Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evy

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:48

Ze heeft al een lekker buikje zo te zien Lachen
Dan ga jij een beetje gelijk met mij in de stress zitten, misschien iets eerder.
Odin is namelijk 15 juni uitgerekend Knipoog

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:49

Vannacht weer babyboom zou leuk zijn!! Party!!

Ik heb vandaag gereden! Niet met zadel hoor, die lag echt voor geen meter meer en de singel vond ze echt niet meer leuk Clown . Ik heb er een shabrak op gelegd met dekensingeltje... En eigenlijk he, vond ze het nog leuk ook Haha!.
Ik was aan het draven en ik gaf lange teugel, omdat ik wilde stoppen, sprong ze opeens in galop aan Gestoord . HO! Haha! Daar had ik niet op gerekend.. Kon me nog net vasthouden Tong uitsteken.
Maar ze vond het echt leuk volgens mij, liep de hele tijd met dr oortjes naar voor en allemaal briesen.. Dit gaan we 2x per week doen, of 1x, ligt eraan hoeveel tijd ik heb Lachen.

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:57

pffff... heb al 2 weken ofzo dat ik er 's nachts uit ga, ben nu best moe, maar nog effe volhouden, vannacht gaat het denk ik wel gebeuren. of morgen nacht, maar duurt niet lang meer, das wel zeker!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:57

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:02

leuke foto's, mooi paardje

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:29

[quote="Hannelore is hier volgens mij nog niet geweest? Ik heb nog niet bij de andere topics gekeken, dus even kijken of zij wat heeft![/quote]

Wees gerust. Hier nog niets Boos!

Ben er helemaal door nu. Ga vanavond even heen en weer gauw naar huis.Had niet verwacht dat dit voor mij ook vermoeiend zou zijn. Dus ik probeer vanacht weer wat beter te slapen.
Bren is er wel helemaal klaar voor. Maar goed dat is sienna ook al een tijdje.
Nou ja we wachten maar weer af.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:38

Op cute na nog niks joh had echt wel wat verwacht nu hier Knipoog

Tja Sjen ,Hannelore,Myrdal en het hele rijtje succes vanavond/vanacht morgen echt mooi weer mischien meer geluk!!!!

Twinkel: leuke merrie hoor enne over dag en nacht op stal mijn merrie staat sinds vorige week dag en nacht buiten moet op zich geen probleem zijn wel krijgt ze nog een birth control om als ze meer tekenen gaat geven!

Nou kleine update jasmijn ben ik zo naar haar banden uiers en vulva aan het staren Bloos heeft ze linksachter op haar pijpbeen een flinke bult zitten volgens mij zat het er gisteren niet maar heb toch maar even een briefje op gehangen of ze er even naar willen kijken. Rechtsachter had ze natuurlijk die peesblessure al en nu linksachter ook dik hoop echt dat het niks is ga vanavond nog maar even langs!!

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:44

nog effe snel de merrie checken en nog effe proberen digi foto`s te maken! (want miss is ie NU WEL opgeladen)!! haha
zo krijgen julllie verslag (over een paar uurtjes)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:16

@ Cute: Haha! Gefeliciteerd!!! Haha!
@ Gitta: Party!! 310 dagen al!!! Party!!
@ Hannelore: Ach gut
@ Tinne: Ivanka wordt ook rond!!! Hyper!
@ Regina: dat klinkt spannend!!!
@ Twinkel: leuke merrie!! *LOL* Gezellig dat je ook mee komt stressen! Knipoog
@ Sjoerd: hopelijk wacht Ostara zo lang Knipoog
@ Inowa: spannend!!! Hyper!
@ Myrdal: ziet eruit als een tevreden paardje! Haha!
@ Roosje17: ze ziet er goed uit zeg!
@ Sjen, Esme, ...: Ach gut succes weer vannacht!

Tijd weer voor een Fanja update (met foto's) Haha!
Afbeelding
Paardje lekker in de wei Haha!

Afbeelding
En de andere kant.
Toen viel me iets op, ze heeft een bult (ofzo) net achter haar voorbenen. Zou dit oedeem kunnen zijn? Het is gewoon hard...

