kmd: hier liep ze wel buiten, ik wist niet eens dat zo ver weg liep want altijd als ik buiten was, was zij ook bij mij. Blijkbaar ging ze dus wel opstap....
De meeste maidens die ik hier heb gehad voor het afveulenen, beginnen sowieso vaak al later met het uier. 4 weken van te voren beginnen en dan met zo'n uier zitten ze er misschien een week of 2 vanaf? Ligt ook een beetje aan de vorderingen, als ze snel opuieren gaan ze vaak ook vlug door terwijl een merrie die al vroeg begint en steeds heel weinig vooruitgang laat zien er langer over doet. Maar ja, merries hebben hun eigen spelletje en maidens helemaal. Als ik een maiden zonder dekdatum had staan met zo'n uier, ging er een alarm om Kan het nog makkelijk een paar weken duren hoor maar het kan ook heel vlot gaan...
PercyLeen
Geplaatst: 05-02-09 17:31
Ik wacht idd op het alarm Marije! Wordt voor me naar gekeken!
MarijeR
Geplaatst: 05-02-09 17:35
Hoe toont ze verder? Het uier is natuurlijk niet de enige aanwijzing... Ik heb ze al met minder uier zien bevallen, zowel maidens als ervaren merries Vaak zakt in de laatste weken de buik wat, vallen de flanken wat in, de banden worden losser. Maar ja, bij maidens kán dat ook pas in de laatste dag of zelfs uren gebeuren...
PercyLeen
Geplaatst: 05-02-09 17:38
Ze is verder gewoon normaal! Ze kijkt wakker uit dr ogen en zelfs een sprintje in de bak kon er nog vanaf! Ingevallen flank heeft ze niet en dat van de buik zie ik ook niet! Heb er net nog even een ervaren iemand naar laten kijken en hij zegt ook tja het kan zomeer opeens in de stal liggen..hou dr gewoon goed in de gaten! En dat doen we zeker!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 05-02-09 17:41
Clau, gefeliciteerd!!!
Jeanine, als je toch foto's gaat maken, maak dan ook foto's van de banden en de kling.
Banden:
Liefst nog iets hoger dat de achterhand er goed op staat. Hier zie je met name links goed dat de banden helemaal slap zijn geworden. Foto was eigenlijk gemaakt vanwege de scheve staartdracht op het einde, deze foto is van een week voor de bevalling.
Kling:
Kling zet wat meer op en wordt langer. Ook deze foto is van een week voor de bevalling.
Zeker omdat je geen idee hebt wanneer het veulen zou komen zijn dit ook nog goede aanwijzingen. Zoals ik de uier nu zie denk ik dat ie zo komt, maar merries zijn vreemde wezens. Als de banden nog niet slap zijn zal het veulen ook nog niet komen.
Sue_
Geplaatst: 05-02-09 17:44
Jemig die foto's zijn allemaal wel erg gedetailleerd... zou dat er ook zo aan toe gaan in het "zwangerschaps-topic"?
PercyLeen
Geplaatst: 05-02-09 17:44
Ik ga mijn best voor jullie doen! Zal ff iemand meenemen dan is het wat makkelijker! Ik wacht dus nog met smart op zo'n birth alarm maar het is niet zeker of ik die kan lenen..dus dat wordt dan toch maar eens s nachts langs denk ik!
KootMiraDrum
Geplaatst: 05-02-09 17:45
Tass schreef:
Das lastig heb ik vandaag gemerkt
Is best leuk om te doen hoor, als je een makke merrie hebt Ik lag bijna 2 jr geleden als een gestrande walvis op mijn rug tussen de vier benen in foto's te maken
een maiden op 8/9 mnd met zo'n uier heb ik ook nog niet gezien
Clau: Gefeliciteerd!
jennyk: Zo hadden wij ook een stalkat, altijd om het huis. We waren met een geleende trailer weggeweest en die stond nog op de oprit, daarom stonden onze auto's aan de overkant van de weg. kat ligt lekker bij ons in he zonnetje, staat op, rekt zich uit en loopt naar stal. Half uurtje later komt mijn vader er mee thuis, was hij achter onze auto uit de weg op gelopen en meteen dood. Normaal stonden die auto's daar dus niet en zou hij daar niet gelopen hebben, zo zielig en je mist het zo op stal!
