[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:19

Wooow mega Pepper :o

Ik zie fijne stallen en best kleine stallen voorbij komen.

Ennasil ik vind haar prachtig . Echt mijn smaak. Lijkt zo erg op mijn overleden pony.. Alleen dan compleet ander ras, wel zelfde kleurtje. Ze is nog wel wat bescheiden. Net als lady.

Hier schuift t zadel niet. Ook de longeersingel niet.

Ik wil graag mennen met mijn fries over 2 jaar ofzo. Kan t alleen totaal niet. Lady is wel beleerd voor de wagen in 2016. Kar heb ik al. Gekregen van mijn werk gever :D die deed er niks mee.
Afbeelding

Soezee welkom!

Lovelyn, prachtig paard. Ze ziet er goed uit!

Dustinlover ik vind spook echt mooi, mooi zwart met erg wit hoofd. Heeft wel wat :D

Lady is vandaag voor het laatst gereden. Ze vind t niks meer aan, is sloom en heeft misschien ook wat last. Ik ga haar nu 3/4 x per week longeren en verder lekker vrij

AlaskaTorrie

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:23

Mijn merrie moet nog 116 dagen...maar is sinds een aantal dagen steeds feller aan het worden op mijn andere merrie. Kan dit door veranderende hormonen komen? Gisteren was ze naar mij toe ook bozer toen ik aan de linker kant van haar buik kwam. Mijn andere merrie heeft weer een dipje (chronische slokdarmverstoppingen door uitstulping in slokdarm), dus dat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn (maar wel vreemd dat ze ook naar mij fel was dan...)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:51

wat leuk zo voor de kar, zou ik ook graag kunnen :o

welkom soezee

ennasil daar zit nog genoeg energie in zo te zien

oh pretty misschien komt dit ooit nog wel

ja hinte huren is ook echt duur en dan wordt het ook gokken wanneer ze zal gaan want je wil het ook niet overbodig lang huren natuurlijk

alaskatorrie ze zal misschien last hebben van haar groeide buik, de hormonen, alles dat binnenin wat verandert, is niet niks natuurlijk.
Is ze maiden?

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:25

Fotsy schreef:
alaskatorrie ze zal misschien last hebben van haar groeide buik, de hormonen, alles dat binnenin wat verandert, is niet niks natuurlijk.
Is ze maiden?

Het is inderdaad een maiden... moet zeggen dat ik het erg spannend begin te vinden...erg fijn dat onze overburen beiden dierenarts zijn.

Wb geboortemelder...ik zit ook in dubio tussen huur en koop..

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:50

De dames hier vandaag even;

Zodra ik de dekens af doe, kan ik alleen nog maar kriebel-foto's maken :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar Rose heeft ook vaak genoeg last van opvliegers, en dit viel nog mee, ook vaak genoeg klimt ze bijna bij de wand op. :oo
Straks in de veulen-box heeft ze wat meer privacy, kan ze denk ik wel waarderen.

Mennen heb ik met Nina haar moeder wel gedaan voor de sulky :j
Lijkt me opzich ook wel leuk om Nina en Auri samen voor de kar te hebben over een jaartje ofzo, als ze dan tenminste nog beide ongeveer even groot zijn.

Toch al wel een mooi buikje hoor, Ennasil! :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:59

Faline, aparte paardjes! Mooi!

Rowan, spook groeit lekker door :D

Pepper hihi!! Spant de kroon van bokt denk ik ;)

Willen jullie verder ophouden over mennen?? :o
Ik heb een heel mooi splinternieuw tuig liggen, jupi is beleerd en ik zou er wel meer willen beleren, maar ik heb mijn (splinternieuwe) sulky verkocht omdat ik niet fanatiek genoeg was, maar oei oei wat een spijt :( en zie nu maar weer eens een goede sulky bij elkaar te sparen :=

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:50

Kabayo, mencursusje! hartstikke leuk om te doen.
mennen is zooo leuk :) Vroegah heel veel gedaan, samengestelde wedstrijden.. ooit nog eens kampioen van utrecht geweest :) .. goeie ouwe tijd. Smarti is sinds vorig jaar beleerd, 2e hands tuigje en 2e hands tweewieler op de kop getikt, alles bij elkaar niet meer dan 1500 kwijt (incl pony, wagen, tuig en beleren :) ).

Vanavond met Lucy voor het eerst sinds een paar weken weer eens naar de clubles geweest. Ze deed het echt superbraaf ondanks dat we al een paar weken niet hebben kunnen rijden. braaf peerd. We beginnen nu echt een buikje te zien, de mensen langs de kant geloven het nu ook. eindelijk!.

Marije, hoe is het met jouw pony's.. die zijn nu toch ook al weer bijna aan de beurt toch?

geweldige foto's voorbij zien komen!

onze ouwe zoey heeft voor het laatst 12 jaar geleden een veulen gehad, maar die heeft nog steeds een veulenbuikje, dat gaat nooit meer weg.. (mijn zwangerschapsbuikje is ook nooit meer goedgekomen haha).

