[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:55

Dustinlover schreef:
Crines, ook ik zou inderdaad de gunstige foto's gebruiken van je dekhengst. Heb zelf ook dekhengsten staan en daarvoor zou ik die foto's nooit in hun advertentie gebruiken :) Wel een heel mooi dier!

Ik vind dit wel een grappige opmerking. Niet dat het mij wat uitmaakt, maar foto's online plaatsen van een dekhengst is, los van een advertentie, al een vorm van reclame.

De foto's die je online hebt gezet van je 2 dekhengsten in spé zijn ook niet voordelig te noemen, ongeacht je ze voor eigen gebruik inzet of niet.
Vind het dan ook niet helemaal "netjes" om Crines hierop aan te spreken (zal vast niet zo bedoeld zijn, maar toch) terwijl de foto's van jouw hengsten ook niet professioneel zijn.

En we maken allemaal wel eens een Huis-Tuin en Keuken foto, maar met een hengst is dat toch anders. Een foto op het juiste moment, in een juiste houding, kan ondanks een HTK foto, toch een prima beeld geven.

Dus dames; succes met foto's maken van jullie dekhengsten! :) Ik zie ze graag voorbij komen volgend jaar in de combinatie fotos.

Joyceee86

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:55

Gefeliciteerd Woogy!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:59

woogy gefeliciteerd met je mooie veulen :)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:59

Gefeliciteerd Woogy met jullie knappe ventje!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:01

Ik kijk toch ook uit met welke foto's er online komen van Arany hoor.. Máár ik probeer toch ook geregeld om leuke weide of piste foto te plaatsen. Hij heeft heel veel prachtige foto's door topfotografen maar als je enkel die publiceert geef je ook een verkeerd beeld vind ik...
Daarom ook af en toe een 'normale' foto :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:03

Als de hengstjes nu in het begin al op zijn wordt mijn Pinda vast een merrie, baasje ook weer blij :Y) :D :+

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:10

Woogy gefeliciteerd!!! *\o/* *\o/*

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:16

Woogy gefeliciteerd. Wat een super leuk veulentje ook.

Ik had aziza al gefeliciteerd in haar eigen topic maar hier ook nog een keer. Van harte met ook jou knappe ventje.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:21

Gefeliciteerd met de knappe man Woogy! Fijn dat het goed is afgelopen!

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:25

woogy gefeliciteerd met dit mooie mannetje.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:30

Tinniie schreef:
Ik kijk toch ook uit met welke foto's er online komen van Arany hoor.. Máár ik probeer toch ook geregeld om leuke weide of piste foto te plaatsen. Hij heeft heel veel prachtige foto's door topfotografen maar als je enkel die publiceert geef je ook een verkeerd beeld vind ik...
Daarom ook af en toe een 'normale' foto :)

Ik vind foto's van modderige hengsten geweldig. Maar het scheelt nogal of een paard vies is of met zijn kont op een heuveltje staat en het lijkt of hij 10cm overbouwd is zeg maar bij wijze van spreken.
Denk ik dan toch :+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:35

Ik vind het allemaal wat overdreven als ik eerlijk ben. :o
Ik heb (samen met iemand anders) ook een nieuwe dekhengst gekocht. Wij wachten wel met voorstellen tot we fatsoenlijke foto's hebben. Maar als men dan weet hoe hij er uit kan zien, mogen ze hem van mij ook gewoon vanaf HTK plaatjes zien hoor. Wel wachten wij dus bewust met voorstellen tot we hem kunnen scheren. Maar als iedereen hem eenmaal kent maakt het mij niet uit of hij misschien eens onvoordelig op een foto voorbij komt. Het is toch mijn trots en als ik dan helemaal geen foto's zou kunnen plaatsen omdat ik geen fotograve met goede camera ben, dan stop ik liever met de paarden :')
Bovendien hoef ik toch geen mensen voor hem als ze hem alleen maar beoordelen vanaf een fotootje, ik vind dat je een dekhengst altijd eens in real life moet bezichtigen. :j
(dat word dus anders als je er van moet leven he, dat begrijp ik ook ;) )

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:43

Linda, ik snap je punt hoor, zou niet zo moeten zijn. En zeker niet als je het kleinschalig doet met paar dekkingen per jaar.

Maar het is echt zo, dat mensen afknappen op een foto, en dan helemaal niet meer komen. Als jij je dekhengst graag overall aanbied, kan dat wel zonde zijn en iets wat je niet wilt, want dan gaat er ook over gesproken worden.

En het is nou eenmaal een feit dat een paard beter toont als hij goed in zijn vacht zit, mooie knotten erin en een chique halster/hoofdstel.

Overigens is dit geen aanval op iedere hengstenhouder hier in het topic!! Ik bedoel het meer positief opbouwend :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:50

Gefeliciteerd!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:52

Allereerst, woogy gefeliciteerd!

Bedankt allemaal voor de tips ook. Ik merk dat ik heel emotioneel kijk naar mijn lieve luna. Vrijdag komt de dierenarts hier en maken we een beslissing. Ook hebben we van een boer een hele mooie schenking gekregen voor in lunas stal. Ze krijgt namelijk aan haar hooiruifje een extra zachte mat. Dan zijn er toch echt nog lieve mensen op de wereld. Betekend ook dat ik mijn oorspronkelijke stalmatten kan gaan leggen.

