[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 14:34

Gefeliciteerd Cio! *\o/*

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 14:37

Gefeliciteerd Cio, een erg mooi mannetje!

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 14:44

Gefeliciteerd Cio!

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 14:47

Gefeliciteerd Cioccolato, knap dier!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 15:47

Cis gefeliciteerd met je knappe man

Jenny, nog 3 dagen gewone dosering en dan gaan we beginnen met het afbouwen van de regumate. 10 ml verspreid over 7 dagen afbouwen. Geen schema gehad fan onze eigen da. Uithof zei, 4 eraf, 3 eraf en weer 3 eraf en klaar. In 3 dagen dus. Maar doe het over 7

Uier vanmorgen

Afbeelding

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 16:26

Gefeliciteerd cioccolato, knap veulen
Petraaken, al weer thuis met het veulen, alles goed?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 16:47

Hahaha zijn witte haren zijn geweldig cio

Ja vroeg ik me ook af petraaken al thuis?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:11

Cioccolato gefeliciteerd!!

Petraaken hoe gaat het?

Kiki ontwikkeld mooi door!

Hier rapsodie met daaroverheen stro. Waterbak en liksteen sluit ik niet af of verwijder ik. Merk ik dat er teveel gebruik van wordt gemaakt onderneem ik natuurlijk wel actie en geef ik de merrie meerdere keren per dag een emmer water. Maar is tot op heden nog niet nodig geweest.

Chanel heel veel sterkte Y;(

Luna gefeliciteerd! (Als ik dat nog niet gedaan had :+ Hoofd is een zeef haha)

Zilver vandaag op dag 309 een verwendag. Haar uier loopt minimaal terug. Wel vind ik die nog lang niet vol. Ik wil mij niet blind staren op haar uier want met Laventhe had ze ook geen vol uier. Maar het kan zeker voller.
Afbeelding
Na buiten lopen
Afbeelding
Ik ging echter voor het eerst PH testen. Ik schrok er van! Een waarde van 5. Dik en stroperige melk , behoorlijke hoeveelheid ook. Trok niet eens in het papiertje. Ze is natuurlijk erg vroeg. Maar ja, het komt als het af is (of niet goed is). En daar doe je verder ook niks aan. Ik verwacht het niet direct, want hier liep ze vorige keer ook 5 dagen mee rond. Maar wel gaat het alarm om en vanaf nu waken!
Afbeelding

Edit. Lijstje

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote pony's & paarden 320 dagen
Stal_HD - Gaya - 308
Luna2006 - Sun - 317
Orange - ? - 320
Tammiebels - Deja Vu - 320
Charmfaith - Lizzy - 321
Ciara_Lady - Nylke E.M - 321
Shadow33 - Her Highness - 321
Nieky1993 - Lexie - 321
Kiki1976 - Bo - 321
Knolselder - Suus - 322
Kathleen_vW - Efeera - 325
Nieky1993 - Mirthe - 326
Charmfaith - Bailey - 327
Nieky1993 - Tina - 327
Nieky1993 - Blue - 329
AM_horses - Liezella - 330
Dddara - Don Dara - 331
Goldenarrow - Intissima - 331
Nicky1963 - Fyanda BM - 331
Fotsy - Chica - 335
Sabrinatomic - Nosa - 337
Luna2006 - Muis - 337
Mer1980 - Solo - 339
Lady124 - Lady - 341
Nobel01 - Unique - 342
Marjoleine89 - Zsa Zsa - 357
Vulina - ? - 367

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:16

Oeie kabayo das wel heel stroperig

nayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:30

Wat gaan jullie snel, nu met 2 veulens hier kan ik het niet meer zo bijhouden maar ik las dat er weer wat veulens bijgekomen zijn, proficiat allemaal! Helaas ook weer minder leuke dingen bijgelezen, veel sterkte voor degenen die het nodig hebben.

