[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:13

Una staat sinds vanochtend ook onder de camera, deze verwachten we eind maart begin april dat ze zal bevallen (ze is van een vriendin van mij)

Afbeelding

Al op weg naar een uier!
Afbeelding

Mierela ligt altijd heerlijk uitgebreid te pitten <3 nog 63 dagen te gaan
Afbeelding

En dit was Lillyfee 2 dagen terug! %) maar die moet nog 54 dagen en pas over 34 dagen veilig....
Afbeelding

Afbeelding

Muronia

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:18

Nicole maak je je niet ongerust met zo'n uier zo vroeg al (Lillyfee)?

Yfkelover gefeliciteerd, dat moet wel een mooi gevoel zijn ondanks dat er niet zoveel verandert.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:20

Oej lillyfee. Dat zou ik persoonlijk niet vertrouwen. Komt dat goed? Hoe is het uier nu?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:24

Ik ga zo weer heen, ben 2 dagen niet geweest omdat ik voor werk weg was. Ik ben al foto's aan terug zoeken van lillyfee die periode wanneer ze begon met een uier aanmaken. Lillyrose kwam vorig jaar wel 2 weken ook te vroeg maar dan nog moet ze nog even wachten. Deze week komt ze thuis is stuk beter dan heb ik alles onder de camera maar ze moeten dat waterbakje nog maken -O-

Nicole

Murosch schreef:
Nicole maak je je niet ongerust met zo'n uier zo vroeg al (Lillyfee)?

Yfkelover gefeliciteerd, dat moet wel een mooi gevoel zijn ondanks dat er niet zoveel verandert.

Ja zeker ik schrok me ook dood.. maar ze had geen koorts kwam ook niks uit nog. Zal straks weer foto's maken

Nikitaxx

Yeeey, gefeliciteerd Chantal! Echt een gaaf merrieveulentje <3

Sinds eergisteren zijn Pip's banden helemaal slap en haar uier verandert ook weer langzaam. Bij haar eerste veulen is haar uier pas volgelopen in de nacht dat het veulen geboren werd.. dus ik houd haar maar goed in de gaten nu ;)
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:28

Hmm die uier vind ik ook niet zo fijn om te zien. Maar ze heeft wel al een veulen gehad lees ik. Je zou eens moeten tasten hoe het voelt,hard of zacht.

Seven nu begint de uier erop te lijken! Spannend!

Yfke gefeliciteerd met het volledige eigenaarsschap.

Drover aah daar is de mooie meid. <3 Een veulen mag rond de 38.5 hebben,39 is eigenlijk nog echt koorts,is dit nog steeds zo? Dat ze iedereen om haar hoefjes windt,kan ik goed geloven. <3

Jolandje gelukkig de camera weer werkend gekregen!

Hier alles nog goed met kleine Rosie. Ze kon tot nu toe zonder dekentje maar ik heb ook maar iets voorzien voor die koude dagen in aantocht. Het is echt een kleine opdonder die racet door de stalgangen. 8-)

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:29

wat een heerlijk pluizebeestje <3

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:38

Nicole schreef:
Ik ga zo weer heen, ben 2 dagen niet geweest omdat ik voor werk weg was. Ik ben al foto's aan terug zoeken van lillyfee die periode wanneer ze begon met een uier aanmaken. Lillyrose kwam vorig jaar wel 2 weken ook te vroeg maar dan nog moet ze nog even wachten. Deze week komt ze thuis is stuk beter dan heb ik alles onder de camera maar ze moeten dat waterbakje nog maken -O-

Zo'n uier met dit aantal dagen zou mijn alarmbellen ook aanzetten i.v.m. placentitis. Koorts hoeft niet hierbij. Helemaal met het weekend voor de deur zou ik toch vandaag nog contact opnemen met een DA :o

Mooie stallen zo onder de camera, mooi duidelijk beeld ook. Ik hoop dat er veel gezonde veulentjes geboren mogen worden in deze stallen!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:41

* Komt onder meeleessteen vandaan *

We wachten hier ook op 1tje

Afbeelding

Afbeelding

Ze is drachtig van Monday , wordt zijn eerste nakomeling.

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:42

Ik vind het uier van Lillyfee eruit zien of er mega veel vocht in zit, lijkt haast wel een ballon die daar hangt.
Hopelijk is alles goed met haar en baby

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:44

Okay fiets dit ik rij naar stal nu, ze wachten maar even op werk...

