Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:38

Veel sterkte Max,ik blijf ook duimen!

Hier ook een mijlpaal Maroes is vandaag 300 dagen!

Weten jullie nog Mirtha(ik had pas een foto van haar geplaatst) merrie bij ons op stal heeft vannacht een hengstje op de wereld gezet, genaamd Kanjer.

_Marlijn

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:42

Nog geen veulens vandaag?! Jeetje, de merries hier hebben er nog niet zo'n zin in

Er zijn wel meerdere andere veulens geboren vannacht!

Ik heb ook een River de tweede gezien! Ook een haflinger mama en een quarter papa (de papa van River was toch een quarter Dana?)

@Suepergirl. Een wit puntje SPANNEND!! Dat begint erop te lijken

@Flettie. Wat voor veulen hoop je zelf dat eruit komt? Ik hoop voor je dat er een bonte uitkomt als je dat wil

@Max. Fijn dat hij kan staan! Echt super Ik blijf duimen! Oh.. lees nu dat er bloed onder zijn gips komt Ik blijf voor jullie duimen! Heel veel sterkte.

@Mabon. Gefeliciteerd met je mijlpaal

@Koekiesgek. Fijn dat Treas weer op je naam komt staan

@Nouran. Ik hoop voor je dat die creme werkt voor op Pip haar uiers! Kan het veulentje er straks rustig aan drinken zonder dat het pijn doet

@Boldly. Zit Bold al op 318 dagen Ik dacht dat ze ongeveer 250 dageb drachtig was Als ik jou was zou ik de birthalarm er wel vast omdoen Straks doet ze het stiekem terwijl je de birthalarm al gewoon binnen hebt. Dat zou pas erg zijn!

@Koekiesgek. Ik blijf zo lang mogelijk doorrijden. Ik pas het werk wel gewoon aan. Maar zolang Missy het gewoon leuk blijf vinden enzo, rijd ik gewoon nog even door

Hier verder ook geen nieuws. De merries zijn hier gewoon nog lekker dik aan het zijn Ik plaats denk ik vanavond nog foto's van Missy's buik op 290 dagen dracht. De baterijen van het fototoestel zijn leeg, dus ik kan ze nou niet op de computer zetten.

@Maroes. Wat leuk Echt een grappige naam Kanjer

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:46

Gefeliciteerd Maroes!! Hoe is het met de tietjesontwikkeling bij Maroesja? Schiet het een beetje op? Ik ben benieuwd wie er eerder gaat, Vreya of Maroesja, ze lopen aardig gelijk op geloof ik

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:55

Iedereen weer gefeliciteerd met de mijlpalen!

@Max: Jeetje wat een k u t nieuws zeg. Het leek even zo goed te gaan en dan krijg je dit...
Heel veel sterkte weer in de kliniek en ik blijf voor jullie duimen!

@Adriana: Joepie!!! Goed nieuws dat het nu toch nog Indoctro wordt voor Josiane

@Maroes: Gefeliciteerd met Kanjer

En iedereen die weer gaat waken vannacht heel veel sterkte Ik hoop dat er vannacht eindelijk een aantal veulens ter wereld komen, dan kunnen de baasjes ook weer gerust gaan slapen.

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:00

vrijalover schreef:
Gefeliciteerd Maroes!! Hoe is het met de tietjesontwikkeling bij Maroesja? Schiet het een beetje op? Ik ben benieuwd wie er eerder gaat, Vreya of Maroesja, ze lopen aardig gelijk op geloof ik

Maroes heeft nog totaal geen tietjes ontwikkeling! Vorige keer begon dat eind maart,dus ik verwacht wel wat over een dag of 14. En bij jou merrie?

Ja,ze lopen zeker gelijk op,kunnen haast tegelijk bevallen.Maar Maroes was de laatste keer 10 dagen later dan de uitgerekende datum(verwacht zoiets nu ook weer) En Vreya na hoeveel dagen kwam haar veulen?

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:08

maroes schreef:
vrijalover schreef:

Maroes heeft nog totaal geen tietjes ontwikkeling! Vorige keer begon dat eind maart,dus ik verwacht wel wat over een dag of 14. En bij jou merrie?

Ja,ze lopen zeker gelijk op,kunnen haast tegelijk bevallen.Maar Maroes was de laatste keer 10 dagen later dan de uitgerekende datum(verwacht zoiets nu ook weer) En Vreya na hoeveel dagen kwam haar veulen?

Wat grappig! Vreya heeft ook nog helemaal geen uier. En vorig jaar heeft ze een dikke week overgedragen, ze beviel als ik het goed heb op dag 346. Haha, ze gaan het nog spannend maken!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:13

K hoor net van mijn moeder dat ze de "kaarsjes" bewaard heeft.. hahahhaha.... lol. (ze liggen nu op de vensterbank) hihi

Voordeel is wel dat ik nu kan meegenieten!! Morgen vrij dus kan het dan met eigen ogen zien!!

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:34

ben benieuwd suepergirl of dat het echt al hars/melkdruppeltjes waren Morgen kun je het idd met eigen oog gaan zien

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:36

jaaaa ik ben ook erg nieuwsgierig! Ga nu vlug het ene paardje rijden en dan als een speer naar mams....

