[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:04

Sorry dat ik zo afwezig ben geweest....

Druk gehad (huis zoeken en vandaag crematie van mn oma gehad) dus is de rest er n beetje bij in geschoten....

Jill vandaag 240 dagen dus nog 100 te gaan :)

Afbeelding

Stalgeld.... Ik betaald voor Jill nu omgerekend n dikke €500,- per maand dus zou t fijn vinden als dat straks in Nederland mn 2 paarden en veulen van kan stallen ;)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:54

Wauw KBK Kim is al mooi ver! Aftellen kan bijna beginnen wat spannend!

Pretty Ohjee ik denk ook een hengste dan met dat gedrag! Balen van het weer he :(

Stom he Luna dat ze je zo in de maling kunnen nemen! Maar volgens mij begint ze wel buik te krijgen hoor.

Cynthia, jeej 200 dagen!! en lief dat je het vraagt, donderdag scriptie ingeleverd voor eerste beoordeling en vrijdag al feedback terug gehad! Super fijne feedback, vooral heel positief en eigenlijk het enige wat ik moet doen is inkorten omdat ik af en toe herhaal en spellingscheck. Super blij, heb tot 11 januari nu nog de tijd om het aan te passen. Had zelf ook nog wat dingetjes die ik er nog in wilde hebben.

CL begrijpelijk jij hebt veel aan je hoofd op het moment :(:) wel aftellen nu bij jou, spannend!

Venthe zit vandaag op 162 dagen dus bijna op de helft! En ik heb het vandaag zien bewegen!!! Aan het eind van het filmpje zie je dat haar buik op en neer gaat door het ademen maar boven haar flank zie je het echt bewegen!

Wings_love

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:38

KBK wat kan het snel gaan ineens he! Lekker blijven genieten, aan hooi heeft ze in ieder geval geen gebrek haha

Pretty, ik zal voor je duimen dat het gewoon een brutale merrie wordt :)

Luna, kopzorgen bezorgt ze je! Maar volgens mij wel al een duidelijk buikje hoor!

CL, jeetje bij jou gaat het al hard! Snap dat je even wat anders aan je hoofd had dan bokt hoor. Blijft moeilijk.

Oeh Venthe wat lekker dat je zo goed op weg bent met je scriptie. Dat scheelt toch weer wat stress! En ik zie het bewegen inderdaad!! Wordt vast een flinke voshengst! Pardon, bruine merrie natuurlijk ;)

Ik dacht dat ik het dit weekend bij Wings ook zag, maar mevrouw had ook eten in haar bak en was dit behoorlijk beweeglijk aan het verorberen(denk aan: constant stapjes op de plaats zetten, penen opzij werpen en flink over de bodem van de bak schuren(eet vast makkelijker ofzo, geraspte peen)), dus zou niet met zekerheid durven zeggen dat dat het veulen was. Madame zit nu op 168 dagen. Nog 2 dagen en dan zitten we op de helft!! En eigenlijk wil ik dat het voorjaar is!! Al was ze het afgelopen weekend ook wel extreem knuffelig en dan mag het nog even duren van mij. Wij hebben een speciale borstel voor haar hoofd en als je haar daar nu mee borstelt gaat ze helemaal tegen je aan hangen en met haar oogjes half dicht staan. Kan zo uren blijven staan! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:44

Pretty, ik hoop toch voor je dat het een merrietje wordt!

Luna, inderdaad al een klein buikje toch? Hoe lang is ze al drachtig?

CubraLibre, logisch dat je afwezig bent!
Spannend dat je nu af kunt tellen.

Venthe, wauw, dat is duidelijk! Dat heb ik hier nog niet gezien!
Wel af en toe dat je denkt dat je iets ziet, maar het niet zeker weet.

