Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:43

Bar: wat een onwijs mooi veulen! en wat een leuk koppie! een überleuke bles! gefeliciteerd!

Tienn: he seg das niet eerlijk! nóg een veulen zo opeens! wat leuk! gefeliciteerd!!!

janneke: ja seg en nog één Wow! dat was zeker afgesproken!
ook jij gefeliciteerd!!!

3 merrieveulens op een rij Wow!

Tjolieke: dat klinkt ook erg spannend Ja

pauk : ik voorspel niks meer Tong uitsteken komt toch niks van Tong uitsteken spenen zijn nog klein en fijn, rest vd uier is wel huge Bloos!

avelien: en hupsakee, nummer 4 is er Haha! ook jij van harte!!!

petraaken: ik heb idd ook bij Tinkerbell al een tijdje een waaklampje aan. als ik wil kan ik haar begluren en verder kan ze wennen aan het licht

regina: Bloos! die uier is idd ineens volgelopen!

MM: ze gaan elke avond naar binnen en ik neem dus altijd weer het veulen vast Knipoog
is volgens mij minder eng voor ze, want dan heb je meteen duidelijk contact, wel ook ervoor zorgen dat als je hem dan hebt, je ook flink kriebelt en kroelt Ja zodat hij je niet alleen met het halster in verbinding brengt Ja

whiz: gefeli met de druppel Party!!

pauk: aaaaargh! wat frustrerend Ach gut

meavey: Bloos! Ach gut

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:53

petraaken schreef:
Pauk schreef:
Mag ik even zeggen dat ik er helemaal geen @##@%% meer van snap Schijnheilig

Ik had de oude eigenaar gemaild.. Met hoop dat hij me ongeveer hetzelfde zou vertellen en dat is dus goed zou zitten... Krijg ik een compleet ander verhaal

Ineens is ze pas uitgeteld einde van de maand.. Terwijl hij me eerst vertelde dat ze altijd te vroeg kwam..
Hij denkt dat het veulen misschien is gaan draaien, zou kunnen.. Maar dan zou ze denk nog onrustiger moeten zijn geweest..
Meestal geeft ze Hars geeft hij aan, terwijl hij me eerder verteld dat hars of kegelen niet van toepassing is..
Hij vond haar uier nog niet vol genoeg, dr spenen moesten nog vollopen...
Daarna moet ik me er niet op vastpinnen want het zou wel is anders kunnen zijn..
Nu weet ik het toch nog niet? Clown

Vraag me af of hij wel weet wanneer ze gedekt is en of hij uberhaupt wel bij de geboortes aanwezig was. Verward De ene keer doet ze zus en de andere keer zo? Rolleyes

De dekdatum stond op de bon en blijkbaar weet hij nog dat dat inderdaad eind april was..
Hij schijnt wel bij de geboortes aanwezig te zijn geweest omdat hij elke keer heeft meegetrokken.. Vlak eronder staat dat ze het best alleen kan...
Spenen moeten inderdaad nog wel vol lopen.. Maar als ik vanochtend het verschil zag tussen 3 uur snachts en 8 uur sochtends.. Dan kunnen die spenen toch ook zo gevuld lijkt me?
Maar ja.. Wat is zo gevuld? Ik heb de neiging vanavond gewoon te gaan slapen.. Heb vanochtend 3 uurtjes geslapen waar ik de rest van de dag het mee moet doen Clown Aangezien ik morgen moet werken....(m'n moeder was zo lief mijn uren van vandaag over te nemen.. Heerlijk je moeder als baas Haha! )

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:30

@Bar: Gefeliciteerd! Go jij! Go jij!
@Tienn: Gefeliciteerd! Go jij! Go jij!
@Janneke: Gefeliciteerd! Go jij! Go jij!
@Avelienvd: Gefeliciteerd! Go jij! Go jij!

Voor de rest mooie en spannende dames gezien. Ik ben bijgelezen maar heb vandaag helaas geen tijd om verder te reageren. Hollebols uier is weer groter Hyper! . Hopelijk gaat het nu dan doorzetten. Vanaf morgenavond (of vanavond als ik het niet vertrouw) gaan we s'nachts op stal waken. Iedereen die gaat waken, veel succes!!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:27

TJolieke: na dat slijm kan het hard gaan, zou er idd ook blijven slapen dan Ja Succes!

Dreeke: kom niet terug voordat veulie er is? Oh jee… laat Vinga dat maar niet horen, straks houdt ze het nog even op voor de extra aandacht Lachen

Djesseka: Wat schattig, ze hangt echt aan je he? En uier gaat in werking dus!

Regina: Zou ze toch naar je luisteren? Ze denkt ook: ik moet vaart maken, anders haal ik het niet voor dinsdag Lachen

Pauk: Ze is toch ook eind van de maand uitgeteld? Maar dan kan ze nog wel eerder gaan Lachen Van hars naar druppel naar veulen kan in een tijd van een nacht gebeuren. Ik denk echt niet dat het nog twee weken gaat duren, jij wel? Als dat van gisteren echt die slijmprop was heb je het nog maar over dagen. Ik geloof in ironie: als jij vannacht gaat slapen staat er morgen een veulen naast Knipoog

Shirefan: heb je toch gewoon gelijk, wel zonde zeg!

