[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 22:14

Salatiga, dan heeft het plannetje gewerkt :D

Nikita, als ze gisteren bijna niet heeft gegeten komt er nu ook minder mest..
Ik heb een merrie gehad die de laatste maand sowieso heel erg weinig meer at.. arm beestje..

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 22:39

Toen ik zelf hoogzwanger was at ik ook minder alles werd in elkaar gedrukt volgens mij ook mijn maag maar weet natuurlijk niet of dat bij paarden ook zo is

Vulina hoop voor je dat ze een keer gaat bevallen mijn fjord ging drie weken overtijd en ik kreeg toen toch wel slaap gebrek

Wat een mooi veulen die bonte met die vlek op de kont (ben even je naar kwijt)

Voor de rest allemaal die waakt een rustige nacht of een mooie bevalling

IK heb als een gehoord dat herten en reeen hun jonge in kunnen houden en de bevalling tegen kunnen houden als het te koud is neem aan dat paarden dat niet kunnen maar je zou haast zeggen dat sommige merries dat wel doen mijn vriendin haar fries is altijd twee weken te vroeg bevallen dit jaar dus niet mischien toch te koud

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 22:44

Klopt Vulina, zo dacht ik ook. Ik dacht dat jullie dit misschien herkenden als iets war vaker voorkomt tijdens de laatste loodjes. En pfff, wat een geduld eist jouw merrie van jou zeg!

Yep Twinklebel, ik houd het maar goed in de gaten. Vandaag leek ze weer een stuk meer in haar hum :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:18

niet eten? zowel camille als glowy weten niet wat dat is, jeetje , die kauwen maar door, even slaapje doen en dan weer eten( poepen , plassen ) en dan weer eten :=

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:22

Herkenbaar Jolandje. Een miniding misschien. Ik heb ook van die veelvraten hier? :wow:
Doen ook altijd alsof ze ónwijs honger hebben :')

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:24

Hier heb ik ook een permanente stofzuiger :+
Niet eten is hier geen optie, wordt alleen nog maar meer elke week haha

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:32

oh haha gelukkig ben ik niet de enige met vreetzakjes :)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:35

Hier ook nog steeds alles rustig. Uier was gisteren zo goed als weg, maar vanmiddag was het er weer. PH is langzaam aan het zakken, maar nog niet "zorgelijk". Daarbij is Lara nog veel te wakker en actief. Wel heb ik de deur van de inloopstal zojuist gesloten. Het zal je maar gebeuren dat ze toch besluit om vannacht te bevallen en dan met zo'n koude wind :brr: Maar het lijkt er steeds meer op dat ze echt de 21e gaat bevallen :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:39

Pony at bij haar eerste dracht echt ziekelijk veel de eerste 9,5 maand. 2,5 kleine baal hooi PER DAG! in haar enigheid! De laatste anderhalve maand at ze amper 2 kleine plakjes nog en liet regelmatig haar voer staan. Dat was ook net een stofzuiger als het om eten ging. Tweede dracht was iets minder extreem maar at ze ook zeker de eerste maanden veel meer en de laatste een stuk minder.
Hele kleine hoopjes kak van 3 4 keuteltjes en tal van innieminnie plasjes.
Arie was dan ook echt een heul groot veulen met een laag vet op z'n ribben :Y)

Onze Pris eet altijd heel erg veel, drachtig of niet, kind moet enorm veel eten om op gewicht te blijven. Naast onbeperkt hooi ook bakken met hardvoer

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:39

Hahaha, Pip is ook zo'n veelvraat. Toen ik aan het begin van de dracht ergens las dat merries vlak voor de bevalling hun brokken wel eens lieten staan kon ik me daar bij Pip niks bij voorstellen. Ik heb al die tijd geroepen dat Pip waarschijnlijk tijdens een wee nog eten weg weet te kauwen. Daarom was ik gisteren juist zo ontzettend verbaasd toen ze van haar brokken weg liep. Ik heb echt met open mond naar haar staan kijken :=

De tandarts kwam hier zelfs een keer en gaf aan dat ze zulke haken had dat het eigenlijk onmogelijk zou moeten zijn om te eten.. nou, Pip en haar figuur bewezen het tegendeel :j ze eet ook gewoon alles wat los en vast zit (drachtig of niet). Zelfs de wormenspuit vindt ze lekker..

