[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:46

Zo ik ben er ook weer hihihi.
Ga even snel reageren hoor.
Ontzettend leuke foto's voorbij zien komen van springende bokkende en rennende en slapende veulentjes. Heerlijk genieten.

de gerbils die in een ander topic hoorden hihihi. Wel schattig.

Kleine lieve kittens.. ik wi ze wel zo hebben, maar hier hebben ze helaas maar een kort leven aan de drukke weg en ik wil niet meer poesjes begraven. :(

Pretty, sara, nicole, joyce, crines en butengewoon. Allen van harte gefeliciteerd met jullie veulentjes.

Crines gelukkig was je er toch nog op tijd bij. Hopelijk gaat het snel heel erg goed komen.

Hier gaan de beide heren ook heel erg goed. Justin is al net een beertje met een dikke vacht en jelle blijft nog echt heel verfijnt. Ben toch wel erg blij hoor met twee gezonde kinderen.

butengeweun

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:50

Het is een dametje.

Drinken gaat wat moeizaam mevrouw heeft mini tepels maar al wel de melksnoor gezien dus het lukt wel.

Nu ligt ze heerlijk te slapen en ga ik ontbijten.

Afbeelding

En de kleur is ons nog een raadsel ze ziet er chocolade achtig uit. Moeder draagt bruin en vader is een zwarte geen idee of hij ook vos draagt.

Dit is de manen haar kleur

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:00

Butengewoon, mijn dochter kwam spontaan kusjes op je foto's geven :D

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:07

Bijleeespost.. zo weer... pag erbij.. en zoveel mooie veulens weer *\o/*

Jolandje dank je wel, hoe gaat het nu met je merrie ?

Linda 2008 Wat een prachtige hoofd foto ! echt heel wijs en sprekend...

tanjaatjuhh hoe is het nu met het ontploffings gevaar ? zo wat is je merrie groot...

L_isanne wat een mooi filmpje

AniekR wat vervelend dat je zo een vervelend rooster hebt, maar begrijp ik tussen de regels door dat je over drie weekjes al vakantie hebt ? .. nog even volhouden....

Nicole288 tepelspam... ziet er wel al heel indrukwekkend uit.. dag 331 voor die foto ?

Luna2006, je schreef, "Dacht ik idd ook Jolanda. Zei al tegen oma "bel de DA maar, die zit er volgens mij dood op" zodra het hoofdje er goed en wel uit was vlies gebroken, mondje gecontroleerd, en toen kwam er direct een hinnik uit dat mondje van em. Da moest lachen toen hij hier kwam "die ziet er springlevend uit voor een dood veulen." Veulenprikjes gekregen direct. "
dat was flink schrikken .. fijn dat je zo een snelle oma hebt. Hoe gaat het nu ?
Mooie foto trouwens van de bovenkant van je veulentje.. erg mooi getekend
En hoe gaat het nu met Muis ?

butengeweun was druk met de PH waarden...
en wat zien ik een paar pagina's later.. een prachtig veulentje !!
Kom maar op met meer foto spam <3
De melkgift komt vast nog wel vlotter op gang.. is het niet zo dat het drinken van het veulen in veel gevallen ook nog stimulerend werk voor de melkproductie ?
Wat een mooi merrie veulentje.. je laatste foto serie is echt super schattig.. nou ontbijt ze .. en een mooie moeder dag :)

Tinniie wat een mooie foto's van Lou.... wat een prachtig veulentje

C2012 Ooo wat liefff jonge poesjes.... wat een mooie kleuren
worden ze allemaal langhaar ?

Vulina mooie foto van Mantha... wat genieten ... stoer veulen hoor.
Hoe gaat het met je knie ?
En die foto's van Twinkling Amor zijn ook gaaffff

GoLizz ook bij lees post , en jou Diva op 300 dagen.... ha ha ha ik ken het gevoel dat je het
er wel uit wil kijken.... iedere x denk ik... effe kijken...

Tjinta mooie veulen spam.... dat smaakt naar meer ... mamma en kind zo lekker in het zonnetje..

Cynthia82 wat vervelend een ontsteking in je knie, hoe gaat het vandaag.... hoop dat het gauw weer opknapt... en wellicht niet zo ernstig als bij Vulina.. maar toch naar genoeg... veel beterschap

Nicole & Joyce van harte gefeliciteerd .... dat worden mooie dagen.. nou maar foto's spammen
En Nicole wat een liefe foto van je veulen zo in het stro.. fijn dat de nageboorte er ook al snel af was.

