Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vrijalover

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 14:51

allemaal heel veel succes! ik ben dit weekend op vakantie Haha! hopelijk daarna weer veel veulens!! Haha!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 14:58

@ sjen;

Mijn merrie kon ook bijna niet lopen, ze deed ook korte pasjes of liep soms stok kreupel.
Het kwam idd doordat de ijzers eraf waren, daar door deden haar zolen pijn, want haar hele voet deed zeer en reageerde op elke voet.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:08

@Ginger18: Ze ziet er goed uit. Ze is dezelfde dag uitgerekent als mijn merrie! mijn merrie draagt heel erg in de breedte. Bij mijn merrie begint al uier op te komen, hoe zit dat bij de jouwe?

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:08

tjonge, als ik die bladzijdes lees van al die merrie's die overtijd zijn, ben ik erg blij dat het bij regina harsen, 4 dagen later stralen melk en zelfde dag geboren was!

mensen, nog veel succes met jullie toekomstige veulentjes!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 16:21

Dank je Regina!
Jij ook veel succes met je veulen! Ja

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 16:38

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 17:01

Hallo,

Otura is nu 331 dagen! Gister begon ze met harsen en sinds vanmiddag komt er melk uit haar uier!
Vanavond nog kijken en denk dat ik de wekker maar ga zetten.
Wat denken jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 17:24

@MissSol bij ginger is sinds een maand ofzo de uier voller aan het worden en je ziet haar echt met de dag dikker worden en de uier wordt ook met de dag voller.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 17:28

Geen idee op hoeveel dagen Lisette zit (hoor als het goed is morgen wanneer ze vorig jaar bij de hengst heeft gestaan) maar haar buik groeit al flink.
Ik denk dat ze met een week of 4 wel hier komt logeren om vast een beetje te wennen...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze lijkt iig wel behoorlijk drachtig, ze is nooit gescand of opgevoeld dus 100% zekerheid is er niet...

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 17:30

@ Gitta: fijn weekend!!! Haha!
@ Vrijalover: fijne vakantie!!!
@ Sjen: die arme Sienna... een dik jaar drachtig nu? Had HM Famosa niet nog een veulen voorspeld dit weekend? Dan moet het Siena wel zijn...
@ Esme: Ach gut
@ superwoman: spannend!!! Heb je al besloten of je de wekken gaat zetten???
@ Elady: ik ga zo direct kijken!! Het begint op te schieten! Haha!
@ Myrdal: gokje?? Nee, ik waag me er maar niet aan Cool
@ iedereen: Jeej, wat is het spannend in dit topic zeg!!! Zodra ik mijn pc aanzet surf ik gelijk even hierheen!!

Korte update Fanja:
Iedereen nog bedankt voor de reacties op mijn vorige post. De plaat onder haar buik is inderdaad oedeem. Als ik mijn vinger erin druk, trekt het langzaam weer recht, ze schijnt er geen last van te hebben.
Ow enne, ik had helaas mijn camera niet mee... Maar we hebben een eerste harsprutje op een speen!!! Hyper! Hyper! Hyper!
Heb al even gekeken in de stal en de wei, maar kon geen Macy-boek vinden... Gestoord

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:10

@ superwoman

het kan al best wel, regina heeft het niet eens 331 dagen volgehouden!

die is met 330 al bevallen. bij haar was het zaterdags harsen, woensdags stralen met melk, en dezelfde woensdag veulen!

eergisteren dus...

dus misschien dat je nog even moet wachten, maar het zal niet lang meer duren denk ik.

@ marijeR, denk dat die wel drachtig is hoor!

of is ze altijd dik?

dan kan het natuurlijk gewoon vet zijn, maar volgens mij is die wel een maand of 9/10

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:11

@ Myrdal: Ik denk dat het dit weekend wel komt hoor Ja
Ik gok op zaterdagnacht Haha!

@ Superwoman: Oei, die ziet er ook goed uit! Die komt wel snel denk ik hoor!
Misschien wel vannacht Haha!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:28

Fanne: Wohh..spannend!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:33

Ik heb een beetje vervelend nieuws wat ik toch van me af wil schrijven. Ik heb de da erbij gehaald vandaag omdat Siena bevangen leek. En idd, ze bleek bevangen te zijn. Omdat Siena al overtijd was vroeg ik de da om ook op te voelen om te kijken hoe het veulen zou liggen.

Siena blijkt niet drachtig te zijn Huilen

De baarmoeder en de eierstokken konden gewoon vastgepakt worden, maar ze voelde geen veulen. Toen de da ervoor stond zei ze nog: hij zit al erg laag, ze is echt wel drachtig.
Ik kan niet beschrijven wat ik voel. Verdriet, ongeloof.
De mogelijkheid zat erin, omdat ze de eerste keer bij het opvoelen niet goed gevoeld is. De da durfde het niet goed te doen, was bang om een trap te krijgen. Ze had toen zoiets van: nou als ze zo moeilijk doet, moet ze wel drachtig zijn. Met ongeveer 6 maanden begonnen we beweging te zien. DA weer gebeld en die zei dat beweging alleen maar van een veulen kon zijn. De hengstenhouder heeft na de inseminatie ook gezegd dat het niet anders kon dat dat ze drachtig was want ze was enorm hengstig, volgens hem was het een perfecte dekking. Ik vind die samenloop van omstandigheden dan ook erg zuur. Siena wordt nu nog een keer gescand, want het kan wel zijn dat er een 'mummie' in zit. Die kan al heel lang overleden zijn. Maar waarschijnlijk-hopelijk- zit er niets in. Maar ze moet sowieso gescand worden om haar baarmoeder na te laten kijken nu. Ik denk dat ze niet drachtig is geworden omdat ze een probleem met de baarmoeder heeft, of omdat ze al te oud is (12 bij inseminatie).