Hmm Suffie, dan heeft jouw merrie zich misschien ook maar bedacht met deze temperaturen! Pip's uier wordt trouwens totaal niet minder, die blijft gelijk of groeit alleen maar.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:42

Mijn Pony was nooit echt heel vet, weleens wat zwaarder dan de bedoeling maar het was ook wel een buffel in haar bouw. Die had voorweëen tijdens voertijd. Vervolgens was er weer rust en gaf ik haar bak, terwijl ze kauwde braken de vliezen en na de bevalling was ze toch echt op zoek naar de bak :Y)
Drachtige merries zijn wat anders in hun doen en laten dan we gewend zijn :)

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 00:01

Die van mij gaat zo tegen het eind van de dracht ook minder eten, voorheen kreeg ze 2 plakken hooi per voerbeurt (4x per dag) nu krijgt ze er nog maar 1 omdat ze het gewoon niet meer op krijgt. Moet zeggen dat ze het op het moment ook wel zwaar heeft. Constant met grote neusgaten en ze heeft al zeker een week niet meer gelegen. En nog steeds wil ze graag mee naar buiten en dingen doen, maar wil het haar niet nog moeilijker maken, ze is dan natuurlijk ook al op leeftijd.

Vanavond is ze weer vrij rustig hoorde ik. Dus denk dat ze het vanavond ook binnen houdt.

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 00:03

Mag ik ook weer mee kletsen met jullie . 2 drachtige dames Afbeelding
Altingshof Pennylynn drachtig van Shamrocklake Royal Heart beat
Uitgerekend over 4 weken
Afbeelding
Altingshof Whispering Why Chloë
Drachtig van Glebdale Razamataz
Uitgerekend over 5 weken 1e veulen

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 00:23

Och Myrthe wat lastig! Vervelend om te zien dat je merrie het zwaar heeft.. hopelijk wordt jouw veulentje geboren zodra het ietsje warmer is!

Welkom Keresa, leuke merries!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 00:30

Wat gaat het snel bij een hoop merries! Al hoop ik, dat ze even wachten tot na de kou :brr:

Bij Esmeralda is er nog weinig verandering in uier en temperatuur is constant rond de 37.7. Ze eet ook minder en mest de laatste dagen ook aanzienlijk minder.

Welkom keresa!

Al een 2019 topic. Wat gaat het snel hé. Ik zal me daar ook aanmelden.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 00:35

Lara ligt de laatste weken ook niet meer, pas als ze gaat bevallen. Ik heb haar al zeker 3 weken niet meer zien liggen...... Zou ook niet weten hoe ze dit gewicht weer omhoog moet krijgen :=

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 02:46

Alles wat ik nu heb staan eet ook lekker door. 1 merrie, Uriante, eet ook echt ontzettend veel. Ze ligt ook heel veel.

De merrie die vandaag op 358 dagen zit eet ook de hele dag door. Ze is echt zo dik.. Ze ligt ongeveer 2 keer per dag. Bij het opstaan heeft ze ook wel moeite, dat gaat niet zo gemakkelijk..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:25

We zijn gisteren thuis gebleven van de hengstenshow. Helaas zonder resultaat... Zo rustig als wat die merries :roll:

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:25

Eusja eet ook ontzettend veel bijna dubbel d'r hooi dan normaal. M'n man zegt al ze krijgt geen veulen is alleen maar hooi haha :=

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:44

Welkom keresa!

Hier ook een mini-veelvraat-machientje. Kauwen, slapen, kauwen, poepen, kauwen, slapen en repeat.

Dag 309, we kruipen verder :)
Afbeelding
Afbeelding

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:27

Zo dan Murosch zij is echt mega!

Vulina, die merries ook... :')

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:39

Pip heeft pas sinds 3 weken een hooinet, dus sindsdien voer ik het hooi zelf. Daarvoor werd het door stal gedaan zegmaar. Dus ik weet wel dat ze nu meer eet, maar dat komt omdat ze nu veel meer aangeboden krijgt dan voorheen.

Ooh Murosch wat een ballonnetje! Wordt dat een veulen of een skippybal? :P Uiertje lijkt langzaam iets door te groeien hè?

Zullen er ineens een aantal veulentjes ter wereld komen als het wat beter weer wordt aankomende week?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:47

Oh wat is die lekker dik zeg!

Hier kruipen de dagen voorbij. Kan niet wachten tot ze komen hoor! :+

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:05

Grappig om te lezen dat die van jullie zo veel meer eten. Die van mij eet dus al een maand nog maar zo'n 1/3 van der hooi. En ze heeft nog een maand te gaan :')

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:05

Ooh wat is suzie dik murosch! Uier lijkt ook echt bezig te zijn nu, spannend!

Mijn merrie zit vandaag op 310 dagen.. Nog 10 dagen tot ze veilig is :D