[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

inge176

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:54

Daar beweegt inderdaad iets! Ben erg benieuwd wat de DA zegt ;-)

Ineke, heb je verschillende merken van je caps? Merken kunnen wel verschillen in maat ;-) Als het hetzelfde merk is dan.. weet ik het ook niet :)

Superhafjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:59

Ben ook benieuwd wat daar uitkomt, beweegt zeker!

Zo met Isis wordt het ook al spannend zeg! Ben echt benieuwd!

En Silke trouwens ook!

Superhafjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:00

De buik van Mary Lou was trouwens van de week ook enorm aan t bewegen zeg! T leek wel een voetbalpartij ofzo! T arme paardje ging ook steeds afwisselend met de een en dan weer met dr andere voetje op rust...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:35

InekeH87 schreef:
Zou je hoofd kunnen krimpen? Ik ben er namelijk van overtuigd dat mijn hoofd is gekrompen. Ik pas ineens capmaat 52 terwijl ik vorig jaar toch nog echt op 54 zat. Het jaar daarvoor had ik zelfs capmaat 56. Ik vind het heel vreemd. Misschien door alle zorgen voor het veulen, krijg ik geen grijze haren maar een iniemienie hoofd :P

Verschillende merken, of zelfde merk maar ander model kan al heel veel schelen!
Zou dus goed kunnen, behalve als je merk en model cap hetzelfde zijn gebleven.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:31

Zo, ik heb weer buikfotos van Paulien, ze draagt behoorlijk na rechts, en nu ook goed zucht, maar begint ook al wat te komen nu.

Zal ze straks even uploaden.

Heb ook fotos van Vrony zal ik hier straks ook neerzetten

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:49

sil der spenen staan nog naar mekaar gericht en de kling niet lang genoeg volgens mij maar er blijft vocht uit der uier komen, ben eens benieuwd hoelang ze ons gaat laten wachten :)
arm beebje eigenlijk, zo koud buiten maar binnen is het lekker, de poorten zijn dicht en ze heeft een lekker dik bed van stro

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:52

klein filmpje van tammara's buik :D er beweegt wel wat 8-)

View My Video

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:08

Afbeelding
Victoria vandaag 140 dagen.

Afbeelding
Vrony vandaag 190 dagen.

Afbeelding
Paulien 287 dagen.

Afbeelding
Paulien

De rest volgt later.

Vrony, vertrouw ik nog steeds niet, ze heeft behoorlijk buik, en zoals eerdere foto's van voren puilt ze behoorlijk uit naar de zijkant, het was ook behoorlijk actief daar binnen.

Paulien heeft het zwaar op het moment, zoals op de foto ook, ze staat het liefst wijdbeens. Veulen ligt op de blaas, dus ze wil steeds plassen maar dr komt maar weinig.
Ze is ook erg onrustig.

Ze heeft veel meer buik als vorig jaar: [KS-ITP] Friese stermerrie Paulien bijna uitgerekend!

Ik durf het niet te zeggen, maar verwacht er haast een joekel van een hengstveulen uit.

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:10

victoria heeft nog maar een klein buikje tov de rest

mooie buikjes joto

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:18

Ja ben er ook niet zeker van of er wel wat in Vic groeit hoor.. Ze heeft er 4 maand over gedaan om drachtig te worden, of om het vast te houden.
maar Vrony heeft in mijn ogen gewoon TE veel buik.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:43

Oh dus het klopt wel dat ik al het idee had dat Tal veel meer moets plassen dan normaal. Elke keer als ik haar nu op stal zet gaat ze plassen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:07

Dat kan heel goed Talida. Mijn merrie is al een zeikerd, maar drachtig is ze echt een pissebed :+ .

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:33

Ja kan heel goed hoor! Alleen Paulien hier heeft daar erg last van altijd. Nu wel meer dan andere jaren.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:33

hier was de cam stuk gevroren ofzo hij deed het helemaal niet meer nu maar de babyfoon van de kinderen (met camara en hartgeluiden ondvanger) neer gezet en het geluid maar uit gezet want je hoord gewoon het hart van Juwel en Draco kloppen echt een eng gehoor met al dat extra geruis erbij, heb nu ook maar de bedrading geisoleerd want anders vriest deze ook kapot ofzo. De warmte lampen worden morgen opgehangen als het goed is en dan kunnen we eindelijk rustig afwachten.
Morgen ook nog even het uier vrijscheren en dan is ze er echt helemaal klaar voor.
Zul je zien heeft de laatste dekking gepakt en zit ik hier nog 4maanden naar de cam te turen s'nachts nou ja beter als het missen toch?

Spannend AZ ben heel benieuwd wat de dierenarst zegt ik zie volgens mij ook wel wat bewegen spannend hoor!

Isis en Silke er al bijna helemaal klaar voor? Spannend ben benieuwd wie als eerst de nieuwjaarsbeeb op de wereld zet hier, Juwel zal het niet zijn die maakt nog niet zoveel haast met haar uier. Zal er zo even een foto van maken voor en na het scheren haha.

