[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:30

Mag ik me ook hier melden? Onze merrie is ook uitgerekend in mei 2010. Bavanta (numero uno x burggraaf) x Carolus 2 - 6 mei 2010 uitgerekend

Bavanta is nu 4 jaar oud, echter nog niet ohz. in 2009 is ze naar de merriekeuring geweest en is ze voorlopig keur geworden. Op dit moment kunnen we nog steeds niet echt aan haar zien dat ze dragend is, misschien ook omdat van haarzelf best wel rond is.

Hier een foto die vorige week gemaakt is Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:36

welkom!

mooi buikje nog zeg,en ook mooie merrie

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:49

Sneeuwd het bij jullie ook nog zo??
Hier is het iedere keer bijna weg, en dan hopa! gaat het weer sneeuwen..... :(

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:51

Ja hier ook, maar ik zit natuurlijk vlakbij jou.
Ik wil weer rijden!!!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:03

Hier ligt zoveel sneeuw dat het niet zomaar meer weg is en er komt steeds mondjesmaat weer wat bij, baal er echt enorm van want zondag ook al niet bij een paard kunnen kijken wat we misschien wel wat vinden. Nou ja hoop maar dat het weer snel een beetje dragelijk word en dat het even goed gaat dooien al is het maar een week, dan kan ik kijken bij paard en de rijbaan weer gebruiken heb 3 zijlen besteld om over de rijbaan heen te trekken net als bij een buitenzwembad zeg maar om over de rijbaan te leggen als ik hem niet gebruik of als ik zeker weet dat het gaat sneeuwen zodat ik gewoon kan rijden en de baan sneeuw vrij blijft. Of het in de praktijk net zo makkelijk klinkt als dat ik nu opschrijf kan ik alleen maar hopen, Toen die man vertelde hoe het in zijn werk ging dacht ik oh dat is goed te doen dus dat bestellen we gewoon maar begin nu toch wel te twijfelen of ik dat in mijn eentje voor elkaar krijg... nou ja we zien wel.
Ik heb er alles voor over om de baan goed te houden en mijn diertjes beweging te kunnen geven. O'marisa kan ik wel een week of 3 niets laten doen en daarna weer rustig opbouwen en oppakken maar straks met een jong paard is dat toch even anders natuurlijk.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:06

AZ, ik zou ook haast zeggen dat er een veulen in zit hoor.
zo beweegt d'r buik wel

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:08

Charaz schreef:
Dwyne schreef:
Even een vraagje... mijn paard begint ineens haaruitval te krijgen. Ze is al een paar weken flink in de rui, maar nu krijgt ze hele kale plekken op de plaats van de singel, schouder en buik... Iets wat vaker bij drachtige merries voorkomt?
Je kan de haren er zo met wortel en al uittrekken en soms komen er wat schilfertjes mee...

Dit klinkt precies zo als wat mijn veulen vorig jaar had! Hele plukken haar lieten los en beest werd langzaam aan steeds kaler.
Was waarschijnlijk een reactie op zijn basisenting. Dierenarts is toen geweest en stond voor een raadsel.

Heel bokt riep dat het een schimmelinfectie was en bladiebla, uiteindelijk kwamen zijn haren weer terug, maar heeft hij wel een deken omgehad ivm de kou.

Ze heeft geen enting gehad, laatste was in augustus dus denk niet dat het daar van komt. Bekijk het morgen nog eens maar lijkt me verdacht veel op alopecia, en daar is niets aan te doen...biotine voeren dus dat ga ik wel halen en anders even dierenarts erbij.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:09

alopecia is toch kaalheid zoals deze bij mensen voorkomt (en blijvend is) ?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:10

volgens mij wel :j

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:19

Bij Donna voelde we het veulen rond 190 dagen!!

AZ, Ik zou inderdaad bijna zeggen dat er wat in zit!! Apart hoor, ben ook erg benieuwd wat de veearts zegt!!

Ik ziet weer mooie buikjes voorbij komen. :D

Talida, Donna plast ook steeds vaker hoor ;) Zelfs als ik haar net 5 minuten buiten haar box sta te poetsen gaat ze al lopen draaien (en staart op tillen) dat ze moet plassen, en als ik haar dan op stal zet gaat ze direct staan plassen :o

Jeetje net zitten berekenen wanneer Donna uitgerekend zou zijn als ze de eerste dekking al heeft gepakt (wat de VA dacht) Dat zou dan rond 16 april al zijn (335 dgn) :D

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:41

Hiboune:wat vraag je voor die dekens?Mag gebruikt,het is puur om de ijd dat mn deken weg is te overbruggen.Weet namelijk niet hoelang het duurt.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:58

Charaz schreef:
alopecia is toch kaalheid zoals deze bij mensen voorkomt (en blijvend is) ?

is inderdaad kaalheid, maar hoeft niet blijvend te zijn kan ook teruggroeien alleen dan lichter van kleur.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:31

Hallo Roos :wave:

Naja die merrie van mij wordt met de dag gekker 8)7 Tis dat er een buik in de weg zit anders was ze nog veel meer te keer gegaan :D

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:44

zoo veel bijgekletst :P was ff bijlezen.. maare AZ eerste wat ik dacht is wel een veulen ja.. maar 3 scannen moet toch wel genoeg zijn :P ben heeel benieuwd morgen!

