Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:02

Ik hoop t Haha! Ja

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:21

Joehoe, hier een grote stap voorwaarts. Toen ik vandaag bij Myrdal eronder hing, zag ik dat haar spenen nu bijna gevuld zijn, ik kneep er even in (dit kon mevrouw niet zo waarderen) en toen spoot er melk uit! Nog wel doorzichtig, maar wat gelig en het plakte.... Dus ik hen goede hoop voor vanavond Haha!
HM Famosa voorspelde toch dat er vanavond nog 1 zou bevallen Knipoog

Ik ben er lekker 3 uur bij gebleven, want toen ze weer in de paddock stond viel ze de andere paarden aan die er stonden (echt aanvallen, met de mond wijd open), maar het IJslandertje die erbij staat trok zich er niets van aan en de andere merrie liep braaf weg. Vervolgens ging ze liggen en kreunen, toen plat, toen weer in de gewone lighouding en vervolgens begon ze te slaan met haar staart, haar buik bewoog enorm, ze was gek aan het Knipoog toen met haar hoofd en maar kreunen. Volgens mij heeft ze voorweeën. Toen ik wegging was al weer meer dan een uur rustig en nu wordt het drukker op stal, dus er is voortdurend controle. Vannacht dus een lange nacht Haha!

Of ze moet me voor de gek houden, net zoals Siena dat zo goed kan Ach gut

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:23

Myrdal schreef:
HM Famosa voorspelde toch dat er vanavond nog 1 zou bevallen Knipoog

Ik hoop toch echt dat dat ostara is Clown

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:26

Ach mischien heeft ze zich in het aantal vergist Knipoog

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:27

Laten we daar vanuit gaan Ja

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:31

das wel te hopen dat ze zich in het aantal vergist!!! want ik wil ook vandaag of vannacht. Pistache heeft nu echte melk druppels zelfs op haar benen zie je melksporen en na haar marathon in de stal vannacht mag het wel hoor!
Evy: ik heb pistache tot de tiende maand gewoon gereden en ze gaf van de ene op de andere dag aan dat ze het ineens beu was

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:46

@parouscha ja de merrie was best wel iungevallen enzo. niet zo lekker rond!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:46

Oh wat een spanning en sensatie hier!!

Allereerst natuurlijk Meavy van harte gefeliciteerd Party!! !

En vannacht, wie gaat er? Of zullen we een babyboom houden? Sjen, Sjoert, Myrdal??? Knipoog

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:49

Heeje...hier kan er ook iets gaan gebeuren vanacht hoor! Liesa is nu ook zo rond als een ballon, een uier die op knappen staat, erg onrustig, en wordt geen moment uit het oog verloren!

helaas heb ik mijn camera dood verklaard, dus heb ik geen foto`s! Maar ik hoop wel gauw een veulen!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:50

Ik vroeg me net af hoe het met Liesa zat ja Tong uitsteken , maar houdt ons vanaf nu ECHT op de hoogte! Haha! Ik ben benieuwd!!
Hoe gaat het met Iline en veulen?

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:59

Iline staat nu bij het dekstation om geinsemineert te worden door Lancet, en heb ik niet meer gezien na mijn vakantie! Morgen komt ze terug, ben heel benieuwd hoe Ashwyn, Adonis of Amaris eruit ziet! Haha, ze zijn nog steeds niet uit over de naam! Hihihi!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 17:19

Hier ook weer verbetering, de 'zakken' zijn veel dikker geworden! De spenen wijzen weer naar beneden Haha! Verder is ze nog steeds zo ontzettend houterig en sloom. Banden zijn goed slap! Eerlijk gezegd heb ik goede hoop voor vannacht, of in elk geval dit weekend. HM Famosa: hoeveel worden er nu eigenlijk geboren vannacht? Clown

