[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:02

Hier lijkt de merrie die nog niet veilig zou zijn ineens te gaan. Witte zoete melk en de staart aan de kant wat ze altijd pas net voor de bevalling doet. Waarschijnlijk hebben ze zich vergist in de dekdatum.
De andere staat ook nog steeds op klappen.

Ik ga mee waken vannacht :j

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:16

Spannend myrth97 & Azmay! Heel veel succes vandaag/vannacht en opweg naar hele mooie en gezonde veulens.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:17

Spannend azmay.. Hoeveel dagen te vroeg zit ze?

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:18

Dankje Luna. Heb zo het idee dat ze me aan het foppen is, maar ga het risico niet nemen en toch maar een beetje waken

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:19

Myrth97 schreef:
Spannend azmay.. Hoeveel dagen te vroeg zit ze?

Ik geloof een stuk of 6 volgens de datum die ze eerst aan hielden.
Maar als de 1e dekking gepakt heeft en de scan het gewoon fout had dan zit ze nu op 339.

Het zijn niet mijn paarden maar vind het wel reuze spannend :=

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:22

339 dagen is goed, maar ze is dus 2 keer/periodes gedekt? En dan zou ze dus 314 zijn?

Is ook spannend, zit hier ook lekker zenuwachtig te zijn :=

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:44

Mooi Aniek!

Crines en Butengeweun gefeliciteerd :)

Hier is merrie twee binnengekomen met een verdubbelde uier en witte doppen er aan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:51

Kijk, die heeft Upona gezien en is op ideeën gekomen Nicole!

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:12

Luna wat een heerlijk mannetje. En indd erg grappig dat neusje <3

Buitengewoon wat een prachtig merrietje! Ben heel benieuwd naar de kleur! Ziet er erg apart uit.

Iedereen een beetje genoten van het prachtige weer... heerlijk!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:41

prachtig weer inderdaad :j

butengewun wat leuk dat je vandaag hebt kunnen genieten van je meisje

knappe jongen luna, echt geslaagd, en kan dat van het twijfelen, aanhouden of niet, tjonge jonge 8)7

upona's veulen is mooi en groot jeetje wat een stelten

paar die het spannend maken en uiteraard zou een merrie geen merrie zijn als ze niet kan foppen he ;)

succes alvast aan de wakers

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:10

Luna2006 wat schattig dat neusje!

Azmay oehh bij jou ook spannend! Lastig als ze zich vergissen in dek datum..

Ze heeft zich prima vermaakt vandaag op de wei en daarna lekker dutten op stal, lekker in de schaduw ;)

Wij gaan vanavond nog niet waken (hoop zo dat ze met niet in de maling neemt!) Ik verwacht onze kittens eerder dan het veulen :)
PH is nog 7.0 dus verwacht het echt nog niet.. maar dat dacht ik bij haar eerste dracht ook :')
Ze zit vandaag op 318 dagen dracht, het aantal dagen waarmee ze de eerste dracht beviel van Megan.
Maar haar eerste dracht heeft ze zeker 2 weken met hars gelopen en dat heb ik nu nog niet eens gezien..

Nieuwe poging foto's:
Maquavinci uier 318 dagen (kan niet zo goed mikken geloof ik :') )
Afbeelding

Wat eruit kwam na even knijpen
Afbeelding

Wat er bij Hope (tinker) uit kwam (was een flinke straal en je hoeft er weinig voor te doen, PH 6,7)
Afbeelding

Alle wakers succes vannacht!!!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:12

Spannend dames. Hopelijk morgen weer een paar mooie veulens erbij.

Fien doet momenteel helemaal niks meer kwa veranderingen. Maar omdat ik er niet vanuit kan gaan dat het niet kan komen zet ik toch gewoon eigenwijs me wekker een aantal x vannacht. Heb tenslotte toch vakantie.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:15

Spannend nicole!

Poeh druk weekend gehad (hoezo vakantie). Vanmorgen stond ik alweer in mn praktijk. Gister heeft iemand de schuur open gegooid, lekker weer dus mijn honden er vandoor. Uren gezocht, niks gevonden. S avonds weer op pad, ondertussen ook facebook oproep geplaatst en vrij snel kreeg ik reactie
Iemand had ze gezien. Dus wij erheen, mn vriend was op de qua op zoek en werd door iemand tegengehouden of hij met de qua kon helpen een hond in het veld te vangen, lol das de mijne. Op het eerste zicht leek alles prima. Echter thuis had hij even uur gelegen en kwam vervolgens niet meer recht, met veel pijn en moeite kregen we hem recht, pijnlijk, kreupel,... hmmm spierpijn of toch een klap gekregen. Vanmorgen plaste die bloed dus idd aangereden. Vanmorgen maar medicatie opgehaald en vanavond wordt hij stilaan beter, draaft alweer wat en kan iets beter uit de voeten. Urine is nog niet goed maar spieren zullen flink kapot zijn em dat plast ie nu uit. Als er bloed bij blijft gaat ie onder de echo, maar voor nu in de gaten houden. Vanavond wou hij wel alweer jagen in de schuur dus dat is een goed teken aangezien hij vanmorgen amper wou bewegen.
Weinig veulens gezien dus dit weekend. Morgen lekker pony dagje.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:40

Zo nu even tijd om op iedereen te reageren.

