[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:20

Over gwen heen gelezen.. oeps haha.. gwen heeft wel echt een mooi kleurtje ook van valk!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:31

Ice houdt ons wel in spanning zeg.

Gwen doet me denken aan Fi van Cynthia :o Mooi kleurtje idd. Ooit ga ik ook eens zo'n PRE fokken :+

En spook is super schattig <3

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:34

Marit ze ziet er stralend uit.

Grappige Spook met de dikke buik. 8-)

Ice wilt niet bevallen,nou let maar op wanneer het zometeen weer warmer wordt!

Die hekkens vind ik er eerlijk gezegd ook een beetje eng uitzien :o . Hier zorgen we dat er geen spleten zijn onder de deuren. De deuren zijn ook hoog genoeg maar de echte die hards krijgen er altijd hun hoeven over als ze zouden willen. Behalve van de grootste boxen.

Ze staan daar wel lekker ruim Kabayo!

Goed zo Setteli! Komt helemaal in orde. Van Karin gaat het ook af en aan maar zolang het niet doorgroeit of hard is... Het hoort bij hun denk ik dan maar.

Vervelend Cesaer,kon je weer gaan mesten..

Chantall ze staat daar zalig in die box.

Vandaag is Karin 280 dagen. Schiet lekker op. *\o/* Vorig jaar bevallen op 327 dagen van een hengstje.
De dracht ervoor op 322 dagen van een merrietje. Dusss...Please Karin niet langer dan 322 dagen dragen. :')
Ik dénk trouwens een merrieveulen. Maar dit veulen is ook van een andere hengst,die wel al veel merrieveulens gemaakt heeft. Cas heeft dat hier nog niet bewezen dat hij dat kan. :') (ik doe echt een vreugdedansje voor de stal als er hier een merrieveulen komt van Cas :+ )

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:35

Hihi! Ja Gwen en Fi hebben wel wat van elkaar weg :)

Ik ben zelf ook tevreden over hoe ze eruit ziet! En dr karakter joh, ze is gewoon nog liever als voor de dracht! <3 <3 <3 <3
Momenteel verhaard ze als een malle en heeft dus jeukjes, dus mijn taak ik kriebelen :) vooral naast haar oortjes :)
Verder doen we nog steeds niet veel, behalve koffieleuten over het erf ;) Als Gwen mijn auto hoort gaat ze al bij de uitgang van de box staan en wil direct mee er uit, ze geeft dan aan waar ze heen wil (elke box langs :D en hooitjes pikken van andere paarden)
Vandaag over een week staat ze op de nieuwe stal, ik kijk er naar uit.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:44

Pretty, dit keer voor Karin gewoon een merrie hoor! Dat moet gewoon! :P

Owh DL helemaal vergeten om op jouw Spook te reageren! Wat een prachtige dame is t toch! En mooi buikje!

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:49

Ik post hier voor het eerst. Ik verwacht dit jaar mijn eerste veulen gelukkig heb ik wel al ervaring met veulens bij mijn ouders en ook mijn paard heeft al vrij veel ervaring. Maar wat is dit toch zoveel spannender als het voor jezelf is.
Mijn paard is nu 235dagen ver.

Dit is Withney 4dagen geleden.
Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:52

pretty schreef:

Die hekkens vind ik er eerlijk gezegd ook een beetje eng uitzien :o . Hier zorgen we dat er geen spleten zijn onder de deuren. De deuren zijn ook hoog genoeg maar de echte die hards krijgen er altijd hun hoeven over als ze zouden willen. Behalve van de grootste boxen.

Goed zo Setteli! Komt helemaal in orde. Van Karin gaat het ook af en aan maar zolang het niet doorgroeit of hard is... Het hoort bij hun denk ik dan maar.

Vandaag is Karin 280 dagen. Schiet lekker op. *\o/* Vorig jaar bevallen op 327 dagen van een hengstje.
De dracht ervoor op 322 dagen van een merrietje. Dusss...Please Karin niet langer dan 322 dagen dragen. :')
Ik dénk trouwens een merrieveulen. Maar dit veulen is ook van een andere hengst,die wel al veel merrieveulens gemaakt heeft. Cas heeft dat hier nog niet bewezen dat hij dat kan. :') (ik doe echt een vreugdedansje voor de stal als er hier een merrieveulen komt van Cas :+ )

Helemaal over jouw bericht heen gelezen!

Wauw 280 dagen!

En Spook is echt super schattig en bol! Haha!

Welkom Soezee.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:09

mooney schreef:
Hinte nog een smartphone over? Ik ga proberen om een smartphone te gebruiken als geboorte alarm. Het is nog even testen of het ook echt werkt maar in theorie zou dat moeten kunnen.