Wings_love, haha inderdaad, al gaat het vrij snel er doorheen!
Heel herkenbaar, dan zit je soms te staren en zie je vanalles bewegen, maar kan ook gewoon door de bewegelijkheid van je paard komen.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:50

Pretty dankjewel! Ik wil wel meer foto's van haar gaan maken, het weekend eens een poging doen ;) verder kom ik meestal net als het schemerd of het is al donker :+

Hmm over wat je per maand kwijt bent per paard. Heb ik eigenlijk nooit zo over nagedacht.
Het is ook lastig omrekenen want heb ook 4 pensionklanten. Ik ga het eens op papier uitschrijven, als ik er logica in heb zal ik het hier plaatsen ;)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:28

CL, dat is toch helemaal niet erg. Je hebt wel wat anders aan je hoofd gehad dan bokt. De laatste 100 dagen, spannend! Ik hoop dat je snel een mooi plekje voor haar hebt gevonden hier. Scheelt ook in de portemonnee, €500,- wat een geld :wow: Ik betaal €160,- voor de stal met buitenbak, hooi en buiten zetten/binnen halen. Ik koop zelf het vlas en Joan's muesli en mest ook zelf de stal.

KoudbloedKim schreef:
Venthe, wauw, dat is duidelijk! Dat heb ik hier nog niet gezien!
Wel af en toe dat je denkt dat je iets ziet, maar het niet zeker weet.

Heel herkenbaar, dan zit je soms te staren en zie je vanalles bewegen, maar kan ook gewoon door de bewegelijkheid van je paard komen.

Zo zit ik dus ook eindeloos te staren haha. Ik kan het nu wel goed voelen onder de buik vlakbij het uier. Van de week was het erg druk, heel leuk om te voelen maar gisteren voelde ik dus weer niks.

Venthe, wat fijn dat je gelijk een goede feedback hebt gehad op je scriptie. Geeft de burger moed :) Heerlijk om te zien dat er binnen iemand thuis is ook.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:56

CL dat lijkt me maar normaal dat bokt nu niet aan je hoofd stond.
Gaat het wat? :(:) Wanneer moet of ga je nu terug?
Spannend aftellen van 100. Wow 500 euro is een best bedrag!

Venthe heel leuk dat je het kunt voelen én zien nu,heerlijk. Je ziet het echt al goed joh!

Bianca dat probleem heb ik nu ook. Nog te donker als ik er 's morgens ben en tegen 's avonds alweer idem. Bah.

Wingslove een brutale merrie dan nog? :+ Mocht dat brutale nu wegspoelen met het vruchtwater en gewoon een lief mooi merrieveulentje overblijft is het ook goed. :+
Heerlijk dat ze zo knuffelig is nu! En ja geef mij ook maar voorjaar.

Luna ze ziet er toch wel drachtig uit hoor! En best dat ze niet zo enorm is als Luna,dan zal het veulentje ook kleiner zijn.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:11

Het gaat...... Vlieg morgenmiddag terug en kijk daar echt wel naar uit! aftellen is leuk maar nu komt ook wel de urgentie naar boven om dr snel in quarantaine te zetten en over te laten vliegen.

Stalling ben ik 99% zeker van dat ik die gevonden heb iig dus dat geeft wel wat rust ;)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:13

Wat gaan jullie hard! Ik heb even geen computer dus lees gewoon even mee hoor!

Overal op reageren op tel gaat zo lang duren!

Zondag op cc met soie *\o/* ik vind het zooo spannend! Kan niet wachten _O-

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:31

Zo, na een nogal vol weekend kom ik me ook weer even melden!

Lisanne met een zielige Baida na de tandarts :(:) Hopelijk was het van korte duur. Hier komt de DA vrijdag ook naar de tandjes van Lies en Roos kijken.

LauLau, die krijgt een mooi buikje inderdaad!

Marouschka, Pepper en Ylona zijn echt HUGE! :wow: Die hebben Lies en Roos nu echt wel echter zich gelaten hoor! Wel fijn dat ze het nog makkelijk op het gras kunnen doen. En fijn dat het gras het ook houdt. Hier houden ze zich gelukkig ook goed op het hooi ;)

Kappiegirl, fijn dat je meisje weer opknapt! Hopelijk is ze snel de oude en loopt er een gezond en prachtig veulen naast straks!

