[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 11:39

Gefeliciteerd Granoek!! *\o/*

Gefeliciteerd Joto, wat een mooie tekening! <3

Gefeliciteerd Jennybaby! Wat een schatje, goed dat je de dierenarts even laat checken, kan die je even goed laten zien waar je op moet letten bij het controleren van de nageboorte, dan weet je het een eventuele volgende keer zelf.
Verder heb je al tips gekregen, ik zou wel het halster van de merrie aflaten met het veulen er bij, je zou niet de eerste zijn waar dat compleet fout mee gaat.

Noisy heel veel sterkte, wat vreselijk naar... :(:) Ik hoop dat jullie komende tijd nog een beetje kunnen genieten samen, hier van de week 1 van de bouwvakkers tijdens het sporten op 28 jarige leeftijd overleden, wat is het leven toch oneerlijk soms.

Andrea nog heel veel sterkte, zoveel heb je er voor gedaan en dat het nog niet mocht baten... :(:)

Mijn half kale veulentje lijkt dit als reactie op de diarree een tijd terug te hebben gekregen, de dierenarts heeft in zijn vrije tijd nog hard zitten puzzelen wat het kon zijn en dit lijkt het meest voor de hand liggend.
Gelukkig heeft ze nergens last van, maar ik smeer haar nu wel in met zonnebrand en haal ze eerder binnen, hoop dat het haar weer snel terug komt.

Caesar

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 11:42

Ik ontsmet de navels meerdere keren, denk zo 3 dagen achter elkaar zeker en als stompje eraf valt. Als ze geboren worden op de kont en gieten maar, later spray ik het er beetje op. Ben daar wel heel secuur in.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 12:13

Ik doe het in een dopje en doop daar de navel in, ook een paar dagen idd

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 13:40

Gefeliciteerd, Granouk! Zo te zien een schimmeltje inderdaad.

Joto en Jennybaby, ook gefeliciteerd!

Hahaha, pretty, kijk nog eens of het echt een merrie is :+

Ik ontsmet de naveltjes eigenlijk nooit. De da die deze ene keer kwam bij Déjà heeft het wel gedaan.

Dais staat sinds vandaag weer af en toe met haar linker voorbeen naar voren :(
Ze heeft tm woensdag bloedverdunners gekregen en tm gisterenavond Metacam. De afgelopen dagen is het me niet opgevallen dat ze haar been naar voren zette en vandaag dus wel. Haar voet is ook warmer dan de rest (ik voel geen pulsaties).
Woensdag een klein stukje met haar gewandeld en gedraafd en ze liep heel netjes en blij mee.
Vandaag ook even gekeken hoe ze liep, maar ze loopt gewoon goed, ook in draf.
VA gebeld en die wil het even aankijken zonder de metacam, ook omdat ze wel goed loopt. Volgens haar moest de 'ziekte' nu wel uit haar lichaam zijn, aangezien ze al 1,5 week geen gras op heeft en kan het dus ook een voorkeurshouding zijn. Ik vind het gewoon heel stom dat ze dit weer doet en hoop maar dat het niets is :(

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:07

Joto, jennybaby en granoek gefeliciteerd. prachtige veulens.

Wat een weertje zeg. Het mag van mij wel een graad of 5 minder warm zijn....pffff

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:15

Het is inderdaad veel te warm, en ik heb het hooi er af liggen, dus in die bloedhitte aan het randjesharken geweest. Zit nu te wachten op de loonwerker met de pers en de wikkelaar.

Maar goed, het is wel superspul geworden, met dit weer.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:22

Gefeliciteerd Granouk, een mooie zwarte!
En jennybaby, die is er mooi tussendoor gefloept! Fijn dat t goed is gegaan.
En joto, mooie aftekeningen zo te zien!

Hier begint het uier weer te veranderen, nu 323 dagen. Vanaf wanneer zetten jullie de wekker snachts? Ik kijk nu alleen als ik mn baby voeding geef. Het is een maiden dus geen idee hoe vol het uier gaat worden..

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:14

Oh nee Cynthia wat ongelooflijk poedersuiker!

Ik lig maar in een badje, hield het niet vol.

Moet inderdaad wel super spul zijn geworden nu ibbel :)

Rensju ik heb nooit wekker hoeven zetten, werd 2x per nacht wakker en toen ze ging bevallen wist ik t en was ik nog niet gaan slapen. Het was een onderbuik gevoel en PH was toen 5.5.
Vanaf dag 320 heb ik al nachten gekeken om ook patronen te herkennen. Ze is met dag 348 bevallen.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:29

Gefeliciteerd Jennybaby en Granoek! Weer twee beauty's erbij.

Ik ontsmet het naveltje ook meerdere dagen en doe het middel ook in een dopje, dan kun je als je het veulen vast hebt het naveltje er mooi even indippen. Eerste paar dagen wel wat worstelen, maar ze worden er verder ook makker van dus ik zie het als een nuttige oefening.

