[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:51

Wat een lummel is Veronia aan het worden, mooie stoere dame hoor.
Aagje begint nu ook eindelijk iets te tonen, wel bijzonder dat ze voor een merrie zo ver in de dracht die al eerder veulens heeft gehad zo weinig uier maakt.

Vier maanden op stal, arme merrie en veulen. Je weet dat het voor hun eigen bestwil is, maar leg ze dat maar eens uit.

Suus-elviera: ik denk dat wij elkaar vannacht gezelschap kunnen houden, jouw test ziet er hoopvol uit!

Vandaag Lara met diverse bezoekjes vereerd en ik werd iedere keer met een warme hinnik ontvangen. Het uier is bomvol, de melk stroomt eruit. Vannacht gaan we ons eerste nachtje nachtbraken, baal wel dat ik nu net drie dagen weer moet werken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door suffie op 08-06-15 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:14

oh suffie spannend, en een sabino merrie leuk, kan een veulen met veel wit komen :D succes

murosch veronia wordt al groot, ze is inderdaad een luxe versie
en ja Lily die gaat volgens mij echt heel donker worden met witte maantjes en staart, als ze mams nagaat toch :D

aagje schiet eindelijk in gang misschien was ze toch beetje later uitgerekend?

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:06

Daar heb ik ook aan gedacht maar dat zal echt maar om een paar dagen gaan dan.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:16

Suffie: die maakt het spannend!

Voor mensen met veulentjes: gefeliciteerd!

@Inowa: aagje maakt precies toch al goed vorderingen nu. Op de rolfoto vind ik het toch al een redelijk waardige uier lijken tegenover de andere foto's.

Gister bij luna een klein korstje langs de hechting weggehaald en kwam wat etter mee :( morgen toch maar DA langs laten komen, hebben het vandaag mooi ontsmet. Lijkt alsof ze wat irritatie heeft van de draadjes. Zitten er ook al 6 weken in dus waarschijnlijk zal hij die er morgen we uit halen

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:58

jaaaaa camera doet het weer en hangt weer

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:03

*\%/* we zijn nu aan het kijken hoe jullie mee kunnen genieten ;)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:08

*\o/* Fijn dat je camera het weer doet! Hier ben ik ook aan het "televisiekijken". Lara loopt de avondvierdaagse in haar stal met de staart bijna plat op haar rug. Ik wacht tot ze zich neerlegt en hoop dan meer te zien.
Moet soms wel een beetje lachen. Onze stallen zijn in het achterhuis en het plafond is daar vrij laag. De camera hangt dus ook erg laag. Af en toe draait Lara haar achterste bijna in de camera en krijg ik uitgebreid haar **** te zien.

Hoe is het nu bij jou Suus-Elviera?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:12

zo kan je het natuurlijk goed volgen suffie ;)

suus-elvira oh leuk zeg

succes aan de wakers

inowa, kan ineens wel vollopen natuurlijk en vond inderdaad op de rol foto ook al best wat uier

oeie luna hoop dat het snel geneest

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:12

Dames waaksters succes vanacht

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:15

Dustinlover, sterkte de komende tijd. Afscheid nemen is nooit leuk.

Vandaag zit mijn dame op 333 dagen, een weekje officieel dus nog. Ze is het goed zat. Vanmiddag was er nog niet heel veel te merken aan haar. Na een emmer voer een wat kroelen moest ik weer weg, en ben vanavond weer geweest. Nu leek het of er een ienie minie harsje aan d'r uier zat. Heb haar lekker gepoetst en mocht nu ook eindelijk aan het uier zelf zitten zonder een been om mijn oren te krijgen. Er kwam wat helder vocht uit dus nog niks spannends. Voor haar eigen rust nu wel op stal gelaten i.p.v. in de groep buiten. Wie weet draagt dat bij!

'Baal' wel een beetje, mijn staleigenaresse heeft erg veel ervaring met dracht en geboortes, maar zij is afgelopen vrijdag onverwacht het ziekenhuis ingegaan en vanmiddag weer thuisgekomen. Ze is lichamelijk nu echt niet in staat om me bij te staan, wil ik ook niet als ze niet fit genoeg is. Kan wel rekenen op haar man verder, dus gelukkig sta ik er niet helemaal alleen voor...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:17

DustinLover: jouw berichtje door alle drukte hier helemaal niet gezien. Heel veel sterkte de komende tijd :(:)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:21

Gapen, flehmen, graven, kleine plasjes, kleine poepjes alle voortekenen werkt Lara netjes af. Ze loopt nog steeds........

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:46

Suffie let maar goed op dat deed Donna m namelijk ook en een kwartier later was het veulen er.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:47

polly staat lekker rustig veulen heel goed zicht baar bewegend zag gewoon zowat proviel van het veulentje net dat ik op stal was vast goed aan het liggen naar de uitgang hahah

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:53

Lara is begonnen, pootjesblaas is er!

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:55

s6 ;)
polly nog rustig

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:56

Caesar,Coosje past haar prima hoor!!!

Onze toppers, fijn dat het beter gaat! Zou een halster niet aan laten zonder dat je erbij bent hoor, zowel voor de veiligheid als voor de uier vd merrie.

Pretty,Kikkie 317 dgn, nog een beetje wachten hoor :(:)

Rockey,wat een mooie merrie ook, en Kaboom is echt mooi, die kol en aftekeningen!!