Knolselder, wat een heerlijk koppie heeft BamBam <3 Zo te zien een lekker boefje.

Fotsy, ja is echt heel bijzonder om dat voor hun om zo mee te maken. Helaas moeten ze morgen na 2 weken vakantie weer naar school.
Is gewoon genieten hoe kinderen en kleine dieren op elkaar reageren.

Keat, spannend!

Cynthia hoe is het met je knie?
En met Daisy, al verbetering in haar uier?

AniekR, er niet aan hechten vind ik wel moeilijk hoor O:)
Maar wel een lastig dubbio :(:)

Pol1, gelukkig vanmorgen niet dikker. Hopelijk is het snel weer over.
Mmmm je merrie ook nog aan de snot, hopelijk knapt ze snel op!

Vulina, wat is La Chique toch een lekker ding!
Kan je je een beetje redden met je knie?

Tjinta, ja is echt heel speciaal voor ze. Maar als ik dan die koppie's zie van ze <3 Pfffff gaat nog een harde dobber worden als ze straks misschien toch weg gaat.

Mopjemop, wat is Mick toch een mooierd! Hij word idd flink donkerder zeg.

tanjaatjuhh, jij ook al zo'n lekker drukke stuiterbal. Maar idd liever nu dan straks hihi

BianCatjee, zo te horen gaat ze even snel nu, spannend.
Gefeliciteerd Y)(^)

lindamusters, Erg is dat he als iedereen voorpiept. Zal duimen voor merrie veulens.

Cl, super dat het weer opstappen en wegrijden was. Lekker hoor weer rustig aan oppakken.

Luna, ah uiertje gaat langzaam aan al vullen.

stal_HD, fijn om te lezen dat het goed met je kleine mannen.

butengeweun, Mooie dametje hoor! Lekker genieten.

nobje, ja is echt genieten.
Douche bij Bryana maar nog niet gedaan. Bo heeft er al wel weer lekker onder gestaan terwijl Bryana er bij stond. Dus hier een daar wel wat spetters ervan meegekregen. Maar ze maakte er niks van.

Crines fijn om te lezen dat het uiteindelijk wat beter met hem gaat. Hopelijk vandaag alles verder in een stijgende lijn de goede kant op.
Ondertussen al een naam bedacht?

GoLizz mooie foto's

Noisy heerlijk dat je dr nu in de gaten kan houden via Joan tv

angelpam, Fien een beetje de dag door gekomen met de warmte?

Venthe heerlijk weer lekker het land op, worden ze altijd weer erg blij van.

linda2008, duurde hier ook even voordat ze echt zo kwam kroelen hoor. En op stal en in de paddock is ze zekerder van zichzelf. Op het land duurt het ook even voordat ze komt kroelen.
Kijk op stal, da gaat ze zo naast je liggen.
Komt vanzelf allemaal wel.

Natascha even lekker aan de zwangerschapzwemmen geweest, wie weet geeft het net het laatste zetje

peetjjuh hoop dat ze het nog wel in je vakantie doet, duim duim duim

Azara71 Jouw geduld word ook goed op de proef gesteld :(:) Hopelijk gaat ze nu toch eens opschieten.

Myrth97 Bij Bo duurde het toen niet lang meer. Die heeft die dag ook flink staan te schuren voor model plee borstel. Flemen deed ze eerder alleen vlak voor of vlak na het mesten. Maar de avond voordat Bryana werd geboren deed ze het idd heel veel evenals gapen.
Hoop dat het bij jullie ook zo snel gaat dan.

Azmay hopelijk idd vergist in dekdatum en niet dat het straks te vroeg geboren word. Spannend, succes met waken.

Nicole288, spannend *\o/*

Cemlys jeetje wat zouden jullie in de stress hebben gezeten, maar gelukkig zijn ze weer thuis. Hopelijk gaat het snel weer beter.

Hier zit helaas de 2 weken vakantie er weer op. Kids balen, nu kunnen ze niet meer iedere avond mee naar stal.
Vanavond heerlijk ff in stal gezeten zonder de kinderen erbij (hihi nu kon moeders ff rustig veulentje knuffelen hihi). Is toch gewoon genieten, veulentje dat lekker naast je komt liggen en met d'r hoofdje op je knie steunt.