Toch kan er met name achter de spenen toch nog aardig wat bij bij deze maiden?
Nicole288
Geplaatst: 05-02-09 17:52
KootMiraDrum schreef:
Toch kan er met name achter de spenen toch nog aardig wat bij bij deze maiden?
Het is ook nog niet klaar, maar als ze echt op 8 maanden dracht zit is het toch heel erg veel voor een maiden? (uberhaupt wel eigenlijk)
PercyLeen
Geplaatst: 05-02-09 17:54
Niemand heeft gezegd dat ze daadwerkelijk op 8mnd zit he! Ruwe schatting! Waarsch. gedekt eind voorjaar begin zomer! Nou geef je eigen draai er maar aan..hoever ze dan daadwerkelijk is! Als ze april/mei gedekt is kan het wel redelijk kloppen..
Maseike
Geplaatst: 05-02-09 17:54
Sue_ schreef:
Jemig die foto's zijn allemaal wel erg gedetailleerd... zou dat er ook zo aan toe gaan in het "zwangerschaps-topic"?
Nee hoor, daar zijn ze netjes Zie je alleen dikke buikjes!!!
Jeemie Neon
MarijeR
Geplaatst: 05-02-09 17:57
Zelfs "koe" Macy heeft op 9 maanden nog niet zo'n uier hoor. Beter gezegd, die heeft nog lege uitgelubberde flapjes en dat terwijl Macy haar hoef er niet voor om draait om al op 300 dagen te kegelen...
Zou mij niet verbazen als ze ergens deze maand bevalt... Maar goed, bij merries weet je het nooit, zelfs niet als je wél een uitgerekende datum weet
Deze merrie is ook super makkelijk . Zelf ik als "vreemde" kon alles doen . Maar wist niet goed hoe ik me moest draaien voor de foto te maken met foontje .
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 05-02-09 18:04
Als ik die uier ze denk ik ook dat ze eerder zal bevallen. Daarom ook foto's van de banden en de kling. En het is ook leuk om bij te houden, zo zie je beter het verschil als je foto's naast elkaar legt.
Ik hou dit dus altijd bij, omdat mijn merrie geen tekenen geeft en niet kegelt. Zo probeer ik toch wat meer af te leiden wanneer het zou kunnen gebeuren. Desondanks blijft ze me toch verrassen. Maar daar zijn het ook merries voor.
Danae
Geplaatst: 05-02-09 19:08
Clau Gefeliciteerd met de nieuwe minispruit, ben erg benieuwd naar de foto's.. Gelukkig gaat het met de andere merrie ook beter..
Voor de rest die 's nachts niet veel meer slapen suc6 gewenst!
MarijeR
Geplaatst: 05-02-09 19:24
Isis gaat steeds onrustiger worden, ik gok binnen een paar uur... Voor de mensen die de link van de cam niet hebben, hier kan je mee gluren: http://www.marestare.com/cam.php?alias=welsh (werkt alleen in IE, niet in firefox)
PercyLeen
Geplaatst: 05-02-09 19:25
Ohh wat spannend! Ik ga mee gluren
Gem
Geplaatst: 05-02-09 19:36
Jeanine84 schreef:
Ik heb er maar weer eens even onder gehangen! En de uier is echt vol nu en ook hard....
Wat zeggen jullie er van..
Ter vergelijk: mijn merrie, vorig jaar drachtig van eerste veulen (dat noemen jullie een maidenmerrie toch ) foto 1: maand 10, 5 weken voor uiteindelijke geboortedatum