@ Twinkel: nee ik blijf zeker niet de hele nacht wakker. Ik waak sowieso altijd met m'n vriend en als Siena al een beetje raar doet als we aankomen, dan gaan we om beurten slapen. Als ze gewoon rustig is, gaan we gewoon slapen en zetten we de wekker een aantal keer. We hebben de wekker wel eens elk halfuur gezet, maar dan slaap je dus beroerd. We kunnen het eigenlijk niet missen omdat ze schuin onder ons ligt en daar hebben we een kijkgaatje naar gemaakt en daardoor hoor je dus ook alles. We zijn tot nog toe altijd wakker geworden als ze ging liggen of stampte of iets dergelijks. Daar raak je in getraind Haha!
@ Sjoert: niet om je te ontmoedigen, maar Siena ligt al ongeveer drie weken elke dag zo plat met steunen en alles erbij....Volgens de da zijn het wel een soort weeen, dat er bijvoorbeeld een voetje ofzo door het kanaal steekt, maar het veulen nog niet draait.
@ Wennie: mijn merrie verliest ook al een paar weken vocht. Meer slijmslierten eigenlijk. Ik heb de da erover gebeld en zoals Mac al zei, als het gaat stinken is er iets mis. Maar bij mijn merrie bleef het doorzichtig. Ik dacht eerst dat het de slijmprop was, maar aangezien dat al een maand geleden is en er sindsdien nog niets geboren is, zal dat geen slijmprop geweest zijn Bloos
@ Evy: idd zo lang doorgaan als ze zelf aangeeft, maar ik zou wel geruime tijd voor 11 maanden stoppen. Ik ben zelf gestopt met 9,5 maand. Ik wilde wel langer doorgaan, maar toen viel die sneeuw in maart en daar kon ze met haar dikke buik echt niet doorheen Haha! Ze begon op 9 maanden ook al uit zichzelf om te draaien terug naar huis. Dat was voor mij wel een teken dat ze geen zin meer had
@ Myrdal: nee ze houdt je niet voor de gek, Siena heeft nog nooit melk uit haar uier gehad! Als er melk uit komt kan het nooit lang duren!
@ Tinne: doe mij maar een portie babyboom Tong uitsteken

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 17:26

HM Jofamosa Schijnheilig was net heel erg hard aan het denken. Ze was helemaal in tance Rolleyes . Ze had denk ik kontakt met 1 van de dames die op ploffen staat.

Ik heb haar met rust gelaten, dus kan ik alleen maar zeggen:
STERKTE!!!!!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 17:37

Sjen en Myrdal; dat klinkt zeer hoopgevend!! Jullie hebben meer recht op een veulen dan ik, jullie wachten al veel langer! Al ben ik het ook goed zat nu Haha! Bij Nuala niet echt verandering, al was het wel vreemd. Ik ging vandaag haar vulva schoonmaken want ze heeft diarree (ik heb gehoord dat dit ook een voorteken is?) en zodra ik het aanraak begint ze als een debiel te "knipogen" en alles gaat heel makkelijk open zeg maar. De binnenkant is diep rozig.

Ohja over dat vocht; Nuala verliest soms ook wat rood/bruinig vocht, het is echt maar een heel klein beetje. Ik maak me er geen zorgen om, maar als het veel is en het stinkt zou ik zeker de DA laten kijken.

Nog een vraag;

wat doen jullie met merries die overdragen en de wormenkuur? Want Nuala is netjes ontwormd een week voor de uitgerekende datum, nu al bijna 3 weken geleden. Nog een keer geven of niet?

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 17:45

Hee dat is grappig dat je dat vraagt over die wormenkuur. Ik heb er gister eentje gehaald, maar twijfelde toen of ik die mag geven aangezien ze echt hoogdrachtig is natuurlijk! De laatste kuur was wel in maart ofzo, dus ik wil 'm eigenlijk wel geven. Of is het beter om dit te doen als het veulen er net is, aangezien dat natuurlijk ook nooit lang kan duren als ze al een maand overtijd is.
Siena heeft trouwens ook diarree! Dat was ik nog vergeten te zeggen,maar ik wist niet zeker of het een voorteken is? Zou wel mooi zijn Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 17:48

Sjen schreef:
@ Sjoert: niet om je te ontmoedigen, maar Siena ligt al ongeveer drie weken elke dag zo plat met steunen en alles erbij....Volgens de da zijn het wel een soort weeen, dat er bijvoorbeeld een voetje ofzo door het kanaal steekt, maar het veulen nog niet draait.