Een vraagje, hoe lang laten jullie de veulens buiten? We laten hun ze om de beurt buiten in de paddock, telkens 1u tot 1.30. De mama's hebben daar ook hooi staan. Maar het wordt mooi weer over een paar dagen en dan willen we proberen hun 4u buiten te laten, deels zandpaddock met schuilstal, deels gras. Chilly en Bullet zijn nu een week oud en doen het goed verder. Zou dat te lang zijn?

We hebben het water in de stal ook omhoog gezet (in de voerbakken) zodat de veulens er niet aan kunnen, moest ook van de DA.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:32

Nayla zolang ze droog kunnen liggen gewoon de hele dag naar buiten. Dat is hier 10 uren (snachts op stal)

Fotsy ja ik schrok er van! En dat zo vroeg..

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:08

@Cio: de veulens waren al overleden, ergens vind ik dat een 'geluk'. Dat het niet door de bevalling mis is gegaan.

Jij van harte gefeliciteerd!

Alle anderen, bedankt voor de sterktewensen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:17

Willemiens schreef:
petraaken schreef:
Ik werk met drinkemmers in de stal en die hangt hoog genoeg dat het veulen de eerste weken er niet uit kan drinken. In de wei natuurlijk wel met een waterkuip die op de grond staat maar ik zie ze toch zelden er uit drinken. Ja eens ze een maand of 2 à 3 zijn.

Heb je misschien een foto van de drinkemmers?
ben benieuwd welke je gebruikt!

Deze emmers gebruik ik. Niet perse dat merk maar wel zo'n flatback emmer.

https://www.agradi.nl/kerbl-voeder-en-w ... -zwart.htm

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:25

moner schreef:
Gefeliciteerd cioccolato, knap veulen
Petraaken, al weer thuis met het veulen, alles goed?

Hij is thuis sinds deze middag. Wel kreeg hij diarree deze avond. Ga niet zeggen dat ik panikeerde maar vond het niet normaal. GEbeld met de kliniek en dat is een beetje normaal nu door de lavementen die hij heeft gekregen. In de gaten houden dat hij blijft drinken zodat hij niet uitdroogt. Als hij suffer wordt is dat een teken dat hij aan het uitdrogen is. Pa denkt dat het ook een deel stress kan zijn van het vervoer naar huis. Was wel blij om te zien dat hij toch even kort probeerde te bokken en wat te galopperen in de box eerder op de avond. Hebben zijn kont al schoongemaakt want die was vies van de diarree.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:27

gefeliciteerd cio met je veulen en iedereen die ik de afgelopen dagen ben vergeten. Mijn hoofd heeft wat overgelopen de laatste dagen.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:29

Cioccolato. Gefeliciteerd mooi veulen.

Petraaken. Fijn dat ze thuis zijn

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 20:13

Hopelijk knapt hij snel op petraken

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 20:23

Voor degene die zich afvragen. Na deze 5 merries hebben we er nog 3 voor dit jaar. Dus in totaal nog 8 te gaan. April is onze drukste tijd. Vorig jaar hadden we er 7 in april waarvan 4 op 4 opeenvolgende dagen :+ ik pak in april of mei ook altijd 1 week verlof om wat bij te tanken, dan kan in smorgens vooral langer slapen of dutjes doen tussendoor:D

Bedankt voor de tips voor het kleur testen. Dan ga ik eens wat rondkijken alvast en een account maken.

Charmfaith lizzy gaat goed vooruit :j

Luna2006 nogmaals gefeliciteerd <3 *\o/* alles goed met moeder en kind? En welke kleur heeft ze eigenlijk?

Greeneyez ik heb hier een merrie staan die maar heel minimaal uier krijgt voor de bevalling. En die heeft altijd genoeg melk en gezonde veulens. Als je foto's wilt van die merrie haar uier ter vergelijking wil ik ze gerust plaatsen.

Plop1997 gefeliciteerd *\o/*

Willemiens Wij hebben koolzaadstro als bodem bedekking. En als het veulen geboren is gaat daar de dag erna stro overheen een dikke laag.

