[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:09

Hihihi, ja stel je voor dat ze overdraagd :)
Ik denk dat Hera veel kans heeft om op haar uitgerekende datum van 7 april te bevallen! :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:14

dat zou idd heel goed kunnen bij hera...
ach,we spreken eigenlijk allebei nog maar van een paar dagen he.
het is niet zo dat we nog een maand moeten wachten.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:20

Hopelijk niet nee... :D
En idd, tegen eind volgende week hebben we beiden een beebje! (hopelijk) :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:22

dat hoop ik ook haha,ik moet volgende week vrijdag errug lang werken dus dan moet het er echt al zijn.
moet van 11.00 tot 23.00 werken....pfffff

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:28

inowa schreef:
sterkte agarcia,hopelijk valt het wel mee.

ik ken een meisje die ook vaak erg veel hoofdpijn had en die bleek een ademstoornis te hebben in haar slaap.
als ze sliep dan vergat ze wel eens te ademen en kreeg ze dus te weinig zuurstof binnen waardoor ze hoofdpijn kreeg.

Ik weet wel zeker dat ik dat niet heb, de hoofdpijn is overdag 't ergste en anders had ik er al lang achter moeten zijn lijkt me?

Jhaa, Mendy is hier ook miss Bitch de 1e :D alleen de grootste van 't stel mag soms nog bij dr komen, en mama Esther eigenlijk altijd wel, want die weet 't beste wat ze doormaakt ;p

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:32

Ga je zien dat ze het lekker inhoudt tot vrijdag 22.30u :D
Agarcia: hopelijk krijg je snel duidelijkheid, lijkt me allesbehalve om steeds hoofdpijn te hebben!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:33

Agarcia,dat meisje had het dus ook voornamelijk overdag omdat ze niet door had dat ze snachts die stoornis had,daar sliep ze gewoon doorheen.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:47

Krijgen jullie ook van die kriebels in je buik wanneer je aan het veulen denkt? Ik wel hoor..Ooooooh ik hoop zo dat mijn veulentje geen wit hoofd heeft :P En dat het snel komt!

Agarcia, hoofdpijn kan helaas van veel dingen komen..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:52

ik word meteen krankzinnig als ik aan het veulen denk haha

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:56

Idem Jatsie en Inowa! :D

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:57

inowa schreef:
Agarcia,dat meisje had het dus ook voornamelijk overdag omdat ze niet door had dat ze snachts die stoornis had,daar sliep ze gewoon doorheen.

Heb ik ook, dat heet apneu, heb het laten onderzoeken. Moest een nacht met een kastje en allemaal draden slapen, heeeelll irritant. Maar meestal weten je ouders of, in mijn geval, je partner dat wel van je.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:00

JastieHorse schreef:
Krijgen jullie ook van die kriebels in je buik wanneer je aan het veulen denkt? Ik wel hoor..Ooooooh ik hoop zo dat mijn veulentje geen wit hoofd heeft :P En dat het snel komt!

Gek genoeg nog niet, wil wel heel graag een veulentje, maar kan me er nog niks bij voorstellen dat er over 3,5 week zo'n humpie naast loopt. Het weer werkt ook al niet mee...
Dus verheug me er wel heel erg op, maar kan me er nog niet zoveel bij voorstellen, al is het niet de eerste keer.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:09

Jolin is vandaag 301 dagen drachtig! *\o/* haar buik word puntiger, haar banden worden al slapper en haar muts word al langer, ook groeien haar Tietjes met de dag. Iets zegt mij dat het eerder komt als 9 mei!

Ik heb de laatste tijd ook veel hoofdpijn, en weet ook zeker dat ik geen slaapapneu heb.

Als ik aan het veulen denk word ik idd ook krankzinnig, kan het er al wel uitkijken :') ik hoop wél op een wit hoofd :D

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:10

Zo, paar merries maken het flink spannend :D Ben benieuwd wie er als eerste gelukkig nieuws kan vertellen. Diane_B, had ik ook heel erg. Ik begin nu pas zo'n beetje aan het idee te wennen, was eerder heel onwerkelijk dat als ik op stal kwam er zo'n kleintje naast liep.

