Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vrijalover

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:29

He, dat is balen Parouscha..
Ik duim voor jullie! 3x is scheepsrecht moet je maar denken!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:59

Zo ben weer bijgelezen,

@Eliene, verdorie nou weet je nog niets! Ik ben benieuwd naar morgen en hoop dat B'tje gegroeit is. Heb je geen zenuwen ... ?

@Parouscha, ohneehé wat kl*te. Ga je het nou toch nog opnieuw proberen?
Wat betreft dat laat dekken, ik zou het zelf niet doen maar het is niet "zielugh" als je het wel doet.
Persoonlijk had ik ze wel preventief laten spoelen/onderzoeken ... maar ik lees net dat je dat al van plan was.

Nog een dag of 2 en Vanta moet hengstig komen, als ze niet hengstig is volgend jaar dus 2 veulentjes! Baal wel een beetje dat dit veulen pas in juli zal geboren worden want ik vind het op zich een beetje laat, maar ja je hebt het niet voor het zeggen als je begint met dekken en ik wou echt een veulen van de hengst die ik eerst gebruikte (nog steeds, ik hoop stiekem dat er volgend jaar een roodschimmel uit komt dan heeft het tóch gepakt. )
Roosje (jaja, ik heb een roepnaam, ROSIE! ) zit vandaag precies op 60 dagen!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:59

Eline weet ej al meer?
Ik heb geduimd hoor!
Vanmiddag met Hinke weer het bos in geweest en ze is toch een beetje narrig op het been. Vorige dracht merkte ik er niets aan.Nu gaat ze wat op je been plaakken en als je door drijft komt ze terug in tempo.Geef je d'r dan een schop krijg je nog een bok bij ook. Ff zweepje van diegene die mee was naar het bos geleend en ff een dreun verkocht daarna deed ze redelijk weer normaal.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 13:37

Ja Loolapelooza, ik heb het er aardig mee gehad... Nog 1 nachtje slapen!

Rosie is een leuke roepnaam!

Alvast bedankt voor het duimen Nimber, hopelijk stimuleert dat de goede uitslag!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:10

Wanneer komt je Da eliene?
Ik meende om 12 uur toch?

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:14

Ja, morgen om 12.00 uur.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:17

Spannend hoor!

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:21

Eliene, spannend hoor, ik zal voor je duimen

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:31

Allemaal weer bedankt, doet me goed!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 15:08

oe ik dacht dat het vandaag om 12 uur 3was ik loop een dag voor. Zal blijvend duimen

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 15:11

Bedankt!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 15:31

Nimber schreef:
Vanmiddag met Hinke weer het bos in geweest en ze is toch een beetje narrig op het been. Vorige dracht merkte ik er niets aan.Nu gaat ze wat op je been plaakken en als je door drijft komt ze terug in tempo.Geef je d'r dan een schop krijg je nog een bok bij ook. Ff zweepje van diegene die mee was naar het bos geleend en ff een dreun verkocht daarna deed ze redelijk weer normaal.

Dat had ik gisteren dus ook met Fayette Ze werkte wel goed mee maar man.... was ze zwaar/sloom voor het been in het begin! En dan kan ik wel blijven benen maar daar wordt ik ook zo moe van Dus na 2 corrigerende tikken met de zweep liep mevrouw opeens wel makkelijker voor het been. In dit soort gedrag merk ik dus echt dat ze drachtig is. Normaal gesproken is Fayette altijd zeer snel voor het been. Even mijn been verleggen en ze gaat al sneller in draf of in galop. Maar nu af en toe

Citaat:
oe ik dacht dat het vandaag om 12 uur 3was ik loop een dag voor. Zal blijvend duimen

Dat dacht ik dus ook. Heb dus ook niet helemaal op zitten letten

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:41

Eerlijk gezegt dacht ik het ook

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:44

OK, dan was ik wsl errug onduidelijk... Nog 19 uur en dan volgt het verlossende woord! Hopelijk slaap ik vannacht goed, dan zijn er weer wat uurtjes voorbij...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:47

Eliene, ik ga weer voor je duimen! Ik hoop dat er nu een gegroeid vruchtje op zit .

He parouscha, wat balen . Ik weet niet of ik het nog een keer zou proberen. In mijn geval is een laat veulen geen probleem, het hele jaar door hebben ze beiden weidegang en alleen als het vriest gaan ze 's nachts op stal. Ik weet niet precies hoe dat bij jou zit en hoe je zelf tegenover een laat veulen staat?
Ik zou eerlijk gezegd in jouw geval eerst de merrie eens goed na laten kijken en dan volgend jaar op tijd beginnen. En ik las dat je dan in februari wilde beginnen, dat zou ik dan persoonlijk veel te vroeg vinden. Dan komt je veulen in januari...
Nou goed, veel succes iig!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:18

Ja klopt tinne.
Ik bedoelde eigenlijks dat hun dekseizoen in feb begint.
En ik begin in april met het dekken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:11

Pff, had heel wat te lezen, en nog niet eens alles gelezen. Wat een scan-spanningen allemaal zeg!