Cemlys veulen vakantie.. wat een heerlijk uitzicht heb je daar.. En wat een heerlijke foto's... en wat een heerlijke vakantie zal jij hebben :)

Peetjjuh wat een stoere buiken foto.. daar zit vast een heel stevig en bijzonder veulen kind in :)

keat leuk dat je ook met mooie vos aansluit... die is al een heel eind op je eerst geplaatste foto's

stalmilagro geweldige foto met dat nestje van al die kleine kinders.. plaats je er nog 1 na met mams en wat meer haar ? hi hi hi
Ik vind Gerbrils altijd zo lekker ondeugend hi hi hi hi

pol1 hoe gaat het nu met het beentje van je veulen kind ?

Cynthia82 Indrukwekkende Tiet-analyse IV ben benieuwd naar je volgende analyse

peetjjuh hoe gaat het nu met je shet waarvan je dacht dat ze misschien licht hoefbevangen was ?

Crines Gefeliciteerd met Imperiosa's kleintje !! Een zwart hengstje wat ontzettend stoer
Maar wat daarna gebeurde was wel flink schrikken kan ik me zo voorstellen.. hoe is het nu met je vent(je) ? En met jou .. al een beetje bekomen van de schrik ?

Noisy aan de Joan TV.. is dat zo een camera die aan je smart Phone is gekoppeld ? Ik heb ze bij de media markt wel zien staan... maar ik vroeg me af of dat niet heel moeizaam te installeren is ?

Arianne in afwachting van wat komen gaat en stoere bij leespost
En dank je wel.. het was zo leuk om te doen ook... en de merrie stond ook echt te genieten toen we aan haar stonden te frutten om de schets te maken hi hi hi

kiki1976 Wat een geweldige foto van de kleine op schoot.. dat is genieten... En wat geniaal dat er zo geëxperimenteerd word met de klepel van de automatische drinkbak... wellicht kan je er een douche vandaag van maken met de temperaturen die voorspeld zijn

Knolselder wat een ontzettend leuke serie foto's van BamBam.. ik vind de eerste foto echt geweldig.. wat een lekker brutaal hoofdje :)

Mopjemop o wat een geweldige foto serie ! die met je hondje...
wat een mooie kleur heeft jou veulentje..

tanjaatjuhh nog even spannend, met merrie op knappen.. slaap je no wel ?.
En lekker brutaal van Panamera om je zo te belagen ha ha ha.. ze heeft vast nog niet door dat
je geen mede paardje bent hi hi hi

BianCatjee dat is al flink uier... jij hoort nu vast bij de wakers
spannend ...

CubaLibre weer voorzichtig begonnen met rijden... wat leuk dat je straks met je merrie en veulentje zo kan rond rijden ... ik kan het niet afwachten tot ik straks ook weer mag ... ;)

Voor iedereen vandaag een heerlijke {:} - dag
en veel plezier allemaal met Moederdag

doeiiii
Laatst bijgewerkt door nobje op 08-05-16 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:09

Butengewoon, gefeliciteerd met je mooie dametje!!!

Jill weer aan het werk dus. Wel makkelijk dat je nog een voetenbankje hebt. :D

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:12

Butengewoon, Gefeliciteerd met je merrie veulentje! Het lijkt mij een donker vosje.. maar misschien lijkt het met een andere foto wel weer bruin..

En de rest van de veulen spam <3 <3

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:19

Sorry voor mijn opnieuw snelle ego-post, maar ik ga zo meteen terug naar mijn kleine mannetje dus moet snel ff tussendoor.

Hij doet het goed nu. Kan alles zelfstandig en er zit al wat meer leven in.

Om te atwoorden op enkele vragen: ik wilde eigenlijk liefst een vos merrietje maar ik zeg al van bij het begin dat het een zwart hengstje zou worden dus ik was erop voorbereid en ik ben toch heel blij met hem hoor.

Een naam heeft hij nog niet, nog geen tijd voor gehad :+ Suggesties (geen verplichte letter en moet wel spaans klinken)

Ik ben al wat bekomen van de schrik, maar besef nog niet echt dat ik 2 veulentjes heb nu :+

Imperiosa gaat heel goed, de nageboorte was er al mooi af toen ik hen vond. En ze is een heel beschermende mama.

De uier is nu nog altijd niet vol nee, hangt beetje slap, maar hij heeft echt wel genoeg melk.

Zo nu snel vertrekken. Bedankt voor de felicitaties en het medeleven :j

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:24

Net foto's binnen gehad van onze 'zwangerschapsshoot' dus even een kleine fotospam van Diva!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben zo verliefd op me kleine meisje! <3 <3

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:27

nobje schreef:
Noisy aan de Joan TV.. is dat zo een camera die aan je smart Phone is gekoppeld ? Ik heb ze bij de media markt wel zien staan... maar ik vroeg me af of dat niet heel moeizaam te installeren is

Nee hoor. Gewoon met een oude smartphone met camera functie en je huidige smartphone. Even de app "alfred security app" downloaden en je kunt toch aan de gang.
In mijn geval moest ik wel een pre-paid kaartje met databundel kopen ivm de antieke wifi hier

Butengeweun, proficiat met je mooie meisje *\o/*

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:40

Butengewoon gefeliciteerd!!!!

