[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YSR1971

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:49

Oh Mi, wat afschuwelijk... wat een drama voor jullie mooie Es, haar kleine Elite en voor jullie zelf. Vanuit hier heel veel kracht, ik hoop uit de grond van mijn hart dat Elite haar mama nog een tijd bij zich mag houden. Sterkte!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:50

Ook ik duim erg hard mee voor Es!

Hier een vrolijke dazzle maar de colostrum therapie slaat nog niet aan, misschien komt dat ook omdat we pas net bezig zijn...

Vanmiddag weer springles gehad met chennai en die doet het echt heel erg goed. Zal proberen om morgen het filmpje hier te plaatsen want ik ben erg trots op mn meisje...

Verder ben ik met flinke spanning aan het wachten op vrijdag want dan krijg ik mn uitslagen te horen en ik moet bekennen dat ik me daar echt heel weg druk om maak... In mn achterhoofd ga ik uit van het ergste (en dat is niet helemaal goed) want dan kan het alleen meevallen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:57

horsii schreef:
jeetje hier schrik ik van.goede keus dat je voor opereren heb gekozen. Mijn duimen draaien en ik houd je berichten in de gaten. Omwijs veel sterkte. Es , kom op, het is te vroeg om te gaan. Elite heeft je hard nodig en jij heb nog mooie jaren voor je samen met je baasjes

Heel mooi gezegd! Y;(

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:19

horsii schreef:
Es , kom op, het is te vroeg om te gaan. Elite heeft je hard nodig en jij heb nog mooie jaren voor je samen met je baasjes

Precies hoe wij er ook over denken.

Update:

De operatie is goed gegaan, om 22.00 belde de arts ons.
Es stond alweer.

Er was een stuk dikke darm voorin de buikholte geschoven en dat lag iets in een knik of in de knup.
Dit hebben ze uit de knoop kunnen halen en goed kunnen leggen, er was geen darm beschadigd gelukkig.
Dus vrij positief allemaal.
Elite hebben ze een roesje gegeven zodat ze haar mama niet zo zou missen, als het goed is staan ze nu weer samen!

Deel 1 van de onderneming is dus goed afgesloten, maar nu volgt er nog een herstelperiode die net zo zwaar zal zijn als de operatie en met evenveel risico's op complicaties etc.
Dus duim vooral nog met ons mee dat Es volledig hersteld, ze zal nog veel kracht en energie nodig hebben!!!!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:20

Jeetje, heftig dat ze geopereerd moet worden. Duimen dat het goed gaat.

Cuba, hoop dat bij jou de uitslag ook meevalt. Sterkte met wachten tot vrijdag. Dagen kunnen soms erg lang duren.

Tabitha heeft wel antibiotica maar meer als voorzorg. Ze heeft geen koorts en voelt zich goed zo te zien.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:28

MI, dit klinkt best goed.. Hopelijk ben je nu een klein beetje gerustgesteld...
Arme Elite zonder mama...
Ik ga weer verder duimen!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:31

Fijn dat de 1e stap achter de rug is! Gelukkig is de operatie goed gegaan en was de darm nog helemaal gezond, dit is volgens mij altijd een risico bij darmproblemen zoals een slag oid. Super om te lezen dat dit allemaal gelukt is! Nu duimen dat ze snel opknapt en dat het herstel voorspoedig verloopt!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:31

Had je bericht net gemist. Gelukkig dat ze niet aan de darmen hebben moeten snijden. Maar de buikwond moet ook genezen. Of is het via een soort kijkoperatie gedaan? Duimen dat het verder goed blijft gaan. De eerste hobbel is genomen. Sterkte met afwachten.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:37

Ik sta normaal in de mee lees stand,maar wil nou MI toch even een hart onder de riem steken. Hopen dat t herstel net zo voorspoedig verloopt als de operatie!!!

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:38

gelukkig een eerste goed bericht!, ik las je post zelf met een slag in mn maag.
ik ga weer verder duimen voor es en elite!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:41

Magic_Ice ow meid toch.
Ik kwam nog even snel op Bokt kijken of er wat nieuws was maar wist niet dat ze zo snel achteruit ging.
Ga natuurlijk hard duimen en steek kaarsje op voor spoedig herstel.

Ik denk aan jullie.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:46

MI, gelukkig is de operatie geslaagd, dat is iedergeval een stap in de goede richting.
Nu hopen dat het herstel ook zonder complicaties verloopt en dat Es weer de oude wordt en nog lekker kan genieten. Duimen blijven draaien voor je knappe meiden en julliezelf.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:47

MI wat vreselijk zeg! Gelukkig is de operatie in ieder geval geslaagd, we zullen mee duimen dat het verdere herstel ook goed zal blijven gaan. Es en Elite moeten nog langer van elkaar genieten, en jullie natuurlijk ook.

CL ik hoop dat de uitslag meevalt, en dat de therapie snel aanslaat bij Dazzle.

Hier toch de paardjes maar wéér binnen gehaald, wat een rotweer alweer de hele dag. Vond het voor Fahkour toch even teveel regen, wind en kou. Nu zonder mama heeft hij natuurlijk sowieso al meer energie nodig om voor zichzelf te zorgen. Ze vonden het ook geweldig dat ze op stal mochten, al moest Fahkour toen toch ineens even om mama roepen, maar nadat hij zijn voer op had was hij weer rustig. De jaarlinghengsten hebben we maar weer op hun andere landje gezet, zodat ze tussen de bomen staan.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:55

Gaat het goed met Fakhour zo zonder zijn mams:)?

Hoop dat de therapie aanslaat bij Dazzle.

