[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

alicelover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 00:06

Ik zou ook niet zo laat meer scannen.
Zoals al eerder benoemd zie je niet zoveel meer. En het is nooit zonder risico’s.

Mooi beeld Knolselder.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 00:09

Gefeliciteerd Gooiske!

Dankjewel, Knolselder.
Ik ben heel benieuwd wat voor knap kind ze maakt.
Haar twee jarige dochter vandaag:
Afbeelding
Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 00:09

Gefeliciteerd ManonDakotaZ en Gooiske *\o/* *\o/* *\o/* wat een schatjes <3 <3 <3

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 00:13

Knolselder schreef:
Oooh Gooiste gefeliciteerd! Wat een leukerd. Gezellig zo aan huis nu :D

Ja tís echt een dotje, dochterlief zei al, mam dit is Jimmie en die mag niet meer weg, dus denk dat ie idd bij ons blijft wonen.
Ze zijn nu nog samen in de trailer (2-paards) met dik pak stro voor vannacht (en uiteraard hooi en emmertje water) gaan we morgen even alles in orde maken voor ze, dat ze ook even lekker buiten kunnen, is wel een zwart stukje maar das niet anders, tis in ieder geval veilig, even halstertjes voor ze halen en merriebrok.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 00:22

AM horses. Ja tijd neem ik zeker idd! Is niet zomaar op te lossen deze extreme angst ben ik achter. Schiet al op bij jouw dames, snap dat het spannend is met het oog op sammie's vorige veulen, hopelijk alles goed!

Sannatris, fijne mijlpaal !

Muronia, hihi echt een walrusje <3

Corinadrenth, echt een mega knapperd. Vind zijn aftekeningen super gaaf.

Ynekes, <3 <3

Charmfaith, wat een buffel heb jij zeg. I like! :wow:

Kabayo, het schiet op zeg! Moest even 2 keer kijk naar je roti in de stal haha. En wat een knappe hengst voor dit jaar!

Ze ziet er goed uit Alicelover!

Wat gezellig Gooiske, goede keus geweest denk ik zo.

Heerlijk in het zonnetje vandaag. Het echte lente gevoel. Mag van mij eeuwig duren <3

Over n halfuur hier een duitse herder bij Lotus (270 dagen) :Y)

Afbeelding

Ze liggen hier veel voor pampus, ik maar denken dat er altijd iemand op de wacht moet staan maar nee hoor. Zelfs het schaap lag er languit naast. :') :D
Afbeelding

Luutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 01:48

Wat een heerlijke veulentjes, te lieff! <3 gefeliciteerd!

Ik ben heel blij met jullie tips en verhalen, ik kan het allemaal niet steeds bijbenen om zelf te posten, maar lees het allemaal! En neem de tips ter harte!

Hier vandaag Lu op 300 dagen...poeh...vind het oprecht spannend worden! :P

Afbeelding

Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 02:15

Kabayo. Wat een leuke hengst. Zilver ook mooi schoon na een wasbeurt

Charmfaith. Wat is ze huge

Wat heerlijk al die veulen foto's. Kan niet wachten om ze hier te verwelkomen.

Cp. Groot gelijk. Ze krijgen ook zo jeuk en dan zulk lang haar. Beter eraf halen.

Wat heerlijk de haflingers voor de kar. Het was natuurlijk heerlijk weer om op pad te gaan

Neonlight. Goede tip. Ik had hem op Facebook ook voorbij zien komen :j

Rozebadeend. Wat vervelend. Wat zegt de dierenarts hiervan? Ik zou dan idd voor vitalbix gaan. Ik ken ook iemand die merrie was in verleden hoefbevangen geweest en krijgt de merrie brok van pavo.
Nu zou ik me toch een beetje zorgen maken dat dit nu komt opzetten tijdens de dracht. Misschien zie ik spoken. Een merrie was drachtig van onze hengst en werd ook ineens hoefbevangen. Kort daarna had ze verworpen. Ik dacht dat het ook aangewakkerd werd door baarmoeder ontsteking.

