[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:05

Oef. Ik ben weer boven water na een ontzettend druk weekend.

Linda *\o/* *\o/* Een gezond veulen en gezonde mama. Gefeliciteerd!! Wat een knapperd is het!

Moratoetje het fructaan is erg hoog nu door de droogte. Maar snel van het gras af in elk geval.

Daisyjazz eindelijk,gefeliciteerd!! *\o/* Vos staat in de aanbieding dit jaar,niks aan te doen. :+

Joyce wat een knap veulen,gefeliciteerd!

Juval hier staan ze ook nog allemaal apart,het is te zeggen,de merries met veulens samen,maar ze moeten nog de kudde in. Het jongste veulen nog even apart. Die is nog zo fijn en klein. :o

Cemlys begint te vullen inderdaad aan de achterkant.

FF duurt vast niet lang meer,maar ze moet nog heel eventjes wachten dus.

Neon gestippelde tieten. :D Het begint te komen.
En inderdaad,kijk maar naar mijn veulen. Dekbon nog de deur uitgedaan,ze was 24 juli gedekt en nu loopt er een perfect gezond veulen al naast. De natuur doet soms zijn zin.

Andrea de volgende keer gaat het vast ook allemaal gewoon goed. En zo een prachtveulen verdient wel opvolging,en jullie en de merrie zeker ook. Ik ben benieuwd.

Busymissy en Nadezda toch kan dat niet heel lang meer duren met zo een tekenen.

Vulina knap koppie!

Mijn poppemieke zal heten "Aisha" en het past haar perfect moet ik zeggen. Zo een klein en fijn,elegant meisje. <3 Wat zal ze afsteken naast haar grote stoere broers straks. :D
Deze steek ik in een kristallen doosje denk ik. :D

Afbeelding

Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:10

Prachtig valkje Linda! <3
Gefeliciteerd *\o/*

Hoe is het nu Nadezda? Wel heel erg spannend zo'n merrie! Hopelijk komt alles gewoon goed.

@juval ik heb achter huis mn landje in 2en verdeeld, de merries staan dan eerst gewoon naast elkaar en kunnen ook gewoon over het hek contact maken. Als ze na een tijdje gewend zijn aan het moederschap en aan elkaar zet ik ze bij elkaar. Mijn 2 merries kennen elkaar natuurlijk ook al en ze staan nu ook nog gewoon bij elkaar tot de veulens komen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:25

Sarona haar uier begint naar voren nu te vullen.
Afbeelding

Vannacht voor het eerst beeld naast bed gehad, nog niet direct voor te waken maar om te kunnen spieken als ik wakker word. En om de instellingen van de tablet goed te krijgen, want nu redt die het niet met de batterij, zelfs niet aan de stroom als je constant beeld aa laat staan. Met helderheid spelen en dan gaat het wel lukken, gelukkig heeft Sarona veel wit dus dat weerkaatst goe met infrarood.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:31

Haha Neon kan jou post wel kopiëren, letterlijk precies hetzelfde hier :')
Uier van voren en beeld naast bed om te spieken :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:41

Gefeliciteerd Linda, een prachtig kereltje <3

Pretty, ze is ook erg mooi <3

Busymissy en Nadezda, succes, spannend met jullie dames. Ik duim voor gezonde veulens voor jullie.

Mijn kleine knapperd nog een keer <3

Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:47

ik heb het een half uurtje aangekeken, maar toen waren merrie en veulen allebei drijfnat van het zweet van het heen en weer rennen... geen succes dus.
Ik heb het draad dus maar los gegooid, en nu staan de andere 2 pony's er bij. En nu staan ze rustig. Voor de pony's is het vette gras waarschijnlijk niet helemaal gezond, dus ik ga zo mn graasmaskertje maar even opzoeken voor de welsh.
wel een gedoe allemaal zeg, pfff. maar goed, de rust is weergekeerd.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:01

