[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:19

Jou merrie dus ook naar de kapper geweest dennis :P heb syl dr uier vandaag ook "in het zicht geknipt" alle haren erom heen weg.

Zie me toch een paar dikke buiken voorbij komen ;)

Er zitten niet veel bomen of struiken tussen, maar wel een schuurtje helaas...
Afbeelding
(het plaatje was wat kleiner...)
het rode rondje is de stal, syl komt voor de twee boxen onder de afdekking te staan.(het zijn er namelijk2, en niet 3, deze tekening heb ik gemaakt voor het ontwerp van de stal, en de ligging ervan, het donkergroene voor de boxen is de overkapping)
en het blauwe rondje is mijn kamer, 1 verdieping hoog.
de afstand is zeker niet groter als 75 cm, maar dus wel het schuurtje en de muren/deuren van het huis.
als ik het schermpje bij mijn zus uit het raam hield had ik wel beeld, en bij de voordeur in de woonkamer, maarja, dat is ook zowat, dan kan ik net zo goed doorlopen naar stal :P

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:45

quintusgl schreef:
Amandake; wat een lekkere buiken!! (mooi ingevlochten ook)
Sue: spannend!!! Wie weet komt er toch een veulen vannacht bij!!!
Pippalex; Stat ie bij jullie op stal en moet jij dan waken vannacht, of de eigenaar? Spannend ook!!
Juffmin: Staart eraf geschuurd....... :( Zonde.....
Dennis: lange teugel, leuk!

Eigenaar mee naar de les, tot vanavond laat, zijn vrouw is thuis, maar vind paarden alleen achter de tralies leuk..

Zij kijkt gewoon thuis op de camera, en ik woon op 1 tel fiets afstand (was vorig jaar eerder op stal dan hun zelf na het telefoontje!!) en kom direkt als er iets staat te gebeuren, en kijk tussendoor ook even bij dr..

Als dr vannacht schot in zit bellen ze me ook gewoon.. Elke ervaring is er 1 toch?!

Net nog bij dr geweest, plast en poept veel, kijkt loom, en als ze een pasje wil lopen houdt ze dr achterbenen wat stijfjes.. Baby is nog wel heeeel actief..

Ze gooit wel steeds dr stal onderste boven..

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:47

Manlief kwam net thuis met foto,s zodat ik ze thuis ff kon bekijken.
Maar ik zie nog geen aanleiding om vanacht daar te liggen.
Denk meer richting het weekend / verwacht dan wel een veulen bij Monchique :)

Afbeelding

Afbeelding

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:51

Jeetje maseike die uiers zijn niet mis :=
Maar zie ook nog niets uit de spenen komen, dus zal vanacht idd wel niet komen (maar je weet maar nooit)

Maseike

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:54

Stttt zeg dat nou niet hahahahaha, kan ik weer niet slapen :)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:01

Nebron: Ze komt erbij te staan :)

Pippa: Is dat ook een mini?

Fantast: Toen jij de aanpassing voor Yew postte had ik de lijst al naar de mods gestuurd, vandaar dat ze er nog niet bij staat. Bij de volgende aanpassing komt dat goed (stuur meestal na een week de nieuwe aanpassingen, maar ben dan wel afhankelijk wanneer ze tijd hebben om bij te werken)

Quintus: Idd nog niks die uier, maar ze mag er nog een tijdje aan werken he :) (ik heb altijd liever dat ze wat langer wachten, voor de 320 dagen word je daar alleen maar zenuwachtig van ;) )

Elisa: 29 maart heb ik staan in de lijst met Drachtige Boktmerries, dat klopt nog? Dan zal ik dat overnemen in de lijst van het DBT

Draakje: Dat wordt een bed in het schuurtje zetten, dan heb je wrs perfect beeld :)

