[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:10

Kim, om op het lijstje te komen even Kabayo een pb doen :D

Hij is leuk getekend Luna! Veel meer wit moet dat voor mij niet zijn

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:37

Er zit momenteel weinig verandering in. De banden worden wat slapper dus ze krijgt nu heel iets meer puntkont.
Verder merk je wel aan haar gedrag wat verandering zo wil ze niet dat de tinker in de stal komt bijv.

29-3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 16:01

Van harte gefeliciteerd MDWStables. Mooi hoofdje <3

Luna 2006, ook van harte gefeliciteerd. Mooi bont. Die gaat zeker mooi uit de kreukels komen.

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 16:08

Mdw stables gefeliciteerd!
Luna! Eindelijk!!! Gefeliciteerd en wat een fijn tijdstip zo overdag!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 16:30

Luna, wat een knapperd, leuk getekend en wat een mooi hoofdje. <3

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 16:33

Gefeliciteerd met de mooie veulens.!!

Dieyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 16:40

Gefeliciteerd met de knappe veulens!

Hier gaan we weer op naar volgend jaar. Vandaag is Dietske geïnsemineerd.
Dit keer van Epke 474 :o

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 16:44

Gefeliciteerd Luna. *\o/* Wat een knap mannetje <3

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:24

Gefeliciteerd met de knappe veulens <3

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:31

Gefeliciteerd!!

Ik ben blij dat ze nog niet uitgerekend zijn. :')
Afbeelding
Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:32

Gefeliciteerd mdwstables *\o/* en met bijlezen Luna *\o/*

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:48

mirjamalvaro: Waar is dat? Maar snap dat je blij bent dat ze nog niet zijn uitgerekend. Want hier zon, strakblauwe lucht met wat wolkjes, maar zonder jas buiten kunnen lopen. Geen sneeuw en geen hagel te bekennen.

Bijleespost komt eraan. Eerst update van de dames.
Ontploffingsgevaar in de wei bij de koeien. De vaars Stella is echt tonnetje rond. Zo heel lang moet het toch ook niet meer duren bij haar zou je zeggen. Ja, eindelijk een naam voor haar! Stond voor haar. Zat aan de naam die ik voor evt het merrie veulentje heb te denken en ineens was het: Stella! Duidelijk. De Vaars gaat vanaf nu als Stella door het leven :j .
Nu de Stier nog. Waarom zijn koeien toch moeilijker qua namen dan paarden?

Afbeelding

Maria heeft het ook echt wat zwaar. Ze had zich vanmiddag weer afgezonderd en ben er rustig bij gaan zitten. Even een momentje samen met mama to be <3 . Al kon ik er op dat moment niet echt contact mee maken. Ze was volledig in zichzelf gekeerd. Zo benieuwd naar haar veulen!

Afbeelding

Haar vulva/kling daar en tegen lijkt vergeleken met gisteren weer wat slapper. Eigenaar geeft haar nog 2 weken. Als ik dit zo zie weet ik het niet hoor of ze het nog 2 weken vol gaat houden, maar kan natuurlijk nog goed 2 weken duren. Vulva doet wat. Nu de uier nog :D .
Iemand die trouwens weet of Maria naast bruin bont nog een onderliggende kleur kan hebben? Ze begint alweer wat witter te worden en zal straks even helemaal wit zijn voor ze weer bruin bont is of is het de ondervacht van de wintervacht die nu naar boven komt?

Afbeelding

Vandaag

Afbeelding

Gisteren

Afbeelding

En die hengsten he.... Levensgevaarlijk joh :') _O- . Zat vanmiddag bij mama to be Maria. Komt papa to be Frodo ineens rustig aangelopen. Gaat bij mij staan en legt vervolgens zo zijn hoofd op mijn schouder <3 . Wat een cadeautje! Al vanaf dat hij bij ons is werk ik aan de rust en ontspanning met hem. Echt een samen/zen moment hadden we nog niet gehad op deze manier en ineens bied die het aan <3 .
Volledig in rust. Genieten! Let aub niet op mijn hoofd :D .

Afbeelding

Jenny en Zoë hebben het beiden over duidelijk wat zwaarder. Zijn ook echt rustiger aan het worden. Waar Jenny normaal vol energie zit liep ze vandaag wel energiek mee, maar merkte dat ze toch rustiger in haar energie is geworden. Zo ook Zoë. Stonden vandaag ook al haast te slapen bij mij toen we een knuffel momentje hadden <3 .
Hopelijk voor de dames duurt het niet lang meer voor de veulens zich aandienen.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 29-03-22 19:06, in het totaal 2 keer bewerkt

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:50

Zweden :)

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:24

Yvk: Ja, ze hebben inderdaad nog een paar dagen! En dat geduld moet toch echt ergens zijn haha.

floripori17: Inderdaad. Beter zekere voor het onzekere. Dan weet je ook waar je aan toe bent! Hoe was de uier vandaag? Hoop voor jou dat ze de kleine nog even binnen houd!