Afbeelding
Op deze foto duidelijk te zien...

Afbeelding
Lief koppie Bloos

Afbeelding
Achter-aanzicht.

Afbeelding
En de uier na 6 uurtjes weidegang...

Humeur is zeer aanhalig, ze wil niets liever dan kroelen en knuffelen Haha!
Eetlust is prima, looplust een stukje minder...

Hollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:21

inowa schreef:
ik dacht laat ik jullie eens trakteren op de dikke buik van nicoline.
hier de eerste vanaf de zijkant.
Afbeelding

deze is wel een mooie
Afbeelding

nicoline heefd nog geen uier maar wel een flinke buik zoals je ziet.
het is een beetje donker want ze stond nog op stal.

mijn merrie heeft precies zo'n buik maar we zijn er niet helemaal zeker van of ze drachtig is omdat ze dan bijna een jaar drachtig is of dat het nog een maand moet duren.
ik zie op de eerste foto dat er bij haar flank iets uitsteek is dat hard?
want bij mijn merrie kun je daar iets hards voelen.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:36

@tinne, jammer van dat papier..
en leuk dat je nog zo lekker met haar kunt rijden!!

@fnanne, Defje heeft exact hetzelfde, begint vlak achter de singel van de birth alarm, ik dacht eerst dat het daardoor kwam maar dat is dus oedeem... (je kunt testen of het oedeem is door het in te drukken en dan te kijken, als het oedeem is blijft de vorm van je vinger er even in staan en trekt het dan rustig weer recht

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:49

Fnanne, die bult heeft Ivanka een paar jaar geleden gehad. Ik nam haar toen mee op vakantie naar Texel, ze liep ook gewoon in de wei daar en na een paar dagen had ze zo'n bult. Hard, net als bij Fanja. De DA is toen geweest en die zei dat het door de eiwitten kwam, dus dat kan bij Fanja ook wel zo zijn met dat jonge gras nu!
En Fanja is echt HUGE! Wow! Ik verbaas me er elke keer weer over Knipoog!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:50

[/quote]
mijn merrie heeft precies zo'n buik maar we zijn er niet helemaal zeker van of ze drachtig is omdat ze dan bijna een jaar drachtig is of dat het nog een maand moet duren.
ik zie op de eerste foto dat er bij haar flank iets uitsteek is dat hard?
want bij mijn merrie kun je daar iets hards voelen.[/quote]

bij haar flank is behoorlijk hard ja.
als ik jou was zou ik even de veearts raadplegen

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:10

@ Hannelore: Jammer, ik had zo gehoopt dat Bren wel een wilde luisteren! Jij hebt zeker ook geen zin meer in die saaie updates: hier nog niets...
@ Twinkel: welkom! Over weidegang vind ik: hoe meer hoe beter. Vooral tijdens de dracht, als de dames stijf worden. Die van mij moet eigenlijk met een rollater door het weiland.
@ Fnanne: Siena heeft die bultjes ook, pas sinds een paar weken, dus is oedeem denk ik.

Siena is vandaag nog steeds gek aan het doen. Met super lekker weer in de stal gaan staan enzo. De biks ging nu eindelijk wel weer op. Maar gras eten kan ze hoogstens twee uur volhouden. Ze is echt aan het einde van haar latijn. Ik ga vanavond al vroeg naar haar toe, want de spenen begonnen ook een beetje uit elkaar te staan. En harsdopjes nog steeds. De vulva is erg gerimpeld en de banden zijn redelijk slap.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:43

tinne: ivanka ziet er goed uit! Ja en leuk nieuw zadel heb je Haha! 2 maandjes nog maar! Hyper! de tijd vliegt!! aan de ene kant naturlijk super dat ik nu een veulen heb, maar het is ook wel weer een teleurstelling, ik was gewoon helemaal gehecht aan die buik! Clown Maar ik blijf hier gewoon lekker meekletsen Haha!

