Ik duim voor jullie! 3x is scheepsrecht moet je maar denken!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
) zit vandaag precies op 60 dagen!

Bedankt! Nimber schreef:Vanmiddag met Hinke weer het bos in geweest en ze is toch een beetje narrig op het been. Vorige dracht merkte ik er niets aan.Nu gaat ze wat op je been plaakken en als je door drijft komt ze terug in tempo.Geef je d'r dan een schop krijg je nog een bok bij ook. Ff zweepje van diegene die mee was naar het bos geleend en ff een dreun verkocht daarna deed ze redelijk weer normaal.
Ze werkte wel goed mee maar man.... was ze zwaar/sloom voor het been in het begin! En dan kan ik wel blijven benen maar daar wordt ik ook zo moe van
Dus na 2 corrigerende tikken met de zweep liep mevrouw opeens wel makkelijker voor het been. In dit soort gedrag merk ik dus echt dat ze drachtig is. Normaal gesproken is Fayette altijd zeer snel voor het been. Even mijn been verleggen en ze gaat al sneller in draf of in galop. Maar nu af en toe
Citaat:oe ik dacht dat het vandaag om 12 uur 3was ik loop een dag voor. Zal blijvend duimen

Nog 19 uur en dan volgt het verlossende woord! Hopelijk slaap ik vannacht goed, dan zijn er weer wat uurtjes voorbij...
Ik hoop dat er nu een gegroeid vruchtje op zit
.
. Ik weet niet of ik het nog een keer zou proberen. In mijn geval is een laat veulen geen probleem, het hele jaar door hebben ze beiden weidegang en alleen als het vriest gaan ze 's nachts op stal. Ik weet niet precies hoe dat bij jou zit en hoe je zelf tegenover een laat veulen staat? 
Ze is de 20ste juli al weer opnieuw gedekt. 6 augustus weer gescanned, niet drachtig. 7 augustus weer gebracht, ze stond op punt van hengstigheid, 8 augustus werd ze door de hengstenhouder terug gebracht, ze stond niet meer, eitje was weg. Na overleg met hengstenhouder en dierenarts heb ik ze hengstig gespoten, en 22 augustus is ze weer gedekt. Ook erg laat dus. Dit is de laatste poging geweest, want de hengst gaat naar de amazone toe om klaargemaakt te worden voor een show in oktober. Het lange wachten voor mij is nu aangebroken, ik laat ze niet meer op 18 dagen scannen. Heeft geen zin meer, er was maar 1 eitje, en ik kan haar toch niet meer laten dekken. Op 3 oktober zal ze gescanned worden, heel laat dus! Ik kan wel proberen te schouwen met onze eigen hengsten, maar mijn merrie is zo gek met alles wat op stal staat, dat ze ook alles toe staat. Vorig jaar moest ik ook schouwen, we konden de hengst er nog net van af trekken (
) maar ze was helemaal niet hengstig! Overigens, de hengst is Lamento III (New Forest hengst), de moeder is een appaloosa-merrie van Kantje's Ronaldo. Zelfde combinatie als het veulen van nu, ik vond hem namelijk wel geslaagd.

Ook voor jou wordt geduimd morgen!