[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:41

Spring ook weer eens in...

Zo wat een heftig verhaal. Gelukkig heeft ze het gered en is het veulen er ook. Wat heeft zij een engeltje gehad. Ze ziet er super uit. Mooie uitstraling ook.

Inowa ze zijn al behoorlijk rond hihihi. Hoop dat ze straks dan een poosje stilstaan met groeien.. ;)

Ik verwonder me elke keer over hoe rond sommige merries al zijn. Als ik naar de mijne kijk denk ik wat zijn jullie dan nog slank. Maar sinds vanmorgen zie ik toch ook drachtige buikjes. Begon al te twijfelen hahaha. Nu nog hopen op een duidelijk teken van leven.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:01

Wow Inowa wat een buiken hebben jou dames al *-:)
Dat is niet te missen dat ze drachtig zijn :P

Kappiegirl wat ziet ze er weer goed uit! Fijn dat moeder en kind het goed doen :)

Anoniem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:19

Wauw, wat zijn ze rond! :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:20

stal_HD schreef:
Ik verwonder me elke keer over hoe rond sommige merries al zijn. Als ik naar de mijne kijk denk ik wat zijn jullie dan nog slank.
Dit heb ik ook af en toe, tot je in de stal komt en aan 1 kant een buik uit ziet steken. _O-

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:58

Hmm ik dacht dat maquavinci nog wel mee viel kwa breedte.. maar als ik de foto's van mijn springles gister terug kijk dan begint ze toch wel ronder te worden!

Afbeelding

En een foto van onze laatste sprong. Volgend jaar gaan we pas weer verder.

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:48

Heerlijk al die buikjes.
Bij Bo is het maar net aan welke kant de kleine ligt of je het duidelijk ziet of minder.

Afbeelding
Hier rechts, valt me reuze mee

Afbeelding
Hier links zie je het toch een beter

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:55

Kiki wat een ontzettend lief sprekend hoofd heeft Bo <3
Je ziet het inderdaad beter aan de linkerkant, maar vind het op foto's soms toch wel lastig vastleggen of te zien..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:53

Jullie gaan hard. :D
Net even foto gemaakt van Kelly, vandaag 245 dagen.
Niet echte goede kwaliteit want het schemerde al.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:21

Wat een heerlijk koppie. <3

Biancatje, is dat een Fuchs? :))

En Bo heeft inderdaad een vriendelijk koppie!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:30

Zo, daar ga ik weer, 12 pagina's :D

Bedankt aan iedereen die me sterkte heeft gewenst voor 4 december, lief :)

Een veulen hóren schoppen??? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord! Wist niet dat dat kon.

Venthe, hoe is het gegaan met je scriptie inleveren?

Neon, wat fijn dat Opaatje er weer helemaal bovenop is gekomen! Coole foto van hem van 20 jaar geleden! Heel ander paard zo :) Hij is zeker een goede veulenoppasser.

Angelpam, wat heeft Fien een bol pensie zeg :)

Floor heeft ook echt een zwangere buik, EF. Leuk om te zien, zeg!

Jeetje, AZ, wat is Aziza dik zeg! :wow:

Wat een mooi halstertje heb je gekregen, Venthe, superlief!

inowa schreef:
Bij mijn vriend zit ik letterlijk op het duitse telefoon netwerk als ik in de woonkamer sta,de keuken is weer nederlands netwerk.

Zit daar pal aan de grens en dat netwerk verspringt wel eens.

_O- Bizar!
Ik vraag me al een hele tijd iets af en misschien weet jij wel het antwoord: Hoe werkt het als je zo dichtbij de grens woont dat het netwerk af en toe verspringt? Moet je dan extra kosten betalen, omdat je af en toe op een buitenlands netwerk zit?

Wings_love schreef:
Hahaha als ik lees waar jullie allemaal wonen, dan woon ik ten opzichte van jullie ook echt in een uithoek. Laten we zeggen.. Randstad Zuid Holland :D

Gezellig! Daar woon ik ook :)

EF, de kosten die jij noemt zijn hetzelfde als hier. Hoewel we hier de € 170,- voor een doe-het-zelf-stal niet eens redden.

L_isanne schreef:
Jeetje wat een stalgeld zag ik voorbij komen! Hier betaal ik €175,- per maand inclusief alles. Buiten/binnen zetten, stal uitmesten en voeren. Binnen wasplaats met warmtelampen en warm water. Longeercirkel bij stal. Op 500 meter afstand twee gedraineerde buitenbakken (20x60) & (35 x 55) en een binnenbak van 25x45. En een springtuin in de zomer. Weliswaar zijn de bakken van de vereniging waar ik lid Ben maar paardjes staan dus vlakbij! Gezellige kleine stal met 3 paarden en 2 pony's. Helemaal perfect! :D

WTF?? :oo :wow: Dat is écht heel weinig!!!