Hier lijken we aan de laatste fase begonnen. De pH was vanochtend 5,9 en 5,5. Vorig jaar beviel ze na 2 dagen 5,9.
Melk die er vanochtend uitdroop was dik geel en plakkerig maar nog net niet zoet.
Na de toediening van de regumate kwam alles wel weer wat op rust, dus best kans dat het nu een paar dagen langer duurt omdat ze nu ook door de Regumate heen moet breken. Ik vind het best spannend worden nu. Vandaag dag 316.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 16:59

busymissy hopelijk houdt ze het nog een paar daagjes vol. Spannend hoor.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 17:17

Spannend busymissy nog paar dagen wachten dan

Pfff hier ook veel te warm, heb alles al paar dagen overdag binnenstaan want het fructaangehalte is mega hoog nu dus als je denkt dat je bijna geen hooi meer moet geven krijg je dit weer pffff

Vandaag eerste keer met Inte in de trailer ocharme en het was veel te warm, gelukkig maar tien minuten rijden. Ritje was helaas voor niks, er zat al geel lichaam. Ook Inte ontwormd en pilletjes meegegeven voor haar darmflora want ze eet en likt ook overal aan en heeft nog wat diarree.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 17:48

Hopelijk houdt ze het idd nog wat langer vol!

En warm? Prima weer om een dak erop te leggen. :') Oftewel, wij zijn stug door aan het bouwen. :))

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 19:04

Ik heb een paar nachten de wekker om t uur gehad, voor t geval ze zou gaan zonder te harsen, verwachte t niet, meer voor Mn eigen gemoedsrust. Uiteindelijk gaf ze t de avond voor ze ging goed aan. Navel ontsmet ik ook meerdere keren.

Alles gaat hier goed, lekker een paar uurtjes buiten gestaan na de ergste hitte
Afbeelding

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 20:49

Knappe baby! <3
Ik vind haar blesje echt gaaf!

Ik heb de enquete ook ingevuld :)

Ik kom net weer bij Daisy vandaan. Ik ben een uur op de wei geweest en ze heeft geen enkele keer haar voet naar voren gezet en haar voetjes zijn nu allemaal even koel. Dus misschien kwam het door de hitte? Bij ons zetten aderen ook op door de warmte, dus misschien deed het wat meer pijn, omdat er toch iets anders dan anders is in haar aderen/bloedsomloop.
Ik ben in ieder geval weer een beetje gerustgesteld :)

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 20:57

Jennybaby en granoek gefeliciteerd *\o/* *\o/*

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 22:39

Oef Cynthia dan lijkt het met een sisser af te lopen. :(:)
Enneh ondertussen heb ik het ook gezien. Zo raar een spleetje als die staart omhoog gaat :wow:

Anniekslijk knap koppie is dat toch <3

Neon pfoe nu aan het dak werken. :=

Fotsy oh spijtig dat het ei al af was. En kleine meid toch wat aan de diarree?

Busymissy dat wordt nu wel heel spannend. Dit is niet hoe je ernaartoe wilt leven %)
Maar ze is nu toch wel heel dichtbij de 320 en op die dag of twee vroeger komt het dan hopelijk ook niet :(:)

Ibbel herkenbaar..ons hooi zit ook binnen,wat een labeur maar super superspul! :):)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 22:44

Poeh jullie gaan hard :') Ik red het amper om bij te benen.

Maar zag alweer een nieuw veulentje bij. Zouden de merries nu hard gaan met directe weer?

Uier was hier wel voller vandaag. Ph niet veranderd tov gister. Druppels plakkerig maar nog erg zout.

Uier gisteren
Afbeelding

Uier vanavond bij binnenhalen

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 22:49

Jenny en granoek, GEFELICITEERD!!!

Noisy, heel veel sterkte :(:)

Cemlys, dat is toch een serieuse vooruitgang!!

(Stiekem wat DBT2018 nieuws; Jupi is vandaag opnieuw drachtig gescand... volgend jaar dus hopelijk een gezond broertje of zusje van de overleden Uta....)

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 23:11

Tinniiee wat een heerlijke foto ! <3

Noisy sterkte ! :(:)

Jennybaby gefeliciteerd ! *\o/*

Granoek ook gefeliciteerd !

Busymissy hopelijk nog een paar dagen langer ! Hoe langer het blijft zitten hoe beter in dit geval :j

Anniek leuke foto's !

Linda gefeliciteerd ! Leuk nieuws, hoop je weer tegen te komen in het topic van volgend jaar ! :j

Nou dan maar even een Halla updatje ..
Nog geen baby uiteraard! :+ Maar wel een uier die ineens de afgelopen dagen goed groeit en een ph van ongeveer 6,5
Uier gister:
Afbeelding
Uier vandaag:
Afbeelding
Afbeelding

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 23:23

Clemys, begint erop te lijken!! Zolex dr oh is nooit lager geweest als 6

Linda, goed nieuws!! Gefeliciteerd!

