[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:47

Hier plassen ze altijd als ik ze binnensteek. En als ik ze ga buitensteken.
Goh altijd als ze me zien eigenlijk. :roll:
De stallen zijn wel erg nat! Ze gaan nochtans elke dag naar buiten maar het komt door de voordroog en bieten denk ik,ze nemen meer vocht op zo.

Luna ik zou geen drachtige merrie op dieet zetten. Bij Karin moet ik opletten en ze krijgt steeds ietsje minder dan de rest,maar gericht dieeten? Nee,Marley ziet er trouwens prima uit. Wij zetten ook uit als we dr....zwanger zijn. O:)
Nee ik neem het risico niet. In het begin heb ik geprobeerd en dat ging prima maar ineens zat Cas achter haar te klieren en begon zij te meppen. Zoals je zegt,1 gerichte trap kan genoeg zijn en bovendien wil ik mijn oud paard die stress ook niet bezorgen. En het gaat prima zo,alle dames samen,mijn grote merrie de baas over iedereen en Clio de baas over de kudde mini's en iedereen legt zich erbij neer,héérlijk die rust in de kudde. <3

AniekR

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:03

Bij Lies wel, maar direct vanaf het begin al. Heel vaak plassen. Had haar toen ook in training voor de keuring en voor het longeren, na het longeren. Noem maar op. Nu zie ik haar ook bijna altijd wel een keer plassen. Terwijl het bij de niet-drachtige variant net een keer toevallig zal zijn.
Bij Roos heb ik geen verschil gemerkt. Beetje net als dat sommige zwangere vrouwen dat hebben idd ;)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:56

KBK ik merk het hier ook inderdaad :j. De stallen zijn ook veel natter van de drachtige merries.

Ik gok ook op Camille! Denk dat die als eerste komt van de 2-mei-merries. :D

Baida krijgt ook juist wat extra's nu. Kan ze straks alleen maar profijt van hebben.
Geen buikfoto nog maar wel een "ik ben zielig, want ben naar de tandarts geweest en wil/kan dus niet meer eten"-foto. :+

Afbeelding

Vanaf dat ik haar naar buiten heb gedaan, stond ze zo bij het draad. Had haar hooi gegeven maar dat heeft ze gewoon schrapend verspreid en niks van gegeten. Ze weigerde zelfs een wortel, arm dier. :o

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:18

Mijn kleine is nu 139 dagen en ze is enorm, vooral langs de voor-en achterkant! :wow:
Afbeelding

Hoefsmid komt dinsdag
Afbeelding

Dit is ze in sportconditie en niet drachtig
Afbeelding

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:38

Maquavinci is op de helft *\o/*
Had een screenshot gemaakt maar kan hem nergens terug vinden...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:16

pretty schreef:
Hier plassen ze altijd als ik ze binnensteek. En als ik ze ga buitensteken.
Goh altijd als ze me zien eigenlijk. :roll:
De stallen zijn wel erg nat! Ze gaan nochtans elke dag naar buiten maar het komt door de voordroog en bieten denk ik,ze nemen meer vocht op zo.

Luna ik zou geen drachtige merrie op dieet zetten. Bij Karin moet ik opletten en ze krijgt steeds ietsje minder dan de rest,maar gericht dieeten? Nee,Marley ziet er trouwens prima uit. Wij zetten ook uit als we dr....zwanger zijn. O:)
Nee ik neem het risico niet. In het begin heb ik geprobeerd en dat ging prima maar ineens zat Cas achter haar te klieren en begon zij te meppen. Zoals je zegt,1 gerichte trap kan genoeg zijn en bovendien wil ik mijn oud paard die stress ook niet bezorgen. En het gaat prima zo,alle dames samen,mijn grote merrie de baas over iedereen en Clio de baas over de kudde mini's en iedereen legt zich erbij neer,héérlijk die rust in de kudde. <3

Ook een merrie die elke keer plast als ik binnenkom. Wel handig als je een Wee-foal wil doen.

Mn hengst die is weer een beetje overstuur. Sinds hij niet meer bij z'n merrie staat eet hij minder goed. Blijft veel kuil liggen. De andere merries staan nu ook weer op tal dus mss dat dat extra stress heeft. Beetje sneu.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 00:25

Of ik moet helpen, geen idee. Ik heb zoiets van dat zien we tegen die tijd wel. Wel ben ik van, de natuur regel het zelf wel, maar indien nodig een helpende hand.