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:56

aie Faline, das duidelijk een haar liefde relatie dat die twee hebben, :=

wat jammer linda :(:) , die tijd komt wel weer terug, je bent nog jong

hoe staat ice ervoor?

en PG? Marijer? ook al even stil toch?
volg de topics wel een beetje maar kijk altijd eerst hier

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:59

Haha jawel Fotsy, maar ik geef soms gewoon geld uit aan de verkeerde dingen :o net weer een showhalster á 250 euro besteld, was toch een nieuw scheerapparaat geweest die kapot is ;) of een deel van een sulky die ik graag wil haha!! Maarja internet is zoooo verleidelijk ;) hihi

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:03

Oeh die Rose := .. Last van zwangerschapskriebels.

Mennen hebben wij vroeger ook wel gedaan met de pony's. Helaas toen een flink ongeluk gehad waarbij ik er toch iets angstig voor geworden ben.

Ice is vandaag poepchagrijnig. Uier is weer gegroeid en ze lijkt nu ook weer wat onrustig. Trappen naar haar buik en ze ademt ook wat zwaarder dan normaal ... Wie, weet.. Ik durf er geen uitspraak meer over te doen :Y) .

Vandaag dag 345;

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:05

go go ice, al lijkt het vocht nog doorzichtig op haar speentjes, gaat alvast de goeie kant op *\o/*

oh Linda := ach ja als je er maar plezier aan hebt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:07

Je hoort toch vaak dat merries die vroeg in het seizoen zijn uitgerekend wat overdragen?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:09

Ziet er al veelbelovend uit van Ice.

Ik mag mn menwagen niet verkopen van mn vriend, is maar goed ook. Beetje wat minder fanatiek geweest laatste jaren maar nu weer oppakken.

Oh ik kan me de kriebelfotos wel voorstellen zonder dekens ;)

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:16

Silly1972 schreef:
Je hoort toch vaak dat merries die vroeg in het seizoen zijn uitgerekend wat overdragen?

Ja klopt. Dat heb ik ook gehoord. Bij MarijeR gaat dat dan weer niet op met Daisy :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:18

Ik geloof er niet zo in,pepper is altijd vroeger of ze nu vroeg of later in het jaar uitgerekend is.

Een andere merrie die ik had hezelfde verhaal.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:49

Mennen is supertof!
Maar idd, beetje goede spullen kost wel geld. Al is dat met rijden ook wel snel hoor, haha.

Dat kriebelen herken ik. Merrie staat wel zonder deken, dat scheelt.
Dat paard lijkt wel groot, of zijn de stallen niet zo hoog? Mijn pony's tonen in boxen altijd klein, haha.

Ennasil92 schreef:
hebben jullie er ook last van nu ze verder in hun dracht komen dat het zadel gaat schuiven als je erop klimt? of kan het mede komen omdat Misha al geen schoft heeft en nu ze dikker word het makkelijker gaat schuiven?

Hier wel. Al een maand geen zadel meer op. Zonder kan ze ook lekker bewegen. Wat fietsen, wandelen enzo.

Buikje vanachter

Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:51

Met Jazzy hou ik er rekening mee dat ze eerder gaat. Eerste keer 2,5 week te vroeg en laatste keer 10 dagen. Maar dat was beide keren in juni, ik weet niet of ze eind februari al zo'n goed plan vind, brrrr

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:28

Mennen ja leuk, Misha is in oktober beleerd voor de wagen en 13 december heb ik mijn koetsiersbewijs behaald. enkel ligt het mennen nu even stil aangezien ik mijn 2e hands wagentje aan het opknappen ben maar ik niet verder kan ivm het koude weer (moet enkel nog geschilderd en in elkaar gezet worden.
Afbeelding
Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:32

@kabayo
ik ben ook erg blij met haar, ook al heb ik vroeger al een schimmel gehad, daarna op een schimmel van mijn tante gereden en gezegd te hebben dat ik zelf nooit meer een schimmel zou nemen..... ik was opzoek naar een bonte :')

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 01:06

Ik ben helemaal niet zo van de Tinkers, en ben ook geen schimmel-fan, maar vind Misha ook echt erg gaaf! Ze heeft gewoon iets speciaals!

En ik heb altijd gereden, vroeger op (drie keer raden) Welsh fokkerijen en daarna nog een tijd lang met de paarden wedstrijden gereden. Gestopt vanwege tijdgebrek (ik ben niet zo goed in af en toe hobbymatig een rondje doen := ) en nu vanwege lichamelijk klachten denk ik niet dat fanatiek rijden er nog in zal zitten. Dus wil eigenlijk wel een keer leren mennen, kijken of ik dat leuk vind. Is he dan wat, kan ik misschien met de pony's gaan mennen.
Maarja, ook voor het leren mennen heb je wel een beetje tijd nodig, die momenteel gewoon te schaars is O:)

En wat betreft het breed zijn...
Afbeelding
Ik kwam deze foto laatst tegen van Lies. Hier ruim 1,5 jaar oud en een paar weken van mij, maar weet toch heel zeker dat ze vorig voorjaar pas haar eerste veulen heeft gehad :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 06:12

Hè Aniek, binnenkort weer yonce ervoor, kun je altijd een paar uur in de week achter komen tuffen. En kijken of het wat is, we hebben nu een mooie menring (Ok stiekem springring :'))

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 06:58

Gefeliciteerd ines! Ziet het ernaar uit dat je je verjaardag moet gaan delen?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 07:04

Ik heb geen flauw idee :')

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 07:06

Y)(^) Ines Y)(^)

Hoe is het met de buik :):)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 07:11

Die zit er nog, hopelijk laatste dag vandaag