[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 13:52

hennos: gefeliciteerd! Klaar voor deze periode!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 14:14

Happy_Hippie schreef:
Uuhm dit weet ik niet precies , is altijd veel informatie.

Ze zei dat ze er echt tussenin zit zegmaar (dus dat aankomende week een nieuwe cyclus zou moeten starten) dus er was echt niks zover ik begreep.
Ah vandaar dankjewel!

Dan is dinsdag kijken misschien al iets vroeg? Maar missen is ook niet handig.

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 14:19

jennyk schreef:
hennos: gefeliciteerd! Klaar voor deze periode!

Ja raar idee maar wel heel blij dat het zo snel is gegaan.
De vorige keer heb ik 3 pogingen nodig gehad en 1 keer tussendoor dat ze gespoeld moest worden omdat er vuil in haar baarmoeder was gekomen.
Dus ik dacht ik begin nu vroeg en nu is het in 1 keer raak *\o/*

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 15:29

Jazzejam: Succes, hopelijk wil het deze keer wel lukken!

Happy_Hippie: Wat leuk dat je een bezoekje kliniek met een buitenrit hebt kunnen combineren! Toch ook positief voor de paarden zo.

Hennos: Gefeliciteerd!

Ei was weg bij Eef, dus ook ik zit op het wachtbankje. Ben benieuwd of het gepakt heeft :)

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 15:55

Spannend Kathleen!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 16:05

hennos: nou beter toch zo!

kathleen: welkom op het wachtbankje!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 09:24

Hennos hihi zul je zien, nu vroeg beginnen. En ook vroeg klaar. Lekker toch! Nu mag je wat langer aftellen

Kathleen_vW ook op het bankje, spannend!

Jazzejam ze maakt het inderdaad spannend. Ben benieuwd naar de scan straks

LaDonna herkenbaar.. helaas kan je niks anders doen dan wachten en hopen dat het er nog zit :=

Dais ik zou ze dan ook hengstig spuiten denk ik. Even overleggen met de dierenarts :j

Anso ik denk einde ochtend dat de DA komt

Angelpam jij ook scannen maandag! Leuk!! Spannend

Claudia hahaha nou die borrel heb ik niet gehad, maar gelukkig vliegen de dagen om als je het smoordruk hebt :+

Sanet toch nog een klein eitje. Ze komt er wel, duurt even :P

Hier toch iets minder gevoel. Weer even gekeken. De hengst staat naast de deur richting het weiland dus misschien wou ze wel gewoon graag naar het land. Maar ze keek wel even geïnteresseerd.... daarna toch wel echt boos... maar toch := Ga wel van niks uit maandag...

Gister wel even bij Perry gekeken :) Hij staat lekker bij bokker Vernon in de weide
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 09:40

Kabayo mooie foto's van Perry, hebben ze daar een hengstenstation of rijden ze met Perry ergens naar toe als hij moet dekken. Hoop echt voor je dat het nu gelukt is. Het gevoel dat je overal wat in ziet is heel herkenbaar.

Merrie is vanochtend gescand en vanmiddag kunnen ze insemineren. Toch nog een eitje vergenoeg doorgezet dat ze niet willen wachten tot morgen. Ze ovuleert vrij klein dus we moeten er echt boven op zitten met haar. Gelukkig gisteren vast met AM kunnen overleggen, waar voor dank.

Komt gelijk een vraag bij mij boven, mijn merrie lijkt naar mate ze ouder wordt steeds kleiner te ovuleren. Dit was vorig jaar ook al het geval, de keren daarvoor moest ze vaak zelfs twee keer in een cyclus worden geinsemineerd.
Herkennen anderen dit ook bij hun merries die wat ouder zijn?

Afbeelding

Vanochtend lekker in de paddock. Gisteren was ze nog wat onrustig maar kan ook van de muggen komen. Vandaag al meer zen.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 10:18

Sanet schreef:
Happy_Hippie schreef:
Uuhm dit weet ik niet precies , is altijd veel informatie.

Ze zei dat ze er echt tussenin zit zegmaar (dus dat aankomende week een nieuwe cyclus zou moeten starten) dus er was echt niks zover ik begreep.
Ah vandaar dankjewel!

Dan is dinsdag kijken misschien al iets vroeg? Maar missen is ook niet handig.

Ja daar ben ik dus ook wel een beetje bang voor

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 12:42

Kan ook geen kwaad toch Hippie?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 14:58

Ik ga me ook melden!

Mijn merrie wordt vandaag geïnsemineerd, ik sta vol smart te wachten voor het raam op de koerier. :')

Het is een bijna 7 jarige PRE merrie van Don Kankan II x Yunque VII.
Als hengst heb ik Mexicano BIO gekozen. Ik denk dat hij haar voorhand goed kan verbeteren.

We hopen dat het in één keer pakt. :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 19:51

Jazzejam en balou succes met insemineren!