Gblover, fijn dat het al iets aan het bijtrekken is. Wel logisch dat veel bewegen hierbij juist niet goed is, hopelijk is het over 2 weken al ver bijgetrokken! Pfff 4 maanden is echt lang, maar wat moet,moet he! Is de melk produktie inmiddels goed opgang?

Jet4you, *\o/* 320 dgn, heerlijk is dat!! Fijn dat haar kling weer herstellende is na het openknippen.

Leonoor, *\o/* ook aan de 320, super!!

Scooby,1woord geweldig die Macho, lekker knuffel boefje!!

Inowa, ja is toch weer iets gevuld nu,zo het dan .......

Murosch, jaaa daar is Veronia weer, wat een mooi filmpje, geen watervrees zo te zien :D . Zou haar toch niet vinden onderdoen voor de keuring hoor die drafknop is gaaf en dat halsje!!! Maar je zal vast advies gehad hebben van mensen die verstnd hebben vd Groniger!!

Stal-Wiza, ik stuur je zo even pb!

Suffie, Jaaaaa kom maar op hoor!!! succes!!

Luna, verstandig om even naar te laten kijken, hopelijk zijn het de hechtingen, is wel lang 6 weken.

Suus-elviera,ooo top een cam!! Succes ook!!! Dat zou mooizijn netjes voor de uitgang liggen!! Suc6

Klein-vosje, 333 dgn dat typt makkelijk :D , helder vocht is toch al wat in gang dan. jammer vd staleigenaresse maar fijn dat je wel hulp van haar man kan hebben, wordt toch spannender al!!

Suffie, heel veel succes, dat zal toch nietlang meer duren nu!!!!

Alle wakers suc6!!!
Laatst bijgewerkt door jobamara op 08-06-15 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:56

Suffie en Lara succes

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 00:54

Dustinlover heel veel sterkte met het afscheid nemen van je oma :(:)

Ik zie weer prachtige ronde merries, ik duim voor vlotte en voorspoedige bevallingen! En opgroeiende veulens, leukkkk! Gelukkig heeft Lovelyn een plaatje van Kiss gepost, heb ik nog even wat tijd om m'n overvolle telefoon te temmen ;) Nu met Finn op de manege en eindeloos veel welsh-a veulentjes bij een collega word ik wel steeds bewuster van de verschillen tussen de rijpaardveulens en andere rassen... Grappig om van dichtbij te zien. Bij Finn beginnen bijvoorbeeld z'n sokken nu al ontzettend te groeien :D

Toch ook weer minder goede berichten over merries en veulens, heel veel sterkte met de viervoeters... Hopelijk herstellen ze allemaal zo goed mogelijk!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 01:01

suffie en??????

Ik had nog even een vraagje over de oogkleur van mijn veulen. Ze is een (heel licht) vosje, waarschijnlijk met flaxen-gen en ze heeft sinds haar geboorte (donker)blauwe ogen. Nu is ze 2 maanden oud en haar ogen zijn nog steeds niet bruin. Ze heeft wel een bles maar niet om de ogen heen. Hoe lang kan het duren voordat haar oogjes bruin gaan worden?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 01:03

Palomino merrieveulen, met brede bles en vier hoog witte benen. Op de rug enkele witte vlekjes. Mijn geluk kan niet op, na 7 hengstveulens waarvan er 3 zijn overleden, nu eindelijk een levend merrieveulen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

En dat zonder ook maar een keer de wekker te hoeven zetten, wat een brave merrie :+

Afbeelding

Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 01:11

*\o/* *\o/* *\o/* Proficiat, ooo zo mooi, en een merrie het is je gegund, heerlijk!!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 01:41

Nageboorte is er al een tijdje af, veulen staat al stevig op de benen. Lara een berg vers gemaaid gras gegeven in de hoop dat ze blijft staan, want de kleine wil graag drinken maar Lara rent dan meteen achter haar aan.
Wel grappig hoor, zo'n Haflingerkleur bij een rijpaard :+ Ik heb ook altijd Haflingers gefokt. Het lijkt een veulen met ontzettend lange stelten, staat mooi recht op haar benen.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 04:02

Suffie Gefeliciteerd eindelijk weer eens een merrieveulen.
Heb je al een naam?

Rockey ik vind de naam van jouw veulen echt geweldig.

Distinlover sterkte altijd moeilijk om van een geliefde afscheid te moeten nemen.

Jeniej je zeg dat is ook wat beterschap met je veulen.

Onze toppers ook beterschap met het veulen.

Luna2006 hopelijk is het alleen iets ontstoken op de hechtingen.

Scooby007 nog gefeliciteerd met je verjaardag.

GBlover 4 maanden is niet mis maar als het moet dan moet het daar kun je weinig aan veranderen. Hopelijk gaat alles goed. Je andere merrie ziet er goed uit.

Murosch wat een leuk veulen is Veronia.

suus_elviera fijn dat de camera het weer doet.

kleinvosje wat jammer van de staleigenaresse maar gelukkig sta je er niet alleen voor als het zover is en kun je de hulp van haar man inroepen.

Inowa zul je zien dat ze het zaterdag doet als jij een dag weg bent....

Hier gaat het goed met Hero en Bonnie ze lopen bij elkaar op de wei, alleen Donna vindt het maar niets die is nog heel beschermend en rent dus nog steeds achter hem aan als hij een sprintje wil trekken.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 06:14

Gefeliciteerd suffie!!

Hier nog niks maar uier is tenminst3 niet leeg gelopen.
Buik lijkt veranderd,vind haar nu minder breed.
baby was ook weer erg druk.

Verwacht vanavond wel weer meer uier.

Afbeelding

Afbeelding