fnanne: zo he! Wow! fanja is echt ontzettend rond! Mooie buik! zo te zien geniet ze nog lekker van het gras Lachen

hannelore: ik kan me voorstellen dat je er even helemaal door zit Ach gut nog even en je weet dat het het allemal dik waard is geweest! succes met waken Lachen

sjen: klinkt wel erg hoopvol! (maar dat heb ik net iets te vaak gezegd... ) dat de banden niet echt slap zijn zegt niet zo veel, vreya had ook helemaal geen hele slappe banden, echt nog veel te hard voor mijn gevoel. Maar het veulen kwam gewoon! Haha!

esme en iwona: succes maar weer! Knipoog

cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:03

Cute: gefeliciteerd
Sjen: Nogmaals sterkte. Grappig dat je net schrijft : die van mij moet eigenlijk met een rollater door het weiland" Mijn zoon heeft net onze merrie in de wei gezet en hij zei precies hetzelfde!! Ik heb haar net rond de rijbak laten lopen en daarna de benen even afgespoeld. Net als jullie merries vindt ze alles nu lekker. Harsdopjes nog steeds aanwezig en vulva wat meer gerimpeld - vanavond hopelijk een babyboom, anders hebben wij kindjes van vrijdag de 13de!!!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:25

Hopen maar op die babyboom vannacht! Ik heb zo'n medelijden met de mensen die een paardje hebben wat al bijna een jaar draagt Ach gut

Gisteren was het ook weer 2 keer alarm hier, maar geen veulen........Haar uier leek eerder geslonken dan dikker vanmiddag, dus er zullen nog wel een paar dagen bijkomen.

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:48

Hey mama's in speeeeee!!!!!

@Cute: GEFELI met je veulen, wat een plaatje zeg!!!!!

@ de rest: ben ff thuis geweest ivm met dokterbezoek en ja hoor..... enkelband gescheurd........ Dus met me pootje omhoog!!

Krijg steeds meer de indruk dat Toutie een tweeling gaat krijgen... Verdrietig
Ze is niet normaal dik...
Staat ook de hele dag van been te verwisselen om op te staan want dat houdt ze niet langer dan een paar tellen vol... Zoooo zielig, heeft nergens meer zin in... Behalve in een kriebeltje in d'r nek of schouder Haha! .

Bij jullie ziet het er rooskleurig uit, maar dat is al weken zo.......
Kom op merries poep dat veulen eruit!!!!!!

PERSEN !!! PERSEN !!! PERSEN !!!!

@ Sjen: Ach gut Ach gut Ach gut

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:20

Ik zie het al aardig voor me, paardjes met een rollator door t land Haha!
Honey is al meer dan een maand niet meer vooruit te branden. Nu ze op rust staat, gaat het iets beter heel af en toe nog een galopje maar nee voorwaarts Wat is dat???? onder het zadel wil ze helemaal niks.
Toch wordt ik door alle verhalen behoorlijk gerust gesteld, je herkent veel en dat is fijn.
Een maand wachten op het veulen, ik moet er nog niet aan denken...
Ik zal hard duimen vanavond en vannacht (als ik wakker wordt).
Allemaal sterkte.
De mijne staat bij huis dus dat zal misschien nog een beetje schelen. Vanuit m'n bed tv kijken, klinkt me nog niet al te beroerd. Misschien piep ik anders als je dat een maand Verdrietig moet doen....

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:34

@ Vrijalover: de banden waren vanavond veel slapper! Haha! Maar het zegt idd niet zo heel veel, maar is wel fijn als ze even slapper worden
@ Cathy: Siena kan alleen nog haar voorbenen naar voren bewegen, harkerig zeg maar. Haar knieen buigen al bijna niet meer! Vrijdag de 13e is wel een gave datum Clown
@ Toutiemeis: een tweeling zal toch niet? Ik hoop het in elk geval niet voor je. Siena doet dat van beentje wisselen trouwens ook al weken. Alleen nu kan ze ook echt niet meer vooruit komen
@ Twinkel: wow bij huis wat een luxe. Is in elk geval altijd beter dan een maand zonder electriciteit op hooibalen slapen (laatste twee weken trouwens wel matrassen op gelegd).