Fotsy, mooie foto's <3

Hhahaha AniekR, die vermenigvuldigen zich snel zeg.

RX gefeliciteerd met het goedkeuren.
Mooie foto's weer van je kudde, heerlijk dik in het haar.

WL, bij Bo gaat dat ook af en aan, de ene dag vol met energie en de andere dag weer minder
Wings ziet er goed uit.

kappiegirl, jeetje wat een verhaal, blij te lezen dat het wel weer goed gaat. Maar nooit geweten dat kippenvoer zoveel ellende kon veroorzaken zeg!
De stress, pffff heftig!

Pretty, arme Cas :(:) Stomme merrie's ook altijd :=
Fijn dat je nu geen twijfels meer hebt, en dat alles drachtig is

Tinnie, nu duimen dat je volgend jaar niet weer aan de papflessen zit.

Luna2006 ik zou een drachtige merrie ook niet op dieet zetten

KBK, ik merk aan Bo ook dat haar stal natter is dan eerder. Maar vind het wel lastig omdat ze hiervoor op vlas stond en nu weer op stro. Nu doe ik nog wel een laagje vlas eronder want het neemt gewoon veel beter vocht op. Is me nog niet opgevallen dat ze kleinere plasjes doet als anders. Wel gaat ze plassen zodra ze binnen staat, maar dan gaan ook echt de sluizen open.
Wel merk ik dat ze iets minder schoon is in haar box.

L_isanne, arme Baida. Ze kunnen er idd soms wel een paar daagjes last van hebben of aan moeten wennen.

LauLauu, lekker buikje heeft ze al zeg.

BianCatjee, gefeliciteerd met jullie mijlpaal *\o/*

Cemlys, hij vind het duidelijk niet fijn alleen zonder de dames.
Kan hij ook niet naar binnen?

Met Bo gaat alles prima. Vandaag weer de plopjes gevoeld, blijft mooi!
Zien jullie bij jullie merrie's ook een duidelijke voorkeurskant van het veulen? Bij Bo ligt het toch het meest aan de linkerkant.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 08:18

kiki1976 schreef:
Of ik moet helpen, geen idee. Ik heb zoiets van dat zien we tegen die tijd wel. Wel ben ik van, de natuur regel het zelf wel, maar indien nodig een helpende hand.

Fotsy, mooie foto's <3

Hhahaha AniekR, die vermenigvuldigen zich snel zeg.

RX gefeliciteerd met het goedkeuren.
Mooie foto's weer van je kudde, heerlijk dik in het haar.

WL, bij Bo gaat dat ook af en aan, de ene dag vol met energie en de andere dag weer minder
Wings ziet er goed uit.

kappiegirl, jeetje wat een verhaal, blij te lezen dat het wel weer goed gaat. Maar nooit geweten dat kippenvoer zoveel ellende kon veroorzaken zeg!
De stress, pffff heftig!

Pretty, arme Cas :(:) Stomme merrie's ook altijd :=
Fijn dat je nu geen twijfels meer hebt, en dat alles drachtig is

Tinnie, nu duimen dat je volgend jaar niet weer aan de papflessen zit.

Luna2006 ik zou een drachtige merrie ook niet op dieet zetten

KBK, ik merk aan Bo ook dat haar stal natter is dan eerder. Maar vind het wel lastig omdat ze hiervoor op vlas stond en nu weer op stro. Nu doe ik nog wel een laagje vlas eronder want het neemt gewoon veel beter vocht op. Is me nog niet opgevallen dat ze kleinere plasjes doet als anders. Wel gaat ze plassen zodra ze binnen staat, maar dan gaan ook echt de sluizen open.
Wel merk ik dat ze iets minder schoon is in haar box.

L_isanne, arme Baida. Ze kunnen er idd soms wel een paar daagjes last van hebben of aan moeten wennen.

LauLauu, lekker buikje heeft ze al zeg.

BianCatjee, gefeliciteerd met jullie mijlpaal *\o/*

Cemlys, hij vind het duidelijk niet fijn alleen zonder de dames.
Kan hij ook niet naar binnen?

Met Bo gaat alles prima. Vandaag weer de plopjes gevoeld, blijft mooi!
Zien jullie bij jullie merrie's ook een duidelijke voorkeurskant van het veulen? Bij Bo ligt het toch het meest aan de linkerkant.

