschrokken hoe komt een paard daar zomaar aan en is dat dan echt zo dodelijk..
Sorry moest mijn verhaal even kwijt ik ken er nog best veel mensen daar op stal.
Wat erg kitzbi! Botulisme krijgt een paard door het eten van slecht hooi (bv als er een dood dier in gezeten heeft) en helaas sterven ze daar van omdat de spieren verlammen. Ik hoop zoiets nooit mee te maken!
oei dat is ook erg, maak dat eens me je hebt je paard ergens staat krijgt hij ineens dit en hij sterft
Sjolvir
Geplaatst: 06-01-11 19:16
Moet een keer op bezoek bij de dierentuin van Onley .
Botulisme heb je verschillende varianten van, maar vrolijk wordt je er niet van.
@inowa, En wat heftig, neefje 7 wkn te vroeg en in het ziekenhuis..
Jullie hebben ijs om uit te glijden, ik lag in het portiek net bijna onderuit. (woningbouw vorig jaar nieuwe tegels, hilarisch.. spekglad als je iets natte schoenen hebt) Was dat ik gleed en mijn voet tegen muur schoof, anders was het spagaat geweest. Arme oude mensjes bij mij in de flat.
Heel mss een ruitertje gevonden die me kan helpen met mijn jongste merrie beleren onder het zadel. huidige verzorgster is er net iets te groot voor, deze schijnt nog een hoofd kleiner te zijn . valt niet mee om iemand te vinden met voldoende ervaring en toch klein genoeg. merrie is verder wel braaf, maar denk toch dat het een aantal keer hard zal gaan haha. Echt een racemonster is het. Maar we zien wel, ze wordt pas in april 3, dus ergens deze zomer zadeltje erop.
pff ik wacht nog steeds op de uitslag van mijn fnrs jurycursus...........ik heb gehoord dat niet iedereen van onze groep geslaagd is.........ik ben zo bang dat ik t ben