Stef: Ik ga waken als er veranderingen zijn waardoor ik denk dat er reden voor is. De eerste nachten hoef je er ook niet ieder uur bij te kijken, gewoon om de zoveel tijd en als je het niet vertrouwd ga je extra in de gaten houden.
Je kunt moeilijk verlangen dat iedere merrie zich netjes aan alle mogelijke voortekenen houdt, dus wacht niet per se op kegelen als jouw gevoel zegt dat er toch al van alles aan de hand is.

Pretty: uier is idd nog niet van plan vol te schieten.. maar wat niet is kan heel snel komen Ja Bazielke is echt al groot zo naast vera zeg!

Halster omdoen, ik doe dat in de wei, moet wel ze staan dag en nacht buiten en ik ben altijd alleen. De eerste keer hebben ze geen idee wat er komen gaat, dat is nog wel te doen als je wat handig bent. Ik laat het dan zitten tot ze het geaccepteerd hebben en er mee gaan liggen slapen, dan gaat het af (laat het nooit om als ik er niet bij ben). De volgende dagen is het een kwestie van kriebelen en pas proberen om te doen als je denkt dat je die seconde hebt die nodig is om het om te krijgen. (Als je steeds een paar keer moet worstelen waarbij het niet lukt wordt het te veel een happening) Na een dag of drie vier doe ik het een paar dagen niet, zodat het niet steeds een must is en ze het niet gaan zien als ‘dat mens met dat halster’. Dan later zo eens dan wel en dan niet, zo krijgen ze er nooit een hekel aan en is het later toch de normaalste zaak van de wereld, ook al is het niet iedere dag herhaald.

De tinkermerrie die bij de buurman gestald staat heeft sinds vanochtend ineens een super lange kling, da’s de eerste keer dat er echt heel duidelijk iets veranderd is. Uier vult steeds wat meer en de spenen beginnen er wat uit te komen. Het is een maiden dus ik wacht niet op een super volle uier, ga het nu wat vaker per dag bekijken.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:31

Wij hebben hier een klein druppeltje!!!! Ook aan de andere spenen lijkt wat vocht en ze glimmen nu meer.

Afbeelding

Zien jullie hem ook of word ik nou echt gek Verward
Laatst bijgewerkt door jennyk op 13-04-07 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:32

jaa ik zie hetAfbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:33

Jaaaaa dus ik wordt niet gek? Bloos

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:35

Waar dan ik zie het niet, of bedoel je dat witte spikkeltje?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:36

ja wit/gelig aan de linker (op de foto rechter) tepel

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:38

Is het nat want Vinga heeft ook wel eens zo'n dingetje op dr speen (vuiltje).

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:41

ja het is nat. ik dacht het vanochtend al en had het weghaalt, maar nu is er weer een nieuwe

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:43

Oehhh dan wordt het spannend Jenny *LOL*

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:45

Nou hè, ik zal later kijken of het weer groter is geworden en dan zal ik weer een foto plaatsen. Moet me inhouden om niet gewoon naast haar te blijven zitten turen Bloos

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:46

Hihi straks gaat Sjanty nog eerder dan Vinga Bloos!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:49

jennyk: het begin is er dus!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:57

ja, op naar weer een slapeloze nacht, maar hopelijk nu met resultaat Party!!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:38

Heeej Jennyk, ik zit ook vol spanning! Cap begint achter te verslappen... maar nog niks aan de uier gezien....

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:02

Gelukkig ben ik niet de enige die een slapeloze nacht tegemoed gaat .... Gaaaap

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:03

iedereen met veulentjes Gefeliciteerd!! ik geloof dat de merrietijd weer aanbreekt. jippie.
ik zag vandaag bij fique dat er eindelijk wat verandering in d'r uier is Go jij! Go jij! (waar je al niet blij van kan worden Bloos ) Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:05

jennyk: ik zie ook wat Haha! dat wordt waken Haha!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:08

Dreeke schreef:
Gelukkig ben ik niet de enige die een slapeloze nacht tegemoed gaat .... Gaaaap

Ik doe mee hoor!! Grote druppels aan de uiers vandaag!! Maar een topic aanmaken in Huiskamer. Het waak en nog steeds wakker topic. Haha! Knipoog

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:14

Een van mijn merries is rond begin mei uitgerekend maar ik check ze meestal dagelijks even. Ze had wat prutjes aan haar uier en ik check dan meestal of het geen kegeltjes zijn. Toen ik de uier schoon maakte kwam dit dikke gele spul uit de uier. Heb het eigenlijk nog nooit zo diep geel en dik gezien. Hebben jullie hier ervaring mee, zou ze een ontsteking hebben ? Ik heb het even op een papiertje gesmeerd wist even niet zo snel waar ik het laten moest.

Afbeelding

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:19

Iedereen die weer een veulentje rijker is gefeliciteerd Go jij! Go jij!
@Hollybollie: Leuke avater
@Max, het lijkt wel of het biest is Verward

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:19

Whiz schreef:
Ik doe mee hoor!! Grote druppels aan de uiers vandaag!! Maar een topic aanmaken in Huiskamer. Het waak en nog steeds wakker topic. Haha! Knipoog

Strak plan Whiz *LOL*

@ Max: geen idee wat dat kan zijn, het is inderdaad wel erg geel ja...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:24

ja! thank u max Haha! dat is namelijk de kleur die ik laatst probeerde te omschrijven Ja geel-oranje noem ik het dus Clown dit is ook hetgene wat toen uit Tinkerbells uier kwam; Was vorig jaar en jaren ervoor ook zo, dus het is "normaal" Knipoog