Ooooooooooo Aniek, wat is die eerste foto schattig!! <3
Op deze foto's zie ik ook niet heel veel verschil meer tussen Roos en Lies. Ligt dat aan de foto's?

Sunny is echt heel schattig met al dat pluis en die bolle buik, Booster :)

Neon, waar is Rose dr buik??? :oo

Bij Dais komt de smid ook ongeveer om de 10 weken. Ik bel hem als het nodig is. Hij is afgelopen vrijdag geweest en Dais heeft nu andere ijzers. Ik ga hem morgen even bellen om te vragen wat voor functie deze dingen hebben. Haar achterijzers hebben namelijk aan de buitentak een extra stukje (van 1 cm ongeveer) dat naar buiten toe (dus bij haar rechtervoet naar de rechterzijkant) uitsteekt.
Zelf denk ik dat het voor meer stabiliteit en groter draagvlak is, aangezien ze wat last heeft van haar lijf natuurlijk, maar ik ga het hem morgen vragen.

Wat is Cas toch een knappe vent hè? <3 Als ik een merrie was geweest <3

Gecondoleerd met je oma, CL. In ieder geval toch fijn dat je erbij hebt kunnen zijn toen ze ging en nog afscheid van haar hebt kunnen nemen.

Ik heb Dais nog nooit geholpen. Ik sta erbij en kijk, zolang het goed gaat doe ik niets. Het enige dat ik doe is het vlies van de neus trekken. De rest mogen ze zelf doen. Ik ga ook het veulen niet afdrogen ofzo. TiSento heb ik wel geholpen met gaan staan en het uier zoeken, want dat snapte hij echt niet <3
Hij viel constant om en melk zocht hij aan de wanden van de box.
Fiore was veel feller. Die ging staan, lopen, drinken en klaar. Geen enkele keer gevallen of zelfs maar gewankeld en ze wist ook meteen waar ze melk kon vinden. Verschil in mannen en vrouwen denk ik. Fi had wél de gebruiksaanwijzing gelezen :+

Wat een leuke beessies, RX :)

Kappie, jouw verhaal lees ik zo na het eten even.

Dais dr stal is ook natter dan wanneer ze niet drachtig is en ze is minder schoon op haar box.

Jeetje Inowa!! dat is niet normaal! :oo

Daisy is vandaag 192 dagen. Nog maar heel eventjes tot dag 200 *\o/*
Van de achterkant en voorkant zie je nog steeds niets. Wel merkte ik vrijdag en zaterdag dat ze haar hooi niet in één keer op at, maar een klein beetje liet liggen, wat ze dan later alsnog op eet. Ik weet niet meer wanneer dat bij Ti en Fi begon.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:36

Cynthia ja dan betaal je idd extra kosten dus erg opletten als ik op mobiel internet zit.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:43

Bo is links echt duidelijker idd! :j

Maquavinci oont van achter ook al wel :)

Ahhh heerlijk shettebolletje zo! :)

Daisy schiet al lekker op, bijna 200! *\o/*

Mijn Mieperd geniet van haar semi-zwangerschapsverlof: beetje stappen aan de longeerlijn/onder het zadel, beetje met vriendjes buiten hangen, vandaag lekker in een warm sponsbadje geweest en zich rond staan eten aan het hooi...madame is echt het toonbeeld van tevreden mama-to-be <3

Afbeelding

150-dagen-Pinda <3

Afbeelding

:=

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:20

Warm sponsbadje? Hier was het koude douche, hele dag regen. -O-

Vrouwke, moest wel gniffelen om jouw foto, ze staat er echt bij van "kiekeboe, hier ben ik". :D Diezelfde blik heeft die ouwe opa van ons ook, die kan precies zo kijken, lig altijd in een deuk als ie zo kijkt (want vervolgens komt ie op ons af want wij zijn toch een wandelende snoepjesautomaat?).

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:31

Da's balen zeg....krijgen wij vast morgen dan >;)

Dit was vandaag tegen de schemering, warm sponsbadje in de buitenlucht- in effin' December 8)7
Afbeelding

*let niet op het baasje, coupe "cap op-cap-af-stalletjes mesten-Miep snoezelend in mijn haar-andere paardenvriendje kwijlend in mijn haar-ach het is toch weekend op stal" :') }:0 := _O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:33

Oh echt Neon, hier was het vandaag ook lekker weer. Oke qua temp niet heel hoog, maar droog en een zonnetje.
Was in ieder geval heerlijk bezig wezen op stal en met Bo in de bak.