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:24

Zozo zie alweer grote uiers voorbij komen..
Staart viel best mee, niet schokkender dan de rest van de week! Nog 38 dagen....Begin nu wel hyper te worden, dus maar niet te veel aan denken.
Denk trouwens wel dat ik het zal missen als ze straks niet meer drachtig is, vind dit zo bijzonder, of klinkt dat raar?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:30

jufmim: Haha, nee hoor :) Ik denk al die tijd: blij als het straks allemaal goed gegaan en achter de rug is en als ze er allemaal zijn denk ik wat jammer, het is allemaal alweer voorbij :)

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:40

quintusgl schreef:
Marije: Wat een geweldig mooi filmpje en foto's!!! Nooit geweten dat dat ook een mogelijkheid was!! Echt ontroerend om te zien!!
En ja, de drama Queen........... :D
Victory: Ik zou voor de zekerheid ook even de mest-test doen. Ik doe het ook met handschoenen, maar als je die niet hebt kan het ook in een emmer. Als je er lauw water in doet dan kan je na een minuut (even roeren ;) ) de emmer voorzichtig leeg gooien en kijken of er veel zand op de bodem blijft liggen. En ehhh, kijk uit dat ze niet te dronken wordt :D .
Frenia; wat een schatiige uiers....... :+ . En de lammetjes........lief!
Amandake: vergeet de foto's niet.........Silketje zit maar te wachten :D
Saffier; Wat een lummel
Sue: je merrie houdt je voor de gek....doet alsof ze rustig is maar staat op springen ..... :P
Nicole: Hoe is het met Misha?
Pauk: keek de postbode niet vreemd op?
Draakje; wat balen dat de camera het niet redde naar huis. Heb je er bomen tussen staan of veel groen ofzo? Misschien iets snoeien?
Peelie: GEFELICITEERD met je verjaardag en de mijlpaal!!!!
Freya: ook gefeliciteerd met de mijlpaal!
Dunja: goede tip, dank je!!
Marlijn: Spirit houdt het ook spannend zeg!
Vajramani: Welkom. Lekkere dikke merrie :D

Por was niet echt gezellig vandaag (bang dat ze weer mee werd genomen naar de stal ben ik bang), maar voor het eerst had ik het idee datze ook wel erg veel last van het veulen had. Echt heel geiiriteerd stampen en slaan naar d'r buik. Niet stil kunnen staan en steeds gapen.

Agh ik heb hem niet echt geknuffeld maar hij had duidelijk door dat ik heel erg blij met hem was..
Nu bleek het dr maar 1 te zijn en komt morgen de 2e dus wie weet knuffel ik hem nu wel echt :+

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:45

*ziet het voor zich, morgen in de krant, postbode platgeknuffeld na brengen pakketje*

ik heb bijgelezen, maar mijn hersenen hebben een atv :+
ik kan echt niets onthouden vandaag :o

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:51

Pauk schreef:
Agh ik heb hem niet echt geknuffeld maar hij had duidelijk door dat ik heel erg blij met hem was..
Nu bleek het dr maar 1 te zijn en komt morgen de 2e dus wie weet knuffel ik hem nu wel echt :+

Ik heb eens iemand van DHL twee keer aan de deur gehad....... nou, die komt volgens mij nooit meer :+ ! (of juist wel natuurlijk :P )

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:52

Nicole288: Nee, KWPN merrie..
Van Triton, drachtig van Cavalier..

Ze heeft een hele poos geleden een veulen gehad, maar dat was bij de vorige eigenaren..
Daarna heeft ze een poos in de sport gelopen, maar is nu aangekocht voor de fok.

Net nog even contact gehad, ze staat wel te eten, staat tussen door steeds onrustig te doen, en dan is ze weer even rustig..