Mmmm toch even een beetje een dilemma met m'n verzorgster. Tegen alle afspraken in is ze toch 2x zonder dat we erbij waren erbij gegaan in de paddock en land.
Als ik naar Bo kijk is ze toch wat op haar hoede als ze erbij komt, iets wat ze bij mij en mijn kinderen niet doet. En ik sta ook niet voor 100% in dat ze niks zou doen naar haar, en dat gevoel heb i bij mijn kinderen niet.
Eerste keer was in de paddock toen had ze water bijgevuld, en wilde daarna Bo gaan borstelen. Die dat niet wilde en weg liep, toen is ze de kleine proberen te gaan borstelen.
Vandaag is ze het land op gegaan, waarna ze flink zijn gaan rennen samen. Weet niet of dit toeval is geweest, normaal zie ik Bo alleen maar staan vreten :Y) of suffen als Bryana ligt te slapen.
Kijk gebeurt er wel wat (dat Bo wel wat doet) dan is het wel mijn verantwoordelijkheid (is overigens geen kleine meid maar 18+)

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:13

Oeh cemlys dat us echt niet fijn!! Hopen dat het snel beter gaat. Echt zielig...

Hier een pony die al 4 keer is gaan liggen en opstaan. Flemen, gapen, naar haar buik kijken. Vorm van de buik is anders. Mevrouw staat nu gewoon rustig te eten. Foto is nu wel soort van gelukt Afbeelding

Verder hebben we een paardje op stal staan dat niet fit oogt, 'per ongeluk' de hele dag op her verse gras geweest... Dus ik waak nu niet alleen

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:15

Kiki1976 heb je afspraken erover met je bijrijder? Ik ken bo natuurlijk niet, maar weet wel dat sommige merries wel heeel beschermend kunnen zijn

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:22

Myrth97 schreef:
Kiki1976 heb je afspraken erover met je bijrijder? Ik ken bo natuurlijk niet, maar weet wel dat sommige merries wel heeel beschermend kunnen zijn

Ja die hadden we gemaakt en dat was dat ze niet de paddock/weide/stal in mocht zonder dat wij erbij waren.
Bo is idd behoorlijk beschermend (al gaat het al wel wat beter), maar ze heeft zo haar voorkeuren op het moment. Niet alleen naar mensen maar ook naar bepaalde paarden. De ene kan voorbij lopen en is niets aan de hand, terwijl ze de andere rauw lust zeg maar.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:27

Misschien toch nog wen keer over hebben, maar anders is het haar verantwoordelijkheid (al voelt dat natuurlijk misschien niet zo) als ze toch erbij gaat

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:35

Hopelijk is de hond snel beter!

Kiki zou het op papier zetten dat jij je niet verantwoordelijk stelt als zij alleen in de weide/paddock gaat. Ik als verzorger heb dit ook ooit moeten tekenen. Daarnaast ben ik ook wel van mening dat ze gewoon moet luisteren...

Spannend myrth97! Die zit eraan te komen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:36

Heb ik vandaag wederom gedaan. Kreeg als antwoord sorry niet bij nagedacht.
Het probleem is dat je die verantwoordelijk/aansprakelijkheid volgens mij niet kan verleggen, ik meen dat de eigenaar ten alle tijden aansprakelijk is.

Eerder van de week een berichtje of ze ze beide alvast van de weide mocht halen, toen ook al aangegeven van niet, incl de reden waarom.

Dat is precies wat ik bedoel, ze gaat daaraan voorbij.

Kijk ik snap het van haar uit ook wel hoor. Ze wilt gewoon doorgaan waar ze eerder mee bezig was.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:41

Maar als je paard langs de baan staat en er komen kinderen in de weide en je paard doet hen wat, ben je dacht ik niet verantwoordelijk. Correct me if i'm wrong. Maar ik heb altijd moeten tekenen dat ik alles op eigen risico doe bij een paard.

Snap haar kant ook wel, maar met paarden omgaan is ook snappen dat je soms een paar stappen terug moet kunnen doen.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 00:03

AniekR ja mijn palomino is altijd later geweest en 1x wat vroeger. Zelfs wel eens 18 dagen later, dus kan zijn dat mijn valkje dat ook doet aangezien het haar dochter is. Luna wat schattig dat hartje!
Hier onze fries welke 15 mei uitgerekend (toch gok ik op dinsdag)
Afbeelding

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 00:27

Veulen voor gicardi!
Merrie, zwart en wat wit.. klein kolletje en grote sneb

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 00:29

Jaaaa, gefeliciteerd met het hengtmerrieveulen. :P

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 03:21

Gefeliciteerd!!

Hier zojuist ook een heel donker chique merrieveulen met een kolletje van grand galaxy win voor de andere merrie hier op stal! Alles lijkt goed te zijn!