Ik heb vandaag een leuk filmpje gemaakt (is nu aan het uploaden) en ook een nieuwe berg mooie foto's. Alta is echt een donderstraal, toen ik ze weer op stal had gezet en de deur was nog open rende ze er zo weer uit... Hera bijna in paniek :') Gelukkig kon ik 'r nog op tijd opvangen. Later begon ze weer aan mijn hand te snuffelen en ook nog te likken <3 zo schattig! En aan mijn jas moest natuurlijk ook gefrummeld worden :))

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:25

Kom maar op met die foto's. Ben benieuwd hoe ze er nu uit ziet.
Het klinkt alsof een paar merries er al zowat klaar voor zijn. Melk en hars overal.
Het wordt nog spannend wie er als eerste gaat.

Ik ben vooral heel nieuwsgierig hoe het veulen eruit ziet, en hoe de merrie er op reageert. Ik denk dat het een hele goede moeder wordt, maar dat weet je natuurlijk nooit.

Over bitcherig doen, die van mij doet naar alle paarden behalve haar vriendin heel zuur, ze is normaal echt het liefste paard van stal en kan met alle anderen goed opschieten, maar nu gaan de oren gelijk plat in de nek.

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:31

*zucht*
video is bijna klaar met uploaden. Trage computer :z

JA! Hèhè... foto's komen later wel :)

Zie de rest van de kudde ook kijken! Ze vinden het allemaal donders interessant :D

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:37

Rosa is ook bitcherig, maar dat is ze sowieso meestal naar andere paarden. Erg onzeker in het bijzijn van andere paarden, meer op mensen gericht. Al doet ze een ander overigens nooit wat, lelijk kijken en weglopen is het dan, je kunt haar echt overal bij zetten. Wel deelt ze al 3,5 jaar een grote stal met mijn ruin en dat gaat goed, ze gaan zelfs al steeds vaker kroelen samen, iets wat ze voorheen nooit deed. Heb zo'n gevoel dat ze in haar jeugd weinig verschillende sociale contacten heeft gehad, maar ik heb nooit iets kunnen vinden over de eerste 5 jaar van haar leven helaas.

Ach ze is in ieder geval een super moeder en heeft een super karakter.

Nieuwe Rosa fotootjes van vandaag (315 dagen);
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Diane_Basje op 30-03-12 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:39

Ach Princeps, wat een leuk filmpje... Daar krijg ik dan wel weer meer kriebels van, bewegende beelden. Maakt het toch weer wat echter.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:52

Mooi buikje heeft Rosa!

En wat is Alta een droppie!!!
Kan me voorstellen dat dat genieten is. :j

hier nu ook uierontwikkeling. Zelfs 's avonds na een hele dag op de wei nog wat te zien. *\o/*
Ben nu wel benieuwd hoe het zal gaan. Wederom een maidenmerrie voor ons.
(haha wij hebben alle jaren nog maidenmerries gehad)

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 18:33

Bij Rosa lijkt het wel of ze een skippybal heeft ingeslikt... ;-) Mooie ronde buik!!

Wat is Alta een poppie!! Heel leuk!! Hier krijg ik idd de kriebels van!! IK WIL OOK!!! (moet alleen nog ff wachten)

Jeej Tjinta, bij jou ook vordering!!

Ik droom ook regelmatig over veulies!! Over panterbonte hengstjes, en merrietjes met een wit hoofd... *zucht*

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 18:45

Haha, dat is ook zo. Ze is helemaal niet zwanger hoor :+

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 18:55

Anzaliek en Misty gaan bijna gelijk op ben benieuwd wie het eerste gaat ik denk dat het nog wel een paar weken duurd.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:01

Meeste merrie worden wat slomer aan het einde van de dracht, die van mij word metde dag gekker/frisser.
Ze is echt niet te houden als ze s,morgens naar buiten gaat. (gekke merrie)

Het enige waar je aan kunt merken dat ze hoogdrachtig is, is het feit dat ze of in etapes eet of zelfs eten laat liggen.

Maar vermoeidheid?? neeeejj... daar heeft die van mij totaal geen last van. :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:09

Neon is altijd de rust zelve, en die begon vandaag ook een rondje te rennen in de bak. Had ze de afgelopen dagen niet meer gedaan, maar het is weer een stuk frisser qua temperatuur.

Grappig dat jullie merries zo bitcherig zijn, Neon kent dat woord niet eens, die is altijd gewoon lief en gemoedelijk.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:21

Wat mij erg opvalt bij Alonna is dat ze ineens haar 4-jarige dochter mee laat eten van dezelfde stapel hooi. En aangezien Aura nogal het tutje van de groep is en altijd een stukje apart van de groep staat te eten was ik erg verbaasd maar ook erg blij om dit te zien