Hoe werkt dit?

Ik las ook iets over stallen. Mijn merrie bevalt gewoon bij ons thuis (is de bedoeling) in een 3,5 bij 4m stal. Zou dat moeten kunnen? Ze is 1.62..

Kabayo schreef:
Lady heeft genoeg ruimte

Met haar mama
[ [url=m/5daXXQ.png]Afbeelding[/url] ]
En nu
[ [url=m/c8xzAT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel prima toch!
ik zie dat onze dames op dezelfde dag uitgerekend zijn!

mooney schreef:
@hinte: dit is een beetje het idee: http://www.horsetalk.co.nz/2016/03/28/f ... z4WnxCNtNT

oliebol mijn Engels is niet zo goed :')

Icecrystal schreef:
Wat een heerlijk ruime stallen hebben jullie allemaal!

Ice staat in een 3.5 x 3.70 box. Ik vind dat ook wel erg fijn.

Ice & uier vandaag op dag 344 :D

[ [url=m/ZQrKn0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZrHXJw.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de camera loopt weer;

https://youtu.be/GcAGUj0ftWQ

Ze ziet er goed uit!!
Vanaf wanneer hangen jullie een camera op?

Spook is ook al mooi rond zeg! 2 maanden is ook al snel natuurlijk. :o

Heerlijk he Marit dat ze soms zo lief worden tijdens de dracht! Mijn merrie is ook echt een schatje nu <3

Welkom Soezee!

Ik ga mijn dametje straks even poetsen. Alles is bevroren hier en er liggen nogal wat resten sneeuw. Maandag de ijzers eraf gehaald dus sinds maandag loopt ze gelukkig weer buiten. Ze had al wat last van stalbenen en zelfs d'r uier werd al wat voller.. ondanks dat ik toch een paar keer per dag ongeveer een half uur met haar liep. Ze is nu 215 dagen. Zal straks eens een paar foto's maken. :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:20

Pretty doe je dat wel even filmen voor ons dan :P

Soezee welkom! Wat voor afstamming is je merrie en door welke hengst is ze gedekt?

Echt nog 2 maanden... opzich is dat zo voorbij.. naja ik hoop het in ieder geval.. :P

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:23

Alexandra__ schreef:
mooney schreef:
Hinte nog een smartphone over? Ik ga proberen om een smartphone te gebruiken als geboorte alarm. Het is nog even testen of het ook echt werkt maar in theorie zou dat moeten kunnen.

Hoe werkt dit?

Ik las ook iets over stallen. Mijn merrie bevalt gewoon bij ons thuis (is de bedoeling) in een 3,5 bij 4m stal. Zou dat moeten kunnen? Ze is 1.62..

Ik denk wel dat dat voldoende moet zijn ja :) Sommige merries hebben een zee van ruimte en gaan dan toch nog helemaal met hun billen tegen de muur liggen bevallen :Y)

Ik heb het geluk dat ik 2 merriestallen van 6 m x 3m70 heb :o *D Maar het is de bedoeling dat er uiteindelijk in 1 daarvan nog een tussenschot bij komt, waardoor ik een extra stal heb (is al voorzien).
Nuja, ik hoop er dan maar op dat ik dan nooit twee merries ga hebben die tegelijk moeten bevallen :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:25

pretty schreef:

Maar zo n spleet onder de deur kun je niet vergelijken met dat enorme gat in het hek, daarbij zijn de buizen afgerond waardoor ze zich niet zo gauw bezeren of vast komen te zitten. Ding is bij ons, in de hekken ligt er nooit een vast, in de houtwandboxen continu ;)
Ik heb een pony die altijd tegen het hek aanrollen, maar nooit kans gezien dat ze vast komt te zitten eigenlijk.
Maar nog een keer gemiddeld zet je een groot paard ook niet permanent in een 3x3 panelbox ;) wordt in Amerika zo vaak gebruikt, maar vaak met meer ruimte. Verder vind ik ze fijn omdat ze zo open zijn, niet dat vieze opgesloten gevoel, of minder als gemiddelde box. Veulens blijven er ook netjes in Tot nu toe (tenzij het voerhek, daar wandelen ze nog wel eens doorheen :') )

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:25

IceeeeeBaby !!!! Komt u maar, we wachten met smart. *\o/* *\o/* *\o/*

Wordt camera koekeloeren ook wel een beetje beu -O-

Wat is weer fijn weer zeg !
Ik heb nog nooit melktesten gedaan, doe ik ook niet. Snap absoluut dat mensen graag willen weten wanneer het eventueel kan komen :j _/-\o_

Ben een beetje een oude stempel trut daarin denk ik. Zoveel mogelijk overal vanaf blijven. :') :j

Camera hangt hier al *het hele jaar door :') * dus beeld aan, merrie in beeld.