Haha Cyntha, Roos is inderdaad erg goed in charmant zijn :o (neem aan dat je die eerste foto bedoelt)
Lies draagt wel nog steeds veel meer in de breedte en Roos meer in de diepte, maar puntbuikjes en dat soort dingen zie ik nooit zo heel goed :o Verder zit er nu gewoon heel veel haar omheen wat de vorm ook wat verbloemd haha.
En Daisy bijna 200 dagen! *\o/* Dat gaat mooi opschieten nu. Wel op tijd inderdaad dat ze al eten laat liggen.

Vientje, leuke dromerige mamma-to-be. Hier zijn ze ook veel rustiger/dromeriger dan normaal inderdaad. Heerlijk om naar te kijken he?

Tjinta, leuk zo'n weekend paarden-tv kijken! En dus ook nog goed resultaat. Leuk dat jullie hen ook gaan verwelkomen als ze terugkomen.

CL, denk dat iedereen snapt dat je even andere dingen aan je hoofd hebt hoor :(:)
Wel is het aftellen voor Jill nu dus echt begonnen! En wat een geld daar in Amerika :wow: Dan moet het hier in Nl haast wel lukken inderdaad.

Venthe, mooi die beweging zeg!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:36

Zo, dat eerst even kwijt. Verder het hele weekend stil geweest. We zijn namelijk nogal op wereldreis geweest.
Niet helemaal on-topic voor DBT2016, maar we hebben een (hopelijke) kandidaat voor DBT2017 opgehaald zaterdag :):) Oftewel 8 uur lang met de trailer onderweg geweest, die moest vanuit Delfzijl komen (ong. noordelijkste puntje van Groningen) op naar Bergen op Zoom (tegen de Zeeuwse grens) en daarna dus met de volle trailer weer terug :+

Maar het is allemaal goed gegaan. Ze is niet van mij, maar van degene waar ik de pony's heb lopen (net als die leuke jaarling, Linda ;)).
Wel leuk dat als ik volgend jaar toch besluit alleen Roos te laten dekken, we dan toch twee veulentjes hebben lopen!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:22

inowa schreef:
Ja maar ik kan ook gewoon op hun wifi.
Moet gewoon niet buitenshuis gaan internetten.

Ja ok, maar datzelfde geldt dan natuurlijk ook voor als je wil bellen of sms'en?

Tjinta schreef:
Kosten paarden ik heb een poging gedaan maar is lastig te berekenen wat ik per paard kwijt ben.
Baal hooi kost me 40 euro. Biks komt hier per big bag _/-\o_ Stro kost ook 40 euro per enorme grote rechthoekige baal.
Wij hebben dan bij het aan huis houden van de paarden natuurlijk ook nog andere kosten denk aan: aftransporteren van de mest, ander mest op het land. weideonderhoud. Ook moet ik betalen voor de Tierzeugenkasse (een registratiebureau die ook tegelijkertijd de kosten van redac enzo overnemen).
Al met al denk ik zo'n 125 euro per paard per maand. Incl. ontwormen en hoefsmid.

Dat is toch lekker goedkoop :)

Kim, dan ben jij ook niet zo veel geld kwijt per maand.

pretty schreef:
Leuk Cynthia bijna 200 dagen! *\o/* *\o/* Nu al hooi laten liggen is vroeg,maar Lisa durft dat ook al doen zo vroeg.

