[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:33

Jeeeh het houd hier ook niet echt op zeg.

Klopt snel af :)

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:39

Bedankt voor alle berichtjes. De merrie maakt het nog steeds goed.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:42

Ik ben er nog steeds stil van.
Fijn dat de merrie het goed maakt.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:10

ja ze heet dus Greatfull. heb net weer temperatuur opgenomen, maar pff dat is bijna niet te doen zeg. als haar veulen 1 stap zet hinnekt ze al en draait ze gelijk mee en natuurlijk blijft veulen-lief dan niet goed staan. enfin, het liep niet hard op en bij 37.5 ging het al super langzaam, kon het helaas niet tot het einde volbrengen. maar als ze koorts heeft, loopt het veel sneller op, dus hoger dan 38 zal het niet zijn. wel komt er een hoop zooi uit haar muts, maar dat zal nog wel even duren. ze is levendig genoeg en volop aan het grazen. ze doet ook niet meer koliekerig aan. vanavond ga ik nog een keer een poging doen.

sterkte MI....

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:22

hier ook klote nieuws alleen dan van me eigen.. 2,5 week geleden werd men contract niet meer verlengt.. Overal op gesprek geweest en iedere keer was ik het weer net niet..(iemand die ouder was ging voor en toch maar een jongen in plaats van een meisje) En nu had ik goede hoop bij iets waar ze heel veel mensen vroegen en waar ik volgende week gesprek zou hebben en krijg ik ineens een mail dat er geen vacatures zijn.. Alles ging zo goed.. Waren op zoek naar een huisje.. En dan ineens met een klap word je met beide benen op de grond gezet...

Sterkte met alle paardjes..

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:26

Gek idee dat alle veulens van dit jaar nu geboren zijn...
Nu weer lang wachten op volgend jaar.

Dustinlover, balen dat je vriend nu 10 dagen op vakantie is. Maar geloof me, die 10 dagen zijn zo voorbij..
En die baan is ook k*t, maar er komt heus wel wat op je pad.
Geniet van het feit dat je een vent hebt die zo veel van je houdt dat hij je ten huwelijk vraagt. Dat is echt een hele waardevolle bezitting.

Kannie, wat een heftig verhaal! Wel moedig dat je dit zo durft te delen met ons allemaal en gelukkig lijkt het goed af te lopen. Greatfull is echt heel schattig!

M_I, sterkte met het verlies van Cindy! :(:) Fijn dat het zo goed gaat met Es.

Maseike, inderdaad, tijd voor goed nieuws hier na al deze ellende |(

Daar zorg ik dan maar even voor :)
Het valt in het niet bij alle ellende van de afgelopen dagen in dit topic, maar voor mij is het heel erg leuk nieuws!
Ik wil al maanden (nog voordat Ti geboren was) heel erg graag naar de keuring.
De hh heeft me ook gevraagd of ik Ti ook wil voorbrengen, zodat we een fokgroep konden vormen. Voor mij een mooi compliment, maar.. één probleem: Ik heb geen E-rijbewijs, geen auto die kan trekken én geen trailer.
Ik had hier en daar al rondgevraagd, maar of er waren mensen die het graag wilden doen, maar geen auto hadden, of geen E-rijbewijs.
En nu zomaar, uit het niets, zonder het te vragen, bood Wendy1987 zich in mijn topic aan om ons te brengen!!! :D

Ti gaat dus 10 september naar de keuring! *\o/* *\o/* Wendy, heel erg bedankt!!!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:35

Wat leuk cynthia kan je toch nog met je knappe ti naar de keuring.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:10

cynthia: super dat je naar de keuring kunt!

M_I: weet je ook al welke paarden je te koop gaat zetten?

Ik kom terug van vakantie, is Babousca opeens heel oud geworden! Jaja ze wordt grijs :?
Ik zal binnenkort eens kijken of ik ze (Bous en sun) weer op de foto kan krijgen, dan kunnen jullie het ook zien.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:25

Cynthia, dat is goed nieuws!
Ik heb Silke ook opgegeven voor de keuring, maar ik weet nog niet of ik wel ga. Effen veulen is niet erg interessant voor de keuring, en Neon heeft geen veulens meer nodig voor preferentschap, nog 1 3-jarige met een 1ste premie.

M_I, het zit je echt niet mee deze week. :(:)

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:33

MI sterkte met het hondje, sneu is dat. Wel een mooie leeftijd zeg.
Kannie: mooi veulentje! Een beetje een pleister op de wonde voor het verlies van de pony. Treurig, maar een andere beslissing is er niet als het diertje zo'n pijn heeft.
Dustinlover sterkte met het zoeken naar nieuw werk en met de afwezigheid van vriendlief. En gefeliciteerd dat ie je gevraagd heeft!
Cynthia wat leuk dat je naar de keuring kan met Ti!
Jammer dat Akira verkocht wordt, AGarcia, maar eigenaar zal niet alles kunnen aanhouden neem ik aan en Mendy is ook weer gedekt toch?

