[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Magic_Ice

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:23

Kannie Gefeliciteerd met je mooie veulen!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:34

Kannie, gefeliciteerd. Mooi veulen, ben wel benieuwd naar je verhaal.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:37

Merel: Heel veel sterkte, dit wil echt niemand meemaken!!

Amandake en Kannie, gefeliciteerd met jullie veulens.. (wat raar om te typen zeg, idd leven en dood ligt zo dicht bij elkaar)

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:46

Cynthia82 schreef:
Zo... eventjes niet kijken en er zijn drie grote dingen gebeurd!

Merel, heel erg veel sterkte met dit verlies!! :(:)

Amandake, gefeliciteerd! Wat staan leven en dood inderdaad heel dichtbij elkaar! Lief van je dat je wacht met de foto's tot morgen. Je bent zo blij, maar je gunt een ander nu de ruimte, respect voor jou!

CL, wat rot voor je! Knap dat je voor je eigen gezondheid kiest, maar ik kan me voorstellen hoe vreselijk moeilijk dit voor je is! Ook jij sterkte!

Ik sluit me helemaal bij bovenstaande aan. mooi gezegd.

Kannie ook gefeliciteerd met je mooie veulen

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:50

Ook Kannie gefeliciteerd.

Inderdaad raar dat leven en dood vaak zo dicht bij elkaar liggen. In dit geval is het heel erg naar, de dood van kleine Gaya kwam onverwacht en veel te vroeg, maar soms, héél soms, is het ook bijna mooi. Zo beviel mijn zus een aantal jaren geleden van haar jongste zoon op hetzelfde moment dat onze oma stierf. Haar tijd was eigenlijk allang gekomen, voor ons gevoel heeft ze nog even op hem gewacht om het stokje door te geven.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:15

Hoier schrik ik echt van. Verschrikkelijk. Heel veel sterkte met het verlies van je prachtige merrietje.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:19

heeeeel erg veel sterkte voor jullie en de merrie. Wat ontzettend naar zeg.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:32

Merel_Claire, wat vreselijk,sterkte.

Kannie en Amandake gefeliciteerd.
CL wat een moedige beslissing, soms moet je keuzes maken.

Hier nog steeds een heel dikke buik, hard uier, maar nog geen melk of kegels oid. Denk nog niet dat het vannacht komt, maar zoals ik al vaak heb gelezen, kan het gauw veranderen.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 05:21

Dank jullie wel.

Bedankt Amandake, maar plaats gerust de foto's. Ben blij voor jullie! Kannie ook gefeliciteerd met je veulentje.

De merrie houdt zich goed, gelukkig.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 07:09

Kannie, gefeliciteerd!

Merel_Claire, wat fijn dat je merrie zich goed houdt.
Heb jij een beetje kunnen slapen?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 08:56

Oke, 1 weekend samengevat:

2 veulens geboren,Gefeliciteerd allebei!
En het mooie shabrak veulen voorbij zien komen * Kwijlt *

En dan 2 hele erge berichten!
Gaya die niet meer is........ :\ Bah wat naar zeg! Geen woorden voor....

En Es die op de kliniek is en wel weer aan de betere hand is als ik het goed heb gelezen..
Pff, zwaar weekend dus voor paar bokkers, bahbah!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 08:59

Merel, wat een afschuwelijk verhaal. Dat is toch het laatste dat je verwacht als je thuiskomt van een keuring. Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:58

Kannie, gefeliciteerd met je mooie veulen!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:00

Kannie gefeliciteerd!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:26

er is nogal wat gebeurt zeg in het weekend dat ik weg was!

M_I: hoe gaat het nu met Es?

m_C: sterkte met verlies van je mooie veulen

3 veulens geboren, allemaal van harte!

Lijstje is nu dus verledentijd.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:03

Pff wat een weekend zeg..

Es in de kliniek.. Heel veel sterkte..

Gaya overleden.. wat erg zeg...

Gefeliciteerd met de veulens!!

CL wat een moedig besluit.. Ik snap je ook heel goed.. Ik moet ook altijd aan men rug denken, dus ook mijn nieuwe paard longeer ik van te voren heel goed dat ik zeker weet dat die zen overtollige energie kwijt is.. Fab ken ik wel zo goed dat ze eigenlijk niks doet.