Knolselder. Fijn dat de cameras weer in werking zijn. Wellicht net optijd. Spannend :):)

Alicelover. Jeeh bijna veilig.
En Knappe odelyna <3 al ben ik natuurlijk bevooroordeeld

Gooiske. Wat een verassing. Gefeliciteerd

Rivq. Heerlijk languit. Dan voelen ze zich vast veilig

Luutje. Mooie mijlpaal.

Ik laat Sammie met een reden controleren. Mijn andere merrie doe ik dit niet bij. De kans is zo verschrikkelijk klein op stuit en achter ste voren. Maar omdat Sammie dit dus vorig jaar wel had wil ik een beetje voorbereid of hoever dit kan. Andere verkeerde liggingen gebeuren pas bij de bevalling. Daar heeft het geen zin om te controleren.

Sammie zit nu op 303 dagen dracht. En maakt toch al wat werk van haar uier.
Afbeelding
Gelukkig loopt het wel terug nadat ze buiten is geweest

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 06:19

Gooiske gefeliciteerd wat een droppie.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 06:33

Gooiske gefeliciteerd! Wat hebben die paarden toch een mazzel met jouw goede zorgen!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 06:40

Gefeliciteerd Gooiske!

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 06:50

Gefeliciteerd Gooiske. Wat een dotje!

@Suffie.. Pientje was de eerste keer niet te sturen. Vloog zo de draden in en geen idee dat ze achter mama het veiligst zou zijn. Volgens mij totaal overdonderd. Gisteren is ze er twee keer uitgeweest, toen ging het al beter. Maar heel trouw bij mama blijven doet ze niet. En natuurlijk bekaf na al dat gespring. Het is wat een apart dingetje. Heeeel lief maar supereigenwijs en wat onverzettelijk. Dat laatste heeft ze dan weer wel van mama.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 07:00

Gooiske, gefeliciteerd! *\o/*

Die spuit draaien wij niet om, ook nooit over nagedacht, wij vijlen de scherpe randen vlak. Hebben 50 ml spuiten. Wel goed schoonmaken na gebruik, anders plakt ie vast. Ik moet de eerste dag meerdere keren de fles geven, Sarona haar spenen doen te zeer van de druk dat ze het veulen niet zelf laat drinken. Bij haar eerste veulen is daarom ook de DA geweest om haar te verdoven en die kwam met de spuit.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 07:09

Riv_Q, haha allemaal gestrand. Heerlijk gezicht.

Luutje, wat een prachtige foto’s!
En het schiet bij jou ook al op!

AM, haha. Ode lijkt helaas op mama. Grote viespeuk. Echt een grappig gezicht. Stallen daar altijd in dik schoon stro. Elk paard is daar schoon hooguit wat stro in staart en manen. En die twee van mij? Tja beide onder de mest... Ze presteren iedere keer weer om in die enkele drollen languit te gaan liggen...
familie kwaaltje geloof ik. :')
Dus vrees dat blub 2.0 die opvoeding ook gaat krijgen straks. :+

Leuk dat er nu zoveel naar de 300 dagen gaan. Straks een gezellige veulenboom.

Ynekes, lekker eigenwijs dus.
Dat niet goed bij mama blijven is vaker zo, zeker als ze zo jong zijn. Dat wordt vaak wel beter na een tijdje. Vind draden daarom ook altijd eng. Vliegen ze altijd wel een keertje door in het begin.

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 08:14

Tnx voor de tips! Ik wist niet dat vitalbix ook merriebrok had dus daar ga ik zeker even naar kijken!
Ze krijgt verder al onbeperkt kuil, en een hele tijd fibrebeet gegeven, maar nu even drastisch terug in voer.
is nog niet eerder bevangen geweest, en nu ook nog niet echt, maar het is randje..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 08:14

Gefeliciteerd gooiske! Wat een gedoe zo laat op de dag. Hoe kon dat zo? Super lief veulen en een leuke naam!