Ik las ook wat over verharen, behalve Daira TC verhaard hier elke pony ook als een gek. Even ertegenaan leunen en je zit er weer onder. -:(- Maar ja hoort erbij.
Geloof dat dit ook zo'n periode is.

Caesar : :wow: dat zal een mooi zwembad geweest zijn ...
Ze houden je altijd aan het werk ! _O-

Ach houd je van de straat haha.

DustinLover: Spook is leuk ! Ziet er goed uit !

De hekken ben ik op zich geen fan van alhoewel hier wel enorme ruimtes tussen zitten .... denk dat het idd wel een slag mee valt, maar heb ook het liefst een dichte onderkant i.v.m met omrollen, een tik uitdelen etc etc.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:32

Ik vind melktesten net zeer interessant. En hoe beter je het moment kan inschatten,hoe meer kans dat je erbij bent en hoe beter je je dag kunt afstemmen op het paard vind ik.
Maar jij werkt thuis Chantall dus dat is ook een verschil. :D

Rowan als jij zorgt dat je hier dan bent kun je het filmen. :+

Cemlys ik geloof je wel hoor,maar ik zou het hier niet zien zitten,vooral met de gevoelige minipaardjes niet. Die hebben wel eens neiging over iets te willen klimmen. }> Ik zie hier gewoon al weer allerlei doemscenario's. :')

Crines dat is luxe zo een stal!

Welkom Soezee!

Marit hier verhaart Karin ook echt heel erg,met de jeukjes erbij. Ze is ook zo lief. <3

Mijnlieverd en als het zo niet is hebben we gelukkig nog 4 kansen. :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:36

Haha die welsh Mountain pony s hebben hun naam ook niet voor niks hoor, haha, in de heuvels kunnen ze ook klimmen. Nee lol gekkigheid, ik heb ook gewoon voorbeeldige beesten, mij hoor je niet klagen en een stabiele kudde. Elk heeft zn plek en hier wordt niet getrapt door het hek en ze hebben zat ruimte om ergens anders te rollen. Hengst staat ook gewoon achter panels, liever zn been door een panelhekken, dan tussen de spijlen van een box ;). Overigens zetten de ongeduldighaards hier wel vaak hun poot op de spijlen. Mja schrik ik ook al niet meer van :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:39

Melktesste doe ik zo weinig mogelijk. Afblijven is natuurlijk het beste. Wel een keer een gehad die zo vroeg kwam, ph zakte en merrie is uiteindelijk veel te vroeg bevallen, waarschijnlijk iets van een placentitis geweest. Gemiddeld test ik een keer per dag als er echt uier komt, als die echt gaat zakken naar twee keer of meer

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:40

Dat is absoluut waar Pretty, ik ben eigenlijk altijd thuis. En we zitten dan ook nog steeds volop in de lammerij dus ja dan is het ook een stuk makkelijker. Maar dit is wel mijn mening. Daarom zei ik : Ben hierin een enorme trut :j :j :D

Maar het is dus idd wel zo dat ik wat dat betreft erg geboft heb met een bedrijf aan huis en hobby's aan huis :j _/-\o_

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:42

Nog geen baby bij Ice,duurt nog wel ff aan het uier te zien.

Ceasar; wat een waterballet dan zeg

Dustinlover; spook is leuk!

Marit; ze heeft nog een mooi bescheiden buikje

Soezee welkom!

Hier gewoon doodnormale paardenstallen voor de welsh A's maar heb alleen de jaarlingen nog op stal.
De merries staan nog 24/7 buiten.

Melktest doe ik niet,wel ooit geprobeerd maar was niks voor mij.
Merrie testte s'avonds 7.5 en smorgens vroeg lag er een veulen naast.

Hier laten ze nog bijna geen haar los,het begint wel ietsje met hier en daar een haartje.

Vorig jaar om deze tijd verhaarde pepper wel heel flink.

290 dagen vandaag,bijna de 300 gehaald.

Afbeelding

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:47

@Dustinlover Mijn merrie is een candaletto (canaletto) x calando I afstammeling en is gedekt van Breemeersen Crescendo.