Daisyjazz, dat is zeker een flinke vordering!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 00:18

Jaaa, Halla bereidt zich voor op de baby :):)

Gelukkig dat het maar een moment was Cynthia.

Anniek, ze is echt leuk <3

Linda, yes! Op naar een gezond 2018 kind

Cemlys is ook hard op weg.
Laat de baby's maar komen :):)

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 01:06

Wauw ik heb zo lang gedaan over het bijlezen ik liep op een gegeven moment meer dan 100 pagina's achter :list:

Als het mag wil ik graag weer hier inhaken..

Andrea wat verschrikkelijk voor je. Heel veel sterkte!

Wat een prachtige veulentjes heb ik voorbij zien komen! Zoveel mooie veulentjes. Het lijkt echt een serieus merrie jaar te worden hea?!

Ushi schiet ook op ze is alweer 323 dagen drachtig maar ze maakt nu haast. Haar uiers zitten propvol, banden zijn al slap en sinds gisteren is de ph voor het eerst wat gedaald. De camera hangt erboven en ben dan ook vaak aan het gluren haha! Ik denk niet dat ze het nog lang binnen houd ik verwacht wel voor woensdag een veulentje denk ik :=

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 01:17

linda2008 schreef:
Jenny en granoek, GEFELICITEERD!!!

Noisy, heel veel sterkte :(:)

Cemlys, dat is toch een serieuse vooruitgang!!

(Stiekem wat DBT2018 nieuws; Jupi is vandaag opnieuw drachtig gescand... volgend jaar dus hopelijk een gezond broertje of zusje van de overleden Uta....)

Gefeliciteerd!

Ja duidelijke vooruitgang in groei van de uier. Net was ze ook even onrustig. Staart zag ik er vandaag ook af en toe wat afstaan. Twijfel of ik vanacht nog een keer moet kijken.

daisyjazz schreef:
Tinniiee wat een heerlijke foto ! <3

Noisy sterkte ! :(:)

Jennybaby gefeliciteerd ! *\o/*

Granoek ook gefeliciteerd !

Busymissy hopelijk nog een paar dagen langer ! Hoe langer het blijft zitten hoe beter in dit geval :j

Anniek leuke foto's !

Linda gefeliciteerd ! Leuk nieuws, hoop je weer tegen te komen in het topic van volgend jaar ! :j

Nou dan maar even een Halla updatje ..
Nog geen baby uiteraard! :+ Maar wel een uier die ineens de afgelopen dagen goed groeit en een ph van ongeveer 6,5
Uier gister:
[ [url=m/ygD2Gt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Uier vandaag:
[ [url=m/Gt1g3n.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xjr7XC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is ook mooi zo. Die zet de eindsprint in.

AnniekSlijk schreef:
Clemys, begint erop te lijken!! Zolex dr oh is nooit lager geweest als 6

Linda, goed nieuws!! Gefeliciteerd!

Daisyjazz, dat is zeker een flinke vordering!

Nee ph pin ik me niet op vast. Heeft bij haar moeder bv nooit wat gezegd

Ushi ook blij met dit weer lovelyn

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 01:19

Gefeliciteerd Jennybaby en Granoek! *\o/* Alweer twee van die pracht veulens! :D

Nina is ook aan het veranderen.
Uier blijft eind vd dag wat voller en de banden worden ook wat slapper.
Als ik moest gokken.. verwacht ik het wel met een dag of 14/15, ook een beetje gebaseerd op hoe haar moeder droeg. (Altijd rond de 340/345 en 1 keer ongeveer 350 dat was haar 1e en enige hengstveulen)
En met 15 dagen zit ze op 340.

Afbeelding

Afbeelding

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 07:22

Alexandra, pretty, AnniekSlijk, JennyBaby en granoek van harte gefeliciteerd met jullie veulentjes.

Cynthia, spannend nog zo even met Dais. Hopelijk blijft het goed gaan.

Zaterdagochtend hebben we op een hele mooie manier afscheid kunnen nemen van onze kleine May. We hebben een hele tijd bij haar gezeten, nog even lekker gekriebeld en geknuffeld met haar. Ze is met haar hoofd bij mijn vriend op schoot rustig in slaap gevallen, allebei dichtbij haar. Tiana stond rustig in de hoek wat te knabbelen. Ze heeft heel even aan May gesnuffeld en is bij haar gaan waken. In de tussentijd heb ik Tiana even gepoetst en daarna ging ze heel lief bij May liggen. Fantastische moeder!

We zijn ervan overtuigd dat dit voor May de beste beslissing is geweest. Het doet ons en Tiana enorm veel zeer, maar we zijn blij dat we haar met deze laatste stap hebben mogen helpen. Het zal even tijd nodig hebben om alles een plekje te geven, zo´n fantastisch veulen vergeet je niet gauw. Voor ons blijft ze altijd héél speciaal en ze heeft een mooi plekje in mijn hart gekregen.

Afbeelding

Afbeelding