[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:22

Mukiwa flinke uiers hoor!

Toushie meeste veulen dekens zijn breed verstelbaar. Die van de ej sws! Wat voor veulen verwacht je?

Cynthia dit is zeker veelbelovend!! Erg benieuwd hoelang ze het nog binnenhoud!

Yvk bedankt voor het vragen!

Ik heb de da afgebeld. Gezien mijn gevoel zegt dat er echt niks aan de hand is. Dus dat volg ik dan. Opnieuw scannen en weer bloedprikken vind ik sneu, vooral ik mij niet meer zorgen maak. Vandaag even wezen wandelen om te kijken of het slinkt na beweging en jahoor *\o/* hangtietjes :D Volgensmij nooit iemand in dit topic blij geweest met hangtietjes maar ik wel :+

Afbeelding

Mdw heerlijk koppie <3

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:46

Update! Net de hele kudde van Maria behandeld. Bij Frodo viel er gelijk een dood uit de vacht. Niet te missen.
Met Maria had ik geen dag langer moeten wachten. De eitjes zijn nu aan het uitkomen zag ik. Nipt op tijd er mee.
Terwijl ik Maria aan het behandelen was begon ze spontaan te gapen. Hele kudde voelt gelijk rustiger aan.
Weet alleen niet of je finecto elke dag moet spuiten of over 10 a 14 dagen weer opnieuw?

Jenny en Zoë zie ik morgen pas. Dan zijn hun aan de beurt.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:55

@xYaartje
Goed bezig jij! Respect hoe jij alle feedback hebt opgepakt! :j

@floripori17
Oh gelukkig maar! Kan je weer met een gerust hart gaan slapen!

@cp112
Ik moest zo lachen om jouw foto :')

@MDWStables
Wat een prachtig snoetje! <3 Het is idd wel een beetje koud voor ze nu... hoop dat het niet te lang koud blijft voor de kleintjes.

@Yvk
Oh nog heel eventjes aftellen en dan begint de spanning echt op te bouwen voor jou :)

@Cynthia82
Zo dat zijn al flinke uiers! Fi heeft er zin in, nee Fi, niet doen is dalijk koud! :brr:

For_Que

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 18:03

Hier nog geen veulen hoor -O-
Natasja bij jou ook nog niet??
We gaan wel samen richting de 365 dagen :D

Met luizen hier ( gelukkig geen ervaring)
Over die sneeuw… ik hoop dat het een 1 aprilgrap is hoor… ik heb zo,n gevoel dat de veulens dan nog langer wachten 8)7 Afbeelding
Uier gisteravond… vandaag dag 355 _O-

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 18:12

Elke dag even klagen. Hielp bij mij ook.
Moet er niet aan denken dat ik nog 20 of 30 dagen zou moeten wachten..

Je doet er alleen zo weinig aan _O-

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 18:21

ZwarteHeks. Aw wat een lief compliment <3. Dank je wel!
Alles voor de gezondheid van de pony's en de veulens! Doe wat ik kan als verzorgster voor de verzorgpony's en voor mijn eigen pony.
Plan van aanpak is nu finecto+. Werkt dat niet voldoende stap ik over op veerust en anders heb ik die aarde ook nog.
Vanavond alles goed wassen en ontsmetten.

Had alleen nu net thuis pas gelezen dat je de finecto+ fles voor gebruik goed moest schudden. Vergeten te doen, oeps. Kan dat veel kwaad als dat niet goed geschud is? Gaf wel direct resultaat. Morgen schud ik hem wel extra goed!

Bijleespost ga ik vanavond voor zitten.

Dan klaag ik mee. Hier ook nog geen veulens en geduld raakt op _O-. Maria zie ik met de dag dikker worden. Ik heb een voorgevoel dat ze wellicht later is uitgerekend en vorig jaar nog een keer in het geheim is gedekt.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 18:48

Floripori17 , je gevoel volgens werkt vaak het beste hoor. Jij kent je paard het beste. Maar uier ziet er nu wel mooi rustig uit.

Nou ik verwacht een Paint veulen dus gewoon klein rijpaard. Maar EJ heeft bijv 65 en 80cm dan moet ik denk voor de 80cm gaan?

Xyaartje , fijn dat je direct ook ziet dat het helpt! En die diatomeeënaarde kan je gewoon nog geven hoor dat kan verdere helemaal geen kwaad.

Forque , ze heeft echt soort ballen erop hè. Maar man ze laat je wel wachten.

Hier dag 331 en ze toont nog verder geen voortgang in vergelijking met de andere dagen.
Ph gister

Afbeelding

En vandaag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 18:57

Jullie merries hebben meer uier dn de mijne had mer bevalling joh. Hoe dan :')

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 19:04

Setteli, mijn strips kan ik niet vinden, maar Melissa stuurt een pakje op :j

YvK, ik hoop ook echt dat ze het nog 1,5 week binnen houdt! Haar uier slinkt nog wel echt nadat we een stukje gewandeld hebben, dus ik heb nog geen stress. Maandag kan ik de camera ophangen.
Jij nog maar 6 dagen tot veilig, dat wordt ook al spannend!

