Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Luna2006 schreef:Wij gebruiken ook tectonic en finecto+. Finecto is voor onder het voer en eerder preventief.
Wat koud zeg Mirjamalvaro! dames vorderen ook netjes zeg.
ze laten je maar wachten yaartje!
wat een leuk merrietje symke, balen van de luizen.
Dit jaar had een 2 jarig merrietje der en heel de kudde behandeld.
Faniek schreef:@xYaartje wat houdt Maria je bezig.. ik hoop niet dat het gaat zoals met onze shetlander merrie destijds, is wel heel lang geleden. Eenmaal veulen gehad, daarna bij hengst geweest, dachten weer gedekt, maar daarna nooit meer hengstig geworden noch veulen gekregen. Echt heel raar. Gelukkig heb jij de buik zien bewegen
Neonlight schreef:Voor ontwormen, een dag of 10/ 2 weken voor de bevalling moeten de merries sowieso ontwormd worden. Of moeten, dat wordt in ieder geval wel aangeraden (staat ook hier in de openingspost). Mijn DA was er maandag voor WNV enting, en vroeg me of ik al een wormenkuur wilde hebben om voor de bevalling te geven.
Knolselder schreef:Yaartje zoals ik zei gebruik ik het jaarlijks een keer, dus inderdaad ook op drachtige merries. Staat geregistreerd voor runderen, maar kan dus wel. Gebruik het al jaren en een heel aantal andere fokkers rond mij ook.
cp112 schreef:Wauw wat een babyboom de laatste dagen! Gefeliciteerd allemaal!
Mbt Luis. De meest simpele en goedkope oplossing? VEERUST. Zit hetzelfde stofje in als in anti Luis producten en geen ellende met wassen of spul op de rug (wat bij nog dikke wintervachten weer drama is of bijv in de volle zon mogen ze dan ook niet, idem voor regen) en gewoon veilig bij dracht.
De plekken waar de luis het meest zit, vaak onder de manen, dik insprayen met veerust. Ik krijg ze hier er altijd vanaf op die manier.
Ik wil ze nog wel eens scheren als het echt erg is.
Nadeel van die mega dikke vachten zeker bij veulens /jaarlingen. Super cute maar je komt bijna niet om die rotbeesten heen...