balen van je deken melodyt ik heb van alles 2 (en regendekens 3) maare mn paard staat nu gewoon dekenloos hahaha (alles ligt schoon in een kist) helaas 205cm

hier gelukkig geen sneeuw!!! vanmiddag ietsje maare daar kan ik meeleven pff wel vorst grr binnenbak begint iets hard te worden :(

ik net met nobel wandelen in de buitenbak, en die was fris dus ik ff rondjes draven.. resultaat paard hyper en blij en ik buitenadem en moe hahaha

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 00:57

HAPPY NEWYEAR !!!! :o :o beter laat dan nooit :P

Spannend voor Silketje en MarijeR !!! vanaf nu begin ik alles terug dagelijks te volgen hoor :D

Ondertussen heb ik biggetjes

Afbeelding

Die door mama Helga en Vlaamse reus Sneeuwwitje worden warm gehouden (en de lamp)

Afbeelding

een kleinkind :+: ( prematuurtje zoals de meeste zullen weten)

Afbeelding

konijntjes (leeuwenkopjes)

Afbeelding

en hebben we een pup gehouden uit ons nest

Afbeelding

Bibi vandaag op dag 273

Afbeelding

Kyra op dag 264

Afbeelding

Romi op dag 234 }:0

Afbeelding

Iris op dag 153

Afbeelding

Van de rest nog geen resente foto's maar Laura en Lowlands zijn op dag 210 ,mini's Jilleke en Cleo schat ik op dag 230.

En nu ga ik men puppy nog even uitlaten (in de sneeuw) ;)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 01:04

Wat een heerlijk jong spul amandake en wat een prachtig mooi mini mensje :+:

Romi heeft een BUIK :wow: Gave foto!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 01:11

dankje Nicole ;-)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 08:46

amandake, wat een geweldige beestenboel heb je zeg, lieve biggetjes, leuk pupje, prachtige zwangere paardjes en een schattig kleinkindje, ik ben zelf ook net voor het eerst oma geworden, heerlijk is dat :D , mijn kleinkind was het tegenovergestelde van die van jou, 2 weken te laat en bijna 10 pond :+

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 08:51

Al_Zawraa schreef:
Hier het filmpje, hij is wel wat donker geworden: http://www.youtube.com/watch?v=FQdNSiQoM-o
Ik heb hem ook geüpload naar mijn site, daar is hij wat minder donker, maar ook minder scherp: http://www.ancamor.com/al-zawraa/firenza33.wmv

Als je er naast staat is het trouwens heftiger dan op het filmpje te zien is.

Als haar buik al zo enorm beweegt als op het filmpje, dan moet je het ook goed kunnen voelen en dan zou ze toch bijna aan het eind van haar dracht moeten zitten.

Tegen de tijd dat je het bij mijn merrie zo goed kon zien, zat ze toch al gauw op 9 of 10 maanden dracht.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 09:23

Hee Amandake, dat is al weer even geleden. De veestapel is weer leuk en ziet er ook goed uit, met een enorme buik voor Romi!
En je kleinkind is een schatje zeg. Die is nu uit het ziekenhuis?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 09:50

Goedemorgen!

Die biggetjes zijn lief!!! :+:

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:05

Melody die nieuwe mag je al voor 30 komen halen!
Pb anders even

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:15

Wat een buik zeg van Romi.
Zo'n bewegende buik heb ik overigens afgelopen week ook bij een ruin gezien.
Ik wist niet wat ikz ag en ik dacht ook echt even dat ik gek werd.
Het komt dus wel vaker voor.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:36

Kandy onze oude shet heeft vorig jaar een schijndracht gehad en nu ik me zo zit te bedenken heb ik toen ook gedacht dat ik het veulen heb gevoeld en andere mensen ook, die heeft dus ook schuddende darmen gehad hoop voor jou dat ze gewoon stiekum drachtig is natuurlijk maar nu Kyrkelover het zegt heb ik vorig jaar het zelfde gehad.

Juwel daar in tegen zie je de buik niet bewegen die voel je alleen maar die is nu ook echt dik aan het worden maar mag ook wel een keertje als het goed is moet ze nog maar 4 weken tot 320dagen en 6weken tot 340dagen (als ik het goed heb met de dekdatum). Ze is wel overdreven opgewekt weer vandaag staat te springen in de box terwijl ze er elke dag minimaal 5uur uit komt en ook dan gaat ze vaak dik een half uur achter elkaar als een gek tekeer gekke pony ze word weer helemaal jong haar grijze haren op haar hoofd lijken ook weer minder te worden dacht dat dat niet kon maar vind het wel grappig.

(Is er verder nog iemand geintreseerd in een jonge haan? Ik heb hier nog 2jonge hanen lopen maar die moeten uit de groep en de volwassen haan ook eventueel wil ik wel ruilen voor een andere haan is ook geen probleem... zal straks eens foto's maken zijn met hanen met veren aan de poten maar wel krielkippen geen hele grote. Je kan ze vergelijken met een bal met veren en 3uitsteksels (kop en 2 poten) ze zijn heel erg leuk.)

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:39

Amandake Wat een super schattige biggetjes en wat leuk dat mams de vlaamse reus er ook zo bij laat. En wat zien ze er allemaal weer heerlijk uit Romy heeft echt een mega buik!
Lieve foto van je kleinkindje.