Balko gefeliciteerd! Jammer van de stippen. Mooi hoofdje heeft ze. Onze DA is juist wel voor de veulenprik.
Knolselder gefeliciteerd! Lekker tijdstip. Gaat nu alles goed?
Kyrkelover flink uier al!
AM staat hem goed dat halster
Flori ze heeft echt een knapperd gemaakt zeg!
Melissa ze is zeker aan het veranderen.
Superpony bij Havanna is het veulen ook al een paar dagen erg rustig. Hoe lang ik ook voel, ik voel het niet meer bewegen. Terwijl het juist heel druk was voorheen. Ik maak me maar niet druk, al vind ik het ook niks.
Caresse I know the feeling. Heel frustrerend als ze met zoveel dagen nog geen ontwikkeling hebben.
Nibbitlotus flink uier.. Ik hoop dat ze je niet te lang meer laat waken.
Wpaard fijn dat ze daar zo goed op d'r plekje staat.
Klinkt pittig knolselder! Benieuwd naar je verhaal.
Mbt ontwormen bij het moeilijke paard. Kan het evt door de slobber? En anders even praampje op dan zit t er zo in. Heb ik bij mijn drachtige merrie ook gedaan. Dan reduceer je de stress aanzienlijk. Die word ook wild van ontwormen.
Hier doet het veulentje het goed. Blijft alleen wat werken op de mest terwijl er wel wat uit komt en het ook al lichter van kleur is…. Even aankijken anders doe ik er toch een klysma in.
Gefeliciteerd Knolselder, gelukkig was je er optijd bij.
Balko knappe dame ookal heeft ze (nog) geen stoppen ik vind haar prachtig.
Jaydee_WP
Geplaatst: 01-05-22 20:50
Gefeliciteerd Balko en Knolselder! prachtige dames!
Over de wormenkuur, als ik had gewacht op het melk schieten was ik mooi te laat geweest... Ik heb ongeveer 2 a 3 weken voor de uitgerekende datum ontwormd. Volgens de dierenarts was dat oké. Ook hier een stuiterende pony met geven. Ik heb een lege wormenkuur schoon gemaakt en die steeds gevuld met appelmoes. Ze vrat de spuit iedere keer bijna op. Op een gegeven moment de echte spuit met een puntje appelmoes en hoppa, zonder probleem erin. Nu paai ik haar dus steeds even met wat appelmoes en dan de spuit erin.
Wel deze merrie had ik van bij een handelaar. En daar is ze, samen met haar dochter die laatst haar veulentje kreeg, gedekt door een veel te grote silver grullo hengst. Een kudde, van veulen tot jaarling en volwassen allemaal door elkaar en zet de hengst erbij. Zo een situatie.
Dus ik was al bang. Gelukkig was ik net onderweg naar daar toen ze mij belde dat ze ging bevallen. We hebben met 2 man het veulen eruit moeten trekken. Zat muurvast vanaf de borst. En zelfs met 2 man erg zwaar. Maar uiteindelijk gelukt dus. Enorm veulen voor deze merrie met mega stelten eronder. Ze staat ook nog zo krom als een hoepel ocharme. Merrie doet het goed. Veulen verder ook. Nog niet gepoept. Ze staan nu nog snel even buiten zodat ze hopelijk sneller recht trekt.
Placenta was wel weer grotendeels vies bruin en 1 hoorn is dik
CharmFaith
Geplaatst: 01-05-22 21:02
Gefeliciteerd knolselder! Prachtig meisje maar wat een stelten inderdaad !!! Gelukkig was je er bij anders had het nog wel is fout af kunnen lopen als ik dst zo hoor...
Ik ontworm meestal ook een week voor de uitgerekende datum soms wat later als ik denk dat ze over kunnen gaan staan en anders inderdaad na dien.
Bailey zit nu op 335 dagen en denk dat ze nog niet 1 2 3 gaat bevallen is mijn gevoel vorig jaar was de uier voller, sochtends mini hars, smiddags grote hars, begin avond melk en om 8 uur een veulen.
Jeeetje knolselder. Word ook lastig drinken voor dat meeeeega veulen. Wat verschrikkelijk he, door onverschilligheid krijg je zulke ellende. Fijn dat ze nu bij jou zijn!
Charm…. Wooowww die is heeul dik
xYaartje
Geplaatst: 01-05-22 21:21
Wat een verhaal Knolselder! Gelukkig was je er op tijd bij!
Charmfaith: Jeetje! Die is breed zeg! Buik waar gaat het heen met het paard?
Hier alles nog rustig, buiten dat ze echt niet meer weet hoe ze moet gaan staan. Steeds slaan naar haar buik en met het hoofd slaan. Hupsend van het ene naar het andere been. Tussen 10 en 11 ga ik de rest ook binnen zetten en haar dus controleren.
Knolselder: Jeetje wat een enorm veulen inderdaad, vooral als je haar naast de merrie ziet staan, bijna de helft al qua hoogte. Fijn dat het goed gaat met beide. Ze is wel erg mooi getekend!
CharmFaith: Holy moly wat een gigantische buik! Ze kan er zelf nog vrolijk bij kijken gelukkig.
Kyrkelover: Mijn merrie vertoond dat gedrag ook, vind het wel sneu om te zien dat ze niet meer comfortabel is. Je verwacht dat jouw merrie nog niet gaat op korte termijn?
Al_Zawraa
Geplaatst: 01-05-22 21:34
De laatste dagen wat minder tijd gehad, wel af en toe bijgelezen, maar geen tijd voor een complete bijleespost..
Iedereen gefeliciteerd met de veulentjes!
Knolselder, wat fijn dat je er op tijd bij was en dat alles goed afgelopen is! Wat kunnen mensen toch vreselijk onnadenkend bezig zijn Gelukkig dat ze bij jou terecht zijn gekomen.
Fokfanaat, ik las dat jij ook weer een hengstje hebt.. We raken niet van ons hengstenabonnement af.. Ik snap je teleurstelling als geen ander!
CharmFaith, jemig wat is je merrie dik!
Wat Rafeeq spam van gisteren, 6 daagjes oud. Kon niet kiezen uit de foto's
Wat een spring in het veld Al-Zawraa. @Nibbit ik denk normaal niet vanavond als ik uit ga van haar uier vanmiddag. De vorige keer had ze in de ochtend echt duidelijk melk aan spenen en plekken op de benen. Een aantal uur later drupte het er echt uit en circa een uur voor het veulenen spoot het er met iedere wee uit. Vanmiddag was uier wel mooi gevuld en banden compleet slap, maar spenen nog niet gevuld en droog.