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:47

Nicole even temperaturen voor de zekerheid. Hoe zijn haar banden verder? Als alles vast zit zou ik me nog niet veel zorgen gaan maken.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:53

tanjaatjuhh schreef:
Nicole even temperaturen voor de zekerheid. Hoe zijn haar banden verder? Als alles vast zit zou ik me nog niet veel zorgen gaan maken.

Placentitus heeft niks met temperatuur en banden te maken. Een uier als dit met dit aantal dagen dracht geeft reden tot waakzaamheid, en zelf zou ik kiezen voor een extra veearts check.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:56

Oh spannend.. bah :=

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:58

Vulina schreef:
tanjaatjuhh schreef:

Placentitus heeft niks met temperatuur en banden te maken. Een uier als dit met dit aantal dagen dracht geeft reden tot waakzaamheid, en zelf zou ik kiezen voor een extra veearts check.

Ja oke daar heb je een punt

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:59

Ik denk dat de fotos een beetje vertekenen. Dat vooral veel vocht is.

Kom net terug van stal en dit was het nu:
Afbeelding

Heb even aangezeten en dit kwam er uit nog wel echt vocht.
Afbeelding

Temperatuur is goed, eet goed, springt en doet en banden zijn normaal voor deze periode.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:03

Als ik het goed bekijk is het uier wel kleiner dat hetgeen we eerst zagen op de foto's?
Een beetje uiervorming mag wel maar het moet echt nog geen volwaardig uier zijn. Mijne zitten namelijk even ver en beginnen nu een béétje te veranderen qua uier.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:11

Oh dat is al een flink uier .... :oo

Wat ik me laatst af zat te vragen heeft een merrie die placentitis heeft gehad een verhoogde kans op een redbag???

Met mijn merries gaat het goed hoor, maar ik vroeg het me gewoon af :o

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:12

pretty schreef:
Als ik het goed bekijk is het uier wel kleiner dat hetgeen we eerst zagen op de foto's?
Een beetje uiervorming mag wel maar het moet echt nog geen volwaardig uier zijn. Mijne zitten namelijk even ver en beginnen nu een béétje te veranderen qua uier.

Klopt ik vind hem zeker ook iets kleiner geworden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:34

Kan je vraag niet beantwoorden. Hoorde wel bij onze dekking dat er veel miskramen en redbags waren vorig jaar.. zal ook wel deel media zijn. Maar ze vonden het steeds meer worden..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:10

Nicole: Kunnen de foto's niet naar een veearts gestuurd dat die even mee kijkt voor de geruststelling?
Ze heeft zo te zien ook al heel veel vocht onder de belly dus hopelijk gewoon loos alarm

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:20

Cioccolato schreef:
Kan je vraag niet beantwoorden. Hoorde wel bij onze dekking dat er veel miskramen en redbags waren vorig jaar.. zal ook wel deel media zijn. Maar ze vonden het steeds meer worden..

Dit kan zeker waar zijn. Vroeger selecteerde de natuur zichzelf. Een merrie werd gewoon niet drachtig van een natuurlijke dekking en omdat er nog geen scan mogelijkheden waren, was het vaak gissen naar de oorzaak.
Nu proberen we soms ten koste wat kost een merrie drachtig te krijgen, soms zelfs met hormonale ingrepen. Dan kan het inderdaad zijn dat een lichaam het niet trekt tot het einde en voor vroegtijdige beëindiging kiest.

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:38

Hmm wat raar dat ze zo vroeg al zo'n uier heeft Nicole! Ik heb helaas geen ervaring qua fokken dus kan er niks zinnigs over zeggen.

Pip's banden zijn nog slapper geworden, haar uier is goed gegroeid sinds gisteren (toen was er vanaf achter nog niks te zien) en haar gedrag is compleet anders. Ze is heel rustig, in zichzelf gekeerd lijkt het wel, en ze staat alleen maar stil in d'r stal, op rust. En ze heeft zojuist haar brokken laten staan.. dat is dus echt helemaal niks voor Pip, die slaat normaal gesproken geen enkel brokje over.
Afbeelding
Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:01

Hmmm, dat wordt dus in de gaten houden Nikita...