Ik vind het inderdaad ook best vroeg. Was bij Ti en Fi wel wat later volgens mij. Ze eet het nog wel op hoor, alleen niet binnen een kwartier :D
Gekke Ella! Ik blijf gewoon hopen op een merrietje voor Ella :)

Knappe Jill nog maar 100 dagen! Voor we het weten zijn de eerste babbies er al :D

Venthe, wat een goed nieuws over je scriptie! kan je kort vertellen waar je scriptie over gaat?
Een bewegende baby!!! *\o/*

Wings, morgen op de helft!!
Leuk hè, dat knuffelige? Dat heeft Dais nu ook heel erg. Vooral kriebelen op haar schouder vindt ze heerlijk. Als je er al met je hand naartoe gaat, gaat dat lippie al naar voren <3

AniekR schreef:
Haha Cyntha, Roos is inderdaad erg goed in charmant zijn :o (neem aan dat je die eerste foto bedoelt)

Die bedoel ik inderdaad :)
Leuk dat Roos dr eventuele 2017-babbie een kameraadje krijgt!

Zo, ik ga even mijn tas verder inpakken en een paar dagen heerlijk met mijn vriendje naar Valkenburg <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:06

cl :(:)
wat goed dat je al een plaatsje gevonden hebt voor haar

wat een groot verschil in kosten amai

veel plezier op vakantie cynthia
Er zal haar iets dwars gezeten hebben }> en daardoor haar hooi laten liggen

leuk filmpje

bescheiden buikjes, tja zelfs ik twijfel ook soms nog of ze wel drachtig, ze staat dan we bij de hengst (en hij krijgt nog alle dagen klop :o ) en nooit meer hengstig gezien maar kom, soms denk je zie ik nu iets bewegen ;) , heeft ze wel voldoende buik :P uitgaan van het beste en we zien wel he Luna
hier Elsa ook bijna aan de 200 dagen

voorjaar :))

Ella krijgt een hengstenveulen :+ , tja wie zal het zeggen, 50/50 :7

KBK das een serieuze lading hooi en ik dacht dat het hier snel op was :D

Leuk AniekR, lijkt me tof voor veulens dat ze samen kunnen opgroeien en spelen.

Bianca ze ziet er goed uit en hier ook ofwel is het donker buiten ofwel zijn zij te donker van de modder :o

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:29

Pretty echt niet leuk.. vind de winter helemaal niks! Doe mij maar lekkere lange lichte dagen, mag best fris zijn maar licht is toch wel handig met de paarden doen :')

Fotsy hahaha daar heb ik er ook nog een paar van lopen :') daarom heb ik vooral donkere paarden haha dan valt het iets minder op..

CL nog gecondoleerd en heel veel sterkte!!
Jeetje wat een verschil in kosten, ik dacht dat het buitenland juist goedkoper was.. blijkt maar weer van niet dus :) wel fijn dat je al 99% zeker bent van een nieuwe stalling.
Succes met alle voorbereidingen met quarantaine etc. Heb er ooit een groot verslag van moeten maken, man wat een hoop geregel voor je paard überhaupt op het vliegtuig mag..

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:21

Ik denk dat ik er ook een heel verslag van zal gaan maken, is toch iets dat je niet vaak mee maakt ;)

Stalling is in de VS sowieso vele malen duurder dan in NL dus ik zal blij zijn als ik straks Jill, mn ruin en het veulen gestald ga krijgen voor het geld dat ik nu (oke, manlief ;) ) uitgeef aan alleen Jill.... Mijn ruin staat 24/7 op de wei voor €110 per maand dus als ik die dikke €500 en de €110 bij elkaar op tel dan moet het me echt wel lukken om dat goedkoper te krijgen hier in NL.

Gelukkig ben ik 99% zeker van een stal want tja, paard vervoeren en dan geen stal hebben lijkt me niet zo'n strak plan ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:26

CL, fijn dat je nu waarschijnlijk een stal geregeld hebt!
Goede terugvlucht alvast!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:38

Ooh leuk CL!

Afbeelding

245-242-0-240 dagen drachtig :+

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:46

Ohhh Tinniie _/-\o_ _/-\o_ serieus eentje niet drachtig? *\o/* Geweldig rijtje.

CL goede terugreis en hopelijk staan snel al je paarden in Nederland.
Fijn dat je al de zekerheid van een goede stal hier hebt. Geeft toch rust.

AniekR whow das een eindje rijden ja... heb je foto's? Ben wel benieuwd hoor.