Ben toenstraks beetje over de zeik gegaan.. Men vriend is op dit moment net opgestegen voor 10 dagen naar Portugal.. En ik heb het er zo ontzettend moeilijk mee.. Ik vertrouw hem volledig, maar ik mis hem zo erg.. Hij heeft me zaterdag ook ten huwelijk gevragen en dat is echt geweldig, maar dat maakt het nog moeilijker om hem 10 dagen te missen.. Daarbij is men beste vriendin ook 2 weken weg en is er dus bijna niemand.. Ga wel naar een bokker toe vanavond om wat afleiding te hebben. Want misschien vinden jullie mij wel een aansteller, maar mis hem echt nu al zo erg..

Moest even mijn verhaal kwijt :)

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:10

ok..hier dan het verhaal. zaterdagmiddag was zeer emotioneel. om half 4 is de pony waar ik over vertelde ingeslapen. de kinderen zijn erbij geweest en ik heb geprobeerd het allemaal een beetje op te vangen. hoewel het een opluchting was om te zien dat het diertje uit haar lijden verlost werd, was het erg zwaar.
nadat iedereen vertrokken was, moest ik als een speer aan het werk. mijn dochter zou pandorette binnen zetten rond een uur of 8 en ik had haar instructies gegeven waar ze op moest letten. rond half 9 belde ze me en zei; 'er hangt een soort rondje aan haar uier' ok, het was hard, dus het harsen was een beetje begonnen. het was nog maar een heel klein dotje aan 1 tepel. normaal duurt mijn ronde tot kw. voor 12, maar om half 11 was ik klaar, zo was ik er doorheen geraced. aan de cliënten uitgelegd dat ik vandaag geen tijd had om het op het gemak te doen (zit in de thuiszorg).
ik ging bij haar kijken en ze was volop aan het harsen. ben naar binnen gegaan en bekeek haar op de camera. het was echt verschrikkelijk. ze was rondjes aan het draven in de stal. bokken tegen de muur. gooide zichzelf meerdere malen met haar hele lijf tegen de muur. leek af en toe wel blind en liep dan gewoon tegen de wand aan. zoveel pijn dus. om kw. over 12 weer gaan kijken en de melk liep al langs de benen. rond 1 uur werd ze ineens heel rustig. ging weer staan eten, keek af en toe eens naar haar buik, maar dat was het. een vriendin kwam om half 2. ik zei; 'ze gaat zo liggen en dan begint het' we hadden nog geen half glas leeg gedronken of ze ging liggen. gelijk naar buiten en haar vruchtwater brak. er kwam geen eind aan. zoveel vruchtwater heb ik nog nooit gezien, vandaar dat ze dus zo achterlijk dik was. kort daarna de pootjesblaas en het is in 5 minuten geboren. veulen was gelijk levendig, moeders stond direct op en de hele boel (vliezen) viel er in 1 keer uit. enfin. so far, so good. ik zei nog; nu is het nog wachten op de nageboorte. een andere vriendin die ook gekomen was zei; 'dit is het toch?" zij is ook bij alle andere bevallingen geweest. er hing niks uit de merrie en ik dacht ; "huh?" en bekeek het allemaal nog eens.
ja het zal wel dan, was helemaal in de war en moet zeggen helemaal kapot. was echt doodop.
veulen stond redelijk snel. had ook al gauw door waar de melk vandaan kwam. dus alles prima.
ben om half 5 naar huis gegaan en stond er om half 9 weer om te voeren. veulen had gepoept, draafde al door de stal. smiddags zijn ze een paar uurtjes de wei op geweest en pandorette had nog wat naweeën, maar ook niet heel ernstig. vond het niet zo gek na zo'n snelle bevalling.
ik zou rond half 9 savonds terugkomen om te voeren. toen belde mijn dochter om 8 uur. ik lag in coma op de bank. ze zei dat er 'iets' uit pando hing. dus toch!!! ik heb nog nooit zo hard in mijn auto gereden naar stal en ik was zo kwaad om mezelf! hoe kon ik nou zo stom zijn. zoveel bevallingen meegemaakt en niet eens het feit missen dat de nageboorte er dus niet af was gekomen. toen ik aankwam was de nageboorte er net af. pando nog steeds koliekerig. ik belde de DA gelijk en vertelde hoe stom ik was geweest. er ging van alles door mijn hoofd. dit was mijn merrie dacht ik steeds maar. getemperatuurd. gelukkig geen koorts. ik weet niet wat er allemaal door mijn hoofd ging alleen maar dat ik mezelf ZO verschrikkelijk stom vond, oh wat was ik boos zeg. heb toen vreselijk staan huilen. was echt even niet mezelf zeg ...pffff
enfin de DA heeft haar een spuitje gegeven tegen de koliek en de komende dagen temperatuur in de gaten houden en eetlust natuurlijk. het lijkt allemaal af te lopen met een sisser, maar ik ben zelden ZO geschrokken. zo lang aan de nageboorte staan is gewoon levensgevaarlijk en ik kan nog steeds niet begrijpen dat ik zo stom ben geweest. het zal wel te maken hebben met de emoties en moeheid etc., maar het is niet goed te praten. heb ook nooit eerder meegemaakt dat er direct na de geboorte niks uit de merrie hing. maargoed, hier nog een paar foto's van onze trots:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:17