Qua kraamstal als ik het zo lees hebben de meeste wel vrij grote luxe. Ik weet nog niet goed wat ik ga doen. Paard staat hier op een pension stal maar haar huidig stal vind ik wat klein voor merrie met veulen. Dus ik moet nog met de pension eigenaar vragen of ik eventueel een schuilstal mag inpalmen tot een week na de geboorte en daar een camera plaatsen. Zodat ze alleen maar toch tussen de andere paarden zit. Of misschien ga ik safe spelen en mijn paard bij de dierenarts zetten. Alleen mijn paard laadt moeilijk en is vrij heel hard gehecht aan andere paarden.

Amaai Ice baby laat wel goed op zich wachten

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:48

Och och arme Pep ! Haha ze is echt HUGE ! Hoe zou dst toch komen dat sommeige pony's zo verschrikkelijk groot worden ? Meer vocht of iets ?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:51

Of gewoon ook meer buik vulling kan ook hoor. Denk ik. Daarbij spelen buikspieren ook een rol, Maarja bij vrouwen net zo, bij de een zie je niet, de ander rondom rond zwaar en nog weer een ander normaal buikje.

Hier dus ook een waar je met melktesten niks bent.

De meeste verharen hier al flink. Hengst met plukken tegelijk.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:53

Spook krijgt een goeie buik en ze ziet er ook goed uit

Oh nog geen baby voor ice

De meesten hebben wel veel plaats voor hun merrie's amai luxebeestjes

Oh maritb knappe valk en inderdaad ze lijkt van kleur op Fi

Pretty het aftellen kan dan al bijna beginnen wat leuk.
Ik hoop voor je dat cas er deze keer wel eentje gemaakt heeft zonder slurfje, komt wel goed.

Melktesten, doe ik ook heel fanatiek aan mee, wel test ik maar 1 speen en tegen einde meerdere keren per dag dan zie je ook echt dat het aan het zakken is. Veel moeite moet ik eigenlijk niet doen door de druk komt het er zo uit. Soms wel opletten dat het niet wegspuit of er hangt niks op mijn papierke. :P

Caesar das zo vervelend dat dan alles weer zeiknat is pfff ik heb eentje die de hele drinkbak durft omgooien

En hier verharen ze ook als zot en jeuk vooral aan de oren ja
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 26-01-17 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:13

Merrie even lekker vertroeteld net. 215 dagen dus en in vergelijking met pepper is ze echt nog dunnetjes. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Krijg het ook niet goed op de foto heb ik het idee. De deken staat wel al behoorlijk af.

Afbeelding
Wat donkere foto, maar dit lijkt me weer normaal :)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:17

mooney schreef:

Dat heb ik ook en werkt prima. Heb de alfred app. Thuis getest en vd week neemt manlief de camera telefoon mee naar zn werk om te testen op afstand. Zorg wel dat je redelijk nieuwe camera hebt (samsung bijvoorbeeld niet ouder dan de s4 ivm pixel kwaliteit). Bij de action heb ik zo'n klein driepootje gekocht en die monteer ik incl powerbank aan de stal.

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:29

@Fotsy dat was ik in 2015.. Toen stonden we in een stal van 3 x 3 en heb ik ushi zo neer moeten leggen dat ze met haar kont bij de deur lag. Was maar goed ook want Koda lag inderdaad toen voor de helft in de gang. Gelukkig dit jaar heel anders. Ushi mag dit jaar in een opfok stal bevallen *\o/*

In de opfokstallen bij ons gaan gemiddeld 8 paarden samen in dus dan kan je je voorstellen hoe groot het is. Ushi is natuurlijk pas uitgerekend op 14 juni :+ dus dan staan alle paarden uit de opfok allang op de wei en is de stal al schoongespoten haha!

Ushi zat gister op de 200 dagen dracht. Weer een mijlpaaltje!

Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:32

Esther28 schreef:
mooney schreef:

Dat heb ik ook en werkt prima. Heb de alfred app. Thuis getest en vd week neemt manlief de camera telefoon mee naar zn werk om te testen op afstand. Zorg wel dat je redelijk nieuwe camera hebt (samsung bijvoorbeeld niet ouder dan de s4 ivm pixel kwaliteit). Bij de action heb ik zo'n klein driepootje gekocht en die monteer ik incl powerbank aan de stal.

:D Dat is weer wat anders, dan gebruik je je telefoon als camera om toezicht te houden. Ik ga een mobiel gebruiken als geboortemelder (dus om het halster hangen), als het idee de testfase overleeft iig. Ik ga van het weekend testen.
Voor het toezicht heb ik gewoon een IP camera aangeschaft, maar ik hou het niet vol om 24/7 te waken en wil wat extra zekerheid dus ik wil ook graag een alarm om hebben op momenten dat ik niet kijk (maar aangezien het eenmalig is wil ik even kijken of de budget optie lukt :') ).