De dierenarts zei dat ze een maand van te voren nog ontwormd moest worden.Maar hoe het precies allemaal zit weet ik nog niet.
frenia
Geplaatst: 05-02-09 15:15
jeanine: ik laat ze idd ook gedeeltelijk op hun gewone voer staan. zo krijgen ze bv in volle lactactie zijn 5kg per dag waarvan 3kg merriemuesli, en 2kg van het normale voer (2 soorten). je kan idd best beginnen met stilletjesaan een gedeelte van haar normale portie te vervangen door merriebrok, als je dan merkt dat ze meer nodig heeft, geef je meer. Ik voer bv nu op dit moment 3kg, dat was eerder ook zo, maar nu is dat geen 3kg gewoon voer meer, maar 2kg normaal + 1 kg merriemuesli (opgebouwd door te starten met het vervangen van 250gr, 0.5 kg enz). Aan die 2kg normaal doe ik verder niets meer, maar ga meer merriemuesli bijvoeren als dat nodig is.
ontwormen 3/4 maand voor geboorte heeft geen effect op het veulen, maar uiteraard wel voor de merrie het veulen heeft maar nut van het ontwormen van de merrie na de geboorte en dit niet omdat het iets zou meekrijgen via de melk, maar omdat haar eventuele wormbesmetting dan bestreden wordt, waardoor er minder infectiedruk is voor het veulen. Inenten heeft wel nut 1 maand voor de geboorte, die antistoffen krijgt het veulen via de biest mee.
Frenia, kan me voorstellen dat de val en het janken van dat kleine hummelke door merg en been gingen, maar ze zijn echt wel flexibel en hij steunt ja alweer een beetje op zijn zere pootje, zal denk ik idd de schrik zijn.
Jeanine, hier nog zo'n overbezorgde oma
Joto bij ons wordt ook gewoon basisbrok gevoerd en ze doet het er prima op.
Draakje, ik gebruik nu ook al alleen nog maar de wormkuren voor drachtige merries en ik druk daarna nog een vitaminespuit bij in.
Ik probeer de foontje van mijn voor via email naar mijn computer te sturen
Duurt alleen erg lang
KootMiraDrum
Geplaatst: 05-02-09 17:15
Gefeliciteerd, Clau!
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 05-02-09 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt
PercyLeen
Geplaatst: 05-02-09 17:15
Ik heb er maar weer eens even onder gehangen! En de uier is echt vol nu en ook hard....
thijs . starba . net / shiba/cache/Foto/full.DSCF0749.jpg
Wat zeggen jullie er van..
jennyk
Geplaatst: 05-02-09 17:17
clau: vanharte! Wat liggen verdriet en geluk toch dicht bij elkaar zo bij jou!
Ja Mauw was een mooie en vooral ook lieve kat. Ook zo raar dat ze er niet is. 's Morgens met uitmesten lag ze nog te slapen op de paardendekens. 2 uur later is ze dood.... 's Morgens ging ze ook latijd mee paarden voeren, ze sliep ook altijd bij sjanty in de stal, die had een aparte hoekje die ze helemaal schoon hield speciaal voor de poes . Na het voeren ging ze altijd mee de krant ophalen (is 500m lopen) vanmorgen moest ik dat dus alleen doen, heel vreemd. Ik mis dat beesie echt Niet alleen ik natuurlijk, ook de kinderen missen haar enorm. De jongste (die ook op die foto staat) kreeg een kaartje van de juf: sterkte met het overlijden van de poes, ook op school hebben ze er dus over gepraat. Moeilijk hoor!
Clau gefeliciteerd! En fijn dat het met de andere merrie weer goed gaat.
Jeanine84, met zo'n uier zou het mij niet verbazen als ze verder is dan 8/9 maanden...
PercyLeen
Geplaatst: 05-02-09 17:21
Tass schreef:
Woow die uier
Alsin ga er maar vast naast liggen
KootMiraDrum
Geplaatst: 05-02-09 17:21
Er kan nog wel meer bij, Jeanine, mooi uiertje hoor, maar ben benieuwd hoe ver ze echt in de dracht zit! Kun je de volgende keer een foto echt van onderen maken? JennyK, sterkte met het verwerken van het verlies van de mooie dame. Dit soort ongelukken is de reden waarom mijn katten alleen in 2 buitenrennen kunnen, en daar kunnen ze vrij in en uit vanuit hun kattenbakkamer. Wat een mooie dame was Mauw zeg!
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 05-02-09 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt