[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:27

Jolandje, oké ik reken voor alles 333 dagen (tsja geen idee waarom eigenlijk). Nee ze is niet gescand, dat is te stressvol voor der.
Vorig jaar is ze haar veulen verloren nadat er gescand was. Daarom besloten haar nu niet te laten scannen.
Van buitenaf scannen twijfelt mijn dierenarts of hun apparatuur wel sterk genoeg is.

Wauw KBK dat is wel overduidelijk van achter dat ze drachtig is :D

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:30

Wow! Ook al mooie buiken bij Kim en Star!!!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:31

wat is Kim toch een gaaf paard, ik heb héél vroeger ook wel op zo'n paard gereden, ik vond dat prachtig :j

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:42

Ik zou héél graag ooit op zo een paard rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:48

Ik vind het ook geweldig om op haar brede rug te zitten. :j
Het zijn alleen over het algemeen wel paarden met een heel sterk karakter, absoluut geen slome, brave paarden.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 01:10

Echte werkpaarden he :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 08:44

kappiegirl, op de laatste foto ziet ze er gelukkig weer fit uit.

stal_HD, Fijn dat je dames nu ook buikjes gaan vertonen.

Pretty, hahah zou het. Als de hengst nu al zoveel invloed heeft en hormonen, berg je dan maar straks hihi

CL, goede terugreis straks.
Fijn dat je al een lekje hebt in NL voor je paarden straks.

Venthe, wat leuk! Ik stond de eerste keer ook een beetje te stuiteren hoor :o Mooi om te zien

WL, Heerlijk he opeens zo'n knuffel paard die dat half gaat staan te slapen.

AniekR, ben benieuwd naar foto's

Cynthia, veel plezier in Valkenburg. Er ff lekker tussenuit.

Tinniie wat een super leuke foto. Je zou niet zeggen dat de shet niet dragend is :+

Linda2008 wat een heerlijk bolletje.

KBK Kim heeft al een beste buik van achter gezien.

Iedereen bedankt voor de kerstwensen.
Hierbij wil ik ook iedereen hele fijne kerstdagen en een super 2016 wensen. Dat jullie dromen mogen uitkomen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:47

Cl veilige reis terug! En dan maar alles regelen,wel spannend hoor.

Succes Lisch zondag.

Wat spannend en leuk Aniek een nieuw weidelid erbij . Doe eens even een foto!

Veel plezier in Valkenburg Cynthia!
Wie weet als jullie allemaal zo flink meehopen krijgen we toch dat merrietje uit Ella <3

Doe nog eens een foto dan van Elsa Fotsy! Leek me wel duidelijk dat ze drachtig was toch! Ze is ook een stuk groter dan Marcel natuurlijk dus wie weet is het een klein veulentje ten opzichte van haarzelf. Dan krijgt ze ook niet zo een dikke buik.

Leuk Tinnie. Bolleke doet haar naam eer aan. Jeetje,is die dan zo opgeblazen? :')

Biancatje ik zie geen drachtige buik bij jouw shet maar alles hangt er vanaf ook hoelang ze al drachtig zou moeten zijn? Wanneer is ze gedekt? En zou het haar eerste veulentje zijn?
Ik had ook zo een merrie die vorig jaar pas heel laat iets toonde en dan ineens werd ze tonnetje rond.

Leuke kerstkaartjes! Ik heb nog geen laat staan dat ik er zelf gemaakt heb. :o

Knolselder/Bianca de meeste van mijn shetlanders veulenen hier ook rond de 325 dagen zeg maar. Voor de 320 heb ik het nog niet meegemaakt. Ook al wel eentje gehad die pas op 350 dagen veulende,maar het jaar erop ook op 324 dagen. Dus maw. je kunt het niet zeggen. :')

Linda2008 Star ziet er goed uit toch! Ik vind het nog best meevallen hoor haar buikje,ze mag immers ook wel tonen vanaf nu!

KBK leuke foto's! Ik vind dat je het vanaf de zijkant nu ook al wel ziet hoor,ze is al flink! :j

Nikita is vandaag 240 dagen drachtig en Vera 200 dagen. :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:04

Zo hier vandaag een iets wat blije Bo met longeren. Lees dat werd flink harken :D
Maar tijdens haar gekke plof gedrag kon je wel heel goed zien dat ze soms dan echt last heeft van d'r kleine in haar buik.
Gaat opeens langzamer, gaat lopen flemen, boos naar d'r buik kijken, gaat weer gewoon lopen. En hoppa daar ging ze weer, bokken, bokken en nog eens bokken. En dat wel een paar keer achter elkaar.

Was wel weer een tijdje terug dat ze zo tekeer gegaan is, je zag d'r weer lekker genieten.
Daarna even haar staart gewassen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:42

haha ja pretty zo lijkt het nog mee te vallen, maar ze is echt net een worst op pootjes :')

Afbeelding

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:37

Afbeelding
Afbeelding
Baida vandaag met 227 dagen dracht. Ik vind haar buik nog zo bescheiden! Van achteren zie je nog niks en van de zijkant eigenlijk ook nog vrij weinig. Ik wil zo graag even een teken van leven zien :+

Wauw Kim heeft al echt een mega duidelijke buik!

