Ik lig momenteel met een dubbele longontsteking in het ziekenhuis, beetje jammer want dan kan ik de kleine meid nog niet bewonderen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Neonlight schreef:Gefeliciteerd met je naamgenoot!
Miezelke, gazongras is schadelijk omdat het gestressed gras is, wordt vaak en kort gemaaid. Veel suikers dus, en daardoor ook het gistingsprocess wat zo gevaarlijk is.
Neonlight schreef:Euforie, paspoort en chip is nog niet nodig, is een veulen nog van vrijgesteld.
Zelf bereid ik het veulen voor dat ie goed kan stappen en draven aan het touwtje (ook aan doe je ze los bij de merrie, bij een eventuele ereronde wel zo makkelijk als ze ook aan een touwtje kunnen draven). Ik oefen met opstellen, dat een veulen netjes op 4 benen staat en zich mooi weet neer te zetten.
Wat betreft voorbrengers, ik weet niet hoe het met de NRPS is, en helemaal niet daar (als het de keuring is die ik denk, Renesse was die altijd op de dag van het zeeuwse paard), maar sowieso moet je een voorbrenger zelf regelen, en ik zou het niet gokken van ter plekke iemand vinden daar. Het is een hele kleine keuring, met daardoor ook veel minder voorbrengers.
Stal_Wiza schreef:Ff kort. Ik ben aan het werk. Zag op de website van dap Bodegraven dat een merrie die aan het einde van de dracht heel zwaar is door overbelasting bevangen kan raken doordat de merrie ook niet meer gaat liggen. Daarnaast is ze ook altijd wat gevoelig zonder ijzers. Zal vanavond koelen met water. Misschien dat magnesium een goed idee is.