Helaas was ik totaal onervaren toen ik hiermee begon. Ik hoorde pas toen ze al hoogdrachtig was dat ze ook gescand kon worden (ik wist niet eens dat dat bestond Bloos )
Zoals boven al gezegd is door de 'professionals' ook niet echt alles goed afgehandeld, want een da hoort je toch op die dingen te wijzen en die da heeft toen dus nagelaten om goed op te voelen.

Het ergste is dus nog dat Siena nu bevangen is. Dat is eigenlijk het enige waar ik me nu zorgen over maak. Ze heeft pijnstilling en staat in een modderbadje. Dat lijkt wel goed te gaan. Toen we weggingen gaf ze haar vertrouwde hinnik die ze al wel een maand niet had gegeven Bloos
Helaas zal er nooit een tweede hinnikje bij komen...dat doet erg veel pijn. Maar ik weet wel dat ik dit Siena nooit meer aandoe en alleen maar wil dat ze beter wordt en dit snel vergeten samen.
We gaan het rijden weer oppakken als ze opgeknapt is. Ze heeft natuurlijk veel te lang stilgestaan.
Er is nu wel een vaag plan om gezelschap voor Siena erbij te kopen in de vorm van bijvoorbeeld een shetlandertje. Maar dat is allemaal van latere zorg. Dat zou wel beetje een pleister op de wond zijn. Ik wil haar gewoon niet alleen meer zien.

Ik denk niet dat ik het aankan om hier nog vaak te kijken, ik wil het wel proberen omdat jullie toch een stel mensen zijn die mij ook gesteund hebben. En ik gun jullie je veulen natuurlijk. Maar het steekt denk ik wel als ik ze voorbij zie komen. Ik hoop dat jullie dat begrijpen. Sorry voor m'n lange verhaal, maar even therapeutisch heeft het wel geholpen.
Liefs,
Marit

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:36

Wat ik nog vergat te vermelden: de da kon niet verklaren waarom er beweging in de buik zat en waarom Siena al bijna een maand plat gelegen heeft. De verklaring waarom de uier gegroeid was zocht ze in oedeem. Ze zei er nog wel bij, dat als op de scan zou blijken dat Siena wel drachtig was, dat ik dan een taart zou krijgen Bloos Maar ze heeft voor de zekerheid nog een tweede keer gevoeld, ik heb ook gevraagd of het veulen niet gewoon laag kan liggen, maar die kans is natuurlijk klein als de baarmoeder vastgepakt kan worden, dat kan niet als ze drachtig zijn.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:47

Jeetje Sjen..
ik ben sprakeloos.
sterkte de komende tijd! Ach gut

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:50

Aaah nee!!! Wat een verschrikkelijk nieuws zeg!!! Verdrietig
Oh meissie, dit is echt heel erg om te horen.
Wat zal je je nu ontzettend kl*te voelen Scheve mond
Maar wat raar dat de uier en haar buik dan wel zo dik werden.
En dat ze gemeen reageerde als je aan haar uier oid kwam.
Laat haar idd maar voor de zekerheid nog scannen...
Echt heel veel sterkte meid, ik kan me voorstellen dat je hier nu niet meer zo vaak wilt komen. Ach gut

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:51

ik kan jullie nu al vertellen dat nicoline haar veulen dit weekend gaat krijgen waarschijnlijk.
woesdag had ze bijna geen uier en nu op vrijdag zijn ze bijna bomvol en bij elke stap druipt het melk eruit.
ook is haar vulva heel erg lang en staat een beetje open.
ik heb voor de zekerheid maar meer stro in der stal gedaan voor als het vanacht komt.
maandag heb ik een showtje met 2 merrie,s van stal dus dan ben ik in belgie.(herentalls,ofzoiets)
kom dan waarschijnlijk niet in dit topic of anders laat.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:51

Sjen: Geen woorden voor! Wat kan ik me voorstellen dat jij het nu even moe bent. Je had zo gehoopt op een mooi veulen bij je merrie. En nu helaas niet.
Heel veel sterkte!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:54

jee,sjen.
ik lees het net pas.
wat erg zeg.
wel erg raar hoor

sterkte................

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:55

Dank jullie wel voor de lieve berichtjes.
Ik kan me ook voorstellen dat iedereen hier het erg vreemd vindt, aangezien Siena veel dezelfde dingen deed als de drachtige merries hier. Ze heeft ook echt een karakterverandering gehad, zoals ik wel vaker zei. De da zelf geloofde het nog niet eens toen ze al gevoeld had. Het is ook niet te bevatten.
Ooit in m'n leven zal ik er nog wel weer wat mee doen, met een andere merrie. Veulentjes zijn veel te leuk.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:56

goh marit, ik zit met tranen in mijn ogen je verhaal te lezen, wat erg.....vooral ook omdat je je er zo op verheugde en alles leek zo mooi te gaan.......ik wens je heel erg veel sterkte en houd ons op de hoogte over hoe het met jou en sienna gaat

dikke knuffel

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:14

juzes wat rot vor je meid iedere ochendt en avond kijk ik of er al wat was echt heel sneu voor je,heel veel sterkte de komende tyd. Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:17

getver sjen...wat een nieuws zeg. Raar dat het zo loopt.
Veel sterkte

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:29

Ach Siena wat een rotnieuws. Je hebt je er zo lang op verheugd en dan nu.............niets. Sterkte ermee en ik hoop maar dat je paardje snel weer beter wordt!