Parouscha, weet je al wat je doet?

Ikzelf heb dit seizoen ook al een dekdrama achter de rug. 5 mei is het veulen geboren, veulenhengstigheid heb ik gelaten voor wat het was en 2 juni is ze gedekt. 20 juni is ze gescanned, drachtig. Ik helemaal blij natuurlijk. 19 juli is ze opnieuw gescanned, niet meer drachtig. Ze is de 20ste juli al weer opnieuw gedekt. 6 augustus weer gescanned, niet drachtig. 7 augustus weer gebracht, ze stond op punt van hengstigheid, 8 augustus werd ze door de hengstenhouder terug gebracht, ze stond niet meer, eitje was weg. Na overleg met hengstenhouder en dierenarts heb ik ze hengstig gespoten, en 22 augustus is ze weer gedekt. Ook erg laat dus. Dit is de laatste poging geweest, want de hengst gaat naar de amazone toe om klaargemaakt te worden voor een show in oktober. Het lange wachten voor mij is nu aangebroken, ik laat ze niet meer op 18 dagen scannen. Heeft geen zin meer, er was maar 1 eitje, en ik kan haar toch niet meer laten dekken. Op 3 oktober zal ze gescanned worden, heel laat dus! Ik kan wel proberen te schouwen met onze eigen hengsten, maar mijn merrie is zo gek met alles wat op stal staat, dat ze ook alles toe staat. Vorig jaar moest ik ook schouwen, we konden de hengst er nog net van af trekken ( ) maar ze was helemaal niet hengstig! Overigens, de hengst is Lamento III (New Forest hengst), de moeder is een appaloosa-merrie van Kantje's Ronaldo. Zelfde combinatie als het veulen van nu, ik vond hem namelijk wel geslaagd.

Afbeelding

En mocht het nu niet lukken, gisteren een halfbroertje van mijn veulen gekocht, van de hengstenhouder. Morgen wordt ie gebracht, dus lopen er sowieso 2 Lamentootjes in de wei.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:23

neon je hebt wel een heel erg gaaf veulen zeg.Heel leuk getekend.Wat een ellende zeg en wat balen dat ze het vruchtje heeft verworpen.
Hopelijk nu wel drachtig

Eline ik duim nog steeds hoor!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:08

Die merrie's kunnen je echt de keel uit hangen.
Summer ook, die is kern gezond jonge merrie, zo hengstig als het maar kan!
Waarom pakt het dan gewoon niet?

Ik dek dit jaar niet meer, het word me te laat, en ik word er een beetje kierewiet van, volgend jaar gewoon weer verder, ik jaag me zelf ook giga in de kosten met het scannen.
Dus ik wil deze winter bezig met haar op de trailer te krijgen zodat ik haar na vdl kan brengen die redden zich er maar mee, ik wil de zorg er niet voor hebben

Da gebelt, die zegt dat het niet nodig is om der te onderzoeken dermate van een uitstrijkje.
Hij zegt dat ze niet vuil is, en niet ingescheurt, en via de scan was ook niets te zien.
Ik zij dat ik der toch iig wil laten spoelen dus dat gaat gebeuren.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:41

Parouscha: Tja, dat het via de scan niet te zien is wil toch niet zeggen dat er geen bacterie is? Mijn merrie is vorig jaar ook 'gewoon' gespoeld, maar werd niet drachtig. Toen een slijmmonster genomen en zij had wel een bacterie. 'gewoon' spoelen helpt dan niet, dan moet er gericht gespoeld worden.
Ik denk dat het met jouw merrie idd fijn is als je haar naar vdl kunt brengen. Dan kunnen ze er alles mee doen wat nodig is en krijg je haar drachtig terug.

Eliene: ook ik duim mee morgen hoor!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:11

Wegbrengen is inderdaad wel het fijnste, daar hebben ze de beste begeleiding en het sperma is verser. Tja, dan wordt het gewoon een paar maandjes langer wachten op een veulen.

Ik wilde ook al stoppen met dekken, maar had weinig keuze. De hengst komt in oktober te koop te staan, en ik vrees dat hij of naar het buitenland gaat of voor de sport weg gaat.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:17

ik had mijn merrie ook naar van olst gebracht... is idd wel fijn... alles wordt geregeld....

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:20

Morgenochtend is voor ons ook een spannende ochtend, linde is 18dgn drachtig als het meezit.We hadden door het late veulen maar 1x kans om te dekken dit jaar.
Mijn andere merrie is drachtig en ik hoop morgen oom op goed bericht!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:35

jollyjoker: dan is je onderschrift wel heel erg positief! Ook voor jou wordt geduimd morgen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 07:34

Al bekend hoe laat de DA komt?