Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jobamara schreef:Woogy, chips een dikke knuf, een hoefzweer is ook ontzettend pijnlijk hopelijk wat beter zodra dat weg is.
Roos, fijn dat de placenta in orde was.
Siptje, voor jou ook een knuf, weet hoe lastig het is, in 2014 ook een zwakker veulen met een merrie die het drinken niet toeliet, 48 uur op stal gezeten om te helpen. Mocht je bij Breda in de buurt zitten heb nog rubberen matten liggen om er eventueel onder te doen.
Luna, hoe gaat het met oude Luna?
Fotsy schreef:Jammer van pris woogy
Mmm sipje dat is niet niks. Zand lijkt me een oplossing maar vind het eigenaardig als ze zo erg opgestrooid staan dat ze nog glijden.
En ik heb matten liggen maar die glijden even hard. Ik wil de stal wel nog altijd heel schoon hebben voor en na het veulen dus doe altijd dikke laag koolzaadstro en dikke laag stro erbovenop. Eronder liggen wel matten dus pijn kunnen ze zich niet doen. Maar heb dan ook jouw probleem nog niet gehad. Ik help ze altijd zo vlug mogelijk recht om te drinken en probeer ze zo wat energie te laten sparen. Hopelijk snel beter.
Goed van de antistoffen cp. Iemand zei eens dat je alleen de antistoffen kan testen eerste dag of zo maar mijn veulen heeft eens na 7 dagen 10 dagen in de kliniek gestaan en daar werd alle dagen de antistoffen getest. Dat is iets dat altijd op peil moet zijn. Was bij haar gelukkig ook steeds goed gebleven ondanks ze bijna niet meer dronk en om de vier uur een infuus kreeg. Stevige melk was het.
Wel ervaring met reactie op inenting maar geen oedeemvorming op hoofd, uiteindelijk worden ze toch in de hals ingespoten. Waarschijnlijk heeft hij een haarvat geraakt. Dat komt wel vaker voor. Heeft men merrie ook eens gehad en dat geeft een serieuze zwelling. Koelen en ik moest er dan zalf op smeren. Welke weet ik niet meer heb al zoveel meegemaakt.![]()
5roos zeer fijn en nu kan je met een goed gevoel de dracht uitzitten.
Grappige oriana
Ik heb sowieso niks buiten snachts, wonen vlak aan snelweg. Anders kom ik niet aan slapen toe.