MelissaV: Jaaaa dat moet dan toch ook niet lang meer duren bij jou merrie *\o/* . Volgens mij willen alle merries nu nog even snel bevallen voor het slechte weer eraan komt :D .

Eilinora: Beterschap voor je 2 kinderen! Hopelijk voelen ze zich snel beter. Pepper heeft ook ineens haast! Die heeft zo toch al een flinke uier :j .

rensju: Ah vandaar! Hier ben ik het beiden gewend. Pony's die gewoon mooi netjes verharen en pony's die inderdaad zoals Zoë en Jenny overal verschillende plekken zomervacht en wintervacht hebben. Verzorg ook nog Supra (staat op een ander adres) en die heeft dat ook al. Wintervacht en op sommige plekken al zomervacht.

baudyh: Die is al behoorlijk breed!

Luna2006: Wat een onwijs mooi en knap kereltje is het toch <3 . Die foto waar ze samen liggen. Zo ontzettend lief <3 .

kim_1990: Yeah Garola is ook veilig *\o/* . Nu is het aftellen *\o/* .

Toushie: Lijkt het nu alsof het veulen op de eerste foto heel erg aan een kant ligt (links)? Mooie merrie is ze toch ook! Hoop voor haar dat het ook niet al te lang meer duurt voor de kleine komt.

Dieyar: Even de hengst opgezocht. Wat een prachtige hengst <3 .

mirjamalvaro: Ah dat verklaart de sneeuw :D . Is dat normaal voor Zweden om zo laat in maart nog sneeuw te krijgen?

Geloof dat ik iedereen heb gehad! Als ik je vergeten ben, excuses daarvoor!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:25

Xjaartje ik hoop dat je het niet verkeerd opvat maar hebben ze geen luis?
Heb hier ook een shet lopen en ken er meer maar nog nooit een gezonde shet gezien die zo rot door zn haar komt eigenlijk.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:28

Xjaartje, mijn 2e winter hier. Maar volgebs mij wel wat abnormaal om te sneeuwen nu
:=

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:29

ajesca, heb ze vandaag toevallig voor de zekerheid inderdaad gecontroleerd, maar niks zien lopen aan beestjes/luis. Op verscheidene plekken gekeken. Zowel onder de manen, als op de hals, billen, etc. Kootholtes zijn ook rustig. Heb ook extra goed even de haren opzij gedrukt zodat ik ook echt tot op de huid kon kijken. Ook daar niks gezien.
Houd het wel even scherp in de gaten voor de zekerheid. Moest het toch zo zijn. Is er evt iets wat ik op voorhand in huis kan halen? Kan het altijd maar beter in huis hebben. Dan heb ik het gewoon bij de hand. Al is het voor de toekomst. Ben daarin graag goed voorbereid.
Wassen is geen mogelijkheid. Dus iets wat je op de vacht kan spuiten/smeren en geschikt voor drachtige merries/merries met veulens.

mirjamalvaro: Dat kan ik geloven dat het wat abnormaal is om zo laat sneeuw te hebben. Aan de andere kant zeggen ze toch niet voor niks maart roert met zijn staart :D .

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:33

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

XYaartje, hier paar foto's van onze shet. Maar valt niet mee om.op foto want ze wil steeds naar me toe....
Foto van uier is te wazig en van bovenkant staat achter er niet goed op, en daar zag ik het aan, die is opeens puntig.

Nog geen antwoord wat v hengst er bij geweest kan zijn.

Leuke foto van jou en Frodo, heerlijk als hij zo even bij je komt staan!

Over de luizen, onze merrie heeft er wel last van zag ik. Balen! En veel gif valt nu af nu ik weet dat ze drachtig is. Heb haar nu helemaal in de diatomeeën aarde gezet.
Vandaar dat ze er stoffig uit ziet

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:49

Heb je een link naar de diatomeeën aarde Symke en hoe zag jij dat ze luizen heeft? Heb ook de kudde nagekeken en ook daar heb ik niks zien lopen aan beestjes en die verharen goed door de vacht. En dat zag ik ook al. Wil wel wat in huis hebben en ga ze donderdag wanneer ik ze weer zie voor de zekerheid nog even extra goed controleren.