Vientje, leuke foto zo van bovenaf. Miep ziet er goed uit.

Cynthia,
Is het in jullie regio zo duur met stalling dan?
Wij betalen hier € 160,- p/mnd.
Incl hooi, stro, binnen en buitenzetten.
Wel zelf mesten en krachtvoer kopen (word wel 2x daags gegeven).
Kleine binnenbak/paddock, longeerpaddock, goede buitenbak, wasplaats (alleen koud) kantine.
Paarden komen zomer en winter de hele dag buiten (met de zomer vrije keuze in 24/7 buiten of met de nacht op stal).

Vrouwke, wat een lekker buikie heeft ze al, en dat koppie <3

Bo vandaag trouwens op de 210 dagen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:37

We zagen het vanmorgen al op buienradar, een hele strook bewolking met regen vanuit het westen die alleen over een strook in het zuiden trok. We hadden dus enorme pech met het weer vandaag.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:24

Koudbloedkim ja ze is een schwarzwalder fuchs ;)

Vientje ja had het van achter nog niet zo gezien.
jou dame groeit ook lekker!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:27

Pfoe jullie gaan snel! lees 2 dagen niet actief mee en zoveel pagina's erbij zeg...
Ga waarschijnlijk wat minder actief zijn komende weken denk ik. Heb in januari examens en ga al beginnen ervoor haha!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:27

inowa schreef:
Cynthia ja dan betaal je idd extra kosten dus erg opletten als ik op mobiel internet zit.

Maar dat is toch niet te doen als je daar woont? Dan moet je constant kijken of je wel op het goede netwerk zit, anders kost alles wat je doet extra geld. Irritant...

Kijk die rug van Miepie dan <3
Ik wilde gisteren zo'n foto maken van Dais, maar ik ben het vergeten. Komend weekend dan maar :)

Hier was het vandaag ook prima te doen. Geen zon, maar wel droog en weinig wind, graadje of 9. Prima weertje dus :j

Kiki, ik sta op een doe het zelf stal en betaal de volgende kosten:
Kale stal: € 120,-
Stro (ongeveer 14 kleine balen per maand a € 3,50): € 49,-
Hooi (ongeveer 12 kleine balen per maand a € 5,-): € 60,-
Weiland: € 13,33 (wei kost € 40,- per maand, maar ik deel hem met 2 andere meiden. Alleen voorlopig kunnen we er niet meer op.
Voer: € 8,50 (ongeveer, ik doe zo'n 2 maanden met een zak Cavalor Senior)
Kom ik op € 250,- per maand en dan heb ik dus haar box, de wei bij mooi weer en als de wei droog is, buitenbak (eigenlijk alleen geschikt om in los te gooien) en tuinslang met koud water. Keukentje om zelf even een bakkie te doen. Maar ik sta wel midden in het bos.

Sinds vorig jaar koop ik hooi in voor de hele winter voor € 3,25 per baal, dus dat scheelt me wel € 21,- per maand. Dus ja, best aan de prijs :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:39

Ja maar ik kan ook gewoon op hun wifi.
Moet gewoon niet buitenshuis gaan internetten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:50

Cynthia, kijk dat bos is dan wel weer erg lekker. Wij zitten midden in de polder, dus hebben dan weer niet de luxe.
Zo heeft iedere plek wel weer een voordeel!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:43

Inowa/cynthia de enige oplossing is inderdaad roaming uit en op de wifi.
Tis echt heel gemeen daar... Ik heb natuurlijk een duits mobieltje. En jaaa hoor in Schoonebeek springt ie altijd op de nederlandse. Tewijl Jels dus echt letterlijk op de duitse grens staat. (grenspaal staat aan zijn weide).
Nederlanders gaan op duitse net, duitsers op het nederlandse. Stervensduur als je niet oplet.

Vientje wat prachtig wit heb je haar gekregen. *\o/*
Lekker zonnetje ook.

Neonlight dus prutweer... tjonge er is echt genoeg water gevallen toch..

Hier was het gelukkig ook topweer. Gras groeit zelfs nog. Helaas alles te nat dus kan geen paard van dat lekkere gras genieten. :') altijd wat.....