Siena was net dus precies weer zoals de hele dag al. Ik heb haar aan het halster nog wel wat gras laten eten. Aan het gras te zien had ze vm toch nog wel aardig doorgegeten en ook gelegen in het gras. Ik ben erg benieuwd hoe ze er vanavond weer bij staat, de spenen gaan in elk geval iets uit elkaar en de vulva en banden zijn best slap.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:46

[quote="Sjen"]@ Hannelore: Jammer, ik had zo gehoopt dat Bren wel een wilde luisteren! Jij hebt zeker ook geen zin meer in die saaie updates: hier nog niets...
quote]

Ik hoopte ook zo op een veulen net zoals ik jou die momenteel ook wel gun. En inowa niet te vergeten want die is nog ruime verder dan bren.

Vanavond weer even geweest. Maar geen veranderingen bij Bren. Gewoon rustig.
Maar bren heeft per ongeluk met haar hoofd tegen die van mij aan gestoot omdat ze ergens van schrok. Tegen mijn oogkas aan. En nu loop ik met een blauw oog rond. Lekker dik. Heb er al ijs op gehad. En nu lekker op bed. Gelukkig niks gebroken maar flink blauw.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:49

Sjen: Daarom heb ik ook zo'n medelijden met jullie! Een maand op hooibalen, dan moet je wel door het paardenvirus gegrepen zijn, anders ....
Hopelijk wordt het nu wat Verdrietig

Hannelore: Sterkte.

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:06

Pistache was vanmiddag onrustig en wou zomaar de wei uit(anders nooit) ook at ze vanmorgen trager als anders, spenen zitten vol en vulva was heel dik en open, toen was ze weer even rustig ,was ook druk op stal en net bij het kuil geven was ze weer even onrustig en ging ze staan plassen alleen kwam er maar een heel klein plasje, ook staat ze vaak van de ene been naar de andere of kijkt ze naar achter, maar toen ik klaar was met de resr van de paarden kuilo te geven ( zij staat vooraan) stond ze weer rustig zou ze me nu toch voor de gek houden of zou het er dan toch van komen?????

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:37

@ Twinkel: haha, ja idd heb ik een paardenvirus Haha! Medelijden hoeft niet hoor, studentenkamers zijn soms nog erger dan onze hooizolder Haha! Maar ik wil vooral blijven slapen daar omdat je soms van die enge verhalen hoort en aangezien het haar eerste veulen is, weet ze misschien ook niet wat d'r overkomt.
@ Hannelore: oei, dat ken ik Haha! Ik wilde ook een keer gaan rijden, was ik heel stom de voorbenen aan het poetsen en deed ze die dus naar voren tegen m'n hoofd aan. Had ik teveel hoofdpijn om te gaan rijden Clown Succes met je blauwe oog!
@ Maartje: spannend!

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:44

we hadden vanmidag effe paniek in de tent!
we hebben indra die pas begin juli moet bevallen!
en die ging liggen en heel erg zwaar liggen ademen niet op staan als ik bij de deur ging staan! en persen!en weer staan voor 5 tellen en weer liggen weer zwaar ademen! en kreunen!en toen ze stond ging ze rondjes draaien!
ik : ohwjeej! niet nu! ze moet nog zo lang! begin JULI PAS!!
ik me tante snel gehaald want ze staat nog niet in een merrie box want die is nu door giovanna en de merrie die we gekocht hebben met veulen!dus hadden even paniek! vulva ging zeg maar voorbij die kont! zeker 5 cm. meer naar achteren dan normaal!!!
ik ging stappen met d`r
bleek het achteraf een kleine koliek aanval te zijn! niets ernstigs gelukkig!
ook nog een paar foto`s van Indra tijdens de "aanval" :
oehww ik kan niet meer hoor ! *puf *puf
Afbeelding

oef lekker buikje hè?
Afbeelding

kijk dan! kijk naar me buik! ik voel me opgeblazen!oeff
Afbeelding

sorry voor de vieze foto`s want ik werd verrast in mijn stal en had niet de tijd om me te douchen! Bloos de mutst met die camera liep steeds te springen door die stal heen! grrr... Boos!
ze ging steeds met dat stomme flits licht in de buurt van mij grrr... Boos!
het is niet op de foto te zien *gelukkig maar*!
hoefjes van Indra