Ik dek niet in de veulenhengstigheid. Waarschijnlijk blijft Lisa een jaartje leeg ook al ben ik rete nieuwsgierig wat voor resultaat er uit Cas x Lisa zou komen.
Luister wel naar iedereen hoor! Die mini's zijn enorm verslavend!!! Ik geloofde niemand toen ik in augustus ofzo mijn eerste mini kocht, maar inmiddels heb ik er al 3
Nathalie, ja ik heb Star gekocht En yuma lijkt mij een perfecte match voor Milk! Super mooie hengst, ik wil hem ook graag eens in het echt zien
Oh wat leuk die voorkriebels alweer voor de nieuwe combinaties kan niet wachten
Ik heb het nog braaf bij 1 gehouden haha. Maar straks dan twee dus ja
R.X.
Geplaatst: 27-04-15 18:22
pretty schreef:
Dat wordt weer spannend volgend jaar Fotsy!
Ik dek niet in de veulenhengstigheid. Waarschijnlijk blijft Lisa een jaartje leeg ook al ben ik rete nieuwsgierig wat voor resultaat er uit Cas x Lisa zou komen.
Pretty mocht het ooit zover zijn, wel showen hier he!!!
Nou, baal momentje.. Veearts had de verwachting dat er geovuleerd zou zijn vandaag, en dat we dan de merrie gingen dichtzetten. Vanochtend eerst gescand, zat het ei er nog, en nog één extra ook. Dus nu een dubbele eisprong. Vanavond weer insemineren, donderdag weer scannen en dichtzetten. Daarna met 15 á 16 dagen scannen om eventueel 1 weg te kunnen knijpen..
Vulina: waarom dichtzetten? Vervelend dat ze niet volgens de boekjes gaat
Aan de mini fokkers: ik blijf een eind weg van mini's Heb jaaaaaaren terug stage gelopen bij Stal Zegwaard, veel te leuk al die kleurtjes en patroontjes
Deze merrie wordt alleen drachtig als ze wordt dichtgezet. Zonder komt er zeker geen veulen..
Mini's zijn inderdaad erg leuk! Die hoofdjes ook
pretty
Geplaatst: 28-04-15 09:54
Woogy altijd welkom hoor.
Vulina balen,ze houdt je wel bezig op die manier.
Star is een mooie merrie Linda,mooi bont patroontje ook. En ik hou van bont.
RX natuurlijk hou ik jullie op de hoogte.
Nou het gaat hier maar door hoor. Wat blijven ze toch weer lang hengstig. Hij had Nikita eventjes voor zichzelf,maar als hij ze dan goed aan het dekken was,kwam de grullo sl** hem er weer afduwen en haar kont prestenteren.
NathalietjeB
Geplaatst: 28-04-15 09:55
Rianne1994 schreef:
Ik heb het nog braaf bij 1 gehouden haha. Maar straks dan twee dus ja
Dat word hier straks ook zo Hier qua kleur kans milk met yuma, komen er ook zeer gevarieerde kleuren uit de berekening.
Vulina jammer dat t niet anders werkt dan met dicht zetten
Linda: is Star familie van Rabbit hutch ranch charro star?
Vulina: kop op, ze springt wel, en anders afspuiten en gelijk insemineren.
pretty
Geplaatst: 28-04-15 10:04
Zijn kleur is nogal een waslijst. Hij is silverbuckskin als hoofdkleur en daarnaast nog appaloosa,bont en splash overo (blauwe oogjes) Ik waag me dus niet aan kleurkansen en al zeker niet in combi met een grullo merrie,want dat gennetje bezat hij nog niet. Hij staat nu wel nog niet zo mooi op kleur,scheren putje winter heeft hem geen goed gedaan,hopelijk wordt hij terug wat warmer van kleur.
Pretty, ik vind zijn kleur nu juist wel gaaf, heel apart
kleuren... tja het is wel leuk, maar op een gegeven moment zie je de kleur toch niet meer en blijft alleen nog het karakter en de band met je dier over. Of die nou effen vos is, of zilvergrullo pintaloosa
ALS ze drachtig wordt, zijn mijn kleurkansen zijn nog best groot, geloof grootste kans op (zilver)bruin en eventueel (zilver)zwart. bont of effen. Maar nu ik 3 bontjes heb, vind ik een effen wel leuk een keer haha
Anonymous86
Geplaatst: 28-04-15 10:29
Vulina balen zeg dat ze niet ff mee werkt. leuke kleurkansen allemaal (wordt bijna al verliefd op jullie veulens als ik dat allemaal hoor ) Mocht hij ooit voor buitenaf gaan dekken pretty
Vind het zo leuk om het allemaal te lezen. Ik zat heel lang te twijfelen of ik liz wel zou dekken. Ik wilde eigenlijk liever met papier. Maar uiteindelijk toch de knoop doorgehakt. Mocht ik t fokken nou leuk vinden kan ik altijd nog een merrie met papier kopen. Voor nu alleen liz (en de bruikleen shet) en liz dr toekomstige veulen. Bij mij kan dr trouwens maar 1 kleur uitkomen
pretty
Geplaatst: 28-04-15 10:32
Een effen er tussen door is altijd wel eens leuk. Vandaar dat wij als grote bont fans toch ook twee effen merries tussen lopen hebben. Je mag inderdaad nog een dier hebben met de mooiste kleur uit,als hij rottig is qua karakter is het ook twee keer niks. Maar ik moet toegeven dat ik het altijd extra spannend vind wat er gaat uitrollen qua kleur. Cas heeft behoorlijk het varken uitgehangen op de keuring maar hier thuis is hij wel lief gelukkig,hij komt altijd naar me toe in de wei om een knuffel te halen. En ook naar de merries toe is hij lief,hij jaagt niet en is geduldig. Dat is mij heel veel waard!
9.38% - Red Dun Tobiano 9.38% - Red (Chestnut/Sorrel) Tobiano 9.38% - Red Dun Tovero 9.38% - Red (Chestnut/Sorrel) Tovero 8.20% - Bay Dun Tobiano 8.20% - Bay Tobiano 8.20% - Bay Dun Tovero 8.20% - Bay Tovero 3.13% - Red Dun 3.13% - Red (Chestnut/Sorrel) 3.13% - Red Dun Frame Overo 3.13% - Red (Chestnut/Sorrel) Frame Overo 2.73% - Bay Dun 2.73% - Bay 2.73% - Bay Dun Frame Overo 2.73% - Bay Frame Overo 1.17% - Black Tovero 1.17% - Grullo Tobiano 1.17% - Black Tobiano 1.17% - Grullo Tovero 0.39% - Black 0.39% - Grullo Frame Overo 0.39% - Black Frame Overo 0.39% - Grullo
Wow dat zijn wat kansen!! Kom ik aan... 100% - palomino
Woogy
Geplaatst: 28-04-15 10:40
kleur kans bij ons is gelukkig een stuk makkelijker donkerbruine hengst x schimmel merrie tot nu toe heeft de hengst vossen en een schimmel gegeven dus wordt afwachten
pretty
Geplaatst: 28-04-15 10:47
Rianne maar palomino is ook wel Cas staat niet echt actief ter dekking maar alles valt altijd te bespreken hoor.
Dat zijn aardig wat kleurkansen Nathalie. Altijd interessant met dun er tussendoor.
Woogy bij jou is het dan spannend,wordt het kleur later een schimmeltje of niet. (en schimmels zijn zeker ook leuk!)