Ynekes heerlijk eigenwijs ding zo te lezen :D

Dankje amhorses! Je bent al bijna veilig :D

Luutje bijna veilig! Bij jou nog sneeuw? :P

RivQ hihi dat hoorde ik vaker :) Jaa ik vind Tiësto ook heel leuk! Wat is Lotus nog netjes bescheiden. Heerlijk slapen met zijn allen <3

Alicelover mooie 2 jarige! Lijkt wel veel op haar moeder zo. Wat fijn dat ze bijna veilig is *\o/*

Knolselder mooi beeld! Kan je mooi haar gedrag in de gaten houden :j

Suffie haha nu je het zegt! Had ik nog niet eens gezien :D jullie ook nog lekker voor de wagen zo te zien

Fotsy helaas wel na de wasbeurt... maar even er af vegen en ze is weer netjes :D even al het oude stof en mest eruit wassen. Dankje!.

Dankjewel tinniie!

Renske ooo dacht dat ze eerder moest :o

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 08:15

Ah Gooiske wat een lieffie, gefeliciteerd en wat fijn dat ze jou toch hebben daar.

Ynekes dat is een lekker eigenwijs dinkie dan! Hopelijk leert ze het snel.

Luuntje ik vind je merrie zo'n prachtig mooi hoofd hebben. 300 dagen, dat schiet op!

RivQ gefeliciteerd met je herdershond :)

Elina wauw stoere dikke glimworm die Zilver <3

Qua voer.. mijne staat op Havens Ferto Lac merriebrok en doet het daar goed op. Al mijn voer is van Havens. Ik heb wel eens anders geprobeerd maar Pavo lusten ze niet en ze gingen ervan schuren. Al die korreltjes en poedertjes heb ik geen verstand van eerlijk gezegd.

Goede tip van die spuit! Je knipt het tuitje er dus af en gebruikt hem vanaf de andere kant?

Ik heb Veronia gisteren even extra in de gaten gehouden. Ze leek wat last van haar darmen te hebben. Liet het hooi lang liggen, veel rusten, niet helemaal zichzelf. Ik mag wel gek zijn maar tot nu toe is iedere drachtige merie hier rond de 300 dagen dracht wat tegen koliek aan geweest. Zal komen doordat het veulen tegen de darmen aan gaat drukken, maar toch even goed opvolgen. Gelukkig ging ze laat op de avond toch weer eten. Dan is zo'n camera toch wel heel fijn.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 08:31

Gefeliciteerd Gooiske! Ze houden je maar bezit he ;)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 08:32

Ff ego tussendoor, hebben jullie ervaring met een merrie die wat slijmerig spul verliest? Aleeyah heeft nu weer wat viezigheid van achter, het is maar heel minimaal, maar het zit me toch niet helemaal lekker. Ze maakt verder geen uier of iets aan, is verder ook gewoon helemaal zichzelf. Zal ff een paar (smerige) foto's bij voegen.

Afbeelding

Maar minimaal, zie links op het washandje.
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 08:33

Nee dat is Ariel, die is de 27ste uitgerekend. :D

Gefeliciteerd Gooiske! Wat een frummeltje. <3

Hier ook niet bekend met zo laat nog opvoelen.

Tip van de spuit is wel een hele slimme. :j
Moet van de week toch nog even langs de dierenarts, kan ik er meteen een vragen.

Zie ook alweer veelbelovende uiers voorbij komen. :D

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 08:39

Al zawraa, ik zou anders even de dierenarts bellen voor de zekerheid ? Kan onschuldig zijn maar ook een baarmoeder ontsteking.