Maar zie ze verder niet stampen, ook niet in de vacht bijten, huidschilfers ook niet. Ook geen kale plekken (op de zomervacht na, maar dat valt niet onder de noemer kale plekken denk ik).

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:52

Yaartje, ik gebruik tectonic tegen luis. Is een blauw spul dat je op een paar plekken van schoft tot staart verspreidt. Ik doe dat elke winter een keertje, want dat is toch bijna elk jaar prijs anders.
Ik zou het wel even zeker willen weten voor er veulentjes zijn en die luis zouden overkrijgen van de moeders, want een veulentje zou ik niet zomaar durven behandelen.
Leuk dat Frodo ook zo een makkelijke hengst is. Ik vind hengsten meestal ook veel fijner als ze een stabiel karakter hebben.

Leuke shet Symke! Vervelend als je geen dekdatum weet he :=
Hopelijk houdt ze je niet te lang wakker :D

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:57

Bij luis hebben ze echt wel jeuk hoor. Ik zou eerder op wormen controleren, ook omdat het haar op de buik blijft staan. Maar dit is een beetje offtopic.

Hier weer twee lammetjes erbij, weer een zorg minder. Eerste lammetje is als superman ter wereld gekomen, had de dierenarts al aan de telefoon maar toch zelf kunnen helpen. Schaapjes klaar, nu merrie nog. Krijg al zenuwen bij het idee, we kruipen langzaam richting de 300 dagen.

Lekker weertje daar in zweden :n

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:03

Knolselder schreef:
Yaartje, ik gebruik tectonic tegen luis. Is een blauw spul dat je op een paar plekken van schoft tot staart verspreidt. Ik doe dat elke winter een keertje, want dat is toch bijna elk jaar prijs anders.
Ik zou het wel even zeker willen weten voor er veulentjes zijn en die luis zouden overkrijgen van de moeders, want een veulentje zou ik niet zomaar durven behandelen.
Leuk dat Frodo ook zo een makkelijke hengst is. Ik vind hengsten meestal ook veel fijner als ze een stabiel karakter hebben.

Leuke shet Symke! Vervelend als je geen dekdatum weet he :=
Hopelijk houdt ze je niet te lang wakker :D

Heb je een link daar naar toe knolselder en dat is dan ook voor drachtige merries? Want dan wil ik de kudde in ieder geval voor de zekerheid daar even mee behandelen. Gewoon om zeker te zijn. Zie alleen heel duur spul voor koeien op internet, maar niet voor paarden?

Wormen denk dan inderdaad eeder aan, maar dat moet ik op den duur ook even met de eigenaar overleggen dan. Voor de kudde van mijn pony kan ik het zo aanschaffen altijd ivm hun mee doen met mijn pony.
En alleen maar fijn hoor dat mee denken rensju! Ik kan er alleen maar van leren :D .
Die wilde een vliegende start maken zeker dat lammetje rensju :D . Gelukkig dat je hem toch nog zelf hebt kunnen helpen! Hopelijk alles goed met het lammetje?

Iemand hier toevallig ervaring mee qua behandelen evt luis drachtige merries? Kreeg ik als tip door van een kennis.
https://www.drogist.nl/jacob-hooy-zwave ... -1000g.htm

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:37

Gelukkig geen ervaring met luis.

Buik foto's!

Sterre dag 284
Afbeelding
Afbeelding

Chablis dag 259
Afbeelding
Afbeelding

Eliana dag 249

Afbeelding
Afbeelding

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:05

Symke weet je zeker dat sebacil niet veilig is voor drachtige merries? En heb je evt de optie tot scheren? Dat zou al een hoop schelen namelijk. Mijn jaarling had tot voor kort last van luizen. Geschoren en twee keer behandeld. Straks zit je ook met een veulen met luis :( Zou ook niet leuk zijn! En die word helemaal lastig behandelen!

Uier vandaag. Vind het meevallen ten opzichte van gisteren. Twijfel toch nog over de da die komt. Naar mijn gevoel toch niet helemaal nodig.. kijk er iig tegenop om haar wéér helemaal te laten scannen. Gezien ze paar weken terug alweer 4 keer gescand was... En ze is superbraaf maar strest er wel duidelijk van.

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:09

Wij gebruiken ook tectonic en finecto+. Finecto is voor onder het voer en eerder preventief.

Wat koud zeg Mirjamalvaro! dames vorderen ook netjes zeg.

ze laten je maar wachten yaartje!

wat een leuk merrietje symke, balen van de luizen.
Dit jaar had een 2 jarig merrietje der en heel de kudde behandeld.