Qua dekhengsten. Ik google eerst uitgebreid naar de hengst, bekijk fotos en als die hengst dan een paar echt slechte fotos heeft kan hij wel af vallen. Had voor marley 3 hengsten op het oog. Een papierloze zilver, sampson en nog een ggk hengst. De zilver kende ik dus daar had ik mijn beeld van. Dan ben ik fotos gaan googlen, van sampson vond ik bitter weinig, vooral nakomelingen. De andere vond ik van fotoshoots, htk fotos en dan een paar echt lelijke tussen waar mijn zin om te kijken al af viel.
Dus maar eerst bij sampson gaan kijken. Die was direct wauw als ik hem zag. Echt zoals op de fotos.
Dus ja fotos doen heel erg veel soms, ook qua volgorde dat je dieren gaat bekijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:54

Wij zijn vooral in het echt gaan kijken bij hengsten. :j
Ook een aantal die op foto's juist prachtig en correct leken en in het echt wel prachtig waren, maar niet correct.
Ik zie liever een hengst (paard) op de foto zoals die daadwerkelijk is dan met allerlei trucage waardoor hij bijv. geschikter kan lijken voor je merrie dan hij daadwerkelijk is.
Dat had ons een aantal uren in de auto gescheeld.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:58

Gefeliciteerd!
Dat moet echt heel erg geweest zijn om dat op afstand te moeten afwachten Woogy.
Ik zou helemaal gek worden denk ik.

Gelukkig is het er uiteindelijk toch gezond en wel uit gekomen :) Gelukkig kan je hem snel gaan bezoeken. Ik ben benieuwd naar droogfoto's.
Kan het geen zwartje zijn trouwens? Hij lijkt wat grijzig aan de beentjes namelijk.

En linda, zo zie ik het inderdaad ook :j

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:05

KoudbloedKim schreef:
Wij zijn vooral in het echt gaan kijken bij hengsten. :j
Ook een aantal die op foto's juist prachtig en correct leken en in het echt wel prachtig waren, maar niet correct.
Ik zie liever een hengst (paard) op de foto zoals die daadwerkelijk is dan met allerlei trucage waardoor hij bijv. geschikter kan lijken voor je merrie dan hij daadwerkelijk is.
Dat had ons een aantal uren in de auto gescheeld.

Dat bedoelde ik nou net :j Dan zijn mensen alleen maar teleurgesteld als ze de 'echte' hengst zien.
Ik zou zelf nooit een hengst kiezen enkel en alleen op een foto. Ik zou hem dus minimum op een keuring willen zien of bij hem op stal.
Ik wil namelijk mooie, maar vooral functionele paarden fokken. De bewegingen en het karakter vind ik dus zelfs nog belangrijk dan het 'mooie'. Alles wat niet genetisch is, trek ik me dan ook niet veel van aan. Mijn hengst heeft bijvoorbeeld een groot litteken (lijkt op een brandwonde). Nu zou ik dat bijvoorbeeld op alles foto's kunnen photoshoppen, maar wat heeft dat voor nut? Een litteken is toch niet genetisch bepaald? Daar kunnen fokkers toch wel doorheen kijken denk ik dan. En als ze dat niet kunnen dan denk ik er een beetje over al linda, dan hoeven ze maar niet mijn Pluisje te kiezen :o
Nuja, er is genoeg over gezegd, ik laat het hierbij rusten en pas wat meer op met de foto's die ik nog plaats vanaf nu :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:15

Van zodra een foto er te bewerkt uitziet, knap ik ook af op een dekhengst hoor. Tenzij ik nog andere foto's kan vinden OF de hengst irl ken. Maar niet iedereen kent je hengst irl.

Toch kan een HTK foto van je hengst ook leuk zijn. Ze mogen modder hebben, ze mogen gewoon aan het spelen zijn,... Maar als je idd een foto plaatst waarop hij overbouwd of frans lijkt of wat dan ook, dan haken mensen toch wel af.
Afbeelding
Afbeelding

Zo een HTK plaatjes vind ik bvb helemaal niet erg. Gewoon blij spelende hengst, ongekamd en niet in showconditie :P (misschien wel tikkeltje schraal, was in dekzseizoen) Soms zijn HTK foto's ook positief, omdat ze de hengst in natuurlijke conditie laten zien. Als je hengst er dus niet uit proportie op lijkt :P

Of een wolliebollie
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:19

Die laatste foto is wel echt te schattig...

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:20

OMG die laatste foto! Snoot <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:20

<3

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:22

Oke oke Knolselder... met die laatste foto heb je me overtuigd. Ik ben om. :) Ik zal geen opmerkingen meer maken over hengsten die niet als geknipt en geschoren op de foto staan... haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:23

Wij zijn bij deze hengst wezen kijken.
Afbeelding

In het echt een meer dan prachtig paard, mooier dan op de foto's met een topkarakter.
Helaas ook heel erg week gekoot en dat zie je op veel foto's niet.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:25

Ff offtopic..

Ik heb een banner van kapaza hieronder staan en daar komen echt retegave andalusiers,arabieren en quarters met hele aparte kleurtjes voorbij.
Echt van die droompaarden met super foto's.

Ik kan me niet voorstellen dat het echt is en vraag me af of het oplichters zijn