Hier eet het veulen ook gewoon met de merrie mee, slobber, merriebrok, kruimeltje muesli misschien wat erdoor zit. Gelukkig is alles gewoon veilig te eten voor ze, vorig jaar specifiek even nagevraagd bij horsefood.
Veulenbrok begin ik ook niet meer aan, Vorig jaar had ik heel netjes een zak gehaald. Ze wou het niet hebben, moest het er nog net niet in proppen.

Merrie geeft zat melk en veulen ziet er prachtig uit dus komt niks te kort zo.

Dus ik laat het idd nu maar lekker zo, wel zo gemakkelijk.
Moet dit jaar wel iets meer moeite doen merk ik om de merrie goed op gewicht te houden, zo nu en dan fractie bloot op de bovenlijn. Dan merk ik toch wel verschil hoor in voerbeleid. Vorig jaar regelde ik zelf alles dus had ze gehele dag onbeperkt goed ruwvoer, enkel de uren op de wei alleen gras.
Nu staat ze ergens anders en zij zijn (helaas) iets minder scheutig met ruwvoer en vermoed ook stuk armer ruwvoer.
Dus probeer het maar een beetje op te vangen met de multibeet dan, tenslotte ook een ruwvoer vervanger en desnoods kan de merriebrok nog iets omhoog. Ze krijgt nog niet mega veel (2x daags halve schep merrie brok en 2x daags kwart gastro muesli) en ongeweekt 1 volle schep multibeet, dat is geweekt denk 3 kwart emmer vol +/-
Vorig jaar heeft ze het hier gehele zoog periode prima op gedaan, maar ene jaar is het andere ten slotte ook niet. Goed naar je paard blijven kijken en daarop aanpassen heb ik wel geleerd in loop der jaren.