[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YSR1971

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 08:39

Goedemorgen allemaal. Hoop dat het een goede nacht is geweest voor Es en Elite!
Wij laten de veulens ook lang bij de merrie, maar onze Shetjes zijn dan ook niet aan het werk. Ik denk dat we dat bij Aafke anders hadden gedaan, want zij wordt wel bereden en werd ook uitgebracht in de sport.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 08:44

Sterkte MI! Hoop dat ze de nacht goed en wel zijn doorgekomen. Nare dingen zijn het.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 08:44

Sterkte MI! Hoop dat ze de nacht goed en wel zijn doorgekomen. Nare dingen zijn het.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:46

ook ik hoop dat ze de nacht goed is doorgekomen!

Cleo heeft dikke witte melkdruppels hangen !!!! :-) :-)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:56

ook ik hoop dat ze de nacht goed zijn doorgekomen. Amandake, spannend. Hopelijk snel jullie laatste veulen van dit jaar. Ik ga me bedje uit, zo de paarden maar doen. Lekker in de regen. Kyra eet metacam trouwens gewoon op van je hand, haha heel handig.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 10:12

Oh Amandeke dan gaat Cleo ook nog vast voor Jane.
MI hopelijk is Es de nacht goed doorgekomen.

Ik ben het best wel zat. Het is al niet gemakkelijk als je niks van de merrie weet. Dus ook niet hoe ze doet als ze gaat bevallen. Ik heb alleen een paar dingetjes van de vorige eigenaar gehoord. En dat is dat ze bevalt met vol uier, maar geen kegels.
Ponietje is 17, maar gedraagt zich of ze vier is of zo. Heel onrustig overdag, in de wei ook vaak even schuren of rollen. En dan denk ik, pas toch op, je veulen zit straks helemaal in de knoop met de navelstreng.
Ze is heel erg dik. Uier is mooi vol en blijft ook vol,maar ja misschien is ze toch wel op het eind van de weideperiode, dus september goed gedekt en ja dan is dit eigenlijk nog heel normaal.

Vannacht stond ze heel rustig en vanmorgen had ze wel heel veel gepoept, maar gewone drolletjes. De stal is aardig omgeploegd.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 10:53

MI, Ik heb echt respect voor je!
Moge Es weer de oude worden en samen op de weides kan grazen rennen en springen met kleine Elite! :(:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:04

Haboshof en Amandake, spannend!!!

MI, ik duim nog steeds voor Es... dat ze nu na de operatie goed opknapt.

Vanochtend naar stal geweest.. niemand buiten gezet..
Weiland drijf en drijf maar dan ook drijf nat.. helaas..
Sjol stond buiten te eten, de Hepsi was wel nat maar was in de stal aan het schuilen (slim klein ding) en Toobs stond ongeduldig te wezen, want die wou eruit..

Denk dat ik ze vanmiddag als ik met Toobs ga rijden de wei in gooi, dan is het rendier er niet bij.
En kunnen fjordsels en haflingers even luchten... en grasje meepakken.
En als de Hepsi er behoefte aan heeft kan ze gek doen.
Daarna sleep ik ze wel weer naar binnen, bah... hondeweer...

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:10

Ook mijn duimen draaien mee voor Es!

Hier regent het ook weer, wat een ...zooi zeg! En dat noemen ze dan ZOMER......

Straks maar weer eens richting stal, ruin aan de stapmolen zetten (als het niet meer regent) en Chennai longeren. Die heeft gister zo ontzettend haar best gedaan dat ze vandaag alleen even wat moet lopen omdat ze anders spierpijn gaat krijgen en daar zitten we niet op te wachten...

De therapie slaat nog niet echt aan bij Dazzle maar we wachten het nog even rustig af, zijn ook pas vanaf donderdagavond bezig. Verder is hij lekker zichzelf (grote knuffel dus!) en doet hij het prima. Ik heb dan ook besloten om me niet meer zo druk te gaan maken over zijn diarree want ik kan er verder toch niets aan veranderen. Gister weer even een stukje gewandeld met Dazzle terwijl Chennai op stal stond en hij vind dat mega leuk!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:12

Spannend Amandake! Succes

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:17

Allemaal heel heel heel erg bedankt voor jullie hartverwarmende reacties van medeleven, dat doet ons, en Es vast ook, erg goed!!!

We hebben nog geen telefoontje gehad vanmorgen over hoe Es de nacht is doorgekomen, ik denk maar zo, geen bericht goed bericht.
We hebben zelf het gevoel dat Es zich er doorheen vecht, maar dan moet ze natuurlijk geen rare complicaties krijgen, het is een bijzonder krachtige sterke merrie en zelfs gisteren toen ik haar achter liet in de kliniek toonde ze ondanks pijn en vermoeidheid nog erg veel levenskracht.

Blijf alsjeblieft duimen draaien en kracht zenden voor Es tot de grootste gevaren voorbij zijn!!!

Hier branden ook vele kaarsjes voor onze mooie meid.
En natuurlijk ook voor Elite, die nu ook heel wat meemaakt in haar jonge leventje. Eigenlijk zou ze vandaag voor het eerst ontwormd moeten worden, maar dat wordt nu maar even wat later.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:38

Hier ook regen en vrij fris van temperatuur, heb de kachel aangezet, de paarden staan wel buiten maar gaan wat eerder weer op stal vandaag.

Eergisteren had ik ruzie met Fjör en Draumur, ze lieten zich niet pakken in de wei toen ze weer op stal moesten, net of ze heel bang waren..
Toen probeerde ik beide merries mee te nemen met de veulens los, foute beslissing!