Jenny, wat lief dat je het vraagt. Ik heb de laatste paar dagen veel hulp gehad van mijn vriend en dat scheelt veel. Ik heb nu een stuk minder pijn. Helaas moet ik de komende dagen alles weer zelf doen, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat :)

Heerlijk dat witte bekkie, MDW <3

Fijn dat haar uier nog leegloopt Flori!

ZwarteHeks, ze moet het inderdaad echt nog even binnenhouden. Sowieso nog een week, voor het aantal dagen en voor het weer :brr:

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 19:05

Cioccolato schreef:
Jullie merries hebben meer uier dn de mijne had mer bevalling joh. Hoe dan :')

Die van ons hebben er gewoon zin in om moeite te doen die uier zover van te voren al te vullen en verrassen ons graag _O- .

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 19:28

Fijn dat het meteen effect heeft Yaartje! Dan toch echt luis. Ze zullen nu wel opgelucht zijn!

Al een flinke uier en vooruitgang Toushie!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 19:45

Ja, ze waren zeker opgelucht knolselder! Maria begon spontaan te gapen tijdens de behandeling! Zag haar later nog wel stampen dus de achterbenen nog even extra goed ingespoten en goed uitgesmeerd ook zodat het goed in de vacht zit en daarna geen gestamp meer gezien :j .
Morgen zijn Supra, Jenny en Zoë ook aan de beurt met de spray. Zag bij Supra ook al wat kale plekken waarvan ik gelijk het vermoeden had van luis. Dan alles maar in 1x goed en vanaf komende winter alles preventief behandelen. Supra is een verzorgpony die in dezelfde straat woont als de kudde van Maria/Frodo/Asfaloth/Arwen.
Bij deze dan ook een dikke dank je wel voor de oplettendheid bokkers <3 . Mede name ook voor rensju die er zelf over begon! Zonder jullie had ik het volledig over het hoofd gezien.
Zou morgen nog naar vrijwilligerswerk gaan (ook met paarden), maar dat heb ik vanzelfsprekend met het eerlijke verhaal afgezegd. Eerst de boel hier onder controle krijgen.

Eigen DA ook nog even geappt ivm de kat en konijnen thuis en om te overleggen of ik die preventief moet behandelen of niet. Ze lijken geen luis te hebben, maar geen idee of paardenluis overdraagbaar is op katten en konijnen. Dan maar gelijk alles in 1x goed doen.
Ik geloof dat mijn bankrekening mij alleen niet heel erg mag op het moment _O- .

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 19:50

Paardenmuis kan gelukkig geen kwaad voor honden en katten :D (en mensen)

Hier vandaag de eerste alweer drachtig gescand *\o/*
Dat de rest nu ook maar snel hengstig wordt. Ik heb er zin in!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 19:52

Gelukkig maar :D . Dat scheelt weer kopzorgen en een nog legere bankrekening _O- .

Hier zitten we nog te wachten op de eerste veulens en jij hebt de eerste alweer drachtig _O-
Maar gefeliciteerd *\o/* . Wie is de gelukkige aanstaande mama :D ?

Jessicazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 19:54

Knappe Luna doet het super! Nu 6 weekjes oud <3
Binnenkort inschrijven voor de veulen keuring :=

Heb gekozen om haar in te schrijven bij NRPS, baal alleen want mijn merrie haar ouders zijn onbekend dus dan staat in Luna haar paspoort alleen de vader

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 19:55

Hoe doen jullie trouwens dit? Supra, Jenny en Zoë zijn echte stress kippen met sprayen. En wil zeker Jenny en Zoë met zo min mogelijk stress behandelen. Heb handschoenen aan. Dus gewoon wat op de handschoen sprayen en dan over de vacht wrijven ipv gelijk op de vacht sprayen?

Wat is ze knap Jessica <3 .

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 20:16

cp112 schreef:
Bij niet mammoetharigen (cq praktisch alle warmbloeden en deels koudbloeden ook) ben ik het met je eens ja :')
Maar hier is er geen ontkomen aan zoals afgelopen week met die warmte

[ [url=m/aFDzv7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha, ik begrijp je. Dit is een luizenparadijs.

Knappe veulens komen voorbij!

Hoop geen sneeuw, zo geen zin in :(

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 20:17

Wat een knappe foto’s en veulen Jessica! <3

Yaartje Saffier is de gelukkige.
Afbeelding
Van de papa to be hoop ik een dezer dagen een goede foto te krijgen :=
Daar ga ik zaterdag mee naar de keuring. Het wordt een AMHA en NMPRS veulen.

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 20:30

MDW Wat een knappie! <3

CP hij lijkt echt wel op een mammoet. Heerlijke foto blijft het :D

Flori mooie hangtietjes :D Je gevoel klopt vaak wel en als ze nog goed leeg lopen na beweging.

Yaartje ze zullen blij met je zijn!

Toushie nog even geduld. Haar uier is wel al mooi vol.

Cynthia het scheelt wel dat het nog leeg loopt ja. Anders zou ik erg zenuwachtig zijn :=

Jezzicazz dat is wel jammer dat alleen haar vader in het paspoort komt. Ook niet de naam van je merrie? Het zijn wel weer prachtige foto's! <3

Gefeliciteerd Knolselder met de drachtige. Bij jou is het nieuwe seizoen al vol begonnen!

