[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 16:44

Wow ik ben even druk geweest en ondertussen zijn er allemaal prachtige baby's geboren!

Linda wat een pracht exemplaar, daar zul je vast heel blij mee zijn :D

En jij ook Faline! Precies wat je wilde toch?

Verder Joyce, Granoek, Jennybaby, Daisyjazz allemaal Gefeliciteerd met jullie knappe kinders!
Ik hoop dat ik niemand vergeten ben :o

Ennasil, wat een bonk wordt dat zeg!
Maar ja, dat is die van mij ook en dan is hij nog geen eens 3 maanden

Afbeelding

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 16:53

Linda gefeliciteerd!

Juval zodra het veulen helder genoeg is en zijn of haar mama makkelijk volgt ga ik de paarden er een voor een bijlaten. Nu staan ze bij mij nooit apart, ook niet dagen voor de bevalling.

Pretty ik hoef zeker niet te vragen of dit plaatje een blijvertje is? Wat een koppie heeft ze!

Faline gefeliciteerd!

Wij hebben echt het geluk niet aan onze kant -O- Vorige week brand in de zaak en vannacht door het noodweer enorme waterschade, blijkbaar was het dak niet goed dichtgemaakt door de brand..
Nu is de zaak dus even een paar dagen dicht om de boel weer op te knappen

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:04

Pauk wat stom, hopelijk is dit het nou wel geweest bij jullie

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:39

Jeetje Pauk, dat is dubbel balen!

Faline, sneaky Nina. Wat een prachtig meisje <3

Linda, hij is prachtig <3

Silly en Ennasil, wow! Dat zijn inderdaad al echte bonken zeg

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:41

Oh getsie pauk, wat balen! Hopelijk snel alles weer op orde!

En wat een sneaky die nina! Gefeliciteerd met dit prachtige meisje!! Beter kan bijna niet :D

En wow ennasil en silly!! Die van jullie ook al zo gigantisch!! Wat een bonkies al :)

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 18:03

Gave naam Linda!!

En :oo Faline gefeliciteerd! Wat een jackpot inderdaad. Chique beestje zeg wauw!!

Ennasil wat een reus al zeg Pff!

Silly die van jou groeit ook al zo goed!

Gatver wat een pech Pauk. Hopelijk is het geluk nu met jullie!

_________

Dames mijn merrie pust van achteren. Ze is bij de bevalling uitgescheurd en ik heb daarvan een foto laten zien aan de DA. Die zei na een maandje nieuw wondje maken en hechten anders valt er best veel vel van de vulva af. Nou vandaag ivm de pus toch weer gebeld maar DA dacht niet dat er wat gedaan moest worden. Alleen als de merrie ziek werd en dat is ze absoluut niet. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Wat hebben jullie gedaan? Zelf willen we een poging doen om de vulva te wassen met betadine shampoo

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 18:06

Ik zou een DA bellen die níet te beroerd is om langs te komen. Wat heb je nu aan zo'n advies?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 18:13

vind ik toch ook heel vreemd dat hij dit vanaf een foto heeft beoordeeld en niet eens gezien heeft op het moment zelf, ik dacht dat dit dan onmiddellijk werd gehecht, nu heb je toch heel veel kans op een ontsteking van de mest die erin geraakt, toch?

ennasil jeetje wat een joekel al

en silly de jouwe wordt ook echt groot zeg, amai, krijgt hij al praatjes ook :P

pauk jeetje wat een tegenslag :(:)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 18:15

Alexandra ik zou ook gewoon een andere DA bellen die wel wil komen kijken!

Faline, gefeliciteerd met je knappe champagne merrie!!!! :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 18:23

Alexandra ik heb er geen ervaring mee,maar ik zou toch een da bellen doe wel wil komen, als hij over een maand een nieuwe wond kan maken en hechten kan dat nu toch ook?
Op een ontsteking zit je niet te wachten.

Thanks meiden, ja hij groeit goed, gaat wel een flinke worden.

Fotsy, haha nee hij krijgt geen praatjes hij is echt hartstikke braaf, geeft voetjes, kan al onder de douche, kan gewoon aan zo'n kont zitten zonder dat hij trapt.
Het is echt een lieverd.

Afbeelding

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 18:33

4 blz in een dag. :') Ik hou dit amper bij.

Grappig dat iedereen aangeeft dat 320 eigenlijk niet zo veilig is, ik meende zelf namelijk dat als ze daar overheen waren dat er nog maar weinig mis kon gaan.