Aha, ok. Dat is een logische verklaring! Ja Bedankt!

Vanmiddag keek ze om de zo veel tijd naar dr buik en ging ze ook nog ff rollen.
Dr banden zijn ook totaal ingevallen vanachter. Ik ben benieuwd.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 17:49

Sjen, wat ik altijd heb begrepen is dat je een week ongeveer voor de bevalling een wormenkuur moet geven. Zo krijgt het veulen het met de biest mee. Ik heb de VA gebeld over welke kuur ik kon geven aangezien alle producenten tegenwoordig niks meer op de bijsluiter zetten over of het geschikt is voor veulens.
Hij raadde me Eraquel aan, deze kan je veilig geven. Als ze laatste keer in maart was, dan zou ik er zeker zsm nog eentje geven! Zo voorkom je dat het veulen de wormenbesmetting met de melk mee krijgt

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:16

Mijn DA raadde dat ook aan idd, Lis heeft nog 4 dagen voor de bevalling een extra wormenkuurt gekregen. Idd wel 1 die geschikt is voor drachtige merries. Goldt trouwens idem voor de enting, die 2 weken voor de bevalling schijnt het mooist te zijn.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:38

Myrdal, ik wil je niet ontmoedigen Clown maar devil spuit al 2 weken melk als ik eens aan de speen trek... maar ik denk dat dat eerder uitzonderlijk is hoor

Vanochtend had ze allemaal opgedroogde melk aan haar benen hangen, melk is nu ook echt wit, niet meer doorzichtig.
ze leek vanochtend ook heel erg druk (heeft toen zelfs ontdekt dat je in zo'n grote veulenstal rond kunt galopperen Haha! ) dus ik dweer hoopvol, maar bleek dat er een groep fietsende en gillende kinderen aankwam die zij al van ver hoorde, daarna was ze even snel weer gekalmeerd...
En raar: zij wordt juist meer gehecht aan mijn ruin terwijl ze anders nietveel van hem moet hebben.

Ik weet niet of het vannacht gaat komen, ik hoop het, en ik vind ook wel dat ze er klaar uitziet, maar dat vind ik al twee weken Clown

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:50

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 19:08

@ Regina: Aaaaahhhhhhhh, wat een snoepie!!!!!!!!

Die is klein zeg!!!!! GEFELI hoor!!!!! Geniet ervan!!!

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 19:13

regina: Gefeliciteerd!!! wat een knappertje zeg!
Nou vannacht veulenboom???? het weer werkt iniedergeval mee nu de merries nog

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 19:17

Regina, gefeliciteerd! Wat een klein monstertje zeg Haha!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 19:39

regina gefeliciteerd, wat een droppie Vingers aflikken

Heel eerlijk gezegd hoop ik niet dat diarree echt een kenmerk zijn van een bevalling die eraan zit te komen. De mijne heeft sinds deze week ook behoorlijke diarree...... 303 dagen dracht lijkt me echt niet genoeg.
Bovendien lijkt het me handiger dat eerst de zoveel overtijd dames gaan bevallen.
Dacht dat ik er maar een wormenspuit toe moest dienen. 4 a 5 weken na de vorige moet volgens de DA kunnen. Ik heb inderdaad eraquel.

Allemaal Ach gut Succes vannacht.

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 19:39

jah he?

ben er heel blij mee, zal alleen wel verkocht moeten worden aangezien het een hengst is, maar ja

ik geniet er nu van!