Kyra willen we over 2 maanden uit elkaar halen een maand. In augustus komt er als speelkameraad voor Kyra een fjordenruin van 1 jaar van een meid, die komt swinters bij kyra en peeps op de uitloop met schuilstal en zomers ook gewoon bij de kudde in het land. Denk dat Kyra dan minder moeilijk is ook, als ze een kameraadje heeft. :) Nu staat ze ook onder de andere paarden hoor, daar niet van.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:59

ik ging f snel op telefoon kijken voor een update over es en gelukkigg is de operatie goed gegaan. Es is volgens mij een hele sterke merrie die vecht om er boven op te komen.es wil nog lang met jullie genieten en elite goed opvoeden. Es, zet m op. Wees sterk en herstel goed.elite, wees lief voor je moeder. Succes mi.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:03

zal kyra inderdaad leuk vinden. Ben zo benieuwd of ze dikke maatjes worden.gaat nu ook heel goed met kyr en peeps in de kudde. En kyra en peeps dollen met elkaar en kyra wordt opgevoed door een van de ruinen. Maar peeps is gek op moederen (ze is onderdanig, daarom denk ik een liefde voor jongere en kleinere paarden) en kyra is ook onderdanig dus dan is een speelmaatje wel leuk.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:04

Jemig MI... Arme Es.....
Goede keuze gemaakt om haar open te laten maken, gelukkig hebben ze niet stukken darm hoeven verwijderen.

Beterschap met Es, net of net drachtig zijn geweest en veulenen en veulen opvoeden nog niet zwaar
genoeg is, nu ook nog dit erbij...
Maar goed dat jullie naar de kliniek zijn gegaan en niet verder hebben afgewacht.

CL, las dat het met Dazzle beter gaat met zijn diarree, dat is positief.

Fakhour, moet ineens groot sterk paard worden, terwijl ie nog een ukkie is, eigenlijk.....

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:09

Marlis, het gaat echt super met Fahkour zo zonder zijn moeder. Ik had hem er liever wat later afgehaald, maar hij heeft tot vanavond eigenlijk niet 1x aangegeven dat hij zijn moeder miste. Maar hij staat al maanden samen met Aziza en Rahnanah, dus hij bleef in zijn veilige omgeving en kudde en Rahnanah was altijd al zijn grote vriendin, daar hing hij meer aan dan aan mama, dus zolang Rahnanah er is gaat het goed. Alleen toen hij ineens alleen in een stal moest, miste hij mama blijkbaar even.

Het zou inderdaad mooi zijn als Kyra een maatje heeft, dat speent echt het makkelijkst. Al is het dan wel fijn als ze dat paardje al een tijdje kennen.

Sjolvir, inderdaad, is wel een sneu gezicht zo dat kleine ding alleen in een grote stal.. Had hem er liever later afgehaald, maar dat was even niet anders, gelukkig mist hij Hala totaal niet, alleen dan nu even toen hij alleen in zijn eigen stal moest. Maar toen we later nog even gingen kijken stond hij lekker te slapen tegen het schot aan de kant van Rahnanah. <3

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:20

super joh dat het zo goed gaat:) kyra en fjord staan augustus en september samen al. En eind september willen we spenen:) komt wel goed. Peeps geeft niet veel om scheiden en kyra gaat ook de goede kant op. Morgen weer f uit elkaar halen.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:25

Dan moet het zeker goed komen. Hala en Fahkour waren eigenlijk nog nooit echt uit elkaar geweest, alleen de week ervoor even 10 minuten, en als je ziet hoe goed dat gaat! Als ze maar in hun vertrouwde kudde/omgeving blijven gaat het meestal probleemloos, is mijn ervaring met onze veulens.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:36

MI ik duim heel hard mee dat ze goed hersteld !!!

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:47

MI wat heftig. Gelukkig is de operatie goed gegaan.Ik heb ook een keer hetzelfde meegemaakt met mijn Merens merrie. Ze had een wond van tussen de voorbenen tot helemaal achteraan toe. Best wel lang moeten revalideren, maar het is goed gekomen. Ze moest wel lang op een speciaal dieet. Ben heel benieuwd hoe Es het gaat doen. Sterkte in elk geval.

Cubalibre, jij ook veel sterkte en we duimen voor goed nieuws.

Ik laat merries en veulens altijd zo lang mogelijk bij elkaar. Ik heb wel merries met veulen de hele winter over nog in dezelfde box gehad. Zolang de merrie er niet onder te lijden heeft, speen ik natuurlijk af. Ze bepalen het min of meer zelf en dat gaat tot nu toe altijd zonder problemen. Goed bijvoeren dan gaan de veulens vanzelf minder melk drinken.

Vandaag was het hier stormachtig met redelijk wat regen en koud. Ik heb de meesten al vroeg op stal gehaald. Er blijven altijd een tiental buiten, maar die hebben wel schuilmogelijkheid in de vorm van schuilhokken en een windsingel.
Mijn drachtig merrietje wilde vanavond niet dat ik aan haar uier zat. Draaien en zwiepen met de staart. Ik heb haar maar niet langer geplaagd en ga vannacht nog wel even kijken of ze toch stiekem begint.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:45

spannend Habos

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 08:34

Gelukkig al weer voorzichtig goed nieuws MI. Nu nog volop duimen dat het herstel voorspoedig gaat.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 08:34

MI ik duim dat alles goed komt en dat elite nog heel lang van haar mama mag geniet....
Zit hier met tranen in me ogen verschrikkelijk om te horen....
Ik duim heel hard voor jullie sterkte