En een blije Bo is altijd een goed teken! :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:40

Kerstkaartjes al hier. Heb de eerst ook al in de post gehad inderdaad.
Jullie ook allemaal fijne feestdagen, maar verwacht jullie nog wel te spreken voor die tijd ;)

Cynthia, veel plezier met je paar daagjes Valkenburg!

CL, en is het nu al zeker dat je paardje januari (toch?) terug komt al?

Tinniie, geweldige foto's met je shet er tussen! Ze lijkt ook best groot tussen de rest zo :P

Linda, Star is al mooi bol hoor! En gewoon reageren als je er de puf voor hebt hoor, weet niet wat er gaande is, maar :(:)

KBK, nou weet ik niet hoe ze er normaal uit ziet, maar van opzij vind ik het ook al wel een mooie buik hoor. Maar van achter wel heel breed inderdaad! ^_^

En uiteraard heb ik ook foto's O:) Alleen had maandagavond pas de foto's naar Mariska kunnen sturen, dus wou haar eerst de kans geven haar voor te stellen. Maar ondertussen staat ze op FB ^_^
Shadylah W is een Arabisch volbloedmerrie (Pepton x Siam x Madkour I), aan één oog blind, waardoor de vorige eigenaar er niet meer mee reed (buitenrijden was ze toch iets te slingerig voor), dus nu gaan we kijken of ze drachtig wil worden en hele mooie veulentjes gaat brengen.
Afbeelding
Vind haar koppie op deze foto het mooist uit komen ik val een beetje over de laaghangende neusriem van het halster wat het hoofdje een beetje verstopt :o
Afbeelding
Maar ook zo is ze wel knap ;)

Afbeelding

En dan thuis, vriendjes maken;
Afbeelding

Afbeelding
Eigenwijze Yazhi er uiteraard als de kippen bij ^_^
Afbeelding

Ze is nogal schraal en er zit een dik pak haar op, maar van het voorjaar zullen er vast nog wel een keer betere foto's gemaakt worden ;)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:47

Weer allemaal leuke buik*jes*! Die 4 op een rij zou je niet zeggen dat er 1 niet dragend is _O-

Kim is echt heel stoer! Word ook al dik!

Soie begin wel wat te groeien nu! Maar valt nog heel erg mee..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:56

Aniek aaah ze past prima bij de rest vind ik! Lief hoofdje! Hopelijk wil het drachtig worden lukken.

Lisanne wat ziet jouw merrie er fantastisch uit! :j
Ik snap wat je bedoelt,je wilt stiekem toch wel verschil zien,en wie weet ook voelen! Komt wel hoor!

Linda die worst op pootjes mag anders gerust hier komen logeren hoor. <3

Bo dus nog helemaal in conditie. :D

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:12

Dankjewel voor het compliment pretty! :o

AniekR wat een leuk nieuw weidemaatje heb je erbij! :j Die gaat vast hele mooie veulentjes geven als ze drachtig wordt.
Vind je het niet eng om een "vreemd" paard van buitenaf bij je drachtige merries te zetten? :o Ivm overbrengen van ziektes bedoel ik.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:04

Hahaha, leuke foto Tinne. Ik had em op FB al gezien ook. Degene die niet drachtig is heeft de dikste buik van al haha. Bolleke doet haar naam eer aan :))

AniekR, leuk dier. Ik ben benieuwd hoe ze eruit ziet als ze onder dat dikke pak haar uitkomt.

KBK, toch zie je het van de zijkant ook wel, vind ik. Van achter helemaal haha, niet te missen :D

L_isanne, ik zie toch wel een buikje. Ze is maiden toch?

Kiki1976, de droom die ik vannacht had wil ik liever niet zien uitkomen :)) Ik droomde dat Joan een tweeling had gekregen :oo Ze deden het wel heel goed maar ze waren heel klein. Een buckskin hengstje en palomino merrietje, heel licht van kleur.

Knolselder, hoe gaat het met jouw dracht? :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:15

Kopen Pretty? :+ haha

Kim ziet er stoer uit! :j

Aniek, mooie merrie hoor!! Die neusriem is inderdaad zonde, laat haar koppie niet goed uitkomen... Maar ziet er knap uit! Ben heel benieuwd naar haar toekomstige kinders...
Oehhhh Yazhi :~ <3 ik ben écht verliefd!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:28

Oooow die 4 op een rij foto is echt zalig _O- Ik zie waarom je die pony Bolleke hebt genoemd :D

Proficiat Aniek met je nieuwe aanwinst. Knap hoofdje heeft ze. Leuk dat ze zo te zien al direct vriendjes zijn allemaal.

KBK: wow die foto langs achter :wow: Maar langs zij zie je het toch ook hoor vind ik.

