[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalMelyn

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:09

Muronia, niet jezelf gek maken hoor. Soms denk je dingen te zien die er niet zijn.

Ik vroeg mij af, hoe vaak kan een hengst springen op de bok of merrie op een dag?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:19

Eigenlijk ben ik met deze nog veel blijer dan met 16 dgn. Met 30 dgn dus, prachtig drachtig zeg de DA.
Straks weer met 10 weken scannen.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:46

Gefeliciteerd Michelle en Baudyh!

Wat enorm balen Riv, hopen dat even wachten het juiste effect gaat krijgen.

Toen ik het las kreeg ik het gevoel dat je voor Tiësto zou gaan kiezen Kabayo (maar ben bevooroordeeld, ik hou van bont), maar het wordt dus Omer. Hoop dat dit wel gaat pakken!

Jeetje Muronia, dat mag niet hoor, hengstig worden. Snap je onzekerheid hierover.

Rest wel gelezen maar kan niet verder terug kijken op mijn telefoon, heb niet meer kunnen onthouden.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:31

Kabayo schreef:
Zilver 3e keer niet drachtig van diepvries van Uldrik helaas. Ik ga nu hengstenwissel doen. Ik heb gebeld en ga denk ik voor Omer. Hangt even van het dekgeld af. Anders voor de homozygoot bonte hengst Tiësto. Even afwachten.

Wat jammer! Ga je nu over op vers sperma?

Runi: Zeg maar nee, dan krijg je er twee.
Fijn dat het opgemerkt is en er een weg geknepen kon worden. Hopelijk blijft de andere mooi zitten.

Mooie duidelijke uitleg Vulina. Zo kreeg ik het twee jaar terug niet zo duidelijk verwoord. :')

Muronia, hopelijk zag je het verkeerd. En is ze straks mooi drachtig op 18 dagen.

Hier de merrie in de wei stress gehad. Vond haar behoorlijk bezweet bij binnen halen. Wel al opgedroogd maar aan de vacht gezien is ze flink uit haar dak gegaan. Hopelijk zit blub er nog in. :=

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:44

Gefeliciteerd Baudyh en Michelle!

Runi hopelijk blijft de andere zitten.

Muronia wat een pech dan qua DA tijden en je werk. Bah. Weet er álles van, maar vorig jaar waren mijn collega's erg collegiaal en heb ik steeds een dienst kunnen ruilen :+

Wat jammer Kabayo!

Zitten al veel op het wachtbankje, spannend!

Evelien__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:46

Super Cynthia! :D

Hopelijk zag je het verkeerd Muronia

Oh balen Kabayo! Hopelijk pakt het met Omer wel! Is die vers sperma? Of ook diepvries?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:52

Cynthia, dat is een kwestie vannken je merrie duidelijk, haha!

Muronia, ik hoop dat het geen hengstigheid is. Maar kan je wel vertellen dat ik ook merries heb gehad met dat gedrag die gewoon drachtig blijken. Dus maak jezelf niet gek!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:07

Zo blij dat je bij ons s’morgens rond half negen en s’avonds rond 19 uur kan scannen. Wel zo handig.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:05

Ja lekker baudyh!
Hier tussen 8 en 9, elke dag. DA gaf ook wel aan dat er anders wel wat mogelijk was. Maar meestal ruilde ik dan een dagdienst voor een tussendiensten, half 10 tot 18. Veel collega's vinden zo'n dienst niet echt leuk, dus die deal was altijd snel gesloten :))
En hoefde de DA ook niet anders, kon ik tegelijk met de rest komen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:11

Wij hebben dagelijks de veearts, wanneer het ons beide uitkomt :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:15

Ideaal Vulina.

Ik bel morgenochtend gewoon even om te vragen of er nog iets anders mogelijk is. Ik heb een slaapdienst nu tot 11 uur morgenochtend. Zo'n dienst ruilt niet zo makkelijk en ik moet mijn uren wel maken.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:30

Ik heb nu ook de dierenarts wanneer het uit komt en nodig is.. eerder ook via merrie begeleiding op een kliniek, moment sochtends en savonds. Wij gingen altijd savonds
Bevalt beide eigenlijk wel.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:58

Ja wij gaan ook altijd s’avonds. Wel zo makkelijk.
Ja vulina dat is luxe, dagelijks aan huis.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:38

Runi. Hopelijk blijft er een vruchtje zitten

Kabayo. Balen dat het niet gelukt is. Vorig jaar ook niet kon ik me herinneren. Ze is wel goed schoon van binnen? Misschien dat vers nu wel pakt

Ferera. Welkom! Ik ben benieuwd naar deze combi. Natuurlijk ook omdat ik haar als jong paard heb gezien en meegemaakt :j

Simpie. Hopelijk wilt het een beetje vlotte

Rivq. Nee wat vervelend. Wat zegt de dierenarts nu?

Cynthia. Zo zie je maar... Gelukkig nog optijd. Super spannend :):)

Tinniie. Dat is echt mega en heb ik ook nog nooit gezien bij trekpaarden. En daar heb ik er toch ook heel wat van voorbij zien komen.

Muronia. Ik hoop dat je spoken ziet. Zal ook wel heel vroeg zijn.

