En de merrie die ze nu op de cam hebben Phenomenal lijkt vannacht te gaan veulenen staat er. Ik zat me net te bedenken dat ik vorig jaar daar ook een bevalling heb gezien van een supermooi voshengstveulen wat het ook niet gered heeft omdat het een dummy was. Die mensen hebben wel pech zeg.
Of ik het goed neerschrijf weet ik niet Stephany, maar dit is wat ik me er van herinner. Het veulen wordt geboren met zuurstofgebrek. Het kan nog enkele uren en soms wel enkele dagen leven maar de meeste gaan uiteindelijk toch dood. Volgens mij krijgen ze vaak een soort epileptische aanvallen. Als Marije weer online is zal ze het wel beter vertellen hoop ik
Vwb Molly: geen nieuws is goed nieuws denk ik dan maar, hoop ik in ieder geval.
Goldie lijkt ook anders dan anders. Ze ging net even liggen, kwispelde met haar staart en stond gelijk weer op. Die wil ik eigenlijk wel zien als ze gaat bevallen!
Ach..verdrietig hoor, Molly had ook geen gemakkelijke bevalling, zou het daar mee te maken hebben? Gek he, het veulen zag er goed uit, ging op een gegeven moment ook staan, ze voel wel een paar keer, maar dat zie je wel meer met pasgeboren veulens.
Ja, ik zou Goldie ook wel willen zien bevallen, ik vind het echt een lief en heel leuk wolletje!! (heb je op cam 4 haar vriendinnetje gezien, ook zo'n grappig ding! )
Er stond me wel iets van bij dat bij het dummyveulenhengstje (wat een woord) vorig jaar tijdens de geboorte de vruchtblaas al te zien was en later weer terugschoot en dat dat er iets mee te maken had.
Goldie heeft voor mij iets heel aandoenlijks en ik hoop ook echt dat het geen tweelingdracht is. Brandi is inmiddels ook weer binnen en bij Honey heb ik dit jaar weer moeite om uit te vinden wat de voor- en wat de achterkant is
Edit: Het vriendinnetje is ook leuk maar nog lang niet uitgerekend. Ik heb cam 3 erbij aan staan, dan zie je Goldie vanuit een andere hoek.
Dank je ThePast03! Ik vind het hartstikke leuk om naar de cams te kijken, maar na zo'n trieste gebeurtenis, zeker ook als ik het "live" gezien heb, voel ik mij toch altijd wat aangeslagen, en heb zoiets van..laat maar even...
Maar als Goldie nu gaat bevallen, en alles is goed, dan vind ik het weer leuk!
Gelukkig heb ik de bevalling van Lucy nog net meegemaakt en daar is alles goed gegaan, dat scheelt! Ik zit te wachten op de update over Goldie, die kan elk moment komen nu. En Phenomenal he, daar verwachten ze ook van dat die vannacht (hun tijd) gaat bevallen
He wat naar van het veulentje van Molly. Het veulen zag er juist zo aktief uit, deed veel pogingen om te staan enzo. Ik zal straks eens kijken of ik nog wat links kan vinden over een dummy-veulen.
Update Goldie: I had a really nice visit today with Anita from KerryAcres3. We have visited via computer for quite awhile but this was the first time we have met in person. She is a very nice person and I really enjoyed visiting with her. Anita, I hope you can come back again soon.
Goldie is still holding on with no apparent changes tonight. She is still testing 3 squares on her milk strips and I don't see anything that would make me believe that foaling is close.
Update Brandi, Cinnamon & Piper: Brandi tested 3 1/2 squares tonight. The fourth square was 1/2 and outlined, and the 5th square was outlined, but not solid, so maybe we're progressing.
We've given up on the PH strips as she can't go any lower.
We've also started keeping an eye on Piper as she's at 300 days yesterday and Cinnamon who is at 300 days today. Whew - they're all coming all at once.....
Piper's bag is as big as Brandi's so we begged enough milk out of her tonight to test her and she's testing 1 square. We'll be watching her closely too. Logged
Update Lacie: Think this foal is gonna cook a little longer before making its debut. Lacie is obviously uncomfortable, standing with her back legs all splayed out. She has cut down tremendously on the amount of hay she's been eating. She is still eating her grain well.
Update Linky: Let's see....how can I say this??? Hmmmmmmm.....Well....Linky uh......Linky uh....Linky is still PREGNANT!!! Aaaaaaaaaarg! She is now only 5 days away from her due date and she looked, a week, ago like she could go at any moment. So much for my she'll-foal-really-early prediction. She is stuck in a holding pattern. Time is tick tick tickin' away and she just keeps eatin' and poopin' and being pregnant! LOL! But, that foal has got to come out at some point, so don't get too far away. And remember, this foal is a full sibling to Woodstock Me Macho who is a World Show Top 5, World Show Top 10 and the producer of a World Champion. This foal will be an excellent prospect for someone. And remember.....Linky's babies are always cute cute cute!
Well, I better get back to staring at her. See ya in the foaling stall one of these nights! Thanks for stoppin' by!