Fijn dat t met zn alle bij elkaar goed gaat, ik hou ze voorlopig nog apart, de ruin die we hebben staan is nogal een jager. Dat durf ik niet aan, denk ook dat Zolex t ligt uit zn ogen zal slaan, ze is super beschermend. De andere ruin is er net dus kent ze nog niet goed. Met Levi is er met 5 maanden pas iemand bij gegaan.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:30

Ik had ook de rest binnengelaten vanmorgen na hun nacht buiten en wou Ella en Aisha buiten,dat was ook geen goed plan,rennen en roepen,zowel Ella als de anderen binnen. Na een kwartiertje ook maar binnengezet weer,en pfoe wat is het warm weer zeg!

Noisy vos is gewoon "in" dit jaar. :P Knapperd!

Sarona doet lekker door.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:46

@pretty: ze stond niet op het gras. Ga maar een afspraak maken voor verder onderzoek. Voorlopig niet op het gras en alleen maar water en hooi.

Hier zijn de paarden met dat warme weer liever binnen dan buiten, het is heerlijk koel op stal.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:46

Vulina schreef:
Busymissy, houd je er rekening mee dat een veulen ook helemaal verkeerd kan liggen? Dan komt er dus niks maar heeft ze inderdaad wel weeën. Als een paard eenmaal weeën heeft, zijn ze aan het bevallen. Of ze hebben geen weeën...

Ja daar houden we rekening mee, ik hou veelvuldig contact met mijn DA.
De ligging van het veulen is al gecheckt door hem, het hoofdje ligt goed en de beentjes strekken zich pas net voor de bevalling, dus dat gaat hopelijk allemaal wel goed. Ook leeft het tot nu toe nog steeds (vaak komen liggingscomplicaties voor bij een dood veulen omdat die zich niet meer kan strekken).

Van wat ik geleerd heb kan een paard al dagen van te voren ontsluitingsweeën hebben (net als sommige mensen die bv. meerdere dagen weeën hebben). Dit is zo "verzonnen" door de natuur. Zodra een paard met de uitdrijvingsfase begint (de persweeën) moet het veulen er zo snel mogelijk uit omdat het een vluchtdier is. De hele voorbereiding van de baarmoeder klaar maken wordt keurig vooraf gedaan, soms duurt dat een dag, soms langer. De ene merrie laat zien dat ze ontsluitingsweeën heeft en de andere toont helemaal niets. Als er ineens iets gebeurt waardoor een merrie zich niet gerust voelt om te bevallen kunnen ze de bevalling ook "stoppen" om daarna weer in het proces verder te gaan. Dit kan niet in het persgedeelte (die oerkracht is niet meer te stoppen) maar wel in al die uren (of dagen ) daarvoor.

Vorig jaar deed deze merrie precies hetzelfde. Paar dagen van tevoren steeds kreunen, steunen en kort puffend ademhalen (waarvan ik dan aanneem dat het ontsluitinsweeën zijn) om daarna na een paar dagen binnen enkele minuten te bevallen.

Nu weet ik alleen niet in hoeverre de regumate dit proces remt. DA vindt het nu nog te vroeg om te stoppen. Vanaf dag 320 ga ik langzaam afbouwen met de Regumate maar persoonlijk betwijfel ik of ze dat gaat halen, maar we zullen zien. Alles gaat nu anders dan ik gewend ben, dus wie weet draagt ze straks gewoon tot 340 dagen, vrees dat je me dan wel op kunt vegen :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:03

oh pretty leuke naam, en glazen kistje ja ik ken dat :j

das wel eigenaardig neon dat de iPad het beeld niet trekt zelfs niet in de stekker. En hij was volledig opgeladen? met je Phone al geprobeerd, mijne deed het er prima op en beeld stond ook constant aan, Phone lag onder mijn hoofdkussen want gaf te veel licht en zo moest ik niet steeds ontgrendelen.
iPad sprong bij mij altijd op die stomme reclame spelletjes en weet niet hoe je dat moet afzetten.

