Juval, bij Daisy dr veulens liet ik ze altijd twee weken op stal (met zo veel mogelijk weidegang/paddock, afhankelijk van de leeftijd en het weer). Op een leeftijd van twee weken gingen ze naar de zomerwei, op dezelfde wei als de andere paarden, maar met een draadje ertussen, zodat ze wel contact konden hebben als ze wilden. Op een leeftijd van 4 weken ging het draad weg en mengden ze met de kudde. Dat is altijd goed gegaan, natuurlijk wel wat gejaag de eerste paar uur, maar nooit vijandig. Alleen vorig jaar is LaVie in de sloot gevallen, waar ik bij was gelukkig!
Omdat Déjà Fiores eerste veulen is, zijn ze nu 3 weken op stal gebleven. Aanstaand weekend staan ze twee weken op de wei. Dan doen we de andere paarden op Fiore dr stukje en Fiore en Déjà gaan naar het grote stuk (LaVie blijft wel op het grote stuk, is familie en dat gaat vaak een stuk beter. Daarbij is LaVie heel zachtaardig en onderdanig aan Fiore. Het was ook de bedoeling om Dais erbij te hebben, maar die mag nog niet zo veel gras dan). Na 24 uur gaan de andere paarden erbij en dan hou ik het de rest van de dag in de gaten.
Daisy vond het altijd meer dan prima om alleen te staan en als ze bij de rest ging, was ze een tijger in het beschermen van haar kind. Ik weet (maar merk nu ook overduidelijk) dat Fiore veel meer een kuddedier is dan Daisy. Ze wil dolgraag bij de rest. Ze eet het lange gras van het draad mm voor mm verder van het draad af, zodat ze maar zo veel mogelijk in de buurt staat van de rest (het gras op de rest van haar stuk staat ongeveer een meter hoog
). Dus het is tijd, ze wil naar de rest.
Liaan schreef:Cynthia, hoe is het met Daisy?
Lief dat je het vraagt 
Na een onverklaarbare terugval zaterdagochtend gaat het nu weer heel goed. Geen bloedverdunners en geen metacam meer. Vanaf woensdag mag ze (met graasmasker) weer gaan opbouwen, dus dat wordt spannend, maar wel lekker voor haar 
Heb je nog een foto van je knappe neusje? 
Moratoetje, hoe weet je dan dat ze bevangen is? Wat heeft je getriggerd om de veearts te laten komen? En hoe is ze bevangen geraakt zonder gras?
Pretty, Aisha is echt knap! Haar rechterkantje lijkt veel op moeders qua vlekken (en een bruin hoofd
)
Noisy, ik kan niet wachten om de knappe man in het echt te ontmoeten 
O nee, Pauk, dat is kl*te 
Nou Silly, dan heb je geluk
Die van mij is 4 weken en heeft heel veel praatjes:

Maar hij kan ook lief poseren met zijn baasjes