AndreaB - Knap dat jullie het toch weer willen proberen.
Alexandra__ - Ik word wel gelukkig van alle veulentjes hier hoor. Dat helpt me erdoor :Y)
nadezda - Oei, hopelijk houd ze het toch nog even binnen.
Cemlys - Slow and steady dan maar? Zolang het maar blijft vullen haha.
Neonlight - Die gevlekte uiers blijven leuk.
Pauk - Balen zeg, word snel gemaakt hoop ik?
Silly1972 - hij is echt huuuuuge. Dat word echt een flinke.

joycejj - Gefeliciteerd! En wat een benen zeg :wow: Dat is meer been dan veulen haha
linda2008 - Gefeliciteerd! Die is leuk! <3
Faline - Ooooh die is leuk! Gefeliciteerd. Lever hier maar af met een strik hoor :Y)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 18:41

oh geweldig silly dat hij zo lief en braaf is, ga je een super paard aan hebben zo te zien

igniss het gaat echt snel hier ja, zeker nu er weer veel veulens geboren worden maar ik vind het best leuk te zien hoe ze allemaal uitgroeien

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 18:49

Juval, bij Daisy dr veulens liet ik ze altijd twee weken op stal (met zo veel mogelijk weidegang/paddock, afhankelijk van de leeftijd en het weer). Op een leeftijd van twee weken gingen ze naar de zomerwei, op dezelfde wei als de andere paarden, maar met een draadje ertussen, zodat ze wel contact konden hebben als ze wilden. Op een leeftijd van 4 weken ging het draad weg en mengden ze met de kudde. Dat is altijd goed gegaan, natuurlijk wel wat gejaag de eerste paar uur, maar nooit vijandig. Alleen vorig jaar is LaVie in de sloot gevallen, waar ik bij was gelukkig!
Omdat Déjà Fiores eerste veulen is, zijn ze nu 3 weken op stal gebleven. Aanstaand weekend staan ze twee weken op de wei. Dan doen we de andere paarden op Fiore dr stukje en Fiore en Déjà gaan naar het grote stuk (LaVie blijft wel op het grote stuk, is familie en dat gaat vaak een stuk beter. Daarbij is LaVie heel zachtaardig en onderdanig aan Fiore. Het was ook de bedoeling om Dais erbij te hebben, maar die mag nog niet zo veel gras dan). Na 24 uur gaan de andere paarden erbij en dan hou ik het de rest van de dag in de gaten.
Daisy vond het altijd meer dan prima om alleen te staan en als ze bij de rest ging, was ze een tijger in het beschermen van haar kind. Ik weet (maar merk nu ook overduidelijk) dat Fiore veel meer een kuddedier is dan Daisy. Ze wil dolgraag bij de rest. Ze eet het lange gras van het draad mm voor mm verder van het draad af, zodat ze maar zo veel mogelijk in de buurt staat van de rest (het gras op de rest van haar stuk staat ongeveer een meter hoog :+ ). Dus het is tijd, ze wil naar de rest.

Liaan schreef:
Cynthia, hoe is het met Daisy?

Lief dat je het vraagt :)
Na een onverklaarbare terugval zaterdagochtend gaat het nu weer heel goed. Geen bloedverdunners en geen metacam meer. Vanaf woensdag mag ze (met graasmasker) weer gaan opbouwen, dus dat wordt spannend, maar wel lekker voor haar :)

Heb je nog een foto van je knappe neusje? :)

Moratoetje, hoe weet je dan dat ze bevangen is? Wat heeft je getriggerd om de veearts te laten komen? En hoe is ze bevangen geraakt zonder gras?

Pretty, Aisha is echt knap! Haar rechterkantje lijkt veel op moeders qua vlekken (en een bruin hoofd :P )

Noisy, ik kan niet wachten om de knappe man in het echt te ontmoeten :)

O nee, Pauk, dat is kl*te :(

Nou Silly, dan heb je geluk :D Die van mij is 4 weken en heeft heel veel praatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar hij kan ook lief poseren met zijn baasjes <3
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:03

Alexandra, de pus die ik heb gezien bij merries, was bij ervaren fokdieren. Dan kwam de pus van binnenuit, het opschonen van de baarmoeder en was er niets aan de hand.
Hoe is haar temperatuur? Pas op met wassen met een zeep/shampoo, wij wasten zulke merries dan enkel met lauwwarm water zodat het niet te veel ongedierte zou aantrekken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:09

Faline, gefeliciteerd, wat een mooi meisje!

En over beeld op tablet, dat is geen Ipad. Telefoon trekt het ook niet, app verbruikt gewoon veel. Anders moet ik de laptop pakken, maar dat straalt helemaal verl licht uit. Kan die eventueel ook nog op de tv aansluiten maar dan hebben we zeker veel licht. :))

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:15

Hij is zo leuk Cynthia, met praatjes en al.:D
Maar dat doet die van mij ook hoor bij mama, maar niet bij mij, hij weet dat dat niet mag.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:33

Excuus voor de onsmakelijke foto's
Maar het ziet er zo uit:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Nu ze op de wei staat is het veel erger dan toen ze op stal stond. Dit lijkt me toch indd niet van het wondje te komen. Is het noodzaak dat ze hier nu iets voor krijgt of kan dit wachten tot morgen?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:47

Dit ziet er uit als iets wat van binnenuit komt, wij gaven de merries daar niets tegen. Wassen met water en temperatuur in de gaten houden, als die iets begint te klimmen richting koorts, direct aan de bel trekken. Dit ziet mij eruit als opschonen van de baarmoeder en kan best even duren.
Bij Pris was het iets minder veel(rare zin...) maar duurde wel een week voor het ophield.