Zo Kannie, wat een verhaal, en wat een geluk dat je dochter belde. Hopelijk is er niets aan de hand. Ze heeft in ieder geval de spuiten gehad, het kan dus heel erg meevallen.

Het is een prachtig veulen, maar........ik mis in je hele verhaal de naam van deze kanjer?

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:50

Greatfull was het toch?

Mooi veulen!! maar wat een verhaal Kannie, wel heftig!

Hier de knoop doorgehakt om 2 paarden te verkopen.

Es doet het super, de arts wil niet meer elke dag ons bellen omdat het zo goed gaat en ze mag als het zo doorgaat donderdag of vrijdag naar huis. *\o/* Hopelijk blijft het ook goed gaan!!

Helaas ook minder leuk nieuws, over een kwartiertje wordt ons oude trouwe erfhondje Cindy ingeslapen, ze is ongeveer 17 jaar, wil de laatste dagen niet meer eten en vandaag ook niet meer drinken, ze heeft een bult in haar buik... arm diertje, het is goed zo..

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:56

Ach, M_I, het zit je ook niet echt mee. Es weer aan het opknappen (goddank) en nu afscheid van je hondje. Heb je haar ook 17 jaar gehad? Sterkte nogmaals.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:11

kannie idd heftig zeg maar een prachtig veulen.

Magic_Ice het zit jou ook niet mee allemaal zeg.
Nogmaals sterkte.

Word tijd dat de zon hier eens gaat schijnen in dit topic.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:09

Diane65 schreef:
Ach, M_I, het zit je ook niet echt mee. Es weer aan het opknappen (goddank) en nu afscheid van je hondje. Heb je haar ook 17 jaar gehad? Sterkte nogmaals.

Het is het hondje van mijn vriend en zijn dochter, en de oom van mijn vriend die ook hier op het erf woont, zij hebben haar 17 jaar mee mogen maken, ik heb haar nu 6 jaar meegemaakt.
Heftig hoor, zo meteen komt de dochter van mijn vriend afscheid nemen

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:41

M_I: gelukkig gaat het goed met Es. Sterkte straks als het hondje ingeslapen wordt

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:45

Magic_Ice erg hoor een hondje laten inslapen en zeker na zoveel jaren geluk hebben met zo,n diertje.

Ik zelf heb drie honden waaronder eentje een Jack russel die echt oud word nu.
Een kant van haar gezicht is ze een beetje verlampt en men denk een tumor.
Onder het mes durven ze niet omdat ze 11 jaar oud en men denkt dat ze het niet zal halen.

Ze heeft nog grote waffel en vreet voor twee dus wij genieten nog elke dag van haar.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:28

Mendy vandaag door het draad gegaan (glad draad) 3 sneeën, 1 in dr borst (kleine) 1 bovenin aan de binnen kant van dr voorbeen (aardig groot) en nog een kleine op haar knie.
Zonder zadelgereden want vond met zadel wat link met die sneeën in de buurt.
Na het rijden goed gekoeld en op stal gezet.
En Akira staat binnenkort te koop.... |(