Morgen ga ik bellen om goldy dinsdag te scannen, dan zit zij op 17 dagen. Van hengstigheid laat ze tenmiste nog niets zien, ook niet naar de nieuwe merrie. Daar is ze alleen maar heel erg boos tegen }:)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 20:57

Sorry voor de afwezigheid hier, heb mentaal nog niet de energie die ik had om leuk mee te doen. :o
Succes morgen, Jennyk!
Gave combinatie, Balou_k! <3
Hopelijk is het insemineren gelukt, Jazzejam.
Wauw, die champagnekleur blijft toch wel schitterend. <3 Ben wel benieuwd naar de hengst op stand trouwens, met name naar de kootstand. O:)
Ik duim mee, Kathleen_vW!
Gefeliciteerd, Hennos! *\o/*
Dais_, succes! Mijn dierenarts zegt dat hengstig spuiten geen zin heeft als ze nog niet uit de "winterslaap" zijn.
Succes, Luna2006!
Duimen, Muronia!

Wij waren afgelopen maandag voor een echo geweest op dag 34 en de vrucht zit er nog. <3 Gen is 16 maart uitgerekend.
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 21:17

imaginaerun: dankje en jij gefeliciteerd!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 00:52

Imaginaerum. Gefeliciteerd!

Jennyk. Spannend!

Balou.k is het insemineren goed verlopen?

Happy_Hippie. Beter te vroeg als te laat zeg ik altijd maar :Y)

Jazzejam. Geen probleem, ik gun het jullie zo. Hopelijk lukt het deze ronde

Kleiner ovuleren bij oudere merries. Geen idee eigenlijk, is mij niet opgevallen.
Mijn merrie van 20 ging ook gewoon over de 5cm dit jaar. Maar heb ook merrie gezien die niet groter ging als 3.5cm

Kabayo. Duimen draaien. Knappe perry, kleur is zo apart <3

Kathleen. Welkom op het wachtbankje

Hennos. Mag ook wel eens meezitten

Liezella vloog de paarden aan over het draadje in de wei := kan zomaar een goed teken zijn. Vorig jaar zag ik het ook snel. Toen vond ze de buurvrouw ook niet zo leuk meer. Fingers crossed

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 01:14

jazzejam schreef:
Komt gelijk een vraag bij mij boven, mijn merrie lijkt naar mate ze ouder wordt steeds kleiner te ovuleren. Dit was vorig jaar ook al het geval, de keren daarvoor moest ze vaak zelfs twee keer in een cyclus worden geinsemineerd.
Herkennen anderen dit ook bij hun merries die wat ouder zijn?
.

Ja, ik heb nu een ouder merrietje dat maar kleine eitjes heeft. Het is maar de vraag of ze drachtig gaat raken. Ik heb het nog al gehoord van oudere merries die “verschrompelen“ vanbinnen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 05:55

Kathleen fijn dat het ei weg is, nu duimen en afwachten, succes!

Elina spannende dag vandaag, hoe laat wordt ze gescand?? Ik duim.

Jazzejam spannend, ik kan er niet echt iets over zeggen met de eitjes. Mijn oudere merrie heeft ze iets kleiner dan de jongere maar het is niet dat ze eerder springen.

Balou_k welkom, leuke combi!

Jennyk spannend, voor jou nog 1 dagje wachten dus. Hopelijk een mooie scan morgen.

Imaginaerum wat fijn, gefeliciteerd!

AM klinkt heel goed, houden zo! Veronia is ook heerlijk boos op iedereen behalve haar veulen. Het staat haar niet maar ik vind het ook positief :)

Dag 5 weer hier. Nog 11 lange dagen tot de scan. Nu ben ik eens blij dat ik veel moet werken de komende week _O-

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 07:46

kabayo: succes met scannen vandaag! Perry is echt gaaf zeg! Duimen dat Zilver drachtig is van hem!

muronia: haha lekker veel werken dan gaat de tijd wat sneller

AM: is Liezella de hele dracht boos naar andere paarden?

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 08:17

Gefeliciteerd imaginaerum, op naar een gezond veulen volgend jaar.

Kabayo veel succes vandaag met scannen.

Muronia klinkt in iedergeval positief dat ze boos is. Nu de dagen snel voorbij laten gaan tot de scan.

AM en ook Liezela lekker boos, als het vorig jaar ook zo was dan zal het nu goed zitten toch O:) .

Hier maar ook hopen op een boze merrie dan. We gaan het zien. Vandaag moet er gewoon gewerkt worden, het is wachten op telefoon dat ze klaar is.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 09:08

Succes iedereen op het wachtbankje!

Hier het ei weg dus ik sluit aan in de rij *\o/*

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 10:13

pradadaan: welkom op het wachtbankje!

Afspraak is gemaakt, morgen komen ze scannen. Nog niet bekend hoelaat, ze bellen ongeveer 20min van te voren.
Ik ken dat helemaal niet, boze merries, maar Goldy is de laatste tijd wel echt boos. Niet gewoon boos, maar vals naar Picture en Alinka. Alleen naar haar veulen en naar Sjanty blijft ze vriendelijk.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 10:29

Jennyk ben benieuwd wat de scan zegt!