Hij staat ook gewoon binnen hoor. Zelfs in dezelfde stal. Zn merrie kan die mss net zien als hij over het Schot kijkt, hij kan wel de andere merries zien.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 10:22

Oh hahahah, dan mag hij niet zeuren hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 10:24

Ah, fijn om te lezen dat het er gewoon bij hoort, dat hoopte ik al. :j

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:26

Ff een ego berichtje,drukke week en weekend.

Nog maar 100 dagen te gaan voor pepper!
Ik zweer dat ze elke x weer dubbel zo is.
Afbeelding

Voor ylona nog maar 105 dagen
Afbeelding

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:32

Holy mowly jouw dames zijn drachtig zeg! :wow: Wat een buikjes :D

Miepje zit vandaag op 150 dagen! *\o/* *\o/* *\o/*

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:35

Ze zijn wel duidelijk drachtig
:)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:48

wat fijn Inowa dat ze er nu echt drachtig uit ziet.
afgelopen jaren was t eigenlijk al spannend of ze wel of niet drachtig was ivm bescheiden buikje wat ze had

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:17

Ik zie ze vaak staan! Ze zijn enorm! Soie zie je nog steeds niks aan...

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:42

Jeeeeetje!! Wat een buiken al! :wow:
Hier nog 111 dagen te gaan en ik wilde vanmorgen een buikfoto maken maar ik krijg Baida's bescheiden buikje er niet eens op, is gewoon niet noemenswaardig om een foto van te plaatsen. :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:57

Joyceee86 schreef:
wat fijn Inowa dat ze er nu echt drachtig uit ziet.
afgelopen jaren was t eigenlijk al spannend of ze wel of niet drachtig was ivm bescheiden buikje wat ze had

Ja ik ben ook erg blij dat ze nu gewoon enorm is.
Altijd super bescheiden geweest en ja dan twijfel je weer.

Stiekem vind ik die enorme doorgewinterde fokmerries gewoon ontzettend mooi hoe ze erbij lopen.
Pepper heeft nog nooit zo tevreden uitgezien.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:58

lisch schreef:
Ik zie ze vaak staan! Ze zijn enorm! Soie zie je nog steeds niks aan...

Niks vertekend op de foto's hahaha

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:21

Fiiieuuuwwww, Inowa! DAT zijn pas buiken!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:36

Wow wat een buiken Inowa!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:45

WoW wat een buiken, skippybal ingeslikt? :+

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 00:06

haha, inowa wat een bolletjes, geweldig :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 00:31

Ik moet jullie heel eerlijk bekennen dat ze nog steeds van gras leven.
Ze krijgen nog geen hooi of krachtvoer bijgevoerd.
Afbeelding

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 00:35

Dank jullie wel voor jullie lieve reactie's! Ja ik ben heel blij met mijn da en dat mijn knappe Kyowa nog bij ons mag blijven en dat dit veulen ook is mogen blijven. Ze is wel al beetje bij gekomen ze had heel veel reserves gelukkig en die begint ze langzaam weer aan te vullen.

Wat een mooie buiken/paarden en pony's zijn er langs gekomen. Heb niet alles mee gelezen maar zag iets over helpen bij de bevalling, Hier word zodra ze begint de dierenarts gebeld die wilde er heel graag ook bij zijn om veulen zo snel mogelijk te onderzoeken als het is geboren en verder word er alleen geholpen als ze het zwaar hebben dus beentjes even vast gehouden dat ze niet steeds terug zakken en als meer nodig is dan meer maar verder laten we ze alles zo veel mogelijk zelf doen.
Las ook iets over plassen, Ky plast ook veel wel en drinkt ook behoorlijk wat maar niet abnormaal veel gelukkig.

Afbeelding
foto met deken is toen ze net weer een beetje begon op te knappen ruifje vol en knabbelen maar hier stond ze nog wel suf van de pijnstillers maar was er wel al door heen. De foto's met slangen enz heb ik allemaal gewist kon er niet naar kijken werd er zo verdrietig van.
Afbeelding
Deze foto is van 5 december was ze er weer helemaal. Eerste keer weer met haar vriend naar buiten geweest ipv naast elkaar bij elkaar en samen staren naar de weg waar zwarte pieten en sinterklaas langs kwamen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:49

Ze ziet er weer mooi fit uit Kappiegirl! Wat een verhaal zeg, keetje. Gelukkig lijken mama en beeb weer 100%!