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:34

Als je eerst Victoria ziet en daarna Paulien is haar buik echt enorm! :D Ze zien er wel mooi uit.

Mijn merrie was vandaag behoorlijk humeurig. Tijdens de deken op en af doen stond ze de hele tijd met haar hoofd te slaan. En soms duikt ze ineens naar de tralies om naar de buurvrouw te happen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:54

InekeH87 schreef:
Zou je hoofd kunnen krimpen? Ik ben er namelijk van overtuigd dat mijn hoofd is gekrompen. Ik pas ineens capmaat 52 terwijl ik vorig jaar toch nog echt op 54 zat. Het jaar daarvoor had ik zelfs capmaat 56. Ik vind het heel vreemd. Misschien door alle zorgen voor het veulen, krijg ik geen grijze haren maar een iniemienie hoofd :P

misschien is het met je hoofd ook wel zo als met auto en scooterbanden
als die een tijdje gedraaid hebben worden ze ook harder/dikker..

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:21

Wat spannend zeg Aziza..je ziet het inderdaad bewegen.
Wel bizar dat ze er zo langskijken.
Zo ben ik er ook heilig van overtuigd dat Melody vorig jaar drachtig is geweest,tot 3 keer toe gescand niks te zien.
Ze was kerngezond en werd niet hengstig en was ook steeds geen ei te zien.Wel heb ik haar een keer zo hard aan moeten pakken dat ze compleet over de rooie ging ,daarna was ze weer gewoon hengstig.Die laatste keer scannen was ze 3mnden.

Even vraagje,zit met een probleem namelijk.
Mn Deken is kapot,moet ik meegeven en dan kijken ze bij br of het gemaakt kan worden.
Ik heb aleen geen reserve deken ,en kan haar nu ook niet zonder zetten.Iemand toevallig een winterdeken maat 175cm thuis liggen die ik even kan lenen of voor klein bedrag over kan nemen?

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:37

Even een vraagje... mijn paard begint ineens haaruitval te krijgen. Ze is al een paar weken flink in de rui, maar nu krijgt ze hele kale plekken op de plaats van de singel, schouder en buik... Iets wat vaker bij drachtige merries voorkomt?
Je kan de haren er zo met wortel en al uittrekken en soms komen er wat schilfertjes mee...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:42

Helaas Melody, volgens mij liggen al mijn 175 cm winterdekens in Belgie bij mijn hengst en heb ik er hier geen meer liggen.

Die buik beweegt echt wel!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:46

He jammer,vind het zo zonde om een nieuwe te kopen omdat deze gerepareerd moet worden..hoop nog even verder dat iemand me eraan kan helpen!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:47

hier ook helaas geen 175 over alleen 195 en das beetje te groot ;)

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:03

melody
heb een nieuwe liggen
300 grams waterdicht
klein prijsje voor jou

is kleine mt 185!
woon kwartiertje van oss af!

of een gebruikte zelfde deken
nog kleiner prijsje ;)

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:05

dwyne even checken of t geen schimmel infectie is!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:24

MelodyT schreef:
Wat spannend zeg Aziza..je ziet het inderdaad bewegen.
Wel bizar dat ze er zo langskijken.
Zo ben ik er ook heilig van overtuigd dat Melody vorig jaar drachtig is geweest,tot 3 keer toe gescand niks te zien.
Ze was kerngezond en werd niet hengstig en was ook steeds geen ei te zien.Wel heb ik haar een keer zo hard aan moeten pakken dat ze compleet over de rooie ging ,daarna was ze weer gewoon hengstig.Die laatste keer scannen was ze 3mnden.

Even vraagje,zit met een probleem namelijk.
Mn Deken is kapot,moet ik meegeven en dan kijken ze bij br of het gemaakt kan worden.
Ik heb aleen geen reserve deken ,en kan haar nu ook niet zonder zetten.Iemand toevallig een winterdeken maat 175cm thuis liggen die ik even kan lenen of voor klein bedrag over kan nemen?

Hmm ik heb alleen een nieuwe winterdeken die niet waterdicht is.
Dus daar heb je waarsachijnlijk niks aan.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:54

Dwyne schreef:
Even een vraagje... mijn paard begint ineens haaruitval te krijgen. Ze is al een paar weken flink in de rui, maar nu krijgt ze hele kale plekken op de plaats van de singel, schouder en buik... Iets wat vaker bij drachtige merries voorkomt?
Je kan de haren er zo met wortel en al uittrekken en soms komen er wat schilfertjes mee...

Dit klinkt precies zo als wat mijn veulen vorig jaar had! Hele plukken haar lieten los en beest werd langzaam aan steeds kaler.
Was waarschijnlijk een reactie op zijn basisenting. Dierenarts is toen geweest en stond voor een raadsel.

Heel bokt riep dat het een schimmelinfectie was en bladiebla, uiteindelijk kwamen zijn haren weer terug, maar heeft hij wel een deken omgehad ivm de kou.