Enne die sneeuw.. Dat ís gewoon een 1 april grap >;) Dat moet, ik wil geen sneeuw meer. Ik wil zon!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 20:31

@ MDW, veulen spam is altijd leuk om naar te kijken.

Sneeuw.. brr ik zit er neit op te wachten.. ook zo vervelend voor moeders en veulen.. Sinne is al gewend om halverwege de ochtend tot 18.00 - 18.30 buiten te zijn.. met het fijne weer afgelopen weken was dat ook echt heerlijk voor ze.
Vanavond al wat eerder naar binnen, werd snel kouder.

Met het luizenverhaal kan ik niet meepraten.. nog nooit gehad gelukkig!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 20:36

Knolselder , haha je bent er snel bij alweer de 1e drachtig. Vind je eind feb niet vroeg voor een veulen ?. Ik vind zelf april al wel vroeg genoeg zeg maar i.v.m weersomstandigheden.

Jessicazz , het is wel echt knap veulentje. En mooie foto's. Maar staat er nu dan dat moeder onbekend is? Ik dacht altijd dat je alle gegevens moest invullen op een formulier.

Tinkels , ja toch heerlijk was het hè om buiten te zijn voor ze.
Ik heb hier wel een open stal maar geen dichte dus hopelijk word snel beter weer en blijft veilige heel eventjes zitten en komt ze niet met de sneeuw :brr:

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 20:44

Wat een knappe mama to be Knolselder <3 . Als ik ooit weer naar België kan komen kom ik een keer op bezoek om kennis te maken met jou en je knappe mini's (toch?) als je dat eens gezellig vind! Ze zijn allemaal zo leuk!

Yvk: Dat hoop ik maar dat de pony's blij met mij zijn :D . Doe hard genoeg mijn best voor ze!

CP: Vrees dat ik er nu inderdaad ook echt niet aan ontkom vanaf nu. Ik weet nu gelukkig wat ik moet doen en wat veilig is ook voor drachtige merries. Dus alle komende seizoenen moet dat helemaal goed komen!

Buik update Maria. Haar vacht word witter. Nog even en jullie zien een tijdelijke witte pony ipv bruin bonte. Toverbal is het ook, maar.... Ligt het aan mij of zie ik een buikje dat stilletjes aan dikker en ronder word? Vergeleken met paar dagen/week terug? Als dat uier nou ook eens wat wilt doen...
Frodo werd vandaag ook weer over duidelijk afgewezen. De arme kerel :knuffel: . Hij draafde naar Maria toe, Maria draafde gelijk van hem weg. Moest niks van hem hebben. Frodo erachteraan. Uiteindelijk stonden ze stil en kreeg die nog een trap na van: "Zo. Dat krijg je er van als je dat doet.". Toen had die wel door dat het menens was en na nog wat gesnuffel ging die teleurgesteld gras eten.
Ach. Blauwtje lopen. Hoort er bij. Ook hij moet nog even geduld hebben hoor :') _O- . Als ik nog moet wachten op het veulen mag hij ook nog even wachten op het geen wat hij wilt doen _O- .

Afbeelding

Jessicazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 20:56

Toushie schreef:
Jessicazz , het is wel echt knap veulentje. En mooie foto's. Maar staat er nu dan dat moeder onbekend is? Ik dacht altijd dat je alle gegevens moest invullen op een formulier.

Ik ga morgen even naar de NRPS bellen want kan mijn merrie niet vinden in het systeem.
Dan ga ik ook even vragen of de naam van mijn merrie erin komt te staan, zou ik namelijk wel graag willen :o :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 21:02

Altijd welkom Yaartje!

Toushie, ik vind het prima. Ik had nu een veulen in december, niet door eigen keuze maar zo gekocht. En dat ging eigenlijk heel erg goed. Ze hebben geen blubber, en hebben 3 grote groepsstallen ter beschikking waar ze vrij in en uit kunnen in kuddeverband.
BunnyBum heeft echt nergens last van gehad.

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 21:57

Toushie schreef:
Floripori17 , je gevoel volgens werkt vaak het beste hoor. Jij kent je paard het beste. Maar uier ziet er nu wel mooi rustig uit.

Nou ik verwacht een Paint veulen dus gewoon klein rijpaard. Maar EJ heeft bijv 65 en 80cm dan moet ik denk voor de 80cm gaan?

Xyaartje , fijn dat je direct ook ziet dat het helpt! En die diatomeeënaarde kan je gewoon nog geven hoor dat kan verdere helemaal geen kwaad.

Forque , ze heeft echt soort ballen erop hè. Maar man ze laat je wel wachten.

Hier dag 331 en ze toont nog verder geen voortgang in vergelijking met de andere dagen.
Ph gister

[ [url=m/fLL1CC.jpg]Afbeelding[/url] ]

En vandaag

[ [url=m/Lnqd3G.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XrQjwL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YWwyl6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er wel al uit alsof het niet heel lang meer gaat duren!