Stalmelyn. Hengsten kunnen volgens mij best vaak springen. Maar worden daar natuurlijk niet beter van. En kwaliteit gaat natuurlijk omlaag als ze vaker dekken op een dag.
Hier springt Formidable maar 1x per dag, dekstation wilt liever niet meer. Het kost al genoeg energie voor die hengsten. Hij dekt op fantoom.

Baudyh. Wat fijn *\o/*

Alicelover. Hopelijk zit blub nog veilig binnen

Hier komt de dierenarts. Ik maak van te voren een afspraak. Of in de avond of ochtend als ze genoeg tijd hebben.
Didi had ik nu voor merrie begeleiding weggebracht. Maar drachtscan zal hier op stal zijn.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 03:25

AMhorses ja ze is schoon, en alles ziet er echt super uit. Zou niet weten waarom het niet wil lukken...

Alicelover ja klopt! We gaan nu vers proberen :)
Oh pff stress is niet wat je wil hebben. Hopelijk zit alles nog veilig binnen..

Busymissy ik vind beide leuk! Maar ik zou de merrie graag preferent willen hebben dus dan is een Fries idealer. Wellicht ga ik volgend jaar voor een bonte. Wie weet.

cp112 schreef:
Ah jammer had nog een Tiësto wel leuk gevonden :D denk dat ik die ook pak ipv z'n vader.

Oh jij hebt ook gedekt met Tiësto? Ik vind hem ook beter dan zijn vader. Meer actie in de benen , mooier en luxer. Zijn pa doet soms ietwat lomp aan vind ik. Wel lijkt hij op de foto's een hele dondersteen en zijn vader juist lief.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:14

Kabayo schreef:
AMhorses ja ze is schoon, en alles ziet er echt super uit. Zou niet weten waarom het niet wil lukken...

Alicelover ja klopt! We gaan nu vers proberen :)
Oh pff stress is niet wat je wil hebben. Hopelijk zit alles nog veilig binnen..

Busymissy ik vind beide leuk! Maar ik zou de merrie graag preferent willen hebben dus dan is een Fries idealer. Wellicht ga ik volgend jaar voor een bonte. Wie weet.

cp112 schreef:
Ah jammer had nog een Tiësto wel leuk gevonden :D denk dat ik die ook pak ipv z'n vader.

Oh jij hebt ook gedekt met Tiësto? Ik vind hem ook beter dan zijn vader. Meer actie in de benen , mooier en luxer. Zijn pa doet soms ietwat lomp aan vind ik. Wel lijkt hij op de foto's een hele dondersteen en zijn vader juist lief.

Nog niet. Zit te wachten tot ze hengstig wordt.

Ik vind de merrielijn van Tiësto ook een stuk beter. Dat hij wat luxer is vind ik dan juist weer iets minder haha. Maar het is dan ook voor een shire merrie :').
Maar idd qua bewegen spreekt ie mij meer aan ook :j

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:25

Merrie blijft hier maar hengstig , ik ga er vanuit dat het niet voor deze keer gaat zijn hier.. als ze morgen nog hengstig is bel ik de da nog eens....

Succes voor iedereen op het wachtbankje en proficiat aan degene met een drachtige merrie! *\o/*

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:28

baudyh schreef:
Eigenlijk ben ik met deze nog veel blijer dan met 16 dgn. Met 30 dgn dus, prachtig drachtig zeg de DA.
Straks weer met 10 weken scannen.

Zijn er meer mensen die met 10 weken nog een keer scannen? Of alleen rond 18 en 35 dagen?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:30

Ik doe 18 en 35 dagen en net voor de herfst/bij binnenkomst uit het land.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:52

Ik scan ipc met 18 dagen en 6 weken.
En als de dierenarts een keer voor het een of ander komt kan het zijn dat ik ze nog een keer laat scannen.
Olivia is vorig jaar wel met 12 weken gescand na een ongelukje.

Ik heb wel twijfels of ik er slim aan heb gedaan om Ariel te dekken...
Afbeelding
Dat paard spoort volgens mij niet helemaal. := :')

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:57

Vanmorgen op de scan een bloedei gevonden.
Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen.

Volgens mij heb ik het wel in de vorige DBT een keer voorbij zien komen.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:30

De 6 of 10 weken scan sla ik over en scan altijd nog in september voor eventuele gustverklaring mocht het vruchtje toch verloren zijn gegaan.

Vandaag haal ik Pleun op dus er moet plaats gemaakt worden op de wachtbank, anders kom ik gewoon ergens op schoot zitten :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:31

Wij doen ook niet altijd 10 weken hoor. Maar zeker nog wel een keer eind Sept voor de gust verklaring.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:41

Wat balen kabayo, hopelijk met andere hengst meer geluk!

Zou hier niet weten hoe groot de eitjes worden van mijn mini's

Leuke foto renske!!

Hebben er ooit 1tje gehad met een bloedei, dat is afgespoten geweest en die merrie is dat seizoen nog dragend geraakt.

Hier eindelijk op het wachtbankje! Merrie is voor het laatst 2 dagen geleden gedekt en ze hebben geen interesse meer in elkaar! *\o/*

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:01

Hmm bloedei is meestal vervelend, die willen maar niet afkomen. Hopelijk gaat het daar wel vlot en verlies je niet te veel tijd!