Venthe top wat scriptie betreft *\o/* *\o/*

Wings op de helft joepieee *\o/*

Cynth zag t al op Facebook, heelhuids in Valkenburg aangekomen. Veel plezier daar!!

Lisch succes op concours.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:38

Tinniie :') _O- geweldig, zo zie je maar dat je niet altijd van het buikje kan uitgaan, maar Bolleke moet natuurlijk haar naam in eer houden hé
Het lijkt aan de buikjes te zien ook merrie-merrie-niks-hengst :P

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:12

CL oké dan heb ik het altijd verkeerd gedacht dus :+
Nou dat moet zeker wel lukken voor dat geld!

Tinniie hahahaha geweldig :') _O-

Vanavond maquavinci helaas met een dik opgezwollen oog.. het is gelukkig wel schoon en traant goed! Stal eigenaar houd haar goed in de gaten en bij verandering word ik op de hoogte gesteld..

Ik heb een vraagje en denk dat ik daar het beste de mini fokkers voor kan vragen.
Mijn mini is bij mij voor het eerst drachtig (als het goed is).
Nou hoor ik veel dat die kleintjes eerder bevallen, is bij die kleintjes ook de 320 dagen grens of ligt die bij hun al eerder?

Heb vandaag een foto gemaakt van mijn mini maar heb nog niet het idee dat je iets kan zien.. ik hoop zo dat ze wel drachtig is!
Edit foto vergeten

Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:26

ik wou hier iedereen alvast hele fijne feestdagen toewensen,
Afbeelding

groetjes van mij Tessa, Arrow, Misha en de nog onbekende :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:46

biancatjee, bij mini's is het veulen vanaf ongeveer 300 dagen al levensvatbaar, ik reken voor de bevalling meestal 330 dagen, maar bij een eerste weet je maar nooit he, heb je de merrie laten scannen? en hoe lang zou ze nu drachtig zijn dan?

wow, wat een mooie kaart ennasil :j

ik heb er ook een gemaakt , wil jullie ook alvast allemaal hele fijne dagen wensen en een gezond en veulenrijk 2016 :D

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:15

Bij de meeste minipaarden is 320 het gemiddelde. Maar je hebt genoeg uitschieters daarboven en daaronder,
Bij een minipaard wordt wel aangeraden vanaf 300 dagen een oogje in het zeil te houden.

Is dit bij shetlanders eigenlijk ook zo?

Mooie kerstkaarten!
Ik doe er niet aan mee, eerst maar eens een geboortekaartje knutselen :P
Tenzij iemand zin heeft eentje te maken, haha!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:10

Oei, ik ben even afwezig geweest en overal op reageren is me te veel van het goede :o sorry!

CL nog gecondoleerd en sterkte!
Wel fijn dat je waarscjhijnlijk al een stal hebt.

Tinniiee, wat een leuk rijtje! Hihi

Wat komen er een leuke kerstkaarten voorbij :)

Aniek, oeh leuk! Foto foto! :D hihi

Ik heb Star van de week ook op de foto gezet maar die is echt tonnetje rond en heeft een vacht zo lang dat de ijsberen er jaloers op zijn! :o ik zal zo eens kijken op hoe veel dagen ze zit :)

Edit;
Star is zo'n mini, althans ze is nu 2x bevallen op dag 341, dus ik hou 340 dagen aan :j

Ze is vandaag 222 dagen op weg.
Foto is van dag 219 geloof ik

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:22

Die foto van 4 op een rij. _O-

Je schijnt inderdaad te kunnen zien of het een hengstje of merrie wordt aan hoe het ligt toch? Of is dat onzin?

Mooie kerstkaartjes! <3
Die van ons komt nog als we de echte verstuurd hebben.

Kim mocht vandaag weer mee op buitenrit.
Bij haar zie je vanaf de zijkant niet dat ze bijna 8 maanden drachtig, maar van voor of achter wel. :o
Ze is nu 232 dagen drachtig. :j

Afbeelding

Afbeelding