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:00

klopt nicole, daar heb je prachtig beeld, maar of ik nou in het schuurtje of op stal slaap, dat maakt niets uit.
de afspraak was dat ik met mijn vriend op stal zou gaan slapen, is goed te doen hoor, want daar kunnen we een gewoon bed neer zetten en we hebben stroom, licht en zelfs warm water. er zit een keukentje in (van ons oude huis) dus kunnen we kopjes thee drinken.
dat vind ik dus ook prima voor een week, maar zie me zelf daar geen 3 weken liggen (al denk dat ik er vanzelf aan wen :P) dus toen had ik de camera gekocht. ook omdat syl van die schijn bewegingen aan het maken is.
nu zijn haar uiers weer op non actief, banden zijn weer redelijk gewoon, zoals ze horen zeg maar.
wel heeft ze heel veel zucht, maar daar maak ik me niet zo druk om.
nog 30 daagjes :)

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:20

Bah toen ik net bij Yew was beek de shet naast haar te zijn overleden. Sinds zondag stond deze shet apart omdat ze het niet vertrouwden, DA erbij bleek iets met de lever te zijn. Even leek het dinsdag iets beter te gaan (da was maandag en dinsdag ook weer geweest). Toen ik dus naar Yew ging stond de box van de shet op een kiertje ik loop er heen om de deur te sluiten en zag haar toen liggen dan schik je wel even. Ze zouden haar morgen laten inslapen dat was niet meer nodig ze is zelf heen gegaan in het bij zijn van haar baasjes. De eigenaren hadden mij nog proberen te bellen zodat ik er van af wist en me niet rot zou schrikken.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:29

Fantast:dat is idd schrikken als je dat ziet en niet verwacht. Wat sneu!

Draakje: klinkt gezellig..lijkt onze zadelkamer wel! Fijna dat Syl weer gekalmeerd is wb uier en banden!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:45

jeetje fantast... wel fijn dat de baasjes er bij waren..

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:58

Shanaia en Xenah hebben natuurlijk nog uier-resten van vorig jaar... Maar de maidens zijn duidelijk!! :D Emira doet nog weinig, klieren zijn wel al in beweging. Mawiyah uiert al wat op, ze zal wel kort dragen zoals haar moeder in de zomermaanden ook doet (316-326).
ze zit nu rond 290 dagen geloof ik...

*edit* 286 dagen vandaag ;)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 01:23

Hier nog steeds een chagrijnige merrie die nog steeds niet op lijkt te geven :D
Ook vanavond weer een aantal keren gelegen, steeds niet langer dan een minuut om vervolgens weer te rollen en op te staan.
De melktest gaf nu 6 aan, dus ze lijkt er nog niet helemaal klaar voor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 01:57

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 08:05

goeiemorgen.

Hier nog geen veulen. Nog even en het is niet meer grappig. ;) :D

Rebell09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:35

Jeetje Sue, nog steeds geen veulen!?

Schiet lekker op zo! :D

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:58

mogguh!

ik heb iets gelezen over een platgeknuffelde postbode??
Nou, heb de mijne es goed bekeken, die moet wel met iets heeeeeel bijzonders afkomen eer ik die es ga knuffelen hoor!!! :D

Verder, dikke buiken en tietjes!
mijn merrie is vandaag 304 dagen, begint toch al aardig te korten!!!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:01

Ik meld me ook maar weer eens.... Pom hoeft nog maar 4 weken… ik denk dat ze wel overdraagt, vorig jaar droeg ze een jaar… Dan hebben wij nog Jasmine en die is begin mei uitgeteld van Ohio. Jasmine verwacht ik eerder...

Beide merries zijn erg dik en hebben al wat uier maar beiden hebben ook al eerder veulens gehad... Het veulen van Jasmine lijkt verder naar achter te liggen als die van pom...
Laatst bijgewerkt door Iorrr op 06-03-09 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:07

Hier enkel dikke sjago dozen.
Whitney kwam niet eens van haar plek toen ik hooi ging voeren, maar wou wel even geknuffeld worden. Judith ging ook traag en de 3 waarbij ze op het land staat moesten het ontgelden.

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:58

@maseike: ziet er goed uit! kan iniedergeval niet meer heel erg lang duren!
@marije: haha, die dynamic, maar ze ziet er wel hel goed uit!!! ze wil gewoon eventjes geheim houden wat ze daarin heeft zitten, t zal vast heel mooi zijn! :D