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:01

Vanmorgen om 02:47 is met 318 dagen een hengstveulentje genaamd Douwe geboren. Alles verliep heel soepel. Het veulen ademde dus dat leek goed. Alles zit er op en eraan. Wel merkte we dat hij wat kracht mist en toch wel klein is (met erg lange benen). Toch is ie sterk en doet hij het best goed. Hij ademt wel wat zwaar (maar is gecontroleerd door de dierenarts). Hij lijkt verder helemaal gezond, drinken lukt nu ook goed, dus al met al na 3 weken van onzekerheid, nu duidelijkheid in een mooi en gezond veulentje.
Dit had ik niet verwacht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:10

Die is zeker klein, maar wat een leukerd.
Gefeliciteerd! Fijn dat de onzekerheid voorbij is

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:18

Pretty, prachtmeisje. Merrie staat mij ook aan, leuk dier.

Juval hier stonden ze direct bij elkaar. :D En dat gaat super. [KS-ITP] Gwynfor (Welsh Cob) speelt lekker door naar een maand oud
Carwyn heeft als veulen wel eventjes apart gestaan, maar eigenlijk vond ik het samenzetten toen spannender dan nu.
Ah, fijn dat samen goed gaat!

Linda, wat een leukerd!

En Faline, zo dat is snel ineens, gefeliciteerd!

Ennasil, ze is flink gegroeid idd.

Silly, joue doet het ook lekker!

Pauk, wat een gedoe zo zeg.

Hihi Cynthia echt hengstje

Nadezda, gefeliciteerd, wat een kleintje idd. Maar fijn dat die goed drinkt.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:21

Cynthia, gelukkig dat het goed gaat! Hihi mijn dametjes doet net zo als Deja.

Hier mijn neusje op verzoek. Ze had niet zo'n poseerzin vandaag
Afbeelding

Alexandra, dit heeft die van mij ook de eerste paar dagen gehad. Vooral als ze achter haar veulen aan moest rennen kwam het eruit. Steeds goed schoon gehouden met warm water.

Silly, wat is hij grooooooooot!! En die van Ennasil ook al!
Nadezda, wat fijn dat er een mooi gezond veulen is uitgekomen.
Busymissy, hoop voor jou straks ook een mooie gezond veulen.
Pretty, wat een knappe dame!

Wie had die uber schattige Akita pup opgehaald??? Wat een lieverd. Wij zijn gister ook bij een nestje wezen kijken(Friese Staby) na ruim een jaar op de wachtlijst.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:28

Gefeliciteerd Nadezda, fijn dat het goed gaat!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:36

Nadezda gefeliciteerd met de knappe man. Is erg petite om te zien, maar dat trekt wel bij. :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:11

Gefeliciteerd Nadezda, fijn dat het allemaal goed lijkt!! *\o/*

Ik kan er nog steeds niet over uit wat voor mazzelaar ik ben! :oo
En het was echt zo onverwacht! Ze heeft ook echt een uier wat je moet zoeken, veulen had er duidelijk ook moeite mee, maar het is nu gevonden! (blij dat het overdag was, was zeker kapot geweest als dit snachts was geweest)
Haar moeder had ook altijd vrij klein uier, maar nu zag het er echt niet uit alsof het zo ver was.
Had haar wel sinds zondag op het weiland achter huis omdat ze veranderde... nou ook geen dag te vroeg dus!!
Ik was vanmiddag niet eens thuis, kreeg app met VEULEN IS ER... nou ik geloofde dat dus ook 200% niet hihi. Ze hebben hier wel eens vaker van die flauwe grappen. Maar goed, je weet maar nooit, wel als een speer naar huis natuurlijk. En ja hoor... vers van het land geplukt en in de box.
Rose wilde het op het weiland al inpikken, dat was niet echt de bedoeling natuurlijk.
Heb moeder en dochter nu mooi samen op stal. Lekker rustig. Rose moet nog minimaal 19 dagen dus die mag even buiten blijven met Auri. Ze was redelijk hysterisch aan het doen toen ze wel naast Nina op stal stond, was niet echt bevorderlijk voor de rust. Nu buiten met Auri en het is langzaam aan weer rustig geworden.

Maar goh... wat kun je blij worden wanneer alles gewoon goed gaat! En dan ook nog zo'n fantastisch veulen...

Uitrusten na het vinden van het uier <3
Afbeelding

Filmpje om blij van te worden :D