Lisanne: toch vol in de flanken, niet? Moeilijk te beoordelen natuurlijk als je het paard niet kent... ik denk dan aan Bolleke hihi, daar had ik van gezworen dat ze drachtig was := Elk paard draagt anders, dat heb ik intussen toch al wel gezien aan alle foto's die hier voorbij komen :)

Ik heb trouwens een volgtopic aangemaakt :oTsja wat kan ik zeggen, ik kon het écht niet laten http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1870701
Dus wie het wel leuk lijkt om ons te volgen, heel graag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:35

Knolselder, klopt. :j Ze moeten zich niet gaan vervelen. :D

Pretty, dat schiet al lekker op!

Kiki, fijn dat Bo zich lekker uit heeft kunnen leven! :))

Linda, is zij nou zilverappelbont?

L_isanne, dat is inderdaad een bescheiden buikje!
Zo zie je weer hoe verschillend het bij alle paarden is. :j

AniekR, zo zag Kim er een dag na het insemineren uit.
Afbeelding

Afbeelding

Dus je ziet het zeker wel, maar soms verbeeld ik me dat haar buik juist dunner wordt.
Op zich krijgt ze ook niet zoveel voer, 3 keer per dag 1 hooinet ruwvoer en af en toe een pavokoek.

Wat een prachtig paardje!

Lisch, fijn dat jouw paard nu ook begint te groeien!

Noisy, klopt, alleen als je er elke dag meerdere keren bent, zie je het amper. _O-

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:48

Mooie appeltjes KBK!!

Star is inderdaad zilverappelbont. :j

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:38

Mooi kaartje Ennasil92! heb je dat zelf getekend?

Jolanda ook een leuk kerstkaartje!

Ik reken ook 320 dagen, Marley's mama draagt heel kort altijd dus hoop dat ze die genen mee heeft gekregen.

Star krijgt al een redelijk buikje zeg!

Kim heeft toch een beste buik hoor! Maarten zit langs de ene kant met zijn been veel breder haha :p

@BianCatjee: Je kan afspreken dat als het niet lukt je niet betaald.

Maylinn is op facebook weer gedeeld op de bokt pagina :P trots op dat kleine bandietje

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:26

Noisy schreef:
L_isanne, ik zie toch wel een buikje. Ze is maiden toch?

Ja klopt! :j

Crines schreef:
Lisanne: toch vol in de flanken, niet? Moeilijk te beoordelen natuurlijk als je het paard niet kent... ik denk dan aan Bolleke hihi, daar had ik van gezworen dat ze drachtig was := Elk paard draagt anders, dat heb ik intussen toch al wel gezien aan alle foto's die hier voorbij komen :)

Ja klopt, ze was altijd eerder te dun dan te dik, dus het is voor ons wel heel duidelijk dat ze drachtig is. Ze is inderdaad een stuk voller in de flanken geworden, maar in vergelijking met de foto's die hier voorbij komen ging ik me toch al wat zorgen maken. :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:10

Uhhh Noisy wil je niet van die enge dromen hebben, brrr dat is nog steeds mijn angst :=
Al hoewel de kleuren die je droomde is dan wel weer heel erg leuk <3

KBK je ziet bij Kim wel degelijk verschil hoor.

AniekR, ik ben niet zo van de AV'tjes maar ik vind haar wel een lief aansprekend koppie hebben.
L_isanne denk maar zo een bescheiden buikje heeft ook z'n voordelen moet je maar denken. Maar je ziet het wel hoor, gewoon mooi bescheiden.
En de meeste merrie's hier hebben al eerder veulens gehad, dus ook niet helemaal te vergelijken.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:24

Pretty ze zou nu rond de 150 dagen drachtig moeten zijn..
Volgens de vorige eigenaar heeft ze 1x eerder een veulen gehad maar dat was weer bij de eigenaar voor haar. Bij mij is het haar eerste veulen.
Met mijn eigen hengstje (heeft ze ruim 1,5/2 jaar bij gelopen) is geen veulen uit gekomen, die heeft ze de laatste keer waarschijnlijk verworpen na de scan.

Hahaha oké dus gewoon de 320 dagen aanhouden dan zit je in ieder geval goed :P

Luna2006 Hoe bedoel je? Als er geen veulen uit komt?
We hebben afgesproken dat als er geen veulen uit komt ze volgend jaar terug gaat en dan hoef ik niks te betalen (hij is van een collega van mij) ze twijfeld zelf ook of haar merrie wel drachtig is. (Die heeft al vaker veulens van hem gehad).

Gister liet maquavinci me even goed schrikken, ze had een ontzettend dik oog en taande heel erg. Was wel schoon dus even voor de zekerheid schoongemaakt en de stal eigenaar gewaarschuwd. Niks vernomen vandaag van haar en vanavond op stal had ze gelukkig beide ogen weer goed open en niet dik. Wat het nou is geweest.... snap er niks van!

Maquavinci vanavond nog even buiten in de bak spelen met haar 2 vriendinnen (waarvan 1 ook drachtig van dezelfde hengst)
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:32

Nee bedoel met je DA, kan ze niet van buitenaf scannen betaal je gewoon niet. Hier geprobeerd maar lukte niet dus heb niet moeten betalen.