Hier drukdrukdruk, heel veel werk moeten afmaken en vanaf morgen ga ik de ponykampen in. Eerst "minikamp", met 20 kiddies van 6-10, doen we intern bij de manege zelf (3 dagen en daarna ben ik helemaal af). Dan vrijdag naar de Groninger kampioenschappen met onze NF en mijn staldochter, ben benieuwd. Weekend verjaardagen van paps en zus vieren en dan volgende week maxikamp, met 15 grote meiden (11-17) extern in Tolbert. Dat is echt genieten, lekker op buitenrit en heel veel leuke inhoudelijke lessen. Ook vermoeiend, maar minder afmattend dan de horde kleintjes.
Emy doet het super, ze begint wat meer uit haar schulp te komen (is erg verlegen meisje, net als haar moeder). Durft nu pas brokje uit mijn hand te eten en met me mee te lopen. Ze begint trouwens door te kleuren, wordt grijsachtig wit nu het haar eraf komt (moet nodig nieuwe foto's maken), snoet en beentjes blijven donker, dus ik verwacht dat ze bruinschimmeltje wordt net als mama Kiki.

Een van onze stalkatten, de paps van de kleintjes, is verdwenen... Hij is wel eens vaker een dag of 2 de hort op, maar nu al 5 dagen niet meer gezien. Thuis is kat Bas erg verouderd de laatste weken, hij wordt mager en mottig. Is pas 11 jaar oud, maar is echt een oud mannetje. Uit het asiel gehaald op Curaçao, waar we toen woonden, als zielig mager hoopje kitten, onder de vlooien, wormen, teken en ander gespuis. Meeverhuisd naar Nederland en hier helemaal in de kreukels gelegen door een aanrijding. Hersenletsel opgelopen en diverse botbreuken, maar hij heeft het gered. Nu takelt ie af, maar hij heeft nog wel praatjes voor 10 en een enorme eetlust, dus we kijken het nog even aan.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:41

Cynthia82 zo das erg leuk zeg, geniet ervan dadelijk he.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:00

Jeetje, het viel mij eigenlijk al op dat het DBT dit jaar betrekkelijk vlekkeloos verliep, maar nu lijkt het toch wel goed raak met de ellende...

Allemaal veel sterkte!!

Agarcia, wat vervelend, zou je wel gaan rijden met die wonden?
Hopelijk knapt ze snel op!

JennyK, ja ik weet al welke paarden er weg gaan, Sigrún en Fjör helaas.
De keus is gebaseerd op gevoel van klikken en op het feit dat we een aantal paarden hebben die we nooit zullen verkopen, dan blijven deze 2 over. Met hun heb ik wel een klik maar niet zoveel als met de andere paarden, en ik kan gewoonweg niet alle aanfok houden. Fjör is veel en veel beter dan Draumur, maar Draumur lijkt erg op zijn moeder en daar ben ik helemaal weg van. Terwijl Fjör er ook zeker mag zijn

Ze zijn allebei geweldig en talentvol dus ik hoop een goed nieuw huisje voor ze te vinden.
Maar we moeten gewoon inkrimpen, zeker nu met de operatie van Es, we willen al onze paarden gelijke kans van behandeling geven bij ziekte, en op dit moment hebben we er daarvoor gewoonweg teveel.
Misschien wordt Ekaro ook verkocht, maar dit is nog niet helemaal duidelijk.

Cindy is rustig ingeslapen, vriend en zijn oom verdrietig, dochter van mijn vriend verdrietig, en ik natuurlijk ook verdrietig, maar heb er vrede mee. Voor mij is het makkelijker omdat ik haar korter ken en anders mee heb gemaakt dan de anderen.

Maar ook goed nieuws, vanmiddag zijn we bij Es en Elite geweest.
En wat zag Es er goed uit, weer haar normale blik in de ogen, wel wat vermoeid nog af en toe.
Haar arts was zeer tevreden. Hij vertelde dat hij bij de melding van zijn collega die de intake afnam, dat Es geopereerd moest worden, hij zijn twijfels trok omdat ze er nog zo goed uitzag op dat moment.
Hij heeft toen zelf nog een keer bloed getrokken en hart/darmgeluiden etc gecheckt en dat was toch echt wel het beeld van een ziek paard, zo blijft maar weer dat Es keihard voor zichzelf is.

We mochten even met Es en Elite de binnenbak in, waarbij we Es moesten vasthouden en Elite even een minuut of 10/20 lekker mocht rennen. Dit deden ze 3 keer per dag voor de ontwikkeling van Elite.

Als Es zo doorgaat dan mag ze donderdag of vrijdag naar huis.
Ze moet dan nog 6 á 7 weken op stalrust waarbij we dus Elite een paar keer per dag moeten loslaten en Es vasthouden ivm de buikwond.

Vrij heftig dus, dit betekend waarschijnlijk ook dat we de keuring gaan missen, dus overleg met het stamboek want keuring is verplicht voor stamboekopname.