Denk dat het dan ook tijd wordt dat mevrouw dr birth alarm om krijgt.... (niet dat ik al een veulen verwacht, maar het is haar eerste dus je weet het nooit)

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:24

Koekiesgek, Dat doorrijden verschilt per merrie. Ik merk nu ook al dat Moor haar kwartje gewoon op is, ze moet nu nog 55 dagen. Ik stap gewoon met haar (zit er nog wel op ). en dan lekker in stap doorwerken. Als ik een uurtje gestapt heb, heeft ze iig haar beentjes weer gestrekt. En dan blijft ze toch conditie houden. Draven gaat nog wel, maar ik merk ook aan haar dat ze het gewoon niet prettig meer vind. En haar buik gaat nu goed in de weg zitten, dus ik rijd ook niet meer met zadel.

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:04

Max, wat een poedersuiker nieuws zeg, hoop echt dat het meevalt, zit met het kippevel op mn lijf!
Bah!

treesje heeft dr Birth alarm om sinds vanmiddag.
Ze vond het de normaalste zaak van de wereld!
Vanavond wilde ze eerst niet eten, en stond ook steeds te kappen!
Even in de gaten gehouden, maar nu is alles weer rustig, en ze heeft dr brokjes op!
Al met al heel spannend dus.
Heb nu steeds gekibbel met mn man wie er naar dr toe gaat als mn ouders bellen als de bevalling begonnen is!
We kunnen niet tegelijk,want mn kleine ventje ligt dan te slapen!!
Wie het eerst komt wie het eerst maalt!
Auto staat achteruit in de schuur, kan dus zo weg.M'n klompen staan ook klaar dus van mij mag het!!!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:11

heel vluchtig door gelezen..

Sterkte max! Hopelijk komt alles goed.

veel uitpuilende elk-moment- merries, maar nog geen veulens?

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:12

Hoi allemaal..

Voor iedereen die een veulen heeft gekregen gefeliciteerd.

@ Max heel veel sterkte en ik hoop echt dat het allemaal goed komt.

Lenie heeft mij vandaag lekker laten schrikken...
we haalden de paarden uit het land ze hadden dus echt geen zin om al naar binnen te gaan dus ze waren lekker dol in hun koppie..
Rennen door het hele land heen ook Lenie met haar 9.5 maand dikke buik,
glijd ze zo onderuit, ze stond wel weer gelijk op en rende ook vrolijk weer verder.
Deken ook nog kapot
Heb de schrik er wel even in hoor..
Heb net wel weer even op stal gekeken en ze stond in ieder geval rustig te eten..

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:34

Melody, dat is idd wel even schrikken!
gelukkig blijkt het allemaal mee te vallen!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:40

@ melody83: Fayette is met 9-9.5 maand ook een keer goed uitgegleden. Zo plat op d'r dikke buik. Veulie ziet er nog steeds in dus vaak is er niks ernstigs aan de hand hoor.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:00

marlijntjuh schreef:

Ik heb ook een River de tweede gezien! Ook een haflinger mama en een quarter papa (de papa van River was toch een quarter Dana?)

waar waar waar......

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:06

gevonden.....

zo dames, de hint van de dag:

Afbeelding

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:08

een volle maan...
Owh van mij mag het!!

iedereen weer veel sterkte!

Mcht het vannacht niet komen dan komt er morgennacht een vriendin logeren *zegt ze*. Zou het wel gezellig vinden.. Ik moet ff een wekker extra meenemen.. Ben er vannacht een paar keer doorheen geslapen..

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:08

ik denk, ik zet het bewijs hier even neer, maar volgens mij wacht navajo op de 365 dagen

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:11

Halfbroertje van Fayette d'r a.s. beeb: Finnigan

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:13

ah wat een cutie

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:14

ah wat een scheetke!! Fletti!!
dana01: of ze wil gewoon tegelijk met je andere merrie bevallen.. heb je een soort 2 ling

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:17

WenK schreef:
Ik heb ook geen Birthalarm hoor! Zal je zien, heb je zo'n ding, kom je 4keer voor niets je nest uit, blijf je de 5e keer liggen staat er een veulie naast... nee hoor...

Dus ga ik gewoon iedere keer kijken... Zoveel moeite is dat toch niet... Liever zes keer teveel dan niet gaan en dan gaat ze bevallen.. Maar als ze het net zo doet als vorig jaar, dan is het makkelijk. Ze liet het toen zo duidelijk zien!

@Max, sterkte met je veulie!

@marlijntjuh, ja ja, nog maar even voor Bold...

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:18

nou, mijn eigen merrie hoeft nog maar 9 dagen.....en dat drong vandaag eigenlijk pas tot me door, we maken ons zo druk (nou ja druk ) om Navajo, buuf haar pony, dat Cheyenne er een beetje bij in schiet

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:28

zo...héél vluchtig doorgelezen...

@koekiesgek:

@Flettie: oooooooohhh wat een droppie!!! was is ie mooooooii!!

En dan: succes voor iedereen die vannacht waken moet!!! Maak ons blij met veulies morgenochtend