Pradadaan ook op het bankje :D En nu maar wachten

Imaginaerum gefeliciteerd!

Claudia haha ja dan is werken niet zo erg :+

Amhorses zou wel mooi zijn! Ik duim voor je

Balou_k welkom! Mooie combinatie!

Jazzejam ze rijden naar een hengstenhouder toe voor springen en verzenden. Fijn dat er al geinsemineerd is! Toch nog een eitje die er zin in had :D

Hier is de hoop wel in mijn schoenen gezakt. Ze was niet boos en liet zich ook helemaal besnuffelen. Ze plast niet. We gaan dus zo maar kijken hoe ver ze is in haar hengstigheid :') Baal als een stekker. Iedereen geluk met Perry, in 1x drachtig. En ik gewoon ongeluk.

Wat ik bedacht. Kan de combinatie hengst-merrie ook gewoon niet gaan? Dat het niet lukt? Ik probeer nog 1 a 2x , anders gaat ze naar Alger 522 en daarna een jaar gust. Faline heeft ook nog een homozygoot champagne hengst , alleen die is nog 1 jaar. Wellicht wacht in dan daar op... mocht het niet lukken

Gister wel heerlijk met Zilver en haar veulen Yke naar de spartelvijver geweest <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Holding on for dear life :+
Afbeelding

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 10:43

Janinevv balen zeg dat het ene vruchtje weg is -O- maar wel fijn dat je andere merrie drachtig is. Ik zou idd even schouwen met de buurhengst een tijdje. Amy haar vruchtje was ook even onvindbaar de eerste x en de 2de keer direct in beeld.

AnsoDM Goed nieuws idd. Nu spannend wachten.

Luna2006 Dat is een hele reis idd :=

Ladonna75 gefeliciteerd *\o/*

Baudyh jeetje zeg dat is echt een snelle merrie :+

JennyK gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst *\o/* knappe merrie. Succes vandaag met Goldy.

Jazzejam hopelijk wordt ze nu vlot hengstig.

Happy_hippie Heerlijk dat je het zo kunt combineren.

Hennos Gefeliciteerd, hele knappe merrie ook.

Muronia jij ook klaar met dekken dus. Welkom op het wacht bankje weer :D

Sanet frusterend he als het niet zo wilt.

Dais Als ze niet hengstig worden dan zou ik idd hengstig spuiten overwegen.

Kathleen_vw jij ook welkom op het wachtbankje :D

Balou_k Welkom, leuke combi. Is het gelukt nog met insemineren?

Imaginaerun Fijn dat alles er goed uitzag op de scan *\o/*

Am_horse Dat is meestal een goed teken idd.

Kabayo spannend vandaag, hopelijk toch netjes drachtig. Het kan idd soms dat een merrie-hengst combi niet werkt idd. Maar zou eerst nog een poging doen dan. Leuke fotos

Pradadaan wordt een vol wachtbankje zo :D

Hier werkt Noortje niet echt mee. Heeft ze een groter ei, toont ze niet meer hengstig :+ Dus maar hengstig gespoten en hopen dat dat nog iets doet. Ze loopt dus niet synchroon kwa hengstigheid tonen en een mooi ei. Heeft iemand hier ervaring mee?

Roosje moet vandaag weer gedekt als ze nog wilt. Maar eergisteren met dekken wou zij wel maar de hengst was niet enthousiast. Dus denk dat ze klaar zal zijn.

Verder zitten we op het wachtbankje met Blue, Lexie, Artemis en Jessie. Als Artemis niet drachtig is vreet ik mijn schoen op :') die is zo boos op andere paarden. En helemaal op de hengst, als die langskomt steigert ze in de stal en valt aan naar de tralies :oo Zo boos ken ik haar totaal niet, dus heb goede hoop bij haar.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:31

Kabayo: op marktplaats zag ik volgens mij ook de vader van Perry aangeboden als dekhengst https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... er-dekking
Balen als ze toch weer niet drachtig is, nou leek het allemaal zo gunstig!

nieky: morgen wordt Goldy gescand. Wisselnd met de merries bij jou hopelijk krijg je ze allemaal hengstig. Moet Yula ook?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:58

Nieky respect voor je post, knap zo op iedereen reageren :j welk balen dat je merrie zich niet aan de afspraken houdt...

Kabayo leuke foto's weer; ik heb wel gehoord dat het kan, dat een merrie van een bepaalde hengst niet drachtig wil worden, daarom vaak na een x aantal cyclussen het advies over te stappen naar een andere hengst. Maar het is pas de eerste ronde he, het seizoen is nog lang. Heb je Zilver al wel laten scannen?

Spannend voor een aantal het wachtbankje is aardig gevuld, succes met wachten!