Reageer vanavond of later vandaag uitgebreider, zit op mn mobiel

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:50

Gefeliciteerd weer met alle veulens! Biancatje zal het vandaag gebeuren? Wie zijn merrie is ook al over de uitreken datum? Mijn beide welshjes nou een week al! Onze Friese merrie schat ik op dinsdag, want zij is altijd 5 dagen te vroeg

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:00

Buutengeweun, gefeliciteerd met jullie prachtige dametje! Ze lijkt mij bruin, maar vos zou ook nog kunnen. Gok dat je het met een dag of wat sowieso wel duidelijk kunt zien.

Knolselder, ik vind Raisa ook prachtig hoor, en ze lijkt nu ook goed te groeien (lastig soms naast zo'n groot en ouder hengstveulen). Maar eigenlijk had ik steeds al in het hoofd dat ik graag een merrieveulen van Lies zou willen om op te fokken, ook omdat ik Lies misschien nog wel een keer wil verkopen. Roos heb ik erg veel mee meegemaakt en denk niet dat die ooit nog weg gaat, dus zit ook een beetje zo van, misschien komen daar nog heel veel en zelfs mooiere merrieveulens van om een keer mee verder te gaan. Maarja voor hetzelfde geld geeft ze hierna eerst 13 hengstveulens... Interessantere combi, tja, ga dit jaar een andere hengst proberen (wel een beetje hetzelfde bloed), ook weer kijken wat daar uit komt haha.
Andere kant is dat ik vanaf volgend jaar ook studieschuld terug ga betalen, dus het is extra maandlasten erbij als ik Raisa ergens in de opfok zet vs. een leuk bedragje dat ik sowieso al opzij kan zetten evt. om daar aan uit te geven ;)
Dus zit gewoon nog in dubio. Gelukkig heeft het niet direct haast, ze is nu 3 weken oud, dus kan er nog even over nadenken gelukkig ^_^

Vulina, prachtig dametje heb je daar ook!

Mopjemop wat een prachtige foto van Mick met de hond <3

Tanjaatjuhh, leuk he die stuiterballen, maar inderdaad niet in je nek. Vooral ook niet met oog op dat ze alleen maar groter worden nee ;)

Biancaatje, kan ineens heel snel gaan hoor! Ben benieuwd met de melkstrips straks!

nobje, nee helaas geen vakantie. Heb ik net gehad toen de veulens geboren zijn. Maar had tussen de regels door nog laten vallen deze week aangegeven te hebben 32 uur te gaan werken ipv 40 uur, dus nog eventjes en dan een dag minder werken! ^_^
Jij ook fijne moederdag!

Fijn dat je een beetje bent bijgekomen Crines en vooral ook dat hij het nu goed doet! Zoals je wel begrijpt willen we nu dan wel snel foto's zien hahaha O:)

GoLizz (die hoorde bij de donkerbruine shet hihi), wat een prachtige foto's! Ik ben niet zo'n shettenmens, maar vind haar echt superleuk! <3

Stalmilagro, dan mogen ze toch wel eens aanstalte gaan maken. Dragen ze vaker over? En hoe lang ben je vanuit gegaan?

Ik ga nog even rustig wakker worden op m'n vrije dagje en dan zo eens richting de veulentjes!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:10

Prachtige veulens komen weer voorbij en Mickey tja kan er niet aan doen maar dat blijft wel een hele leuke.

Cl geweldig die foto's.

Paar merries die het spannend maken. Hopelijk snel een veulen.

Fien heeft het ook behoorlijk zwaar met dit weer .

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:55

Gefeliciteerd butengewoon!!

Leuke foto's mopjemop wat een scheetje is het!

Crines wat een verhaal! Gelukkig met een goed einde

Golizz wat een mooie foto's

Geniet allemaal van deze zonnige zondag :)

Venthe mocht vandaag weer voor het eerst het land op! Ze heeft heerlijk staan genieten :)

Afbeelding
Afbeelding

Haar uier groeit ook rustig verder, vandaag op 307 dagen dracht :)

Afbeelding

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:05

Nobje het is nog rustig , welke merrie bedoel je? de palomino? Das een Reinisch Deutsches Kaltblut ze is echt huge.