wat velen met placentitis dit jaar amai, is precies meer dan andere jaren
duimen dat alles goed gaat

linda aan het nagenieten meid

noisy wat is hij mooi al uit de plooien, knap ventje

juval goed dat je ze dan hebt samen gezet, zal wel loslopen

hier introduceer ik ze eerst altijd met de alpha merrie en dan de rest, nu was de alpha zelf bevallen dus eerst met de andere merrie en veulen en haar 2jarige dochter, ging heel goed en nu staat ook de hengst en ruin erbij, gaat minder. Mams is heel beschermend en gaat soms gewoon de stal instaan. morgen wordt hij geruind en daarna verhuizen de jongens weer naar andere weide dus dan kan de rust weerkeren.
nogmaals alle respect voor de mensen die hier in het topic een hengst hebben staan thuis, ofwel ben ik nu eenmaal een merrie-mens ofwel heb ik draken van hengsten, dat staat te roepen en te tieren, breekt bijna de omheining af of weet toch ergens te ontsnappen, pfff ik moet ze echt niet :D

nu 7 is misschien toch net iets te veel :P

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:59

Neon (en Faline dan ook ;) ) begint er goed uit te zien!!!

Pretty <3 ooh heerlijk zeg!!!

Ik ben verder vooral nog even niet op aarde geland :o
Heel onzeker of alles wel goed gaat, maar ik wil mijn vriendje toch even spammen.
Hij heeft ook al een naam;

Jupi's Howdo Youdo (roepnaam Howie)
<3 <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:22

Fopmerrie van het jaar...
Nina doet het stiekem achter op het land!

Champagne en merrie!! <3 <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:25

Ohhh mijn god wat een dropje!
Gefeliciteeerd!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:36

Gefeliciteerd faline ohjee gelukkig alles goed dan
En champie en merrie goed zeg

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:39

Gefeliciteerd Faline, wat een knapperd zeg <3

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:42

WAUW!!!!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:42

Gefeliciteerd Faline, wat een schatje <3

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:43

Linda wat een chique ventje!

Faline! Gefeliciteerd! *\o/* Wat een poepchique ding,wauwie!! Fopmerrie ook al!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:47

Faline, ook hier gefeliciteerd met je Jackpot!!
Het is echt of vos of jackpot dit jaar. Is het dan zo dat als je dit keer Vos had, dat je volgende keer de jackpot krijgt? :D

Vanavond reageer ik uitgebreider :)

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:49

Fotsy, die kleine pannenkoek van ons is ook zo'n praatjesmaker hoor.
68cm hoog maar denkt dat ie minstens 1.68 is.
Hij staat nu tussen de tinkermerries. Li van 'm 1 en re 2. Hij heeft het er maar druk mee.
Overweeg ook serieus om 'm te ruinen en Chickie en Saar niet te dekken dit jaar.
De pest van ruimte zat is dat je dat jonge spul dus niet weg hoeft te doen want of er nou 4 of 6 lopen....

Mocht er iemand komen die belangstelling heeft in een ieniemienie hengst dan wil ik nog wel overwegen om 'm weg te doen. (mits héél, héél, héééél goed huis en manlief die het ermee eens is)

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 16:24

Joto gefeliciteerd!!

Gefeliciteerd JennyBaby!!

Gefeliciteerd Granoek!!

Gefeliciteerd DaisyJazz!!

Gefeliciteerd Joyce!!

Gefeliciteerd Linda!! Wat en zalige naam!! :D

Gefeliciteerd Faline!!

Knappe veulens Marit en Vulina!

Leuke naam alexandra

Nogmaals veel sterkte Andrea!!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 16:24

Hier groeit mijn dametje ook aardig door, vandaag alweer 5 weken oud.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 16:37

Proficiat Faline! Wat een jackpot idd :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 16:41

Faline gefeliciteerd met je knappie!

Linda!!!! Bucks heeft een buckskin gemaakt, gefeliciteerd meid met dat knappe ventje!