Hier kwam al het grapje voorbij, even een zomerjurkje voor kerstmis uitzoeken.... {:)-:(

Kosten paarden ik heb een poging gedaan maar is lastig te berekenen wat ik per paard kwijt ben.
Baal hooi kost me 40 euro. Biks komt hier per big bag _/-\o_ Stro kost ook 40 euro per enorme grote rechthoekige baal.
Wij hebben dan bij het aan huis houden van de paarden natuurlijk ook nog andere kosten denk aan: aftransporteren van de mest, ander mest op het land. weideonderhoud. Ook moet ik betalen voor de Tierzeugenkasse (een registratiebureau die ook tegelijkertijd de kosten van redac enzo overnemen).
Al met al denk ik zo'n 125 euro per paard per maand. Incl. ontwormen en hoefsmid.

Ik heb een gezellig tv paarden weekend achter de rug.
Een goede vriend van ons is afgereisd naar Brazilie voor de World Cup Working Equitation als afgevaarde voor Nederland. Er was livestream, weliswaar met onderbrekingen, uitval en vertraging maar we konden wat zien. Echt zooo gaaf. 's nachts om 01.00 uur (tijdsverschil helaas) met een drankje en knabbels met zijn allen juichen.
Dressuur, Stijltrail, Speedtrail en Runderwerk. Ze hebben het echt goed gedaan. Met als kroontje op alles het franse team samen met het nederlandse team kampioen bij het runderwerk.
Woensdag gaan we het team ophalen van schiphol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:40

Hier kost een midibaal 20 euro per stuk en bij onze huidige leverancier komen er geen bezorgkosten overheen vanwege de hoeveelheid.
Afbeelding

Ze doen met z'n 3en ongeveer 2,5 dag met 1 baal, dus wij zijn ongeveer 240 euro aan hooi kwijt in de maand.

Per baaltje stro betalen wij 2,50 euro, ook incl. bezorgen en er gaat een halve tot hele baal per dag in de schuilstal.
Laten we eens 22 baaltjes per maand kwijt zijn, dan is dat 55 euro.

Dus aan hooi en stro zijn we voor 3 paarden per maand rond de 300 euro kwijt.

De paarden worden op af en toe een handje muesli na het werk of een vitaminekoek niet bijgevoerd.
Mestafvoer zal ongeveer om de 2 á 3 maanden 160 euro zijn.

Kim zit vandaag op 230 dagen. <3
De tijd vliegt en ik geniet elke dag van haar.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:30

Lisanne ach dat schatje,kan ze nu wel weer normaal eten?

Laulau die is inderdaad flink aan het groeien!
Het valt me op dat ze op beide foto's nogal onderstandig staat toevallig.
Zijn dat ook appaloosavlekjes op haar kont? Schattig!

Leuk die plopjes Kiki! En dat het veulen een voorkantskant heeft. Merk het ook wel soms hier.

Pepper is echt niet te doen DIK!! En haar vriendinnetje ook. Die doen vast een wedstrijdje :+
Ik heb de foto's getoond aan mijn echtgenoot met de melding dat hij nu maar moet stoppen met zeuren dat die van mij te dik zijn. :o :D :D

Kappiegirl ze ziet er mooi opgeknapt uit!

Biancatje daar willen we meer foto's van zien hoor! Ze is zo mooi op kleur nu. <3

Kelly is mooi bol Vrouwke!

Leuk Cynthia bijna 200 dagen! *\o/* *\o/* Nu al hooi laten liggen is vroeg,maar Lisa durft dat ook al doen zo vroeg.

Vientje ze groeit zo mooi! Ze ziet er idd héérlijk tevreden uit! <3

Wat leuk Tjinta!

Oh KBK wat gaat de tijd snel! Mooie baaltjes!

Wij betalen 35 euro voor een baal voordroog van ongeveer 200/250 kg. Onze pakken stro wegen ook 300 kg,geen idee meer hoeveel die kostten. :o

Intussen is het hier weer lekker bagger weer geweest en er komt nog meer aan dus we ploeteren weer vrolijk in de modder. -O-

Wat Ella nu sinds dit weekend begint te doen. Haar vriendinnetjes bespringen!
Die heeft vast een hengstje in haar buik...spijtig want ik had echt zo een merrie-gevoel en een merrie hadden we eventueel wel graag gehouden. Maar ze heeft dus duidelijk wat hormoontjes teveel momenteel. :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:46

Dat is een hele hoop hooi kbk!

Bah wat liet marley me schrikken net. Staart in de lucht, knipogen en als een gek rondrennen. Al een geluk dat ze een buik begint te krijgen.
Afbeelding
Afbeelding
of dat hoop ik toch :+ waarom is ze nou niet zo makkelijk als luna?