ja ik ben normaal helemaal niet zo'n angsthaas maar kwa veulen betreft ben ik een mega angsthaas hahahaha. Pony wordt er ook beu van continue voelen an de buik maar heeft ze mooi pech haha. Het veulen zal veel meer aan haar uiers/buik gaan zitten.
ja staan nu op pensionstal en krijgen geregeld beweging met rijden/longeren of gewoon losgooien
vorig jaar stonden ze de zomer en de winter op de weide tot februarie(carnaval) toen kon ik ze stallen op het werk omdat ik er dan makkelijker bij kon controleren
Je idd, de buikjes zijn wat slanker.. nou mooi toch.. haha
silketje
Geplaatst: 03-01-10 19:26
whaha, marije heeft zeer zachte kussens op de tuinstoelen liggen
sil der uier gaat niks vooruit meer maar ze ligt extreem veel en voor het hooi bedankt ze me, de rest gaat er nog wel in, ze zit op 320 dagen vandaag!!
inowa: ik vind de buikjes ook dunner, wat wat beweging toch doet!
ze hebben vandaag toch maar even buiten gelopen (speciaal voor foto's ) er ligt hier toch ook wel een pak sneeuw en dus ook problemen met de poorten
silketje
Geplaatst: 03-01-10 19:36
de uier daarnet (eigenlijk wel veranderd zie ik nu zelf )
jolandje
Geplaatst: 03-01-10 19:42
hoe maak je die uierfoto's , gewoon gokken? camera eronder houden en dan flitsen?ik wil die van tammara ook wel eens zien
lutske was enorm hengstig vandaag !! ik vind dit wel erg vroeg, niet? en zou ze met silke meedoen? ze staan bijna naast mekaat in de stal, ze heeft ook uier!!
ik denk dat dat van merrie tot merrie afhangt, bij silke was dat al na enkele weken dracht dat er verandering inzat
silketje
Geplaatst: 03-01-10 19:52
neen, lutske heeft 2 jaar geleden een veulen gehad (anskjen) van onne maar nu is ze al enkele dagen hengstig met vandaag een echte piek en toen ze langs me doorliep 'bommelde' er gewoon een uier !!!! met lutske willen we ook geen veulen meer en anskjen ook nooit wegens de erfelijke problemen die we gehad hebben
Ja dat is jammer.. Kom je alleen vaak pas achter als ze een veulen hebben gehad.
indira haar uier is ook niet meer normaal geworden na 2 veulens, als ik haar rijd of longeer zie je er ook wat zitten. Zoals het nu lijkt zal zij ook nooit weer een veulen krijgen (Geeft zieke veulens)
haar gedrag is idd anders, ze is eigenlijk continu op der hoede en ligt erg veel, zij gaat niet veel liggen, zij zal altijd 'waken' over de anderen maar nu... uren ligt ze en zelfs helemaal plat
lutske heb ik als 2-jarige gekocht en nu met de veulen weten we het idd pas. volgens de chirurg heeft lutske hetzelfde gehad maar dat hebben de fokkers van haar me nooit verteld, blijkbaar heeft luts 2 urine - uitgangen gehad, anskjen dus ook en dat geeft door, neen, met haar fokken we niet meer en met anskjen ook niet.