Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xAnnouk schreef:Al zawraa, ik zou anders even de dierenarts bellen voor de zekerheid ? Kan onschuldig zijn maar ook een baarmoeder ontsteking.
Neonlight schreef:Gooiske, gefeliciteerd!![]()
Die spuit draaien wij niet om, ook nooit over nagedacht, wij vijlen de scherpe randen vlak. Hebben 50 ml spuiten. Wel goed schoonmaken na gebruik, anders plakt ie vast. Ik moet de eerste dag meerdere keren de fles geven, Sarona haar spenen doen te zeer van de druk dat ze het veulen niet zelf laat drinken. Bij haar eerste veulen is daarom ook de DA geweest om haar te verdoven en die kwam met de spuit.
kyrkelover schreef:Merrie die vorig jaar drachtig was van Vis had dit ook. Wel ietsje meer trouwens al was het ook zeer klein begonnen. Toen direct gewaarschuwd dat het een schede ontsteking kan zijn die onbehandeld ook over kan gaan richting baarmoeder. Helaas von dierenarts het niet nodig om te behandelen want merrie was niet ziek en had geen koorts en 2 weken later id placentitis en veulen verloren.
Om een lang verhaal kort te maken als ze niet dicht bij veilige datum zit en het eventueel meer wordt dan direct wwer bij DA aan de bel hangen.
suffie schreef:AZ, vieze derrie inderdaad. Aan de buitenkant kan je niet zien of ze baarmoederontsteking/placentitis heeft, daarvoor zal je haar moeten laten scannen. Is dat mogelijk op het eiland, of moet je hiervoor naar het vaste land? Haar muts zie er sowieso een beetje vreemd uit, is ze de laatste keer ingescheurd?
Is dat alweer 2 jaar geledenWeet nog goed wat een avontuur het was om bij jouw het schilderij af te geven
Wel een heel mooie dag, met een bijzonder goud randje!
rozebadeend schreef:Tnx voor de tips! Ik wist niet dat vitalbix ook merriebrok had dus daar ga ik zeker even naar kijken!
Ze krijgt verder al onbeperkt kuil, en een hele tijd fibrebeet gegeven, maar nu even drastisch terug in voer.
is nog niet eerder bevangen geweest, en nu ook nog niet echt, maar het is randje..
cp112 schreef:rozebadeend schreef:Tnx voor de tips! Ik wist niet dat vitalbix ook merriebrok had dus daar ga ik zeker even naar kijken!
Ze krijgt verder al onbeperkt kuil, en een hele tijd fibrebeet gegeven, maar nu even drastisch terug in voer.
is nog niet eerder bevangen geweest, en nu ook nog niet echt, maar het is randje..
Van fibrebeet worden ze niet bevangen. Van kuil wel. Dat zit vol suiker.
Paarden eten hooi, kuil is koeienvoer.