Ik ging in een drafje naar stal zodat de veulens goed bij hun moeder zouden blijven, dat deden ze ook tot op zekere hoogte, toen we de afslag van het stalgebouw namen telde ik 3 paarden ipv 4! Draumur was doorgerend, oliebol!
Ik met het hele spul naar buiten en Draumur rende er vrolijk op los, maar niet richting zijn moeder.
Staartje erop en helemaal opgewonden.
Ons erf is niet afgesloten, ligt gelukkig wel ver van drukke wegen, maar toch...

Ik met de merries en Fjör nog steeds los, achter Draumur aan om hem weer bij de groep te krijgen, maar hij liep steeds verder...en Fjör ging nu ook met hem mee...

Op een bepaald punt kreeg ik ze weer iets mee met de merries, had intussen mijn vriend gebeld: Help, VEULENS LOS!!!
En hij kwam te hulp, ik had ze weer richting stal gekregen en hij hield ze tegen zodat ze niet voorbij stal zouden vliegen... Donders van veulens! Daarna natuurlijk hoog adrenaline gehalte in hun bloedjes en dus even moeilijk doen met halstertjes af doen...

Ik heb nog wat foto's van de veulens en ook van Es van gisteren hier in de bak, die zal ik even gaan uploaden en plaatsen..

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:45

Es-update

We kregen zojuist telefoon dat Es goed de nacht is doorgekomen, de wond droogt mooi op! Goed nieuws, maar wederom, we zijn er nog lang niet dus blijf vooral duimen draaien!

Es viel alweer uit naar vreemden voor de stal, dit doet ze altijd met veulen aan voet, dan komt ze echt met blote tanden op de tralies af als er vreemden voor staan, ook zijn zij dan niet zeker van vingers die door de tralies heengaan, haha, goed teken dat ze dit alweer doet.

Hopelijk gaat de rest van het herstel ook zo voorspoedig...

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:51

Fijn MI! Ze voelt zich dus al weer zo zichzelf dat ze, zelfs in vreemde omgeving, durft uit te vallen, goed nieuws toch?! Heb je enig idee of ze lang bij de kliniek moet blijven, of mag ze thuis herstellen?

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:54

Ze moet minimaal 1 week na de operatie blijven, voor de nazorg en medicatie.

Verder weten we nog niet hoe het gaat, dat is natuurlijk ook afhankelijk van hoe ze het doet..

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:54

MI, fijn te lezen dat het weer wat beter gaat met Es. Ik kan me voorstellen dat je een slag om de arm houdt, tenslotte moet ze nog genezen. Maar zo te zien zit ze in elk geval beter in haar vel als ze alweer haar normale gedrag laat zien. Nog even doorduimen met zn allen!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:56

Gelukkig goed nieuws van Es. Hoelang moet ze eigenlijk herstellen van de wond? :o

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:03

MI, wat fijn dat het weer wat beter gaat met Es. Ze is er natuurlijk nog niet, maar toch altijd positief als ze de 1e nacht goed doorkomen. We blijven voor jullie duimen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:03

Wauw, dat is al goed nieuws! Goed dat ze haar pittbull-gedrag weer vertoond, al is dat wat minder leuk voor de mensen in de kliniek. :')

En wat een boefje, die Draumur! Normaal gaan ze op onbekend terrein wel richting moeders. Hier heeft Silke nog niet aan het touwtje gelopen, wei in en uit los naast mams mee, en dan blijft ze echt op 2 meter. Stal en wei is trouwens ook 4 meter of zo. :+
Wordt trouwens de laatste weekjes wei voor de dames. Staleigenaar wil in augustus de zaak omploegen, vlakken en opnieuw inzaaien. Dan worden ze bak-knollies.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:45

Wat een goed nieuws al van es :)

Peeps en kyra staan nu op de uitloop met schuilstal, weiland is echt te nat.
De andere paarden staan op stal en gaan vanavond de bak in.

Alleen staleigenaar was niet zo slim geweest die had een halve baal kuil(grote baal) in de opening can de schuilstal gelegd dus mn meiden waren drijf en drijf nat en konden niet schuilen.
Wij kuil eruit gehaald en onder een zuil gelegd, en kyra plofte gelijk neer in de stal, ze had het koud.
Peeps ging ook lekker stalletje in en lekker warm eten met kuil.
Wel nog 24/7 buiten alleen niet op de weide en zonder de andere paarden.
Maar volgende week komt er een 1 jarige fjordenruin als speelkameraad voor kyra :D
Die komt er bij op de uitloopt, en als het land weer wat droger is gaan ze het land weer op met de andere paarden.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:15

Foto's van Es en Elite, de dag dat Es naar de kliniek is gebracht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen mogen we haar bezoeken als alles verder goed gaat...

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:27

Draumur 3 maanden en Fjör bijna 2 maanden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:34

LEuek fotos mi, en wat zien ze er goed uit.
Hebben ze het niet warm met die dikke vacht en warm weer?
Echt twee eigenwijsjes ahah.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:34

Woow wat is Draumer zijn staart al lang.
En wat fijn om te horen dat het tot nu toe goed gaat met Es.
Laatst bijgewerkt door Marlis op 24-07-11 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:37

Ik denk effe nog checken hoe het met Es gaat..
Ik lees dat ze de nacht goed is doorgekomen..
Ik zal vanaf nu wat minder online zijn en minder reageren..
Ik ga nl zo op vakantie :D maar ik moest van mezelf nog een keertje kijken hoe het met Es was.
MI ik zal voor je blijven duimen of ja voor Es..

Toe straks effe afscheid genomen voor een week van de paardjes..
Ik krijg daar altijd buikpijn van..