Ik heb foto's gemaakt in de kliniek.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:06

Elite is zo'n prachtig glanzend meiske! Ben echt blij voor jullie dat het zo goed gaat met Es, wat een opluchting!
Spijtig dat je Sigrún en Fjör gaat verkopen, maar helaas moet je soms zulke beslissingen nemen. Je vindt vast een mooi plekje voor ze bij een echte liefhebber.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:07

Zo, wat een rits zeg! :wow:
Maar die blik in haar ogen is toch heel anders dan de laatste foto's!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:17

Mooie merrie en kind.
Idd wat Maaike ook al zegt de merrie toont nu heel anders en zeer wakker.
Die rits is kom helemaal goed, zie je straks niks meer van.

Fijn om ze samen zo te zien.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:33

Ik ga zeker genieten van de keuring! Ik ben helemaal blij :D

Wat ziet Es er goed uit, zeg!! En kijk die kleine Elite eens gaan :)
Jammer dat je Fjör en Sigrún moet verkopen, maar je kan inderdaad niet alles houden en het is wel zo eerlijk naar je paardjes.

Ik hoorde net dat TiSento een week of 3 geleden in de sloot is gevallen. Hij is er zelf uitgekomen en was gelukkig niet koppie onder gegaan.
Een paar stalgenoten zagen het gebeuren, maar hij kwam er gelijk uit, nog voordat ze konden helpen.
Dais schijnt heel boos op hem geweest te zijn en hem echt weggejaagd te hebben :D
Is niets voor Dais, maar ik geloof het wel.
En ik begrijp nu gelijk waarom Ti dat ene weekend zo stout was.
Ik meldde toen hier dat hij ineens baldadig was. Niet mee willen lopen en dwars doen. Na dat bewuste weekend was het ook weer over.
Heel vreemd...

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:36

@ MI: het zijn geen wonden zoals je altijd ziet als een paard door het draad is gegaan. 2 zaten er al bijna dicht en op haar borst was 'omhoog gesneden'. Ze kreupelde niet en kon prima. woensdag ga ik weer rijden en dan kijken hoe het is.

Es ziet er een stuk beter uit!
Wat een rits! Maar daar zie je dadelijk natuurlijk niks meer van.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:43

MI: Es ziet er echt veel opgeluchter uit.. Mooie knappe Elite, net haar grote broer :)
(is dat btw bij de Linghehoeve?? Fijne kliniek)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:53

Es ziet er al een stuk frisser uit !!

meet Frizzle :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:02

Aaaaaaaaaaahhhhhhhhhh....... Wat is hij schattig!!! En een superleuke naam!!!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:03

Wat een lieffie Amandake! Net zo'n grappig pluisstaartje als Emy heeft, ook donker met grijzig aan de randjes. Leuk koppie!

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:14

Wat een leukerd Amandake!

Agarcia, oh gelukkig maar van de wonden ;)

Es staat inderdaad bij de Lingehoeve...
We zijn zo blij dat ze het zo goed doet, toch een beetje door het oog van de naald gegaan, hopelijk houd ze dit vol. En dan die revalidatie die vooral voor het veulen niet gewenst is gezien de stalrust, maar ja, wat doe je eraan... Es haar genezing gaat voor.

Nogmaals bedankt voor alle lieve medelevende reacties!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:50

Ben blij dat het goed gaat met es voor je MI.. Inderdaad lijkt me heel moeilijk om een stel paarden te verkopen. Ik wist dat toen ik Wonder kocht ook eigenlijk mijn hengst er misschien uit moest doen.. Zeker nu zo zonder baan, maar gelukkig heb ik een lieve vriend die hem echt helemaal geweldig vind en mijn oma helpt me ook als ik een keer niet helemaal uit kom.

Cynthia: wat leuk zeg naar de keuring! Maar Ti is toch een kruising? Naar wat voor keuring ga je dan? En wat voor papier krijgt hij eigenlijk dan?

Amandake: Wat een snoezig veulentje en leuke naam zeg :)

YSR: ben benieuwd met je katje.. Is nooit leuk als ze nog zo graag willen, maar toch steeds verder achteruit gaan..

Vandaag wat foto's laten maken door vriendin van mij van Wonder aan de longe(rijden was te nat) en los met mijn hengst en daarbij ging Gerano echt KNOERD!!! hard rennen en onder draden door.. Zo hard dat hij eropaf rende da je hart gewoon keer oversloeg.. En dan er gewoon onderdoor duiken :P

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 23:00

bedankt iedereen :-) ...........sorry dat ik verder weinig reageer ,maar onze boerderij word verkocht en krijgen dus veel kijkers over de vloer enz...

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 23:11

MI wat staat je merrie er al weer goed bij en wat een prachtig veulen heb je. Hopelijk knapt ze snel op , dan kan ze naar huis.

Amandake wat een leuk veulen! Gaan jullie verhuizen? met alle dieren? Spannend, succes met de verkoop.

Hier begint het nu ook wat spannender te worden. Net uiercheck gedaan. Het vocht is niet meer zout, maar ook nog niet zoet. Nog doorzichtig, plakkerig, dus geen melk. Maar het kan snel veranderen, dus ga ik vannacht maar eens even kijken hoe ze erbij staat.