Wat komen er toch weer fijne foto’s voorbij van tonnetje ronde merries. Ben benieuwd wie de volgende is die gaat veulenen :D

Bij hoeveel dagen zetten jullie je merries eigenlijk over in de kraambox ?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 08:40

Onze merrie was echt onrustig vannacht. 3 keer alarm van de singel gehad maar was niets. Ze ligt even helemaal plat en gaat daarna normaal liggend verder slapen. Ze ligt niet lang genoeg plat om het alarm in de stand voor plat slapende merries te zetten. Ben wel blij dat we toch een camera hebben geïnstalleerd.
Ze was overdag ook al kribbiger dan anders, steeds met de oren in haar nek naar haar buik kijken en af en toe met haar achterbeen stampen.

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 08:41

Gefeliciteerd gooiske wat een schatje zeg!
En goed idee van je word mooi weer ook dus dat is heerlijk!

Kabayo zilver ziet er weer lekker schoon uit ech een glimworm !

Ynkes je ziet toch wel een beetje aan dat hoofdje dat draakje is :+
Is het niet zo dat ze als ze 1 keer stroom voelen op draadje dat ze dan wel weten? ..
Echt fijn dat ze lekker naar buiten kan knapperd

Zie toch wel wat gevulde uiers voorbij komen komt steeds dichterbij leuk!

Knolselder fijn dat je camera werkt mooi beeld ook!

Zoè lijkt de laatste dagen op stal wat onrustig, veel der staart zwiepen en omhoog houden ook geeft ze af en toe een soort knauw naar der buik toe zou ze last hebben? Merk wel dat ze meer jeuk heeft vooral bij der staart komt denk ik door de eiwitten en omdat ze in de rui is.. ben benieuwd zie je dat vaker bij drachtige merrie?
Laatst bijgewerkt door sannahtris op 22-02-21 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 08:43

Gefeliciteerd gooiske leuk zo aan huis klein gehuppel

Az geen ervaring mee

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 08:54

Ohh wat gaan jullie hard!
Zit momenteel weinig achter de laptop dus vind het dan lastig om elke keer te reageren maar ik lees alles mee!

Wopke, ik wil jou nog heel veel sterkte wensen met het verlies. Lijkt me heel moeilijk, zeker ook omdat je er toch even van hebt mogen genieten. Hopelijk vindt de merrie ook snel rust.

Manondakota, gefeliciteerd met je veulentje en wat een onwijs leuke naam!

En ik las over scannen op stuitligging, daar heb ik echt nog nooit van gehoord... Lijkt mij inderdaad ook lastig om zoiets vast te stellen als alles al zo groot is.
Wij hebben toen vorig jaar een merrie gehad met een gedraaide baarmoeder aan het einde van de dracht, de kliniek vertelde toen ook dat dat bijna niet voorkomt. Gelukkig hebben ze het operatief op kunnen lossen en is er 3 weken later een gezond veulen geboren.

Suffie, heerlijk zo met de koets rijden in het zonnetje!

alicelover, wat een prachtige merrie heb je! heel aansprekend hoofd

Gooiske, OMG wat een dotje <3 Die zou je het liefst mee nemen naar bed! gefeliciteerd, fijn dat alles goed is gegaan.

Riv, heerlijk zo met zn 3en voor pampus in de zon. Genieten!

Wij zijn gisteren weer bij ons jonge spul wezen kijken (de jaarlingen en 2 jarigen). Ze doen het allemaal goed, vooral de 2 jarige hengsten worden echt heel gaaf!
Onze 1e fokmerrie is bijna uitgerekend, heeft echt een giga uier met onwijs dikke spenen (veulen moet wel een grote bek hebben :') ) maar staat nog geen spanning op het uier. Ik denk dat ze het nog eventjes binnen houdt.
Mijn eigen merrie vandaag nog maar 98 dagen te gaan! Zal vandaag eens een buikfoto maken in het zonnetje

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:03

@gooiske: gefeliciteerd wat een schatje