Venthe , heerlijk deze dagen he. Uier groeit ook mooi zo te zien. Jou merrie ziet er goed uit!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:12

Aaah Aniek, dat zijn inderdazd dilemma's! Gelukkig inderdaad nog heel wat tijd om daar rustig over na te denken.

Wat een mooie foto's en mooie pony GoLizz!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:25

Stalmilagro ik denk nog niet dat het vandaag gebeurd..

AniekR de melkstrips was 7.0.. Dus denk nog niet dat het al snel komt eigenlijk..

GoLizz wat een mooie foto's!!

Ik kom net van stal vandaan (moeten nog veel doen vandaag) heb de melkstrips gebruikt maar het lijkt er nog niet op dat het er al aan komt. Ze word wel in de gaten gehouden en mocht er iets zijn word ik gebeld, vanaf een uur of 3 kan ik weer binnen 10 minuten op stal zijn. Wat baal ik nu dat de camera niet lukt :(

Ze heeft wel een drilpudding kont :') maar haar staart heeft ze nog niet super slap (ze laat hem altijd netjes optillen maar zit nog geen verschil in met normaal), haar uier is wel weer gegroeid. Maar de melkstrips gaf nog 7.0 aan..
Ze staat nu lekker op de wei haar verjaardag te vieren <3 ze is vandaag alweer 7 jaar geworden *\o/* *\o/*

De tinker ook nog getest en dat van haar is doorzichtig maar wel al 6.7?

Edit foto upload doet het weer niet.. Dus de foto's komen later

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:00

Zijn er nog mensen hier die naar het animal event gaan in Hilvarenbeek?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:24

Ja, daarom Knolselder, denk er nog even rustig over na. Als ik nou alle ruimte had (hier op mijn dakterras in de binnenstad ^_^), was ze sowieso wel gebleven eerst, maar ik moet toch een beetje keuze's maken.
Maar hopelijk ooit... ;)

Venthe ziet er goed uit!

Biancaatje nog even geduld hebben dus!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 14:05

Nobje :wow: wow wat een post!!!!

Butengewoon, lief leuk meisje! Nu lekker genieten!

CL, haha geweldige foto!! En ik vind je merrie altijd al knap, maar in haar westernoutfit is ze echt op haar aller-knapst!!!! :~ (zelf altijd dressuur gereden en nu in de mini's maar hier heb ik altijd een zwak voor gehad!! :o wie weet ooit in de verre toekomst, nooit te oud om te leren toch :') )

En die foto van mick met dat hondje <3 wat super lief!!!

Wat lijken jullie veulens makkelijk zeg... Pippa is al weg als ik aan kom lopen... Alleen als ik stil op de grond zit komt ze graag kriebelen...

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 14:06

gefeliciteerd Butengeweun. Ben benieuwd wat voor een kleurtje het gaat worden.
En wat een lieve veulenspam allemaal. Echt mooi fotogeniek weer nu buiten.
De kleine van Anouk dient zich nog niet aan. We zitten nu op 11 maanden en 3 dagen. Wordt onderhand weleens tijd. Vandaag hebben we mevrouw maar mee genomen naar een ven om lekker e gaan pootjebaden met haar dikke buik. Geen gezicht dat geplons in het water met die dikke buik maar ze vond het heerlijk. :D

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 14:55

stalmilagro schreef:
Gefeliciteerd weer met alle veulens! Biancatje zal het vandaag gebeuren? Wie zijn merrie is ook al over de uitreken datum? Mijn beide welshjes nou een week al! Onze Friese merrie schat ik op dinsdag, want zij is altijd 5 dagen te vroeg

Hier ook over de datum haha..
Ze heeft nog een week de kans, moet na Pinksteren weer aan het werk!

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 15:14

Nog één week en dan zitten we op een jaar dracht voor Azara ! Sinds gisteren ligt ze veel overdag, je kunt zien dat ze moe is. Maar s'avonds is ze weer in top from en rent ze weer lekker rond ... Dus hier nog steeds niks

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 15:19

Aah fotsy wat zag ik? Ga je je knappe hengst verkopen?

Prachtige meisje butengewoon!

Wat een bijleespost nobje! :o
Met moeder en zoon gaat alles perfect, ze vertrouwd ons elke dag een beetje meer zodat we kleine appie wat meer kunnen aaien etc..

Hebben jullie veulentjes dat ook? Dat hartje op hun neusje? Vind dat zooo schattig! Zijn heel erg aan het denken hem aan te houden. Eerst toch maar eens kijken wat marley laat geboren worden.
Afbeelding

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:59

Ooh wat zijn veulentjes toch lief <3

Ik mag niet meer uier kijken, pebbles staat zich kapot te schuren en de heeft al 4 keer gefleemd (heb ik haar nog bijna nooit zien doen). Straks nog maar een keer proberen uier te checken