Inge na een maand gaan ze hier 24/7 naar buiten en daar hebben ze een drinkbak met vlotter of automatische bak. Maar met de drinkbak met vlotter ook nooit problemen dat een veulen diarree krijgt.

Cioccolato gefeliciteerd *\o/* knap veulen <3

Kiki1976 Bo gaat goed vooruit zeg :D

Kabayo phoe dat is idd vroeg zeg zo een lage ph. Hopelijk houd ze het toch nog even binnen. Er bestaat geen kans dat ze toevallig toch van Perry drachtig is? :+

Nayla Dat gaat prima hoor. Hier staat Yarno hele dagen op de paddock en zibo/april ook in blokken van 3-4u.

Petraaken Fijn dat de kleine terug thuis is, zal je andere paard ook opgelucht zijn. Wel balen dat hij terug diarree heeft. Maar idd door stress en lavementen kan ik mij voorstellen dat ze diarree hebben

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 20:48

Cioccolato gefeliciteerd *\o/*

Petraaken, wat fijn dat ze thuis zijn!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 21:31

Jeej de foto upload doet het *\o/*. Dus nog even 2 fotos van April :D het is echt een dametje hoor <3 als ze te ruw drinkt krijgt ze een knauw van mama. En dan bokt ze echt naar mams uit protest :+ mams heeft dr handen er vol aan :')
Afbeelding

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:22

Gefeliciteerd Cio! Wat een benen!

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:53

Ohhh ja Kabayo, dat zou wat zijn! Komt er ineens een champagne kleurtje uitgerold!

Nieky wat een schatjes!

Ik wilde ook n foto posten maar hij doet t niet :(

Peetraken, snap dat de diarree geen fijn gevoel geeft maar ansich niet heel gek bij zo’n jong veulen toch?
Bij mij na een weekje altijd even diarree.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:58

Balko ik hoop het eigenlijk niet. Het Friese veulen is al verkocht en de eigenaar springt ook in de auto vanuit limburg als ze aanstalten maakt om te bevallen. Zou het ontzettend l*llig vinden als er ineens een champagne uit komt.

Petraaken wat enorm fijn dat ze weer thuis zijn :knuffel:
Diarree komt wel vaker voor bij jonge veulens. Komt vast goed!

Nieky wat een wijs ding <3
Wat veel veulentjes! Wel enorm leuk. De kans op een Perry veulen is eigenlijk nihil omdat ze gewoon hengstig is geworden met een eitje die bevrucht is en op de 18 dagen scan geen kloppend hartje is gespot :+

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 23:05

Kabayo schreef:
Balko ik hoop het eigenlijk niet. Het Friese veulen is al verkocht en de eigenaar springt ook in de auto vanuit limburg als ze aanstalten maakt om te bevallen. Zou het ontzettend l*llig vinden als er ineens een champagne uit komt.

Petraaken wat enorm fijn dat ze weer thuis zijn :knuffel:
Diarree komt wel vaker voor bij jonge veulens. Komt vast goed!

Nieky wat een wijs ding <3
Wat veel veulentjes! Wel enorm leuk. De kans op een Perry veulen is eigenlijk nihil omdat ze gewoon hengstig is geworden met een eitje die bevrucht is en op de 18 dagen scan geen kloppend hartje is gespot :+

Ach, ze is vast te laat. Word gewoon weer uitgepoept tijdens de ochtend boterham :P

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 23:14

Cio, nog van harte gefeliciteerd met je knappe man!

Petraaken, Fijn dat je veulen weer thuis is. Hopelijk wordt zijn mest een dezer dagen ook wat vaster en kan het genieten gaan beginnen.

Kabayo, dat is wel heel vroeg voor zo een lage PH. Ben benieuwd hoe lang ze je gaat laren wachten. Al zou een dag of 10 misschien niet verkeerd zijn.